Vážení přátelé, je zima a koukam ze se tu zacina resit moc politiky. Po konzultaci s mistnim cerstvym ctyricatnikem (schvalne jestli nekdo uhadne) jsem se rozhodl zverejnit muj dalsi projekt.
Kde zacit...zblaznil jsem se. Alespon tak na toto rozhodnuti vzpominam ted, kdyz jsem zhruba v pulce renovace.
Asi mesic po operaci kolena jsem se byl projet na kalifu. vsechno dobry, ale nevim co se mi to stalo v hlave a ja se najednou na motorce necitil tak jako driv. Nechapal jsem to, vzdyt motorky jsou cely muj zivot a cca od 12ti neresim nic jineho. Motorka nejak nejela, tahlo mi na zada, mouchy do otevreny helmy ani nepocitam. Asi po 5 km jsem se vratil do garaze znacne rozladen. Sedim, koukam, premyslim. Pocitam motorky, premyslim na kolika najednou muzu jezdit (porad nemuzu napocitat vic nez jednu).
A prave to byla ta chvile kdy jsem si rekl CHCE TO ZMENU.
Jdu domu hodit vse na papir. Otevru dvanactku a pocitam. Pritom cumim po internetu co by ta zmena mela byt. Projizdim ruzny stranky s renovacema, oukej co Mustang?
Americky auto s zadni napravou z valniku? Ne diky. Corvetta? Kdyz ja moc nemam rad veci made in SŠA. Co takhle cesky auto? Rad bych, ale ukazte mi nejaky s motorem.
Pak koukam na Jaguar V12. Rikam si co to ty v.le je to V12...ze by 12 ventilu? to asi tezko. Hodim to do guglu a zacinam cist. Coze 12 valcu? 5.3 litru? to jako fakt? Ty v.le to chci...Nastava nekonecne zjistovani informaci a shaneni auta a hlavne prachu.
Prodavam vetsinu veci co mam...Tatru 57, predvalecnou zetku, nejaky jawy, novou KTM a tisic dalsich veci souvisejicich s motorkama. (BMW zustali samozrejme). Tchyne se mi neustale smeje, ze ten srot nikdo nemuze koupit...:-)Opak byl pravdou a ja nestihal vyrizovat telefony.
Tak, prachy pripraveny, ted jen sehnat pouzitelny kus k renovaci. Porad jsem resil jestli koupit neco lepsiho za vic nebo uplny srot. Rikam si sranda musi bejt koupim nejaky masakr kdyz uz. Po detailnim zkoumani jednotlivych rocniku jsem si zvolil treti serii Jaguaru E type s vyse uvedenym motorem V12 z roku 1971. Proc konkretne tenhle rok vysvetlim pozdeji. No jo, ale ono se takovy rok sedumdesatjedna docela blbe shani.
Pokracovani priste.....
Upravil Michal21 dne 02.05.2016 23:13
Kdysi dávno jsem asi tři roky dělal strašnou spoustu školení na jeden retušovací systém a jako jedna z nejpoužívanějších demonstračních fotografií byl právě Jaguar E v british racing green. Nikdy jsem to auto neviděl v reálu ale dodneška znám nazpaměť každou lištu, směry drátů v kolech. Na haubně je čtrnáct ventilačních prolisů
Nádhera, naprostá nádhera. Gratuluju a ať se ti práce daří!
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Je to renovace jako každá jiná. Blbé je, že nedůsledná "renovace" se vymstí na brzké potřebě dalších prací, kvalitní trvá dlouho. Pokud jsi schopen ji dělat sám, je to dlouhodobá práce na "plný úvazek", pokud to nezvládneš a musíš zadávat, potřebuješ dost peněz a taky to trvá dlouho. Druhá možnost je koupit auto po renovaci, ani na nich se nedá obvykle prodělat a dá se hned jezdit, ale počáteční investice je vyšší. Zrovna tuhle jsme s Drákulou ne Jaguáří éčka koukali na mobile.de...
Tak jedeme dal...Proc 71 rok? Jak se da snadno nalezt na netu, vyrabel se Jaguar E type ve trech seriich. Prvni a druha serie meli sestivalec 3.8l a pozdeji 4.2l. 6 valcu ma dneska kdejakej osobak a navic jsou tyto prvni serie vevnitr opravdu maly. Ne ze bych byl teda nejak velkej ale i ja s necelyma 180ti se za volantem citim stisnene. Dobre, rekli jsme V12 tak to musi byt V12. Jaguari treti serie se zacali vyrabet prave v roce 71. Na internetu lze najit tento rok jeste s motorem V6. Rovnou jsem pri shaneni auta zavrhl anglii kvuli volantu vpravo. Prichazela jeste v uvahu evropa, ale tady toho taky zrovna moc neni. No jo, zase ta emerika...
Jaguar E type treti serie byl urcen predevsim na americky trh a trefil se do rekl bych spatne doby. V sedumdesatkach (ne ze bych to pamatoval) zacinali platit ruzny stupidni zakony a pokusy o ekologii. Rocniku 71 a tusim, ze jeste kousek roku 72 se tohle netykalo. V motoru nebyli jeste nebyly zadny pridavny ekologicky hadice a vraceni zplodin do sani apod. Velkou zmenou k horsimu (dle meho nazoru) byla taky nahrada predniho narazniku z nadhernych chromovych "rohů" za nevzhledne gumove spalky pomalu vetsi nez haupna.
