Zdravím,
chtěl bych poradilt. Plánuji po letech vyměnit svůj 650 V-Strom za nějaké silnější vestovní enduro a rozhodl jsem se pro 1150GS (snad dobrá volba).
Ale mám pár dotazů, zkoušel jsem všemožně googlovat, ale informace se dost různí.
- Jaká nejnižší výška sedla se dá nastavit? V-Strom je na 820mm a to mám jen tak tak, stojím na špičkách.
- Jaká je skutečná hmotnost motocyklu? Někde jsem našel 253kg, někde píší 232kg, na motorkářích v katalogu je dokonce 205kg.
- Poslední model byl 2003, dvousvíčka a s ABS?
Ahoj,
koukám, že ti ještě nikdo neodpověděl, tak něco přidám.
Suzuki 650 je lehký, spolehlivý a bezúdržbový motocykl. Rozhodně ti neradím, abys ho měnil za BMW, které je těžké, vysoké a na servis a peněženku náročnější. V terénu a někdy i nejen tam, to chce pořádného chlapa, aby nelehla. I já se svými skoro 189 cm a 103 kg váhy mám co dělat ji udržet a nepoložit na kamenité polní cestě, kterým se raději z tohoto důvodu vyhýbám. Najdi si něco lehčího a levnějšího!
Radím ti dobře!
čo sa týka výšky tak R1150GS mi pocitovo vychádza narovnako ako malý strom
a ak niekto pise ze R 1150GS potrebuje poriadneho chlapa ktory ma na kamenistej polnej ceste co robit aby ju nepolozil tak si mu dovolim oznamit ze rovnaky problem (ak nie vacsi) by mal aj s malym stromom - je to o jazdcovi az potom o motorke
p.s. a to mam maleho stroma za prijemnu motorku s vybornym pomerom cena vykon
p.s.2 servisny interval vymeny oleja na suzuki 6tkm, servisny interval vymeny oleja na R 1150GS 10tkm - maly postreh k narocnosti na penazenku
live fast, die young be wild, have fun
liborGS napsal:
Ahoj,
koukám, že ti ještě nikdo neodpověděl, tak něco přidám.
Suzuki 650 je lehký, spolehlivý a bezúdržbový motocykl. Rozhodně ti neradím, abys ho měnil za BMW, které je těžké, vysoké a na servis a peněženku náročnější. V terénu a někdy i nejen tam, to chce pořádného chlapa, aby nelehla. I já se svými skoro 189 cm a 103 kg váhy mám co dělat ji udržet a nepoložit na kamenité polní cestě, kterým se raději z tohoto důvodu vyhýbám. Najdi si něco lehčího a levnějšího!
Radím ti dobře!
hm, až na to, že v-strom fakt neni lehký (aby jo, když je to fakticky litr jen s menším motorem) a díly na suzuki fakt nejsou levný...
Hmotnost bohužel přesně neznám, sedlo je nastavitelné do dvou poloh a to 84/86 cm a myslím, že se 1150 dělaly ještě v roce 2004, kdy byly nahrazeny modelem R1200GS. Verze R1150GS Adventure se dělaly ještě v roce 2005, než přišel R1200GS Adventure.
Na to, zda dosáhneš na zem, má vliv víc věcí, nejen výška sedla, nejlépe je to vyzkoušet. Stavitelná je také tuhost zadního tlumiče a v měkkém nastavení (i tak je motorka velmi stabilní) je motorka po nasednutí relativně nízká, záleží i na tom, v jaké kondici je zadní tlumič/pružina.
Přítelkyně Drákula měla donedávna R1150GS z roku 2003, to už byla 4-svíčka s integrálem a posilovačem. Za jízdy motorku zvládala v pohodě, při manipulaci na místě byla vzhledem ke své výšce opatrnější. V terénu je 1150 velmi lehce (aspoň na poměry velkých endur) ovladatelná motorka a není problém zvládnout turistickým tempem i náročnější terén. V tom si dovolím nesouhlasit s předchozím příspěvkem. Stejně tak nesouhlasím, že motorka je náročnější a dražší na servis, právě naopak. Záleží pochopitelně na konkrétním stavu, ale běžný servis se omezuje na výměnu oleje a filtru po 10 tisíc km, ventily se často seřizují po 20 tisících km, protože po 10 tisících to prostě není třeba. Zbývá palivový filtr v nádži (40 tisíc km) a dohromady cca 1 l oleje v převodovce a kardanu (25 tisíc km). Kardan je bezúdržbový, na rozdíl od nutnosti mazání řetězu a sem tam výměny řetězové sady, stejně tak spojka vydrží věčnost, pokud se jezdí normálně, já mám najeto 157 tisíc km a původní spojka je stále ve skvělé kondici. Stejně tak rozvodové řetězy a jejich napínáky. Celkově tedy myslím, že R1150GS je na běžný servis jedna z nejlevnějších motorek a když se k tomu přidá i celková životnost a relativně nízká ztráta hodnoty při dalším prodeji, je to myslím skvělá volba. Samozřejmě, může se rozbít cokoliv jiného a občas se to stává, ve srovnání s jinými motorkami na tom ale je GS velmi dobře. Takže spíš záleží na tom, jak ti motorka "sedne".
