Ahoj, mám prosím takovej dotaz. Letos jsem byl na 16 denní tůr a celkem jsem najel 9000 Km. První den hned 1100 Km, druhej 900 Km a pak to začalo . Celej zbytek cesty mne bolela prdel jako kráva. Nemáte prosím nějaký trik, aby mne tolik nebolela ? Nebo jak to děláte, trpíte a snažíte se to nevnímat, nebo je to jenom můj problém? Děkuji moc za radu
U cant buy happiness but u can buy a motobike and that´s pretty close......true story!!!!!!
Kdyz budes casto jezdit, tak si prdel osedis jako na kole.
Pokud na to nemas cas, zkus nejaky lepsi sedlo vyplneny gelem nebo tak neco. H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Já dal za 17dní 10tkm a airhawk je jasná volba. Později jsem koupil kahedo, ale stejně jezdím furt s podprdelníkem. Lépe to větrá a netlačí to nikde na nervy.
Prdel mě bolela i tak, ale snesitelně. Takže za mě Airhawk je jasná volba
Splněný sen moje 1100GS
...no to je fakt prdel , jak říká Hrábě, prdel se musí osedět ! Když jsem jel poprvé na dlouhou cestu ještě na Hondě, tak jsem si nechal udělat maketu sedla do kanceláře a seděl na tom cca měsíc. Vypadalo to vše v pohodě..jenže , žádné vibrace , po třech dnech na cestách jsem jódloval jak tyrolák
Sedla jsem různá vyzkoušel a dnes myslím, že není vůbec podstatné kolik km najedeš, ale kolik hodin na motorce sedíš, neboť po dálnici ujedeš 400 za 4 hodiny a jindy 200 za 4,5 hodin.
Podle mě s tím nic neuděláš, ať máš co chceš, za 19 dní jsem dělal Maroko po ose tam i zpět cca 12 tis. Prdel na maděru, zablokovaný záda z přesunu po dálnicích, že mi je 2x týdně rovnala masérka se slovy...opět dlouho na motorce ?
U moji prdel a tělo finguje nejlépe pohyb za jízdy a to i preventivně. Když jedu daleko a vím co mě čeká, tak každých cca 70-80 km jedu cca 5-10 km ve stoje a k tomu mám různé kašpárkoviny ( tanec ve stupačkách a pod. )
Všechny vycpávky a jiný...pí..viny jsem vypustil , tohle funguje parádně a může najezdit 800-900 km třeba 5 dní po sobě. Jen musím dodat, že mezi 150-200 dávám cca 15 min pauzu na cígo a další na cígo a tankování cca 30 min.
všude dobře.....doma GSA
Ocas je dobrý stoupnout do stpacek a nechat prdel. spocnot, vetrat, ale trpis cyp. Gel dobry ne na furt, vosusit a menit slipy muže byt huř. Píšu mobilu FAKTU REKTAL doporucuju
No, já bych mohl psát romány, páč moje prcina je fakt citlivoučká. Pár let experimentování a bez airhawku jezdím tak do 200 km kolem komína. I s ním každou chvilku postojím a zadel procvičím. Za jízdy. No a na vlka už mám osvědčenou starou dobrou Rybelku. Smrdí jak vojákovi nohy, ale funguje. A když jedu sám, tak druhé sedlo má Evík přešité do měkka, tak si střídám i posaz. A pro úlevu zvažuji ještě nášlapy na padáky a občas si na silnicích "pololehnout". Tak trochu mám obavu z pálení bot o válce.
Trpaslíci a podobná individua si v pohodě protáhnou nohy, když je skopnou ze stupaček, ale to bych si je já obrousil do půlky holeně, takže tudy cesta pro mě nevede.
