Panove v cem jezdite MX? V cestovatelskych hadrech R2P lze jezdit tak maximalne ted kdyz je pod nulou, takze jsem koupil krunyr, kalhoty a trikot, ale popravde jeste jsem v tom nejel... kdyz si to obliknu doma, tak me to prijde torchu nepohodly, ale s tim musim asi pocitat... Takze tipy a navody jak nosit a co vzit pod krunyr a tak jsou vitany.
JohnyT přiložený následující obrázek:
Osobní zkušenost: jezdím v jacekts Acerbis Koerta ,kolení chrániče Acerbis evo dvoukloubové,helma Schuberth Concept, v létě na offík Cox Jet.Svrchní oděv podle počasí.Pod chrániče termo Trevira zTT,merino z alpinusu nebo obyč. bavlna Pleas.
Rukavice Acerbis Mx .
páni zaujímalo by ma výrobok akej značky je podľa Vás the best? rozmýšľam KNOX, FOX... poraďte prosím a aj Vaše skúsenoti mi pomôžu napr niečo z tohoto? http://sport.syta...w.syta.cz/
Upravil Bedo dne 31.12.2008 11:29
Béďo
ja osobne jezdim chranicovou kosily Alpinestars, pod to Moiru Ultralight a dle teploty dalsi vrstvy (treba dnes dlouhy rukav Cannard a Moiru Rolak NoWind)...na kolena chranice kloubove Alpinestars (pod v lete nic a dnes Moira spodky NoWind)...priorita jsou poradne boty a lehka prilba (vyhledove bych chtel poridit Airoh Stelt), soucasna KBC nepatri k nejlehcim a je to fakt znat (1550g)....
zena ma chranicovy komplet Zandona v detske velikosti , protoze puvodne vybrany FOX ani v nejmensim M-ku nesedel...chranice kolen opet kloubove Ultimate Stuf HTS...
osobne preferuji chranicovou kosili, uz jen kvuli tomu, ze ma delsi a lepsi paterak...a ten muj komplet i dobre chranice loktu (po koleni a noze treti nejvice na rane)...
Myslím že jen málokdo z nás opravdu potřebuje motokrosový brnění. Resp. podle mě je "košile" univerzálnější a možná i bezpečnější. K brnění se musí používat ještě samostatné loketní chrániče a je to celé dělané tak, že se přes to hodí jen dres. Klasická bunda znamená že se v tom téměř nedá hýbat. Určitě bych volil "košili" kde jsou ruce chráněné mnohem víc a je menší pakárna to oblíkat a je to dělané na celodenní ježdění.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Vjetrnik: Milan s tím jezdí (totéž co na fotce ale BMW kevlarová verze). Já chci koupit buď totéž ale přijde mi cena kolem 10 tisíc docela jako dost a hlavně se čeká nový model co má mít lepší nastavení zadní části jako Leatt Brace, který to pro ně beztak vymyslel.
O Leatt je docela rozsáhlá diskuze tady: http://www.motork...106&fid=28
Jinak s tím brněním jsem to myslel opačně - myslím si že bezpečnější je pořádný chránič košilového typu než brnění, kde má člověk sice slušnou pohyblivost ale je tam dost odkrytých míst.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
to Tomas: tak jsem prosel tu diskuzi na motorkari.cz a musim rict, ze o prilis moudrejsi nejsem...
...nejak si neumim predstavit, jak jej pouzit s chranicovou kosili, bundou, kdyz to vlastne neni navrhovano na noseni spolecne...to by potom clovek potreboval de fakto cely novy komplet, ktery by byl delany pro spolecne noseni ( krcni chranic, pres nej chranicova kosile a pres to bundu )...kompletek tak odhadem za min. 25 tisic ...a nosit jej pres stavajici komplet? fakt nevim...
jak jej vozi Milan? asi se nekdy zastavim na kus reci...
Já jezdím v létě v tomhle a jsem maximalně spokojenej.Pod to si beru buď moiru,nebo bundeswehrovej vršek podvlíkaček,záleží jak je teplo.Letos chci pořídit nějakej přehoz,protože když dostanu nějakým hmyzákem do měkkýho,celkem to zabolí.A když je fakt kláda tak na to natáhnu motobundu,z který jsem pouze vyndal ten integrovanej páteřák.