No vidíš a už se to tu rozjelo! Hned máš odborníků přehršel!
Rozhodnutí je stejně jen na tobě, ale už nemůžeš aspoň říct, že jsi měl málo informací. Nadávat pak už budeš jen sám sobě!
Ahoj nejsem žádný odborník na GS jen jeho milovník. Měl jsem před třemi lety podobný problém. Měl jsem teda Transalpa 650 a úplně stejný otázky. Na ten posez je nejlepší někoho sehnat a prostě si na to sednout. Já měl štěstí a nabídl se mi kluk tady z fóra. S mýma 174cm a 70kg jsem se toho bál a úplně v pohodě i po repasu tlumičů a nasazení progres pružin. Dokonce už mi přijde dneska nízká. A ostatní věci jsou jak píšou kluci. Když budeš mít štěstí tak je servis stejný jako jinde a když smůlu tak je to jako mít smůlu s Hondou, Suzuki a jinou. Jestli chceš nabízím osednutí v Teplicích nebo okolí, není problém BMW R 1150 GS
raptor napsal:
p.s.2 servisny interval vymeny oleja na suzuki 6tkm, servisny interval vymeny oleja na R 1150GS 10tkm - maly postreh k narocnosti na penazenku
hlavne neporovnavat motorky vzhledem k tomu, kdy se na nich meni olej...
GSo je proste na trosku jine technicke urovni nez V-strom, takze musis pocitat s tim, ze se ti muze pokazit vic veci. Tot vse. Je to jen stroj.
Smulu muzes mit se vsim, ja dal do servisu uz hodne penez, ale motorka si to odjezdila. Zalezi co chces jezdit atd. a rozhodnout si to musis sam.
K tomu sedlu, stelovat to jde do dvou poloh, ale vysku ti neporadim. Kazdopadne snizeny sedla existujou. Vyzkousej a uvidis. Pokud te strom vylozene necim nese*e , tak nevidim duvod proc se ho zbavovat, protoze zase o tolik super proste GS neni.
jel jsem kolem koule www.jedemkolem.cz
V-strom rozhodě není malá a lehká motorka, to je pravda. Tahat jí ze škarpy s nově naplněnou nádrží, je docela makačka.
Jsem rozhodnut, že letos půjde V-Strom (tento model) z domu, už má pár sezon za sebou a "japonec" není tak nesmrtelný.
Stojím před otázkou, jestli opět V-Strom, nebo něco dalšího.
V-strom je vcelku pohodlná a bezproblémová motorka, ale má svoje omezení. Je to hroznej břichoplaz. Občas, když jedeme ve dvou, si škrtnu i o zpomalovací prahy na silnici.
Letos jsem byl na cestách (jen silnicích) v Rakousku, plné postranní kufry, za mnou spolujezdec ... už se motorce nedostávalo dechu, navíc jsem si i v mírných zatáčkách škrtal podkovzkem, jak jsem byl přetížen (nikoliv stupačkama, jak by si člověk při náklonu přál.
Takže bych chtěl něco kapku silnějšího víc do terénu, i Praha je místy tankodrom
Samozřejmě nějkrásnější motorka na světě je 1200GS Adventure, ale to je trošku jiný finanční level.
Nakonec jsem se tak vlastně zamiloval do 1150GS, až na tu prehistorickou přístrojovku je to vcelku elegantní motorka. Jen jsem si nebyl jist, zda li ji se svými cca 171cm uřídím. Navíc v hustém provozu, v kolonách a tak.
Nebyl by někdo ochoten, pokud možno co nejblíže Prahy (ale klidně popojedu) se mnou absolvovat projížďku?
kchrz napsal:
Zdravím,
chtěl bych poradilt. Plánuji po letech vyměnit svůj 650 V-Strom za nějaké silnější vestovní enduro a rozhodl jsem se pro 1150GS (snad dobrá volba).
Ale mám pár dotazů, zkoušel jsem všemožně googlovat, ale informace se dost různí.
