Ahoj, jsem zde novej a prosím o radu.
Dlouho dobu jezdím na Africe, a divám se po GS 1100 nebo 1150.
Jezdím hodně po silnici a sem tam polnačka.
Na co si dat pozor při koupi GS hodně se mě za mlouva GS 1100.
Děkuji za radu a za odpověď
1150 má 6-ti kvalt, kardan 'do rychla', ... dále krom vzhledu je to silnější 1100 na které jsou vychytany mouchy. Další plus je fakt, že tento model je novější, takže kabeláže budou v lepším stavu. Dále do roku 2000 se můžeš setkat s delší šestkou, na displeji E. Ta je pro jízdu na dálnici super, jinak je na nic. Pozor si dej krom standardních věcí na vůli v kardanu ( má tam být nepatrná vůle), prosakující olej, vem klíče a prejed s nimi po drátech kola (stejný zvuk - stejne napnuti), kontrola zadního rámu hlavně nad stupackou, při jízdě řízení bez držení riditek a na šestku přidat plyn (prokluz spojky), další věci mě zatím nenapadaji. On se ti sem někdo ozve.
Upravil Fanous dne 07.08.2015 10:02
WayAway - Na Bramboře kolem světa 2017
Kup co se Ti líbí, na každém z těch modelů jsem najezdil kolem 100 tisíc km, dokonce jsem se jednou k 1100GS vrátil po 3 letech a 55 tisících km na 1150GSA, ta motorka mne vůbec neurážela a měl jsem ji další 2 roky. Obě mají přednosti i nedostatky, ve prospěch 1150 hovoří šestka, modernější design, hydraulická spojka, stáří, pro 1100 GS jednodušší konstrukce a co bych chtěl zdůraznit, poctivěji a kvalitněji udělaná motorka. Kdysi jsem psal srovnávací test a stále si stojím za tím, že u 1150 už se šetřilo. Za dob 1100GS se neřešila ložiska a další ptákoviny, resp po více km, s těmihle typickými servisními úkony přišla až 1150 (a 1200 to posunula o další level níž), stejně tak se u 1100 často stávalo, že si mezi výměnami oleje nevzaly ani kapku, u 1150 se to často nestává. U studené 1150 je někdy horší kontrola stavu oleje, 1100 zase nenastartuješ na bočním stojanu ani s neutrálem. Proti 5-tikvaltu 1100 nemám ani to nejmenší, někdy, v určité situaci, by byl 6-tikvalt lepší ale v jiných situacích je lepší 5-tikvalt. Oba podvozky mi přijdou podobné, stabilita, brzdy atd. také (jedovaté brzdy má až integrál s posilovačem), 1150, aspoň ty co jsem měl, měly modernější ABS i celý software, v praxi mne třeba mile potěšilo, že při jízdě z kopce na volnoběh nejde zřejmě do motoru 1150 palivo a brzdí motorem, když ale rychlost klesne ještě víc, začne to palivo přidávat a motorka jede dál učitou rychlosti, zatímco 1100 zpomaluje a zpomaluje a pak začne kuckat a cukat. Každá ta motorka má svoje a když seženeš 1100GS v super stavu (dají se sehnat s nájezdem od pouhých 50 tisíc km), bude Ti dlouho a dobře sloužit. Když 1100GS, doporučuji co nejmladší, ale min. od 1997. U 1150 jsem taky pro co nejmladší. Ale pokud máš peníze na hraně a váháš mezi špičkovou 1100 nebo nejlevnější 1150, hlasuji pro 1100. Pokud Tě peníze netrápí, asi modernější 1150, je to ale jen můj pohled na věc.
Upravil Ivan dne 07.08.2015 10:30
Srovnání a testů je tu kopec. Já mám dokonce BMWlego - předek 1150, zbytek 1100, plastová nádrž, 95 rok bez ABS a to všechno olepené různými doplňky a špínou. Vlastně momentálně je Bobeš umytej. Asi podruhé od r2008 Objel jsem na něm kde co a kupodivu, i když jedu třeba s moderní 1200, tak teoreticky zaostávám akorát na dálnici, bo mám menší rychlostní strop. Ovšem zase jezdím s lidma, co nehoněj rychlost. To by neměli GS, ale třeba Buznu se kterou se dá létat přes 3 kila.
