Dávám tlumiče z GSA na GS a krom prodloužení stojánků je údajně vhodné pootočit kardan. Nemáte někdo fotku kardanu z GSA nebo návod o kolik drážek to pootočit a na jakou stranu?
WayAway - Na Bramboře kolem světa 2017
Kříže na kardanu nejsou nikdy 100% proti sobě . Ale zase na druhou stranu LC má kříže opravdu trochu přetočené ale na 1150 bych nato kašlal
... servis a diagnostika BMW Motorrad
kardan z GSA je standardně trochu pootočený právě kvůli zdvihu tlumiče a životnosti křížů. Vím, že to už několik lidí řešilo a údajně se to dá tak provést bez poškození kardanu.
WayAway - Na Bramboře kolem světa 2017
kardan na GSA má přesazený kříže to je pravda, ale kardan je taky vyváženej. tím že ho přesadíš nebude vyváženej a za jízdy to bude vibrovat. Je tady spousta libí co zaměňovali tlumiče, ale pochybuju že někdo z nich kardan přesazovat
Tuto vymenu mam za sebou, vymenil som tlmice s kardanom som nic nerobil a vse je O.K.
jazdim takto uz 4 sezony
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
TomasTT napsal:
Čízák ti prý včera půl hodiny podrobně vysvětloval co a jak. Není to jasné?
Jenom o kardanu jsme se půl hodiny nebavili. Potvrdil, že je dobrý to mít natočený. O kolik drážek a na jakou stranu jsem se nedozvěděl. Proto vyzvídám, zda někdo nemá podrobnější info.
WayAway - Na Bramboře kolem světa 2017
Pochopitelně že to bude fungovat i když se kardan nechá tak, jak byl na 1150 ale s vyšími zdvihy se můžou křížky dostat do většího výkyvu a pro životnost kardanu je dobré, aby to bylo přesně tak, jak na kardanu z advíka. Tam to nejde dát jinak, protože je jedna drážka jiná. U 1150 se to dá na tisícihranu pootočit jak chceš. Prakticky to asi nikdo neřeší ale fakt to není správné. V maximálním zdvihu dochází při nesprávně fázovaných křížcích k opotřebení a zvýšení vibrací.
Otočení u advíka je o přibližně jednu drážku - přibližně proto, že to je nalisované v gumě a já nevím, jestli se mi to na starém kardanu neotočilo víc. Když položíš tu pevnou část kardanu na stůl směrem k sobě s čepem na pevné části svisle, tak na druhé straně to je pootočené doleva o jednu nebo dvě drážky. Spíš o dvě. Na 1200GS to je přesně v osách, u 1150GSA to je takhle doleva.
Pokud nebudeš využívat maximální rozsah zdvihu tlumiče, tak je to šumák a bude to fungovat léta. Když se s tím bude jezdit trošku víc offroad, tak bych to namontoval takhle.
Jestli chceš hledat na internetu kde se o tom co píše (třeba na advrideru nebo UKGS useru) tak hledej klíčový slova:
Už si to nepamatuju na sto procent, ale mám pocit že se tím koncem otočilo o 180 stupňů(samozřejmně né přesně) a bylo to na točeny úplně přesně jako na adventuře, měl jsem ty kardany vedle sebe. Zhruba to přesazení dělá tak 15-20 Stupňů. Musel bych to mít v ruce.
Myslím že to je jen tak 10°
Na té fotce co jsem dával to je docela dobře vidět. Prostě o jeden zub.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
Myslím že to je jen tak 10°
Na té fotce co jsem dával to je docela dobře vidět. Prostě o jeden zub.
Právě že když se to otočí o těch 180 stupňů tak je to akorát. O jeden zub to bude dělat o hodně víc než 10 nebo 15 stupňů. Fanous.: Prostě si vem kardan a zkus si to různě přesadit aby to bylo tak jako na fotce.
Upravil Mira1150 dne 01.03.2016 21:01
TomasTT napsal:
Myslím že to je jen tak 10°
Na té fotce co jsem dával to je docela dobře vidět. Prostě o jeden zub.
Právě že když se to otočí o těch 180 stupňů tak je to akorát. O jeden zub to bude dělat o hodně víc než 10 nebo 15 stupňů. Fanous.: Prostě si vem kardan a zkus si to různě přesadit aby to bylo tak jako na fotce.
Já mluvil o mém kardanu z 1150GSA. Když to srovnám do zákrytu, takže jsou přímo ve fázi, tak mi nesedí ta větší drážka. Otočím o jednu pozici a zaskočí to do té polohy co je na fotce. Tak jsem myslel, že na tom jeho kardanu to bude stejný. Nicméně to není právě úplně souosé - je to pootočený. Nevím úplně přesně jak to popsat ale není to prostě na obou stranách přesně ve stejné fázi, jak bych čekal. Asi proto, že kardan není úplně v ose ale jde šikmo. Fakt nevím. Mám ho tady takže můžu nafotit co bude potřeba
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Pro toho, kdo by to taky řešil. Hruška otočena o 1 drážku na tisícihranu proti směru hodinových ručiček. Po krátké zkušební jízdě se vše jeví ok, resp. kardan nevibruje. Jak sleze ten bílý sajrajt, tak otestuji více a uvidí se.
WayAway - Na Bramboře kolem světa 2017
Bavili jsme se o tom v hospodě a Vojta dal k dobru tohle video. Docela zajímavé.(tedy alespon pro mě jako nestrojaře) YouTube Video Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
MĚ BY ZAJÍMALO, PROČ 1150 ADV MÁ KŘÍŽKY POOTOČENÝ A 1200 ADV JE MÁ SOUOSÉ.
Enduroškola, tlumiče TFX a Hyperpro, doplňky na cestovní endura, diagnostika a servis moto BMW GS
milan enduroskola napsal:
MĚ BY ZAJÍMALO, PROČ 1150 ADV MÁ KŘÍŽKY POOTOČENÝ A 1200 ADV JE MÁ SOUOSÉ.
Prý kvůli jinému vyosení kardanu do strany. Tvrdil kdosi z USA minulý týden...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...