- Jaká nejnižší výška sedla se dá nastavit? V-Strom je na 820mm a to mám jen tak tak, stojím na špičkách.
- Jaká je skutečná hmotnost motocyklu? Někde jsem našel 253kg, někde píší 232kg, na motorkářích v katalogu je dokonce 205kg.
- Poslední model byl 2003, dvousvíčka a s ABS?
Díky
Naměřené hmotnosti v natankovaném stavu (zdroj gs-enduro.de)
R1100GS - 254 kg
R1150GS - 265 kg
R1150GSA - 285 kg
Wer später bremst, fährt länger schnell.
raptor napsal:
p.s.2 servisny interval vymeny oleja na suzuki 6tkm, servisny interval vymeny oleja na R 1150GS 10tkm - maly postreh k narocnosti na penazenku
hlavne neporovnavat motorky vzhledem k tomu, kdy se na nich meni olej...
GSo je proste na trosku jine technicke urovni nez V-strom, takze musis pocitat s tim, ze se ti muze pokazit vic veci. Tot vse. Je to jen stroj.
Smulu muzes mit se vsim, ja dal do servisu uz hodne penez, ale motorka si to odjezdila. Zalezi co chces jezdit atd. a rozhodnout si to musis sam.
K tomu sedlu, stelovat to jde do dvou poloh, ale vysku ti neporadim. Kazdopadne snizeny sedla existujou. Vyzkousej a uvidis. Pokud te strom vylozene necim nese*e , tak nevidim duvod proc se ho zbavovat, protoze zase o tolik super proste GS neni.
predrečník písal že GS je náročnejšie na servis.. tak som si dovolil pripomenúť fakt ohľadom výmeny oleja, ten Motul 10w40 čo ide do Stroma nepatrí medzi najdrahšie oleja ale ani medzi najlacnejšie
ešte jeden názor nezúčastnenej strany mám kamoša čo mal stroma 650 a potom 1150GS a keď som sa ho pýtal na prvé dojmy a pocity tak povedal že je to vyjebaný nemecký traktor (v dobrom) ale že 1150GS je úplne iný level.. že s tým behal po takých terénoch v ktorých by zo stroma obrazne opadali všetky plasty a klzáky sa skrížili v okuliaroch..
live fast, die young be wild, have fun
Strom je super pro jednoho, pokud jezdis nalozeny a ve dvou, myslim ze 11xx je lepsi volba. Je to takovy velky universal. Nic neumi nejlip, ale vsechno dobre.
Na dalnici jsou vhodnejsi, do terenu jsou vhodnejsi stroje, ale zabaleno do jednoho stroje tezko hledat vetsiho universala.
Opravdu se s nekym domluv a svez se.
Ja jezdim poklidnym tempem a krom podpaleneho ventilu zadna zavada. Navic jsem si to zavinil sam podtacenim motoru. Mam 139tkm a origo spojku, loziska v hrusce.
Pokud koupis dobre, jedna se o spolehlivy stroj. A pokud das po 150tkm 10tkc za loziska v hrusce, nebo 15tkc za spojku, neznamena, ze je stroj nespolehlivy nebo drahy na servis. (ceny jsou odhadem).
Pokud se svezes a sedne Ti kup ji.
Jinak zkus napsat Bartusovi. Ten sel z Litroveho stromku na 1150adv, tak ti muze rict rozdily jak je vnima.
Splněný sen moje 1100GS
mas stesti, ze jdu prave kolem bracha ma v-stroma 06, ja 1150gs 02, pri projizdkach si je menime a porovnavame, je teda fakt, ze me vyhovuje bmw, takze se bratrovi smeju, ale! strom je opravdu o dost lehci, papirove nevim presne, ale pocitove je to kolobezka oproti bmw, stroma vezmu za zadni nosic a sam ho zvednu ze zeme (pri stani na stojanku), ten samy pokus s mym bmw dopadl malem prasklou pateri a zilama na krku, proste ani prd, dalsi obrovsky plus stroma, skvela spotreba, bratr jezdi do 4 litru v jakemkoliv rezimu, ja 5-6, ale ted minusy stroma, opravdu je dost nizky, na strom foru se to dost resi, prepakovani zadku, nastavce na vidle a jejich vysunuti z bryli, sundavani hl.stojanu atd., dalsi tragedie, i po vymene oleje v predni vidly je strasna, bmw s telelevrem a repasovanejma origo tlumicema je proste mnohem pohodlnejsi, bmw sirsi riditka= snazsi otaceni a ovladatelnost na miste, jo a to nejhorsi na stromu oproti bmw bude asi spolehlivost motoru, bmw je nesmrtelny a jednoduse seriditelny, strom ve 30 tis. nemel na skoro zadnym ventilu vuli, vsude 0 nebo 0,05, proste hruza, uplne mi lezly oci z dulku kdyz jsem to delal, no ale ostatni veci jako pohon zd.kola bude spolehlivejsi u suzuki, bmw je moc narocny, velke mnozstvi dilu co se muze pokazit
kchrz napsal:
Zdravím,
chtěl bych poradilt. Plánuji po letech vyměnit svůj 650 V-Strom za nějaké silnější vestovní enduro a rozhodl jsem se pro 1150GS (snad dobrá volba).
