já mam taky dole pravou hlavu abudu to potřebovat utáhnout podle momentu,zjistim to a napíšu to sem,kámoš má manual jen kněmu pro něj musím doject a vyčíst to stoho
Tightening cylinder heads Nut slacken/20Nm
180° tightening angle
M 10 screw slacken/40Nm
je to z 1150 manualu neumim angl ale snad dotahnout na 20nm pritahnout o 180°dotahnout na 40nm
Upravil zmijon dne 24.07.2007 21:41
Transylvánští koně jsou ještě rychlejší než vlkodlak. Všechno ostatní je na vás.
„Joo, svět je plnej podivnej krás a jeden život na to nestačí.“
a nebude spíš to 180stupňů myšleno jako utahovat to křížem??jako proti sobě šrouby,píšou že M10 na 40nm a zbylí rouby asi na těch 20nm né??ale ty šestkytam dole by asi bylo hodně utahovat na 20nm,kouknu do toho manuálu zektra a uvidím jestli to ztam není nějak popsaný,ten kámoš ho má přímo na R1100GS tak doufám že tam bude ukázáno kterej šroub kolik nm a bude to jasný,jestli tam bude nějakej obrázek tak to nafotim do foťáku a kdyžtak ti to pošlu
Tightening torque/tightening sequence:
1. Tighten cylinder head nuts (oiled) crosswise
1.1Tighten all nuts........................................ 20 Nm
1.2Tighten all nuts to correct angle ................... 90°
1.3Tighten all nuts to correct angle ................... 90°
2. M 10 screw ............................................. 40 Nm
3. M 6 screw ................................................. 9 Nm
X Tightening torque:
take up slack after 1000 km (app. 600 miles)
Tighten cylinder head nuts crosswise
1. Unfasten one nut
2. Tighten one nut to initial value ................. 20 Nm
3. Tighten nut to wrench angle...................... 180°
4. Unfasten/retighten M10 screw ................ 40 Nm
tak tohle je napsaný pod obrázkem montování hlavy,posílal sem to kámošovi kterej zvládá trochu angličtinu a prej to je tak že se má nejdříve křížem dotáhnout a píšou tam utáhněte matice pod správným uhlem,to nevim co si pod tím představit,ale asi to aby sme je utahovali kolmo,no a má se to nejprve celí dotáhnout na 20nm a potom znovu přetáhnout n 40nm a potom znovu přetáhnout po 1000km až si sedně těsnění,takže žádná věda,chytnout klíč dorvat na krev a moment počkat(to je podle ruského momenťáku)
Na jar budem musieť komplet vymeniť tesnenia asi pod oboma hlavami, viem že sú dva typy tesneni 3-4 vrstvé a preto chcel by som vedieť či sú tie uťahovacie momenty pre obe verzie identické, osobne si myslim že áno, ale čert nikdy nevie?
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
Caute,
Aka je utahovacia sila momentu zadneho/predneho kola a brzd? na LC
Ktore treba pri vymene gum pouvolnovat/podotahovat.
Diky
Cestou necestou na GS
Osa 30nm, zajištění osy 19nm a brzdiče 38nm. Jinak tyhle běžný utahovací momenty najdeš i v návodu co máš k motorce
... servis a diagnostika BMW Motorrad
...ten imbusovy šrob na retazovo rozvodovom kolečku v hlave ide asi na aky moment? Ked menim iba tesnenie pod valcami tak nemusim sundavať dole valce a nanovo spodok pretesniť novymi O-kružkami a silikonom pokiaľ mi tam nepresakuje, alebo preventivne radšej ano?
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.