Ahoj,
předem se omlouvám za dotaz v duchu "neřeš a jezdi"
po asi měsíci a půl jsem jsem si vyjel, po nastartování se z motoru ozývalo velice silné bouchání, asi 10 vteřin.
Ne to co všichni známe při stertech, než se natlakuje olej do šponováků rozvoďáků
bylyto rány jak prase( rány jak prase - technický termín)
Znáte to někdo?
Je možné že je to dlouhým odstavením moto, dokonalím stečením oleje a jeho zhoustnutím díky zimě?
Nevěstí to do budoucna s motorem nějakej průser?
Olej má najeto 3000km, Motorex Legend 20W-50
Motorka 1150GSA najeto cca 83000 km.
Pak už to celej den bylo OK.
Sorry a dík za odpověď.
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
Troufnu si spekulovat...stejny problem jsem kdysi resil na mem prvnim 1150 GSA v roce 2002..silne rany z motoru po nastartovani, a to to tehdy byla nova masina. Doslo to az na reklamaci v Autecu, Prava pricina se tehdy vlastne nenasla, nalili tam novej olej, zkontrolovali napinaky atd, a je fakt ze to prestalo. A je taky fakt ze to delalo prave jen v zime..ja bych si opravdu tipnul na totalni "prochlazeni" motoru a tim padem delsi dobe nez se to rozhazi (olej) vsude kam je nutne, hlavne vrsek je problem. Chtelo by to naslouchatko {nedelam si srandu, fakt], idelani je to doktorsky nebo ocelova tycka, a pokusit se to odposlechnout odkud to leze. Po 80000 uz maj rozvody narok a pomalu se blizi jejich cas, takze bych si fakt tipnul na ne..navic olej 20/50W je spis na leto ne? V zime se doporucuje "ridsi" varianta....no asi jsem ti moc nepomohl, ale co nadelas
GS 1200 R Adventure
Nazdar příteli. No neporadím Ti konkrétně , ale před 3 týdny jsem startoval odstavenou 12tku s Shell Advance Ultra 4T 15W-50 -plnou syntou s 15tkm na tacháči a symptomy byly přesně stejné, jak píšeš Ty . Rány, bouchání a řachtáni cca 10vteřin ...jo moto je 2008 Olej měl cca 7tkm.
Včera jsem to zkusil znovu a přiznám jsem Ti , měl jsem dost silný bobky co bude , a ono nic..... Jen šepot květin. Vím, že Ti to příteli moc nepomohlo....., ale tipnul bych si, na vizkozitu oleje, najeté km...... . Osobně bych dal nový olej na jaře a tzv" neřešil a jezdil " Soráč, víc mi nenapadá....
Díky kamarádi boGSeři za kozultaci
Vypadá to, že i tyto zvuky jsou v repertoáru našich miláčků.Je to moje první zima s BMW a mám o hrošíka strach aby neomarodil.
Je otázka, jestli kvůli tomu laborovat s teplotním rozsahem oleje.
Díky
(chce to častěji jezdit)
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
Ja si myslim,ze je to tim olejem.Teda viskozitou.Nekde psali,ze prave tomu 20w50 muze v zime trvat treba i 10 sekund nez se dostane na vsechny mista v motoru.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Asi to bude fakt olejem,který stekl do vany a potřebuje se rozlézt celým motorem.Ale za 7let vlastnictví motorky mi to neudělalo.
Čas rozvoďáku v 80tis km rozhodně nenastal, jak píše "chafre", takže v tomhle směru bych osobně zachoval klídek.
Další věc,která mě napadla je "kotva starteru",která by se delší odstávkou mohla slepit a při naskočení motoru se jí nechtělo vycvaknout a tak dostala pár kopanců. 80tis km je ideální čas na vyčištění a promazání startovacího mechanismu (doporučení na dlouhé zimní večery). H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
mna este napada ci to nemohol byt zaseknuty pastorok startera?
casto sa stava ze sa tam dostane humus a ten pastorok sa potom nema ako zasunut naspat a to su potom slusne rany
ale ak to bolo z motoru a potom ti to uz nespravilo plati znama poucka BMW - neries a jazdi
a pripajam sa ku hrabeX cas rozvodovych retazi pri 80tkm a standardnom zaobchadzani urcite neprisiel... v manuale sa pise ich vymena pri 100tkm ale poznam motorky ktore maju nad 120 tisic km a nikto sa tych rozvodovych retazi ani nedotkol...
Podle popisu to vypadá na nedostatečné mazání. Mě se to stává, když mi motorka lehne a olej steče na jednu stranu. Když ji pak zvednu a nastartuju, tak jeden válec klepe, než se začne vše zase promazávat. Ale jen pár vteřin, rozhodně ne 10s.