Ale mám pár dotazů, zkoušel jsem všemožně googlovat, ale informace se dost různí.
- Jaká nejnižší výška sedla se dá nastavit? V-Strom je na 820mm a to mám jen tak tak, stojím na špičkách.
- Jaká je skutečná hmotnost motocyklu? Někde jsem našel 253kg, někde píší 232kg, na motorkářích v katalogu je dokonce 205kg.
- Poslední model byl 2003, dvousvíčka a s ABS?
Díky
Naměřené hmotnosti v natankovaném stavu (zdroj gs-enduro.de)
R1100GS - 254 kg
R1150GS - 265 kg
R1150GSA - 285 kg
to je předpokládám ve verzích s ABS. Já mám 1100 bez ABS takže ještě o dost méně. Jen nechápu proč je 1150 GSA o tolik těžší když je rozdíl ve velikosti nádrže něco přes 11 litrů (nevím jestli má GSA 33 nebo 35 L )
KOCHAČ AMATÉR http://mardock.ra...
Dovolím si ještě malý pohled na "náročnost servisu" .
Kupoval jsem motorku od kluka, který prohlásil:" nespravuji nic, co se nevysype! "
Vůbec mu nevadily mlátící klapky a lítající volnoběžné otáčky, tak nespravoval. Vůbec mu nevadila tekoucí převodovka, tak nespravoval. Vůbec mu nevadily na předním kole na levé straně modré brzdové desky a na pravé sjeté červené desky, tak nevyměňoval. Vůbec mu nevadilo řízení , které táhlo na jednu stranu a kulový kloub držící pohromadě gravitační silou, tak nespravoval. Jezdil co to šlo, co to dalo a když už to nešlo, tak ji prodal hlupákovi (mně). Dušoval se, že je v SUPER stavu! Takový člověk pak může tvrdit, že na BMW dolévá jen olej a benzín, že je to SUPROVÁ ekonomicky nejlepší a nejspolehlivější mašina! Zaplatil jsem dalších 115 tis, aby motorka jezdila a vypadala tak jak má.
Mimo spousty jiných motorek jsem měl i BMW R66 z roku 1938. Dva ventily na válec, vlásenkové pružiny a dva karburátory. To BYL SUPER STROJ ! To byla kvalita, to byl BOŽÍ SKVOST !
liborGS napsal:
Dovolím si ještě malý pohled na "náročnost servisu" .
Kupoval jsem motorku od kluka, který prohlásil:" nespravuji nic, co se nevysype! "
Vůbec mu nevadily mlátící klapky a lítající volnoběžné otáčky, tak nespravoval. Vůbec mu nevadila tekoucí převodovka, tak nespravoval. Vůbec mu nevadily na předním kole na levé straně modré brzdové desky a na pravé sjeté červené desky, tak nevyměňoval. Vůbec mu nevadilo řízení , které táhlo na jednu stranu a kulový kloub držící pohromadě gravitační silou, tak nespravoval. Jezdil co to šlo, co to dalo a když už to nešlo, tak ji prodal hlupákovi (mně). Dušoval se, že je v SUPER stavu! Takový člověk pak může tvrdit, že na BMW dolévá jen olej a benzín, že je to SUPROVÁ ekonomicky nejlepší a nejspolehlivější mašina! Zaplatil jsem dalších 115 tis, aby motorka jezdila a vypadala tak jak má.
Mimo spousty jiných motorek jsem měl i BMW R66 z roku 1938. Dva ventily na válec, vlásenkové pružiny a dva karburátory. To BYL SUPER STROJ ! To byla kvalita, to byl BOŽÍ SKVOST !
Je to přece jenom stroj a ten potřebuje údržbu, snad si nikdo nemyslí, že když má BMW tak bude 20 let jenom lít benzin a měnit olej.
A co se týká Tvé koupě tak radši bez komentáře.
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E