Je jedno, kterou motorku a od jakého roku koupíš, když narazíš na udržovaný stroj. Ani jedna nezklame. Ovšem jako s každým strojem, můžeš si taky pěkně naběhnout. A ne všechno se dá odpozorovat a poslechnout. Proto bych po zkušenostech volil raději výběr stroje od prověženého zdroje. Od nějakého člena zde, ale ne jako já, koupil jsem od chlapa, co se přihlásil asi 2x, prodal moto a nazdar....Od někoho s historií a nebo od doporučovaného prodejce. Bob, Cyril.... taky se tady dá dohledat.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
hoši ruku na srdce - 1100 má díky přednímu světlu styl jako kráva. To že je to hnusný je až druhořadá věc Já říkám koupit 11 skrz mnohem příznivější cenu a za ušetřený prachy ji dát trošku do kupy-třeba koupit nový tlumiče a motorka bude rázem někde jinde.
KOCHAČ AMATÉR http://mardock.ra...
Ivan napsal:
...Obě mají přednosti i nedostatky, ve prospěch 1150 hovoří šestka, modernější design, hydraulická spojka, stáří, pro 1100 GS jednodušší konstrukce a co bych chtěl zdůraznit, poctivěji a kvalitněji udělaná motorka......
Jen bych se rád zeptal - jaká je výhoda hydraulického ovládání spojky? Podle mně je to právě mínus (lanko se přetrhne, vymění a jede se dál, když začne téci vypínací váleček, tak je to na cestu do servisu) a šestikvalt mi také nevyhovuje. Jak napsal jeden kolega - 1150 je bezvýznamný mezityp.... Ale to je o vkusu každého soudruha, že...
Sorry za zasírání...
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
Ivan napsal:
...Obě mají přednosti i nedostatky, ve prospěch 1150 hovoří šestka, modernější design, hydraulická spojka, stáří, pro 1100 GS jednodušší konstrukce a co bych chtěl zdůraznit, poctivěji a kvalitněji udělaná motorka......
Jen bych se rád zeptal - jaká je výhoda hydraulického ovládání spojky? Podle mně je to právě mínus (lanko se přetrhne, vymění a jede se dál, když začne téci vypínací váleček, tak je to na cestu do servisu) a šestikvalt mi také nevyhovuje. Jak napsal jeden kolega - 1150 je bezvýznamný mezityp.... Ale to je o vkusu každého soudruha, že...
Sorry za zasírání...
Lanko určitě špatné není a určitě by to nebyl důvod, proč nekoupit jinak pěknou 1100. Ale na hydraulice nemusíš mazat bovden, neřešíš vůli, máš stavitelnou páčku a menší sílu. Na nové 1100 byla síla malá, dokonce zmiňovali v testech že je skoro tak malá jako na hydraulica, na starších kusech je větší, je to ale o údržbě. Co se týká jednoduché výměny lanka, tak souhlasím, ale já osobně to dělat nechci a hydraulika je pro mne bezúdržbová a spolehlivá. Kdyby byla hydraulika obecně krokem zpátky (nebo mínus, jak píšeš), nedělala by se, určitě ne u 1150, v té době se BMW ještě nehonilo za módními efekty.
1100 ma mensi vykon a kroutak-nepatrne. Ale je lehci, takze pocitove lepe jede.
6ti kvalt 1150 s dlouhou 6 je fajn na dalnici. S kratkou 1zase do lesa. Ale na trojkovy silnice, Alpske prusmyky zase nic moc,protoze tam kvedlas a nemuzes si vybrat. V techto pasazich ma 1150 vyssi spotrebu.
Lanko mi prasklo 2x.... vzdy po tom, ze jsem motorku utopil v pisku na stranu packy a nevycistil to.
1150 ma slozitejsi elektriku, tusim ze dve lambdy misto jedne, dvojsvice maj navic svici,ktera jen udajne snizuje emise a maji civky u fajfky,coz zase snizuje spolehlivost prave te civky,ktera maka v teple. Osobne se mi nelibi u 1150prehazeni FID na pro pravaka nesmyslnou stranu, chatrne plexi a divne ovladace,ktere mely vypadat moderneji,ale vypadaji jen lacineji. O pidlookosti se nebudu vyjadrovat,to je veci vkusu.
