Ahoj nevíte někdo jestli se takhle nová pí... bude vztahovat i na motorky přepsané po novém roce, a jaké tam budou taxi? Předpokládám, že nižší než u aut. Zatím se ke mne nic ohledně moto nedoneslo.
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
No to je pravda ze u motorek zadny emise nemeri, ale je rozdil pri registraci jestli ta motorka ma euro normu nebo ne tusim cca 500,- pri prvni registraci. Jestli to pro moto neplati tak dobry. Jen si jeste myslim, že ani nejde o ty emise ale o jakoby zatizeni budoucim vrakem nebo tak neco (stejne jde jen o to jak vytahnout penize z lidi do statni pokladny)
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
Neplati to na motorky a myslim ani na nakladaky.Prej je to proto,ze chteli nejak zpoplatnit tahani ekologicky nevyhovujicich starych aut.Jenze EU je jeden trh,tak prej evropska komise(nebo tak neco)rekla,ze pokud zpoplatnit prihlasovani starejch aut,tak jedine vsech.Jinak by to neproslo.Proste na stary auto koupeny treba od nemce nemuzou platit jiny pravidla nez na auto koupeny od cecha.Tahani penez to je,ale na druhou stranu to zni logicky.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Kubicek>no emise platí na moto taky ale od pohotovostní hmotnosti 400kg výše
Silniční motorová vozidla evidovaná podléhají dle §41, zák.56/2001 Sb. o techn.podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích pravidelnému měření emisí (mimo motocykl, jehož provozní hmotnost je nižší než 400 kg). http://www.esteko...luzby.html
Jinak k té ekologické dani to se zase předvedli , říkám tomu " daň z chudoby "
A jsem zvědav jak se bude u nás postupovat až budou zakazovat topení tuhými palivy , např v Rakousku stát či místní ůřad zaplatí jedinci co tak topí až 80% nákladů na změnu vytápění na např plyn ... ale to u nás zas ze dne na den zase udělají toto ...
vorel napsal:
na druhou stranu, proč by měl stát likvidovat zdarma naše vraky
Tak stát nedělá nic zadarmo, natož likvidaci aut. Firma, která provádí "ekologickou likvidaci" auta je firma soukromá, čili nestátní. Musí auto zbavit náplní, rozebrat, vytřídit plasty, kov a čalounění a zařídit jejich likvidaci a zpracování. Vystaví doklad, který potom úředník vezme do ruky, zkontroluje a přiloží k dokladům o vyjmutí vozidla z registru. To je tak vše, co stát udělá pro likvidaci aut...
Likvidace starých vraků,to chápu.Ale že tam zahrnuli i mou Fabií r.v. 2001,to už tak moc ne.A to jsem myslel,že mám docela moderní auto.....BMW R 1100GS vzor kačer
GROG napsal:
Likvidace starých vraků,to chápu.Ale že tam zahrnuli i mou Fabií r.v. 2001,to už tak moc ne.A to jsem myslel,že mám docela moderní auto.....
Jasne,ale ty nezaplatis 10000.Je to odstupnovany podle toho jake to ma euro.
Bez kat. 10000,pak 5000,pak myslim 3000 a tusim nekolik stovek.Orientacne.Takze ta Fabie urcite bude dal prodejna.Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Nevím jak se mě to povede připojit, ale mám jeden soubor v pdf, který problematiku poměrně přesně vyjasňuje.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Medik napsal:
Nevím jak se mě to povede připojit, ale mám jeden soubor v pdf, který problematiku poměrně přesně vyjasňuje.
Zjistěte si, kolik zaplatíte při registraci ojetiny
Od Nového roku se bude platit za převod starého vozu. Ve velkém technickém průkazu auta
můžete zjistit, do které kategorie vaše auto spadá.
Jak zjistit, kolik bude muset nový majitel při přepisu staršího auta zaplatit? Řídit se podle
roku výroby vozu lze, ale pouze orientačně – systém homologací byl v 90. letech dost složitý
a odlišný v různých státech, mnohé vozy splňovaly už tenkrát pozdější přísnější normy.
Například Škoda Octavia roku výroby 1996 se už vejde do normy Euro III. Naopak Škoda
Felicia mohla být registrována v roce 1997, ale plní pouze starší normu Euro I.
Směrodatný je proto velký technický průkaz vozu, kde na druhé straně (ta s technickými
údaji) najdete v kolonce "Emise" číslo směrnice. Podle ní pak v tabulce najdete příslušnou
normu Euro I až Euro III, kterou motor vašeho vozu plní.
