pokoušel sem se hledat, ale vyjedou mi pokaždé vodníci. Původně sem tím nechtěl otravovat, ale po shlédnutí cestou necestou a jejich problému s přehřátím v zácpě se na to chci zeptat. V září sem jel na Nordkapp a v Helsinkách při popojíždění sem dostal GSA za čárku povolené teploty. Motor už celý rachotil uvolněním. Připadá mě to k cestovatelské motorce docela dost když okolní teplota byla 16 stupňů. Větráky asi nelze domontovat k olejovému chladiči, jelikož tam je nějaká příčka. Existuje k tomu nějaký tuning nebo je to prostě neřešitelný? Olej sem v motoru nový s komplet servisem v Inveltu před odjezdem. Potom mam ještě druhý podružný dotaz. 2016 jedu do Mongolska a rád bych nějak vyrušil imobilizér pro případ pádu, kde bych nerad uváznul na elektronické kravině. Jde to zrušit přes diagnostiku ? Děkuji za odpovědi.
BMWGSA 1200, Citroen C6 :-)
Je to vzduchem a olejem chlazený motor - takže když není nápor větru, tak se nestíhá z žeber a olejového chladiče předávat teplo. Taky se mi to párkrát ve větších městech stalo (ale nikdy jsem nešel přes "čárku"povolené teploty) - když už to začalo být "horké" a konec "utrpení" byl v nedohlednu, tak jsem to na chvíli odstavil u benzínky, dal si kafe a vyčkal jsem až to trochu vychladne. Jinak pokud to jen jde, tak se kolonu snažím udolat (zprava, zleva, vrchem, spodem.... ), abych pořád jel. Možná bys tam nějaký malý ventilátor "nabastlil", ale místa je tam fakt víc než málo. Musel bys chladič vytáhnout bokem - pak bys tam nějaký ventilátor dostal. Jen si osobně myslím, že to zase tak "horké" není, a asi bych se na to vybodnul.
Imobilizér neodstraníš - řešení je vézt sebou náhradní anténu a druhý klíč.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
16°C je dost málo na to, aby se to přehřívalo v oleji. respektive sem nedávno zahříval před odjezdem, drobet se to protáhlo, ale teplota byla furt v pohodě. Olej tam máš předpokládám ten co tam patří. Imobilizer jak říká Tonda, viz. "moto cestou necestou"
Ahoj, tento rok 42 stupňů a uchladil jsem to.... sice to mlátilo na všechny strany, ale v pohodě a to jsem taky jel kolony a nebo stál - připadlo mi, že víc uvařenej jsem byl já jak motorka.... jednu chvílu jsem se chtěl dát na modlení :-)... v 16 stupních to snad ani nejde aby se přehřála....
mě se to teda moc nezdá - spíš bych si tipoval na špatný olej?
Jak byly ty hrozné vedra jsem schválně jezdil off na jedničku pořádné kopce, takže skoro žádné proudění vzduchu a nikdy jsem nešel přes 6 čárek.
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
Na 1150 se mi to stalo letos v Makedonii ve městě Tetovo.. tam jsem měl všechny čárky.. na chvilku jsme zastavili, nechali to vychladnout.. a pak se jelo dál.. žádný problém nebyl. Ale je pravda že Teploty byly fakt masakrální.. byl to Červenec...
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
nedelal bych z toho vedu stava se to i na jinych motorkach, třeba dominatoru to netrva ani půlhodinku staci stat a jen se soupat , nam letos solidne zasmrdeli motory na freewindech v kolone na dalnici a to jsme se tlacily kam to slo, teplomel na bloku kterej ma jinak 70 i v terenu ukazoval 110 a neprestalo to jet asi jen proto ze to zadny hlidani nemá :-D ,TA600 cucel ventilátorem a stejne uz bublal a okolo bylo jestli 20st. tak moc , proste nestastny popjizdeni budto jet n a prase a nebo když to stoji tak to zhasínat
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
Já jsem ani nemusel popojíždět v koloně, horko, blbnutí v serpentinách, otáčkoměr skoro v bezvědomí, a motor už začal chytat tak divné zvuky že jsem raději rychle zastavil a nechal to vychladnout, pak vše ok. Stalo se to jen jednou. Od té doby si dávám trochu více majzla a když se mě zdá že už toho má motor dost dám kafe. Je zajímavé že pocitově jsem zažil situace kdy bych i nějaký kolaps z horka čekal a motor byl v klidu.