Jestli má motorka hydr. napínáky řetězu, nebo vymezováky vůle ventilů pak jeto klasická situace. Motor se zastavil v poloze kdy je některý napínák stlačen a po dobu odstávky z něj unikl olej. Po nastartování oleji chvíly trvá než se k němu dostane a on si napumpuje - vymezí vůli. Může to znamenat i opotřebení napínáku - jen v případě že by to zlobilo opakovaně a hlavně po kratší odstávce. Zatím není důvod panikařit.
Dakar 650, HusaberG
Já dávám spoustu zimních startů ale mlácení jak prase se mě teda eště nepodařilo,trochu línějc se to otáčí ale jak chytne tak uplně normální zvuk. GS 1100,108 tisíc km a čas rozvoďáků taky ještě rozhodně nenastal. Radil bych počkat až bude mít 100 tisíc pak si sedne.
Kupredu spatki ni krok...
taky se mně párkrát stalo,že jsem přišel do garáže,nastartoval a něco v tom klepalo,dokud jsem se nerozjel nebo jsem nepřidal plynu.Jako by se tam něco povolilo.Nakonec jsem usoudil,že asi odněkud stekl olej a nezaobíral jsem se s tím
Hrabe_X napsal:
Asi to bude fakt olejem,který stekl do vany a potřebuje se rozlézt celým motorem.Ale za 7let vlastnictví motorky mi to neudělalo.
Čas rozvoďáku v 80tis km rozhodně nenastal, jak píše "chafre", takže v tomhle směru bych osobně zachoval klídek.
Další věc,která mě napadla je "kotva starteru",která by se delší odstávkou mohla slepit a při naskočení motoru se jí nechtělo vycvaknout a tak dostala pár kopanců. 80tis km je ideální čas na vyčištění a promazání startovacího mechanismu (doporučení na dlouhé zimní večery).
jA taky nepsal, ze by mel honem,honem letet a menit rozvody nicmene pise ze ma 83k, serviska na ne je ve 100k, takze zase tak daleko to od ni nema...asi pred tremi lety jsem tusim u Zlabka prohlizel motor (spis to co z nej zbylo) prave po pretrzenym rozvodaku, a nebyl to hezky pohled. Ale dost hororovych historek... opravdu si myslim, ze to bude olej. Kazdopadne me BMW za 8let naucilo jednu vec..moc neposlouchat jeste dnes si pamatuju jak (presedlajice z Hondy) jsem byl vydesenej z te pestrosti zvuku, ktere GS umi vydavat
GS 1200 R Adventure
Si myslim, ze kdyby to bylo olejem, tak to dela ve stejnych podminkach kazdej boxer ne?
Jezdim 20W50 Castrol, najeto 34000km, jezdim do teplot kolem 0°C, takze motorku startuju na hranici mrazu a rozhodne jsem zadnej rozdil oproti teplym startum v lete nikdy nezaznamenal.
Pánové dík za názory
teď to počítám, motorka stála 2 měsíce, ztoho měsíc na bočáku, kdoví, kam ten olej až stekl, tak dlouho nejezdit - ostuda.
Mů závěr je:
kombinace dlouhá odstávka + zima + olej spíš na o trochu "teplejší" provoz.
Starter ne, ten jsem mazal a čistil před 10t km volnoběžka tehdy řvala jak tygr když se dotáčela.
Navíc ten zvuk byl o dost silnější nebo tvrdší a déle trvající varianta známého
klepání při startu než se natlakují napínáky.
Ten zvuk připomínal vylágrovaný ojniční oko, tam ovšem klepání do opravy nepřestane
No nic, motorka pak celej den jezdila a motor vrčel stejně dobre a hladce lako vždy a to je důležitý.
Prostě asi tyto zvuky provází lehce zemědělskou konstrukci motoru která zaručuje jeho dlouhověkost.
Ještě jednou dík za konzultaci a zdravím vás s heslem "neřeš a jezdi"
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
Ahoj klucííí,
stal jsem se novým majitelem R1150GS a jak jsem se zaposlouchal do motoru tak se ozívá z levého válce klepání.Po startu než začne mazat tak je to docela hrubší zvuk ,ale po natlakování olej to klepe mín.Zvuk zmizí až od 2000ot.Motorka jede normálně,nekouří.Olej mám novej a ventily jsou seřízeny. Zdá se mi že jako by to byl lágr na ojnici,ale doufám že ne.
jestli to máš odstaveny delší dobu,tag je to snad normálníi já poslouchám ty šrotstarty,to báwo je asi hodně specifická motorka ,těžko říct ěšli to má hydrauliku a dělá to jen na pár sekund tag bych to nechal a jezdil častěji
Upravil bystricke dne 03.05.2009 09:19
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
To by chtelo slyset, me taky GS ruzne klepe, ale je to normalni, neni to japonec, To jsi jeste neslysel nastartovanou za studena LC8 to jsem fakt myslel, ze je motor v haji zkus si nekde poslechnout jiny GS