Někdy však mohou čekat majitele ojetin problémy – to když v technickém průkazu žádné
číslo směrnice nenajdou. Stává se to často u vozů zhruba do roku výroby 1994, kdy se u
individuálních dovozů mnohdy kolonka nevyplňovala. Nikdo se tím moc nezatěžoval.
Ale teď už o ně jde. A když nebude v tomto ohledu jasno, bude to znamenat další výdaje na
zjišťování přes Stanici technické kontroly či oficiálního českého importéra – systémové řešení
však ministerstvo dopravy teprve hledá.
Skoro každého napadne, že by stačilo zajet do Stanice měření emisí a údaj zjistit, to však
nepomůže. Hodnoty pro směrnice EHK se zjišťovaly při homologaci auta na takzvaném
dynamometru, což je složité a drahé zařízení. Emisní stanice zjišťují na mnohem jednodušších
přístrojích pouze to, zda je motor vozidla seřízen podle předpisu výrobce.
Kolik dáte za převod auta
Platí se podle toho, jakou směrnici EURO vůz plní. Jak to poznáte? Ve velkém technickém
průkazu v kolonce Emise najdete číslo směrnice EHK nebo EHS/ES a podle převodní tabulky
zjistíte, jestli váš vůz z let výroby 1992 až 1999 plní normu Euro 0, Euro I nebo Euro II, a zda
tedy při přepisu zaplatíte deset, pět, nebo tři tisíce korun. Pokud žádné číslo v TP nenajdete,
obraťte se pro radu na STK.
Čísla směrnic v technickém průkazu
zážehové motory (benzin, LPG, CNG) pro M1 (osobní) a N1 (užitková)
Euro 0 – 10 000 Kč
*EHS/ES: 70/220, 74/290, 77/102, 78/665, 83/351, 88/436, 89/458, 89/491
*EHK: 15 R00, 15 R01, 15 R02, 15 R03, 15 R04, 83 R00 A, 83 R00 B, 83 R01 A, 83 R01 B –
platí pro M1 s max. hmotností nad 2 500 kg, obsaditelností nad 6 osob, v terénním provedení
M1G + vozidla N1.
Euro I – 5 000 Kč
*EHS/ES: 91/441, 93/59, 94/12 – u N1, M1 s obsaditelností více než 6 osob a max. hmotností
přes 2 500 kg
*EHK: 83 R01 B – pouze M1 s maximální hmotností do 2 500kg, s obsaditelností do max. 6
osob a v neterénním provedení; 83 R02 B, 83 R03 B – u N1, M1 s obsaditelností více než 6
osob a max. hmotností více než 2 500 kg.
Euro II – 3 000 Kč
*EHS/ES: 94/12/ (pouze M1), 96/44, 96/69, 98/77
*EHK: 83 R03 B – pouze M1 s obsaditelností do 6 osob (včetně) s max. hmotností do 2 500
kg (včetně), 83 R04 B.
vznětové motory – diesely pro vozidla kategorie M1, N1
Euro 0 – 10 000 Kč
*EHS/ES: 70/220, 74/290, 77/102, 78/665, 83/351, 88/436, 89/458, 89/491
*EHK: 15 R 00, 15 R 01, 15 R 02, 15 R 03, 15 R 04, 83 R 00, 83 R 00 C, 83 R 01 C – u M1 s
max. hmotností nad 2 500 kg, s obsaditelností nad 6 osob, v terénním provedení (M1G) a N1.
Euro I – 5 000 Kč
*EHS/ES: 91/441, 93/59, 94/12 kat. N1 – I, II, III
*EHK: 83 R 01 C – pouze M1 max. hmotností do 2 500 kg (včetně) s obsaditelností do 6 osob
(včetně) v neterénním provedení; 83 R 02 C, 83 R 03 C – u N1, M1 s obsaditelností nad 6
osob a max. hmotností
nad 2 500 kg, 49 R 02 A – limity emisí A, vozidla N1 a M1 s max. hmotností přes 3 500 kg.
Euro II – 3 000 Kč
*EHS/ES: 94/12 – pouze M1; 96/44, 96/69, 98/77, 91/542/
*EHS–B, 96/1/ES–B EHK: 83 R 03 C – pouze u M1 s obsaditelností do 6 osob (včetně) s
max. hmotností do 2 500 kg (včetně), 83 R 04 C, 49 R 02 B – limity emisí B kat. N1 a M1 s
max. hmotností přes 3 500 kg.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
GROG napsal:
Likvidace starých vraků,to chápu.Ale že tam zahrnuli i mou Fabií r.v. 2001,to už tak moc ne.A to jsem myslel,že mám docela moderní auto.....