Ale prý to taky pomáhá na zadel.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Mediku, behem dlouhych presunu si davam nohy na padaky bezne a nic se mi nepali... ;-)
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
tak pojeď , občas byl někdo i vykulenej co tam vlastně dělám, že pustím řidítka na rovině a tzv. hraju na kytaru...po dvou dnech s úsměvem mi bylo řečeno, zase ti hráli Kabáti do helmy co ? , já si ty přejezdy a nutné rovné úseky užívám po svém, když ta motorka jede jako po kolejích
všude dobře.....doma GSA
Hrabe_X napsal:
Kdyz budes casto jezdit, tak si prdel osedis jako na kole.
Pokud na to nemas cas, zkus nejaky lepsi sedlo vyplneny gelem nebo tak neco.
Na kole? To nemůžu souhlasit, na každou prdel pasuje jiné sedlo, měnit zkoušet, tam výběr je, a najednou zjistíš že to funguje prdelka nebolí
Na moto, takových možností není, za jízdy nějaké ty cviky
Alda napsal:
Na 12tce jsem trpel hodne, pomohl mi Sargent. To byl vazne obrovskej rozdil.
Airhawk doporucuju nejdriv vyzkouset, ja to nesnesl.
Ja prvnich 200az 300 km nadaval, co jsem to koupil za p covinu, ale po dostelovani tlaku jsem hodne spokojeny. Ale je to fakt individualni. Nekdo ten pocit defektu zadniho kola neda.
Splněný sen moje 1100GS
VojtechPolicky napsal:
Dost fungují druhé-cyklistické kalhoty pod ty na motorku...
No to mě nenapadlo vyzkouším, v zimě přidáš vrstvu a v létě ta antibakteriální vložka může někoumu dělat hodně dobře( prodávají se i trenkoslipy s vložkou, prodyšné, odvádějící pot od těla, teda prdele)
kubrt napsal:
Mediku, behem dlouhych presunu si davam nohy na padaky bezne a nic se mi nepali... ;-)
Jenže jsi mrňavej a tak si nohy v pohodě natáhneš. Mě přečuhujou a není to pohodlný a to riziko škvarečku tam je. Tak chci nabastlit něco, co ty hnáty podrží, abych si je mohl protáhnout. A nebo koupit jiný padáky. Origo stíhají pády, ale nohy moc nedrží
Asi nemají válce takovu teplotu, aby škvařily boty, ale ten pocit tam je. Ranné zkušenosti z pincka a jawy jen tak nepřekonám
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Já myslím, že to je hrozně individuální a neexistuje univerzální řešení, které by fungovalo všem.
víc jak deset let prodáváme mimo jiné sedla a řešil jsem to se stovkama lidí - a fakt není nic univerzálního.
Některé rady jsou takové úsměvné, třeba to, že se zadek "osedí". Ano osedí ale obvykle za cenu toho, že ten člověk už nemá náladu další den vůbec nějak jet a jede se mu blbě, dělá chyby, prostě řeší primární bolest místo aby se soustředil na to, co se děje kolem něj. Na rozdíl od cyklistického sedla to motorkové netlačí jen na jednu kost a asi by si na to člověk zvykl ale trvalo by to týdny. Navíc obvykle přijde další problém - sedlo které tlačí může celkem snadno způsobit odřeninu, která znamená fakt takovou bolest, že člověk nechce jet už vůbec nikam a blbě se to hojí a nic na to na cestě nepomáhá.
Já bych doporučil:
- změna sedla (tvar i materiály). Někdo potřebuje sedlo v určitých místech měkké, jinde tužší aby to bylo celkově pohodlnější. Někdo naopak celé tuhé. Každý to má trošku jinak. Někdo chce rozšíření sedla v zadní části, aby seděl víc zadkem, někdo naopak chce užší sedlo tvarované do oblého hřbetu. Fakt každý to má jinak. Materiály potahu na to taky mají vliv a docela zásadní. Někdy člověk zjistí, že na některém sedle se mu sedí líp, protože během jízdy nemění polohu a neklouže dopředu nebo dozadu. Naopak někdo má radši že je materiál prodyšný (a sedí na prodyšné výplni) i za cenu klouzání. Fakt je to hrozně individuální. Zmíněný Sargent někomu absolutně vyhovuje ale jsou lidi, kterým prostě nepadne. Zjistí se to obvykle za 20 minut jízdy když se střídá sériové sedlo a dva různé jiné typy na střídačku. Podle mě jsou všechny sedla BMW počínaje 1200GS jen horší a horší. 1150 i GSA je poslední BMW s použitelnými sedly (1100 a 1150GS byly řekl bych naprosto perfektní i na dlouhé cesty, k jednodílnému GSA bych výhrady měl) ale 1200GS začalo hnusem, F800GS katastrofa a LC taky děsný - alespoň pro mě.