---------------
Život je cesta. Čím dál-tím líp.
děkuji všem... co Invelt nalil teď nevím... juknu do faktury, ale raději i po té cestě vyměním i olej a uvidím. Ta anténa imobilizéru mě teda štve. Pokud chápu, koupím si náhradní, ale klíč by měl reagovat ten původní, jestli chápu. Stačí teda jen zakoupit anténu a v případě pádu ji prohodit. Žádné jiné nastavení se provádět nemusí? BMWGSA 1200, Citroen C6 :-)
Když je fakt velká dlouhá kolona (např. v nějakém větším městě), ve které se motorka pohybuje velice pomalu a nemůže se (nejde) třeba kvůli kufrům (jejich šířce) předjíždět, neustále se rozjíždí a zase zastavuje, tak i když je okolní teplota těch zmiňovaných 16°C (jak bylo uvedeno v prvním příspěvku), tak ta teplota jde časem prostě nahoru - sám jsem to zažil v totálně ucpaném Mnichově, kde jsme se prodírali kolonou dost přes hodinu - určitě bylo pod 20°C - museli jsem nechat motorky na benzínce půl hodiny vychladnout. Je to v tomto případě naprosto normální.
CZECHcz - nic dalšího kvůli anténě imobilizéru nastvovat nemusíš.
Upravil Tonda dne 25.10.2015 20:29
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
V Tiraně v koloně jsme se trapil a tak jsem to nechal vychládnout na benzince..byl čas na kavu a red bulla s ženou a jeli jsme dál:-)
http://czunici.ra...
Lze udělat i Saharu - viz odkaz zde:http://www.ukgser...cooler-fan
Osobně bych ale udělal více prodyšný ten plechový držák, ať to nejde jen přes ten větrák.
A nebo zkusit nabastlit saharu z RT http://www.motork...09271.html
Upravil VojtechPolicky dne 26.10.2015 17:19
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Tonda napsal:
Když je fakt velká dlouhá kolona (např. v nějakém větším městě), ve které se motorka pohybuje velice pomalu a nemůže se (nejde) třeba kvůli kufrům (jejich šířce) předjíždět, neustále se rozjíždí a zase zastavuje, tak i když je okolní teplota těch zmiňovaných 16°C (jak bylo uvedeno v prvním příspěvku), tak ta teplota jde časem prostě nahoru - sám jsem to zažil v totálně ucpaném Mnichově, kde jsme se prodírali kolonou dost přes hodinu - určitě bylo pod 20°C - museli jsem nechat motorky na benzínce půl hodiny vychladnout. Je to v tomto případě naprosto normální.
CZECHcz - nic dalšího kvůli anténě imobilizéru nastvovat nemusíš.
no... LC ma vetracek, ze jo
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
VojtechPolicky napsal:
Lze udělat i Saharu - viz odkaz zde:http://www.ukgser...cooler-fan
Osobně bych ale udělal více prodyšný ten plechový držák, ať to nejde jen přes ten větrák.
Na toto téma jsem měl rozhovor s mojím dvorním mechanikem a dostal jsem odpověď: "To neřeš..."
Neřeším, a mám klid...
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
Některá R 1200RT (téměř stejný motor a části pod kabátem) byla vybavena originálním větrákem. Už to tady někdo psal, že snad to bylo určený pro policejní verze. http://www.realoe...Id=17_0425
Upravil berka dne 30.10.2015 22:21
dříve F 650 GS
později R 1200 RT
dnes jen skútr Honda ADV 350