Jasne,ale ty nezaplatis 10000.Je to odstupnovany podle toho jake to ma euro.
Bez kat. 10000,pak 5000,pak myslim 3000 a tusim nekolik stovek.Orientacne.Takze ta Fabie urcite bude dal prodejna.
Já vím,ale stejně už jde cena dolů. Navíc se ji chystám v květnu prodat....BMW R 1100GS vzor kačer
vorel napsal:
na druhou stranu, proč by měl stát likvidovat zdarma naše vraky
Tak stát nedělá nic zadarmo, natož likvidaci aut. Firma, která provádí "ekologickou likvidaci" auta je firma soukromá, čili nestátní. Musí auto zbavit náplní, rozebrat, vytřídit plasty, kov a čalounění a zařídit jejich likvidaci a zpracování. Vystaví doklad, který potom úředník vezme do ruky, zkontroluje a přiloží k dokladům o vyjmutí vozidla z registru. To je tak vše, co stát udělá pro likvidaci aut...
a kdo to tej firmě soukromej zaplatí?
říkám si hurikán
Při převodu motocyklu se opravdu neplatí žádné poplatky jako u aut podle EUR.
Mám to zjištěné přímo z Registru vozidel. Přivezli jsme kamarádovi vymazlenou 1150gs minulý týden, tak to zjišťoval, a proto přihlášení s klidem odložil na leden/únor.
Hezké vánoce!
vorel napsal:
na druhou stranu, proč by měl stát likvidovat zdarma naše vraky
Tak stát nedělá nic zadarmo, natož likvidaci aut. Firma, která provádí "ekologickou likvidaci" auta je firma soukromá, čili nestátní. Musí auto zbavit náplní, rozebrat, vytřídit plasty, kov a čalounění a zařídit jejich likvidaci a zpracování. Vystaví doklad, který potom úředník vezme do ruky, zkontroluje a přiloží k dokladům o vyjmutí vozidla z registru. To je tak vše, co stát udělá pro likvidaci aut...
a kdo to tej firmě soukromej zaplatí?
Poplatek v minimální výši tuším cca 1.500,- Kč zaplatí této firmě majitel vozidla, který chce vozidlo trvale vyřadit z registru, aby na něho nemohla Kancelář pojistitelů. Oni totiž konečně (alespoň to tvrdí) dokázali porovnat registr evidovaných vozidel s registry plátců povinného ručení od všech pojišťoven...
Upravil radosek dne 23.12.2008 12:38
vorel napsal:
na druhou stranu, proč by měl stát likvidovat zdarma naše vraky
Tak stát nedělá nic zadarmo, natož likvidaci aut. Firma, která provádí "ekologickou likvidaci" auta je firma soukromá, čili nestátní. Musí auto zbavit náplní, rozebrat, vytřídit plasty, kov a čalounění a zařídit jejich likvidaci a zpracování. Vystaví doklad, který potom úředník vezme do ruky, zkontroluje a přiloží k dokladům o vyjmutí vozidla z registru. To je tak vše, co stát udělá pro likvidaci aut...
me sero to ze bez dokladu o likvidaci ti nic nezrusi ale firma ktere auto za drahozenej papir ke zruseni musis darovat i za nej zaplatit si muze z auta rozprodat co chce a jeste si na to da inzerat do novinto je ekologicka likvidace autovraku?
Transylvánští koně jsou ještě rychlejší než vlkodlak. Všechno ostatní je na vás.
„Joo, svět je plnej podivnej krás a jeden život na to nestačí.“
zmijon napsal:
...me sero to ze bez dokladu o likvidaci ti nic nezrusi ale firma ktere auto za drahozenej papir ke zruseni musis darovat i za nej zaplatit si muze z auta rozprodat co chce a jeste si na to da inzerat do novinto je ekologicka likvidace autovraku?
... je to tak, jak píšeš...
Jediné, co se dá na tohle namítnout je to, že příležitostný prodej nějakého dílu Ti zaplatí náklady na vymontování a skladování spousty jiných, později neprodaných dílů. Teď, je to deset minut jsem řešil případ, že tu u mě pán nechával auto na likvidaci. Když jsem ho přebíral, nebylo na tom autě použitelného opravdu nic. A to se jednalo o Mondeo z roku 1996. Nedokážu si představit, co a za kolik se dá prodat ze staršího auta... Už jenom proto, že takováto auta provozují lidé, kteří nemají na novější. Tím pádem nemají ani na opravy a tam začíná ten pověstný začarovaný kruh...