Nejde mi vložit obrázek,tak sem prdnu odkaz.
http://www.motopartner.cz/CHRANICE/845-THOR-chranicova-kosile-IMPACT-RIG-SE
Upravil Kubrt dne 01.01.2009 18:49
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Díky Vjetrníku ,to je ono
Upravil Kubrt dne 01.01.2009 20:12
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Presne tohoto Thora mam. V Maroku me zachranil lolket. Koleno jsem si rozparal pekne, ale loketni chranice drzely na zpravne miste. Jen ten podkladovej matros je docela nahusto. Ne ze by bylo nejak horko ale myslim, ze vetsi oka se budou mene trhat. me uz se podarilo prothnout dirku na rukavu.Jinak krunyr myslim udelanej krasne a funkcne
Ty chrániče jsou přesně stejný jako je teď dalají asi všichni výrobci. Vpředu je jeden plát plastu. Ty starší (a podle mě na cestování pohodlnější) mají vpředu zip, stejně jak to má ta nabízená Fox. Tyhle s tím prsním plátem jsou určitě bezpečnější ale to oblíkání je nesrovnatelně horší.
Jinak ty leatt brace (a OEM modely) se používají buď samostatně přes chrániče nebo v kombinaci. Projdi fotky na jejich webu a bude to jasný:
Klasika: nechci se hádat ale nevidím moc rozdíl mezi těmi, co nabízí pákistánci jako OEM - prodával to třeba bikerscrown nebo tuším Padana. Proti tomu co vkládal Kubrt resp. Vjetrnik před chvílí je hlavní rozdíl v tom, že lokty jsou přidělané na síťce kdežto u toho Thora (a dalších) je to na takové dírkované pěnové podložce a kupříkladu u Knoxu zaručují, že se při pádu neroztrhne. Nechrání proti nárazu na třeba kámen ale proti odřeninám.
Všechny chrániče co nekryjí prsní kost mají nižší certifikaci a proto je jich už na trhu málo. S tím hodnocením bych byl v tomhle případě opatrnější.
Rozdíly mezi konkrétně Acerbisem a pákistánci typu Nazran, Padana apod je velký.
- materiál síťoviny (co se pohodlí týče i co se výdrže týče), Koerta se mi neroztrhla ještě nikdy nikde a to v ní v létě jezdím i bez dresu, pákistánec se škubne o první maliník
- použité plasty (na pákostáncích praskají)
- tvar plastů (všimni si třeba jak má třeba ten Alpinestars odkrytou plochu mezi hrudníkem a ramenem a kde mu končí ramenní chránič)
- použití chráničů klíčních kostí (Alpinestars nemá vůbec, u Axa to není vidět)
- stahovací pásky na předloktích má Alpinestars i Axo pouze jednoduché (budou se víc zařezávat) a na pažích nemají vůbec (chránič se bude posouvat).
- páska stahující ramenní chránič k hrudníku se neustále na všech mi známých takto řešených chráničích povoluje a vyvlíká (dle zkušeností majitelů)
- ochrana zad do boku je u Axa i Alpinestars užší
Také se nechci hádat, jen vím, jak dlouho jsem prolézala internet a všímala si detailů na snad všech možných krunýřích, keré se u nás dají sehnat. Ten XCitng vypadá prekticky stejně jako Koerta, ten jediný se mi z Tvé nabídky líbí.
Nevadí mi žít v mužském světě, pokud v něm mohu být ženou.
Mě se z nich nelíbí prostě žádný.
Síťovina může být pevná ale nikdy neochrání tak jako ta pěnová podložka vyztužená pevnou mřížkou (to má Knox).
Prakticky všechny pro všechny značky se dělají v asii, nevěřím že zrovna Acerbis, který tam má svojí fabriku zrovna tohle bude dělat někde jinde. Materiál u třeba Alpinestars určitě nepraská a stejně tak Knox, ostatní neznám. Ale třeba Dainese (dřív velmi populární chráničová košile) měla taky kvalitní plasty ale síťka nezabránila aby se náš známý mechanik při pádu na silnici pekelně podřel. A ta síťka ten skluz nevydržela a prodřela se nebo spíš roztavila třením. Výsledek byl prostě zničený komplet za tuším 10 tisíc. Proto bych do síťky nešel.
Ten Alpinestars je dělaný jako harness komplet s Leatt Brace, to odkrytí je právě proto aby krční chránič neležel nahoře ale zapadl mezi. Navíc je v tom výrazně vyšší pohyblivost.
Ten můj starý Knox nemá pásky na rukách vůbec a ani se to nehne. Ty dírkované pěnové díly to drží pevně pohromadě a nejde to otočit na ruce a nikde nic nedře.