- materiál kalhot. Může se to zdát jako blbost ale vliv to má a velký. Někteří výrobci (Rukka typicky) dávají do prostoru sedací části kalhot takovou bublinkovitou látku (air cushion). Někomu to vyhovuje a někdo právě na tohle nadává. Obvykle to je neprodyšné, stejně jako neklouzavé našité pásky nebo panely - a švy můžou dřít.
- prádlo má zásadní vliv taky - někdo zjistí, že na motorce potřebuje jezdit v boxerkách, i když normálně nosí slipy. Cyklistické kalhoty resp. vložku používám na kole ale na motorku je to podle mě nevhodný, protože sedlo právě tam, kde má vložka polstrování, nemá vůbec tlačit. Tlak jde hlavně na pánevní kosti kde cyklo sedlo už nemá oporu - víc ze stran. To samé enduro prádlo s integrovanými pěnovými chrániči - nedokážu si představit, že bych v tom jel celý den v sedě. Ale doporučil bych (zase ze zkušeností s lidma) zkusit namísto bavlněných trenýrek třeba tenké polo-boxerky z funkčního vlákna. A taky jsou lidi, kteří tvrdí, že na motorce jim vadí každé prádlo a jezdí jen v "podvlíkačkách" z funkčního materiálu a pod tím už další prádlo nemají. Chce to zkoušet co každému vyhovuje. Já třeba zjistil, že mi jeden oblíbený typ slipů rozedíral na motorce při jízdě v sedě stehna. Přitom to je moje nejoblíbenější prádlo na běžné nošení. Zkusil jsem jiné - právě takové jakoby zkrácené boxerky a super, problém vyřešený. Předtím to začínalo lehce odřenýma nohama z vnitřní stany a pak to je chvilka a je z toho buď vlk nebo do krve rozředřená noha a průšvih na další dny. A taky jsou lidi, kterým se osvědčilo naopak brát dvoje trenky - třeba slipy a přes to boxerky apod. Tvrdí, že ty spodní zůstávají suché a že to takhle funguje nejlíp.. Zkusit se to dá, proč ne.
- podložky pod zadek jsem zkoušel před léty taky a to jak airhook, tak děravou destičku Corbin, tak třeba i beránka. Ten beránek je z toho všeho asi nejlepší ale vypadá šíleně a je to nepoužitelný v dešti.
- někdy má největší vliv změna výšky (umístění) stupaček nebo jejich polohy. Stačí 1cm dolů a je všechno jinak. Doporučuju vyzkoušet, jak by se změnil posaz kdyby byla noha o kousek níž/výš nebo byla víc vpředu nebo vzadu. Technicky se tyhle věci dají řešit a pro někoho to může být zásadní řešení bez změny sedla apod. To samé změna výšky sedla bez jeho výměny. Jen prostě změnit výšku nebo koupit zvýšené (snížřené).
- bacha na to, že třeba velmi měkké sedlo může být labůžo na první hodinu nebo dvě ale po celém dnu nebo více dnech může způsobit bolest bedekry nebo jiné části zad a to je pak ještě horší než otlačený zadek. Příliš měkké sedlo zejména v zadní části pod kostmi je obvykle záruka toho, že se bederní část páteře prohýbá a následek je jasný - záda budou bolet a komfort jízdy je v háji třeba na týden.
