Nemá někdo zkušenost s výměnou z19" na 21" kola na r1100gs? Mám možnost koupit přední kolo ze r100gs. Podle mě bude obr problém náboj kola.. Je někdo v čechách kdo to dělá na kšeft?
děkuju za rady
Nemá někdo zkušenost s výměnou z19" na 21" kola na r1100gs? Mám možnost koupit přední kolo ze r100gs. Podle mě bude obr problém náboj kola.. Je někdo v čechách kdo to dělá na kšeft?
děkuju za rady
Koukám ty do toho jdeš po hlavě scháníš co se dá.
R1150 GS Adventure
becka napsal:
na xl rally jedna 1100 s 21 byla.ale nevim koho...každopádně to vypadá zajímavě..zajímalý by mě jízdí vlastnosti - on/off
Kdysi jsem o tom taky uvazoval, ale z dnesniho pohledu je lepsi investice do druhe motorky pro off... Takze co jsem se bavil s lidma a cetl jejich postrehy tak:
Nemá někdo zkušenost s výměnou z19" na 21" kola na r1100gs? Mám možnost koupit přední kolo ze r100gs. Podle mě bude obr problém náboj kola.. Je někdo v čechách kdo to dělá na kšeft?
děkuju za rady
Je to celkem snadný pokud nemáš ABS. Starý kroužek ABS udělat neumím, nový ano.
Koupíš ráfek z BMW a kvalitní dráty, niple a střed ze starého kola. Je to bezproblémů akorát musí vyhodit nebo vyměnit blatníček nad kolem.
becka napsal:
na xl rally jedna 1100 s 21 byla.ale nevim koho...každopádně to vypadá zajímavě..zajímalý by mě jízdí vlastnosti - on/off
Podle mě jsou vlastnosti GS1100 (i GSA1150) s 21' v terénu oproti 19' nesrovnatelně lepší. Navíc se na 21' dá dát konečně dobré pneu do terénu (Michelin Desert).
Já to udělal takto:
1. Koupil jsem si 21' ráfek na PD100 (Car servis)
2. Vystřihal jsem střed z původní 19' a vymontoval niple s kontra šroubky
3. Nechal si vyplest 21' rafek na původní střed (Car servis)
4. Vybrousil jsem si z hliníku asi 1 cm tlusté "půlměsíčkové" segmenty a s většími šrouby zdvyhl spojici na předních vidlích.
5. Udělal jsem si zatím provizorní nový blatník (na ten původní není místo) a teď zvažuji blatníček od TT
6. Upravil jsem ABS kotouč, aby na jednu otáčku generoval o 4 pulzi více.
Až konečně po XLR motorku umeju, tak to můžu pro zájemce nafotit.
Podobou úpravu mám na GSA1150 a tak mohu jednu přední 21' používat na obou motorkách. Tam se ale vidle řešit jinak.
Upravil Paji dne 13.11.2008 22:23
Záleží jaké máte ABS .Jestli s posilovačem nebo bez.
Předělání kola by stálo zhruba 12000,-
Dodáte Vaše kolo a já Vám vrátím Váš starý ráfek 19" a vypletené kolo 21".
Kolo normálně do moto pasuje, je lépe posunout na spodních brýlých tyče
vidlic aby vznikla větší mezera mezi kolem a brýlemi.
3/6 Marines SEMPER FI
Cena se může lišit podle toho, jestli použijete obyčejné BMW dráty nebo pevnější. Rozdíl je sice pár EUR ale x počet drátů. Já mám nějaké z holandska od Haan ale vím že Carservis nabízí pevnější dráty taky. Nový kroužek - asi takhle - na vývoji jsme nechali dost peněz a děleno teoretickým počtem kusů to není za stovku. Když jsme to potřebovali na 1150GSA, tak to nikdo neměl. Holanďani byli jediní, kdo byli ochotní dělat prototypy ale platil jsem fakt docela dost. Teď to kde kdo okopíruje a vypaluje, což je bohužel normální..
Někdo to řeší úpravou elektroniky, my jsme šli cestou vývoje kroužku tak, aby to bylo bez rizika že se něco podělá a vypadne to když to člověk bude nejvíc potřebovat. Ta cena co píšeš je bez ABS kroužku a s obyč. dráty.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
brtnik napsal:
Jakej krouzek jde a jakej nejde,nebo jdou oba? Mam 03 s posilovacem,krouzek je takovej s dirkama,jinej nez ma AWIA na kolik to teda vyjde?
Pro ABS kroužek s prolisy (GS/A 1150 od r.v. 2003, GS/A 1200) se jednoznačně doporučuji obrátit na TT. Pro ABS kroužek s výstupky (GS1100 a GS/A 1150 do r.v. 2003) jsem zatím nenašel jiné řešení než úpravu, kterou mám já. Záměna těchto dvou různých typů ABS kroužků podle mé zkušenosti nefunguje. Možná by pomohla výměna čidla, ale to jsem nezkoušel.
U GS/A 1150 velmi doporučuji prodloužit vidle, aby se 21' s novým vzorkem v pohodě vešla pod přední blatník a zbylo místo i pro pár mm bláta. Ale není to nezbytně nutné.
Úprava vidlí v případě GS1100 je naprosto nezbytná. Tam se 21' bez úpravy nevejde.
Upravil Paji dne 21.11.2008 19:03
Je to jak píše Paji i když jeden zákazník vyzkoušel i pro starý typ kroužku s výstupky alternativní řešení (=bastl), který funguje ale já bych to nedělal... Jde o to, že počet mezer jde zvětšit řekněme nelineárně
Záměna nejde ani s výměnou senzoru - vyzkoušeno. Muselo by se vyměnit i něco v elektronice.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Blatnik tam nemam nahodeny uz rok, takze mi tam nejak velmi nechyba, ale mozno nieco poriesim.
Kolo som preplietol a voslo tam bez dalsich uprav. Posunutim tlmicov by sa dal ziskat este nejaky priestor nad gumou no neviem ci je to nutne. Nahodil som tam aj povodny ABS kruzok a tu mam par otazok.
Preco je nutne vymenit / upravovat ABS kruzok? Na toto som nikde nepocul ziadnu odpoved. Teda nikto nikdy nenapisal, ze ak neupravis ABS kruzok stane sa to a to.
Ako som sa bavil s roznymi ludmi (auto, moto mechanici) tak mi vsetci povedali ze to je nezmysel. Ved pre spravne fungovanie ABS je nutne aby dostavala jednotka impulzy - info o tom ci sa kolo toci. Jednotka aj tak vyhodnocuje predne a zadne koleso nezavisle.
Jedine v com by mohol byt rozdiel je rychlost od ktorej zacina ABS fungovat, v malych rychlostiach cca do 5 kmh je ABS vyradene z cinnosti a zmenou kolesa sa moze tato rychlost posunut vyssie? Na 8 kmh? Mam pravdu?
Ako som pisal, nechal som povodny ABS kruzok a spravil par testov, ABS funguje moto brzdi ako ma. Tolko moje pozorovanie na sotolinovom povrchu nie velke rychlosti.
Awia
Upravil Awia dne 09.12.2008 22:05
Jazdim hlavne adventure turistiku na GS
Nesmysl je to, co ti říkali ti lidi, protože o tom vědí asi prdlajs. ABS vyhodnocuje smyk jako rozdíl v otáčkách předního a zadního kola (resp. jeho rychlost přepočítanou na km/h). Pokud tam dáš 21" ráfek a špuntovou pneumatiku, přední kolo se bude otáčet jinou rychlostí než počítal výrobce ABS a tak při rychlosti kolem 70km/h hodí trvalou chybu kterou neodstraníš jinak než diagnostikou (alespoň tak to dělalo ABS na mojí motorce). Při testování jsme dělali jeden kroužek za druhým (bohužel v holandsku) a přidávali sloty v plechu. Znamenalo to pokaždé jet s tím do BMW odmáznout error. Při počtu, který jsme spočítali jako že by měl odpovídat to hodilo chybu asi při 120km/h. Pak přišla diagnostika a bylo možné přidělat jí na nádrž a nastavit aby ukazovala hodnotu načítanou předním a současně zadním kolem a bylo perfektně vidět od kdy se to začne rozcházet. Chyba byla v řádu desetin a to stačilo na error.
Takže zopakuji - když nevyměníš kroužek ABS, při určité rychlosti to ABS pozná že se kola točí jinak než mají a hodí ti to chybu, kterou neodstraníš bez nějaké diagnostiky. Jakmile to je v té chybě, jede to stejně jako bys měl urvaný čidlo - prostě ABS pro motorku neexistuje.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
nechcem sa robiť mudry ale ja si myslím že ten snimač ti meria rýchlosť kolesa a podla rozdielu rýchlostí kolies si abs vyhodnocuje ze ci sa mu oplati sa ti miesat do brzdenia takže ked zväčšíš polomer kolesa, zníži sa v podstate jeho rýchlost a teoreticky bz to abs mohlo vyhodnotiť ako šmyk takže ti bude do toho furt pečkovať.