Nesouhlasim s Ivanem,ze nebyla potreba delat neco extra u GS, co by nemuselo fungovat. GS bylo vzdy technicky vpredu pred konkurenci.
1150 byl ale jen pokus, jak prodlouzit zivot koncepci 1100, oblevnit vyrobu a vypadat moderne ve sve dobe - proto ta hydrospojka, 6kvaltu, design, posilovac brzd a kurvitka poplatne sve dobe. Taky nizsi kvalita plexi a plastu,ktere jdou snadneji odrit.
Zaklad je ale dosti podobny, takze 1100 vs. 1150 je otazkou pouze osobniho vkusu. Navic ti zadna z nich nic neda,protoze ti jinde ukroji. Uprednostnil bych tedy to, co se ti libi a kolik mas penez. Tak jako tak ses rozhodl pro starou vranu ze stejnyho hnizda a otazkou je jen barva peri.
Za me ma 1150 vyznam jen v plnohodnotne verzi Adventure s velkou nadrzi a zdvihy. Standartni 1150 je priplatek za omlazeni moto a nekolik kurvitek jako bonus
Upravil Hrabe_X dne 07.08.2015 14:21
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Ke všemu výše napsanému mne napadá ještě jedna poznámka. Na 1150 lze s úspěchem provozovat Adventure podvoze, a výrazně tím zlepšit jízdní vlastnosti, což na 1100 nejde, protože v té době ADV verze neexistovala.
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
stepan napsal:
Ke všemu výše napsanému mne napadá ještě jedna poznámka. Na 1150 lze s úspěchem provozovat Adventure podvoze, a výrazně tím zlepšit jízdní vlastnosti, což na 1100 nejde, protože v té době ADV verze neexistovala.
Presne tak..... ale kvalitni tlumice udelaji velkou zmenu k lepsimu i na standartnich zdvizich.
Malokdo jezdi tam,kde by mu standartni zdvyhy nestacily.
Adventure je dalsi vyvojovy krok GS. Zde se da konecne mluvit o zlepseni proti 1100, a proto je take cenove dost jinde, nez stejne stare 1150.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
jestli peníze nejsou až tka velký problem, rovnou kup 1150ADV.
Pokud jsou tak hezky vybavenou R1150GS. Pokud chceš mít motorku co toho vydrží hodně tak R1100GS ale vybavenou a investuj peníze do podvozku a brzd - pancéřovky.
Hlavně R1100GS roste pomalu cena. když jsem pořizoval já svoji R1150 tak stály 11tky kolem 60-70 000 dnes už pod 75 000 nejdou...
A hlavně bude to co nevidět veteran. Podobně jako R100PD atp.
Upravil VojtechPolicky dne 07.08.2015 15:10
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
VojtechPolicky napsal:
to je fakt 1150ADV neni primarne pro dva cestujici...
Co to placas??
Kubrte... promiň ale jdi někam s tím CO plácáš... Jestli ti jde o nějakou urážku napiš mi PM a je to - toto mě nebaví...
Vyjádřil jsem jen souhlas nad tím že ADV ve dvou není moc pohodlné ale hned plácám.. TVL kde to jsme Zemanstán??? fakt toto není Foŕum ale místo kde na sebe lidi jen musí furt být naštvaní... nechápu a nepochopím...
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Kubrt - mám ADV a Drákula GS. Když jsme jezdili ve třech s Kristýnou, vždycky si sedla na GS. Jasně, odjela se mnou na ADV Rumunsko a Pobaltí, ne že to nejde, ale na GS se jí (i dalším) sedí vzadu mnohem lépe, podotýkám že mám originál snížené sedlo, ale ani na vysokém to nebylo o moc lepší, navíc neseděla výš než já a blbě se jí kochalo. Já mám navíc asi větší zadek a když za mnou seděla, měla nohy víc roztažené a příchytky na originál ADV kufrech, které jsou dost vysoko, ji rýpaly do stehen. Letos jsme dali Ga-Pa, seděl za mnou její hubený David a celkem v poho, sice na zadek nadával, ale nemá srovnání, tak to není měřítko, snad jen že jezdit ve dvou se na tom dá. Pokud chce někdo ADV a jezdit ve dvou, tak po vyzkoušení jestli to bude vyhovovat, lze sedadlo nechat přešít, jako důvod pro nekoupi motocyklu bych to neviděl, spíš pro někoho výška a hmotnost.