mám 2 problémy a snad mi tu někdo poradí. Mám Advíka 1150, jednosvíce.
1. když jedu po delší rovině kontinuální rychlostí tachometrových 110 km/h, otáčky nějakých 3500, tak po delší době při této rychlosti mi to zpomalí o nějakých 5 km a já musím přidat, abych se dostal zase zpátky na původní rychlost. Původně jsem si myslel, že to dělám rukou. zkoušel jsem se na to soustředit a dle mého plyn nezavřu. Co by to mohlo dělat?
2. Při prudké akceleraci jsou z motoru v určitých otáčkách - cca 4000 takové řinčivé zvuky. Co tam bude vymlácené - co vyměnit. Při plynulé a pomalejší akceleraci se ty zvuky neobjeví. Je to vždy jen v určitém spektru otáček, né pořád.
Zdarec,
Bod 1. : priklonil bych se k povoleni ruky
Bod 2. : natankuj "plnotucnej" benzin a ber Bawo pekne u huby, at se Ti dekarbonizuje. Staci ho pri projizdce parkrat vytocit nad Tebou pouzivane otacky a budes mit klid.
Upravil Kubrt dne 07.07.2015 06:56
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Jo jo,jak píše kolega.Natankuj nějakej 100oct. Benzín.Já jezdím vervu. Pak tomu nějakej čas nakládej a uvidíš.Pokud se to třeba po 2-3 nádržích nezlepší tak koumat dál.Občas zlobí napínák řetězu. No a s tím zpomalenim. Zkusil by jsem jestli to bude dělat i po komplet seřízení a výměně filtrů. To je asi nejjednodušší cesta...
per aspera ad astra
Hodne moc udela i vymena plynovych lanek, pokud Ti jde plyn ztuha. Me to nedavno menil Servisak a je to lahoda.
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Ventily jsou dělané před asi 6 tis km. benzínový filtr nevím jak je starý, mám motorku chvilku. Pravda, tankuju jen 95 okt. benál. Ale snažím se kupovat na kvalitních benzinkách. Zkusím teda natankovat 100 na benzině a uvidím co to udělá. A sem tam za to škubnu, to zas jo, ale nejčastěji jezdím kolem těch 3500 ot.
Kubrt> nemám pocit, že mi jde plyn ztuha, lae zkusím na ty lanka kouknout.
kubas> k tomu napínáku rozvodů. Ten asi úplně zdravej nebude neb po nastartování asi tak 2 vteřiny, než to dopne řetěz - teda pokud to není vlastnost
zutro - okolo tohoto problému je toho tady na fóru napsáno hodně - stačí vyhledat. Zkus opravdu kvalitnější palivo + ten motor trochu vytáčej. Nech si taky zkontrolovat nastavení Hallsenzoru, jestli není "hnuto" s předstihem.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Jak píšou kluci, nevím jak bod č.1 (přikláněl bych se k ruce, ale může to být lanky atd., možná to jen zbytečně sleduješ), ale bod č.2 je na 100% tím co popisují a není to "výsada" starších motorek, mně to dělal úplně nový 1150 ADV, kdysi jsem tady o tom snad psal poprvé a uvedený jev jsem nazval "omezovačem zrychlení".
Dlouhodobě pomohou 2 věci - kvalitní, plnotučný benzín, a občas motorku prohnat, pročistit, přidat víc plynu, řadit při vyččích otáčkách, celkově motor trochu víc vytáčet. Nevím, jestli by nepomohla nějaká jiná palivová mapa, nejsem odborník, mně to myslím definitivně zmizelo s Y-svodem.
Krátkodobě, v dané situaci, pomůže buď ubrat a akcelerovat pomaleji, popř. podřadit, klidně o 2 stupně a nebo naopak PŘIDAT PLNÝ PLYN. To mi chvíli trvalo než jsem se odvážil, přišlo mi, že se motor rozletí, ale není tomu tak a když přidáš plný plyn v okamžiku, kdy zaslechneš první cinkání, zmizí to, přes kritické pásmo otáček se přeženeš a pak už můžeš zase zvolnit. Na to jsem přišel, protože jsem měl motorku v záruce, byl jsem strašně naštvaný a jednoho dne jsem prostě přidal se slovy "tak už se rozleť ať tě můžu jít reklamovat". A pak mi někdo řekl, že to právě pomůže, změní se směs, spalování a ten zvuk zmizí.