- pokud někdo trpí na "vlka" často, doporučuju koupit v lékárně ubrousky "Intim komfort". Prodávají se po deseti tuším. Ráno si člověk otře ty problémový partie tímhle docela smrdícím vlhčeným kapesníčkem a na 12h je jistota, že nevznikne zapařenina ani když se extrémně potí. Dá se použít jen polovina, zbytek zabalit do zbytku obalu a použít třeba v poledne znova. Nevím, čím to je napuštěný ale funguje to jako prevence. Když už je vlk zakousnutý, tak se mi osvědčil krém Just ze solí z mrtvého moře. Zkoušel jsem všechno možný - včetně dětského sudocremu, sebamedu, rybilky (jak psal Medik) ale ten slaný Just to jako jediný dokáže přes noc naprosto vyléčit. Jen to dost masakrálně bolí, když se to aplikuje.
Jinak můj "rekord" je 1500km na LTčku, 1200km na cruiseru a necelých 1300km na GS 1200. Na 1150 s úzkým enduro sedlem necítím bolest zadku ale zad a to je horší. Pak třeba po 10 minutách jedu chvilku ve stoje (i po silnici a klidně i v dešti) protože když to nedělám, vydržím mnohem míň a hlavně další den jsem zhuntovanej. Jízda s nohama na válcích mi nevyhovuje, bederka se tím ještě víc prohýbá ale pomáhá mi posadnout si dozadu téměř na místo spolujezdce a takhle chvilku jet.
Upravil TomasTT dne 04.11.2015 08:21
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Můj osobák 5000 km za tři dny ( návrat z Iránu) , sedlo mám původní, ale hodně mi pomohlo od bolesti zad zvýšení řídítek cca o 2,5 cm. Byl to ale i tak masakr a od bolení prd.le by mi nepomohlo ani kdybych seděl na nafukovací panně.. Další tři dny jsem se pak dával do kupy..
Myslím, že všechno tu zaznělo - je to individuální, lepší sedlo, airhawk, pečlivý výběr kalhot a spodního prádla, osedí se to... Já na tom byl v letech 1998-9 úplně stejně. Tehdy se ale na airhawky nehrálo a turistická přešívaná sedla byla v plenkách. A tak, i když jsem nadával, jak může někdo o 1100GS říkat že je to pohodlná motorka, když je to mučící stroj, zkusil jsem vydržet a přijít na jinou metodu, jak ztohoven. Koneckonců, cestoval na tom celý svět, nějaký trik být musel. A postupně jsem přešel na posouvání po sedle, chvilkovou jízdu ve stupačkách, masírování zadku rukou či zatínání sedacích svalů. A ono si to sedlo a postupně byl klid. Mám za sebou několik etap přes 1000 km, hodně 800-900 km a u těchto délek je zadek vždycky cítit. Jsou i chvíle, kdy masáž nepomáhá a tak prostě sedím a jedu, zadek znecitliví tak, že není bolest cítit a až p zastavení je to chvíli nepříjemné, to ale masáž atd. funguje. S Airhawkem mám jednu etapu přes 1000 km na Gorille a po 800 km už ani on nepomáhal. Časem jsem si uvědomil, že strašně moc dělají kalhoty a především spodní prádlo, radit nebudu, je to individuální, ale doporučuji experimentovat.
Taže moje pr.el vzkazuje, že to jde i bez investic do sedla či airhawku.
Na jare jsem zajel do Touratechu, zkousel jsem 2h ruzna sedla, nakonec jsem si vybral Sargent, najel jsem na tom letos cca 6 000 km a je to proste dobre. Kdyz si tam dam z hecu original sedlo (GS 1200 2009), tak se divim, ze jsem na tom mohl jezdit....ale jsem mekota a mam rad pohodli. Jo bylo to drahy, ale co neni na tomto "konicku" :-) Na dlouhych cestach ted spise resim bolest mezi lopatkama, zadek je v pohode. Good luck s vyberem sedla, Bob 111