Podobných typů jsem fakt viděl hodně a přišlo mi to prostě moc MX na ježdění týden, čtrnáct dnů nebo měsíc v kuse. Na co je super brnění kde je všechno kryté, když je v tom ultra vedro a nejde ani pořádně otočit hlava aby se člověk podíval jestli něco z úhlu nejede apod.
Chránič klíčních kostí je nesmysl. Když spadneš na kámen nebo na motorku tak, že to půjde do klíční kosti, je jedno jestli tam máš kousek plastu nebo ne, zařve to tak jako tak. Není to nikdy tak pevný aby to opravdu chránilo.
Podívej se na tuhle Dainese, tam je masivní chránič a v praxi se prohne.
Klíční kost je tak specifická že jí kousek plastu fakt neochrání, protože by to muselo být podepřené plochou, což není nikdy a hlavně když se celá zatlačí tou plochou toho plastu dozadu, zranění je horší než když tam není nic. Náš kamarád to bohužel vyzkoušel v praxi a popraskalo mu to někde uvnitř protože plastový protektor to celé strčil dozadu a popraskalo to po stranách místo relativně nekomplikované zlomeniny uprostřed. Je to věc názoru.
Mě se nelíbí prostě žádná z nich a jako nejlepší kompromis považuju ty, kde je místo síťky pevný materiál, protože daleko častější zranění je jen odření a třeba na dlouhé cestě je to pak nepříjemné a může se tam dát infekce atd. Síťka proti pevné pěně nejde srovnávat a pěna má i výhodu v oblíkání. Je pravda že se člověk na rukách víc potí, to jo.
Jen pro zajímavost - spousta jezdců na Dakaru nejede vůbec s žádným chráničem, protože s tím nejsou schopní na motorce "pracovat" s tělem, nemají tu pohyblivost co chtějí mít.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Ale já po Tobě vůbec nechci, aby se Ti nějaký krunýř líbil .
Pouze píšu svůj názor, že si myslím, že Koerta je jedním z nejlepších krunýřů. Po mně se přihlásí Franta Vocásek a napíše, že nejlepší krunýř má jeho želva bahenní a pro tuhle svoji pravdu bude ochoten zemřít .
Vyzkoušela jsem Koertu při pádu po nárazu do prakticky stojící překážky na asfaltu v rychlosti cca 80Km/h. Moira, Koerta, dres. Výsledek: Dres prodřený na mnoha místech, Koerta bez sebemenšího poškození (vč. síťoviny), já bez sebemenšího poškození. Ani modřina. Možná by stejně tak pomohla Padana. Nehádám se. Hádat se budu pouze v případě, když by někdo řekl, že by stejně tak posloužila bunda s integrovanými chrániči.
Chrániče klíčních kostí - chápu, že na zobrazeném krunýři jsou na prd, jelikož přímo leží na kostech. Aby byly chrániče funkční, musí mít mezi chráničem a kostí mezeru, která absorbuje náraz. Pokud poletíš saltem přes rameno na zmrzlou zem (jako včera kámoš), tak si kličku zlomíš asi v čemkoli (jako včera kámoš). Ale kličky se nelámou jen nárazem na zem, kličky se lámou i při mírnějším pádu úderem vlastní přilby do klíční kosti - a tady pak může chránič hodně pomoct (to nemám ze své hlavy, kamarád je doktor).
Trávím v Koertě prakticky celé léto, přijala jsem ji jako svoji druhou kůži a pokud nechci hlavu v přilbě vyloženě otočit jak husa na záda, tak to svoje brnění vůbec nevnímám. Když je hic, jezdím bez dresu a Koerta luftuje jedna radost. Mockrát už jsem někde někam letěla po zádech, po hlavě, přes rameno a krom zlomené nohy (kterýžto úraz fakt nemůžu Koertě vyčítat ) se mi nikdy nic nestalo. Štěstí? Možná.... Raději věřím tomu, že jsem si zvolila dobrou ochranu .
Edit: toho, že kluci na Dakaru jezdí v čem jezdí, jsem si už všimla také. Pro ně je nejspíš pohyblivost na prvním místě. Já na motorce sedím jak pytel brambor, takže na první místo dávám co největší ochranu mé chátrající tělesné schránky
Upravil Klasika dne 02.01.2009 13:15
Nevadí mi žít v mužském světě, pokud v něm mohu být ženou.