Tonda, Ivan> ok, díky za info. Lehce mne to uklidnilo. Zkusím tam ten 100 okt. benál a lehce víc to protáhnu po okreskách a delších rovinkách a pak se uvidí
minulý rok,letos taky,jsem měl prasklou hadici v nádrži,nevím jak je to možné,ale je to tak,nechtělo se jí přes 4 t ot
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
Venca - kdysi, na 1100GS, jsem aditiva používal, ale 1100 tímhle problémem netrpěla. Určitě jsem jí neublížil, měl jsem spíš dobrý pocit stejně jako dnes, když tankuji pokud možno "nadopovaný" benzín.
Bytricke - to je něco jiného, tady to frčí až do omezovače, když podřadíš a nebo už před drnčící zónou přidáš víc plyn. Jak jsem psal, mně to dělal úplně nový 1150ADV dovezený z obchodu v Holandsku. Netuším, třeba mají jiné normy na palivo a na to bylo vše poladěno. Když jsem si to uvědomil, začal tankovat lepší benzín a trochu přidal plyn, zmizelo to (pomůže i jen jedno z těchto opatření).
slyšel jsem, že u tohoto bezvýznamného až nebál bych se napsat zbytečného mezitypu, kterým 1150 jistě je, se tyto problémy vyskytují, ale u 11tky žádný kuckání a cukání nikdy neproběhlo a to na žádný typ paliva.
Nikdy jsem do toho nelil nic lepšího než 95tku z nejlevnější pumpy u silnice.
On boxer svádí k líné jízdě, což jistě spořílek ocení, ale přeci jen je dobré se nebát vzít za plyn a občas ho točit k maximu, než zařadíš další kvalt. Pracovní prostor se sportovní jízdou vyčistí, zbytečně nepodpaluješ ventily nízkými otáčkami a vysokými tlaky v motoru. Líná a spořivá jízda se obvykle vrátí v nízké životnosti částí motoru.
Typ k záhadnému snížení rychlosti:
neprotáčí se ti trošku guma na heftu? Mě to taky dělalo, když jsem narval wédéčko s dobrým pocitem mazání lanka, kam jsem neměl. Pár let si to vzlínalo pod gumou a pak podobné pocity...
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Hrabe_X napsal:
slyšel jsem, že u tohoto bezvýznamného až nebál bych se napsat zbytečného mezitypu, kterým 1150 jistě je, se tyto problémy vyskytují, ale u 11tky žádný kuckání a cukání nikdy neproběhlo a to na žádný typ paliva.
Nikdy jsem do toho nelil nic lepšího než 95tku z nejlevnější pumpy u silnice.
Pane Hrábě, děkuji za Váš příspěvek.
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
Mám dotaz. Mám r1150rt a motor mezi 2500 až 4000 ot 2,3,4, při ustálené rychlosti, třeba v obci cuká a trpí tím spojka převodovka i diferák protože to je slyšet jak to cvaká. Svíčky nové, NGK to co tam má byt BKR7EKC zkoušel jsem i původní, ventily seřízeny, seřizení motoru u Servisáka, v tahu jede normálně a tak jsem trochu bezradný.Ještě doplním je to jednosvíce. U R1100 ani u Rockstera jsem to neznal. Díky za tip J.C.
Ještě bych doplnil že benzín Verva, protáhnout ji k 7000 ot a po dálnici 30 km rychlostí 180 jsem zkoušel bez vysledku. Motorka má sice najeto 125tis. km ale to by snad neměl být takový problem. Dík J.C.
Psal jsem to už v jiném vlákně ..... mě na dovolené začlo dělat to samé ale jen slabě, žádné cvakání neslyším. Dřív jsem to taky neznal. S jiným čerpadlem a filtrem to děla taky, víc jsem zatím nezkoušel. Někdo tady kdysi psal že je to chudou směsí ...
Tak vaše svíčky a palivo k drčení: palivo nepomohlo a tak jsem sundal nádrž a zjistil, že mám na 1150 adv uklepaný levý padák ve dvou úchytech, nechal to svařit a už nedrnčí