Dobre tedy jdu do "sedumdesatjednicky". Asi nemusim popisovat, ze od chvile kdy mi do hlavy vlezl tenhle napad jsem poradne nemohl spat...:-) Jak to tak vzdycky byva v nejlepsim jsem odjel pracovne na mesic do Magnitogorsku. Nicmene jsem vecernich hotelovych veceru vyuzil (krome piti piva) k hledani a delani si predstavy o renovaci. Prozkoumal jsem snad celej net, vsechny porady discovery chanel a dalsich stanic o renovacich a prisel na to, ze amici za zrenovovany auto povazuji cokoliv co se leskne. Narazil jsme na prodejce v Holandsku ktery vhodny kus nabizel. Jenze nez jsem se stacil vratit byl pryc.
Hledani pokracuje...Dalsi kus jsem objevil u prodejce v Beverly hills. Rok 72, rikam si to by jeste slo, cena taky docela dobra kdyz pominu transport, jenze bylo to auto presne jak vystrizeny z tech renovatorskejch poradu. Na prvni pohled supr. Barva BRG (moje oblibena mimochodem). Lak nadherny, interier uchazejici, jenze...pri detailnim zkoumani mi to cim dal tim vic nehralo. Navic predstava poslat "igelitku plnou prachu" nekam za more a pak tri mesice trnout co mi to vlastne prijde se mi moc nezamlouvala. No nebudu to protahovat, koupil jsem auto tady u nas (dobra nahoda rekl bych) dovezene z Indiany a to primo z Indianapolis. S majitelem jsme dohodli byznys a ja jen cekal az mi auto priveze odtahovka.
Minul cca tyden, kdy jsem se opravdu moc nevyspal a porad v hlave rozebiral a renovoval...Kdyz si ted vzpomenu co vsechno jsem jeste nevedel, a hlavne nemel predstavu co jak budu delat, musim se sam sobe smat s pocitem, ze jsem se fakt musel zblaznit.
Pak to prislo. Sobotni dopoledne a me zvoni ridic odtahovky kam to ma slozit. Sotva polozim telefon vola kamarad. Se slovy "ty kra.o nerikej ze to co stoji na zastavce vezou tobe". S blazenym usmevem to potvrzuji a jdu si prevzit zabavu na pristich par let.
Auto jsme slozili primo do dilny a sotva se zabouchly dvere, zacinam to detailneji okukovat. Sedim za volantem, nasavam atmosferu sportaku ze sedumdesatych let a premyslim co dal. Kazdemu fandovi klasickych aut bych pral ten pocit...
Michal21 přiložený následující obrázek:
Co ted? Kde zacit? Jak tohle vubec pojmout? Porad jsem si rikal ze to budu resit az to prijde a ted je to tady. Mam to nejdriv zkusit zprovoznit a pak se uvidi? Nebo to proste rozhazet a vzit to od podlahy? Jakypa dily asi budu potrebovat? Co asi tak muze byt s motorem?
Podotykam ze jsem v Jaguaru nikdy nejel ani ho nikdy na vlastni oci nevidel pred tim nez jsem do toho sel. Te muj byl v dobe prijezdu v nepojizdnem stavu.
No nic kouknem do toho...Jako prvni sla dolu haupna, genialni jednoduchost tohoto auta me sokovala nasledujicich nekolik tydnu. Haupna je dole, kdyz ji postavim ke zdi je skoro presne vysoka jako ja. Vsechno je hozne spinavy, umasteny, orezly. No proste hnus. Kotouce nakasi, cepy jeste horsi. Na vsechny strany z toho cumi nejaky draty a ja vubec netusim co s tim dal. Samozrejme jak jsem psal jiz vyse, v nejlepsim se ma prestat a tak v podstate nic neudelam, zaviram garaz a jeste tentyz den prozmenu pracovne letim do Ciny.
Upravil Michal21 dne 23.02.2016 17:36
Nicmene pred odjezdem jsem jeste stacil objednat klice a vorechy do goly v palcovych mirach. Cina byla jeden velky spech, samy prelety atd tak nebyl skoro cas nic kolem Jega resit. Z letiste jsem si to namiril rovnou do dilny. Konecne bylo trochu casu se na to v klidu podivat a zacit zjistovat. Auto jsem hodil na montazni stojany a sundal kola. Mnou koupeny Jag ma od vyroby plechace, coz bylo u treti serie docela casty. Na konci renovace tam budou samozrejme drataky.
Zacalo kydani interieru. Vsechny dily fotim a snazim se zapamatovat co jsem jak vyndal. Vysavac se skoro nezastavil pristich nekolik dni. Bordel bordel a zase bordel. Nikdy bych neveril kam vsude ty k.rvy mysi umi zalezt. Cely auto je zevnitr ozrany, v kazde dutine natahanej humus.
Zacinam trhat koberce a prichazi prvni prekvapka. Ty v.le vono je to docela sezrany...Podlaha nasrot, predni pricky pred nohama v haji, praskly predni sklo, potrhany calouneni atd...par fotek pro predstavu...
Michal21 přiložený následující obrázek: