Ahoj všem příznivcům pouštních ralyle.
Pro ty, kdo to nevědí, jsem chtěl udělat malou reklamu na blog Martina Macka, kde budeme publikovat (resp. už publikujeme) týmové zprávy od Yamaha Europe, za který Martin jede.
Blog je tady: http://www.martin.../blog.html
Na titulní stránce české části je jednoduchý guestbook, kam mu můžete poslat vzkaz. Slíbil že si bude vzkazy číst jak jen to půjde. Máme myslím docela slušné zajištění informací ze satelitních telefonů, novináře v cíli každé etapy, týmového manažera atd. Takže snad zprávy budou. Horší to bude s fotkama z trati, to je jasné. Ale z bivaků budou snad každý večer. Pochopitelně máme aktivní novinářskou registraci u ASO, takže dostáváme oficiální zprávy a jak se něco zajímavého objeví, uvidíte to na tom blogu. Aplikaci jsme zvolili tu nejběžnější, mělo by to snad fungovat na všech prohlížečích i na PDA a jde to hodit do RSS takže nepřijdete o nové zprávy.
Tak dneska to začíná, nalaďte televize a zabookmarujte všechny weby a těšte se na pěknou pohodovou projížďku volnou krajinou )))
T.
P.S. Lehce nestíhám tak sorry že tu zprávu vkládám tak, jak jsem jí napsal i na jiné konference. Ale doplním že zkusíme získat co nejvíc zpráv i o těch pár jezdcích, kteří startují na BMW G650X. Kolegové v místě dění jsou poučení že si jich mají všímat a alespoň občas fotit co v bivaku dělají a jak to s nimi vypadá.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
jede za tovarni tym Yamaha, takze je to Yamaha...a ostre enduro od Yamahy ma oznaceni WR 450, takze jako zaklad je WR, ale prestavene ponekud vice nez treba Milanova Rally uprava...
nadherny stroj, musi to byt uzasne pojezdeni...hmotnost je tusim jen o par kilo vice nez bezna WR, takze nekde okolo 125kg sucha...pokud vim
Takhle asi - na martinových stránkách jsou ještě údaje z loňska (tedy tovární kit 2008). http://www.martin...hnika.html
V principu je ten letošní to samé ale z kvalitnějších materiálů a udělané jinak. Ale jen v principu - v detailech se liší všechno.
Tím principem myslím že se vezme sériová WR450F a koupí se sada dílů (tzv. kit) pro úpravu ze které ve výsledku bude závodní stroj. Ty kity se liší podle úrovně rozpracovanosti a kompletnosti a taky materiálově. A pochopitelně cenově. Nejlevnějí možný je ten, co měl Martin předloni (2007) a což je prakticky to samé, co má koupené Milan. On ale nemá úplně celý racing kit ale jen jeho základní části.
V této galerii je spousta fotek s popiskami, uvidíte jak se stavěla ta letošní motorka s kitem co jedou tovární jezdci. Nesprávně se tomu říká tovární kit ale není to pravda, Yamaha jako továrna s tím nemá nic společného. Původ je ve Francii u firmy Meca Systems, nový design má na svědomí šéfmechanik Team Fret, který měl už vloni výhrady proti konstrukci kokpitu a letos s jeho úpravou (něco jako speciální edice) jedou tři motorky včetně té martinovy. Celková váha bez přístrojů je asi o 5kg víc než sériová motorka, to myslím mluví za všechno. Tlumiče jedou různé - podle toho kdo má jakého sponzora, Martin dostal tlumiče od YSS (přední cartridge, zadní komplet), Fretigne má 100% jistě Ohlins a Marchini nevím.
Detaily se to liší - někdo z nich má kevlarový box na nářadí a vodu (dole před motorem), někdo hliníkový, mají jinak dělané přístrojové panely apod. Ale v principu je to WR s jiným podvozkem, velké nádrže, stromeček co drží přístroje aby na ně bylo pěkně vidět, jiné sedlo a překryt. Nic víc to není. Pochopitelně že nepočítám to, co je evidentní - jiná kola, místo duší mouse, racingové pneumatiky (99% lidí jede Michelin Desert), racingový výfuk (ale letos s omezenou hlučností), světla (hodně jezdců co pojedou na konci startovního pole volí xenon protože je jasné, že za světla nedojedou), přídavné ventilátory, zvětšené chladiče a rozsáhlá přístrojová výbava (všichni mají povinně organizátorskou GPS a Iritrack, Sentinel a ICO nebo IMO tripmaster a 15cm roadbook. Amatéři hodně často volí příplatkový Trippy a naopak profíci dávají dva měřiče vzdálenosti a repeater, který ukazuje kurz z GPS v zorném poli pilota. Tohle všechno bratru tak za 20-45 tis. EUR bez ceny základní motorky. Platí se především za to, že ten výrobce má na závodech kamion plný náhradních dílů a garantuje jezdcům resp. mechanikům že si můžou koupit potřebné věci i v bivaku.
Koukněte třeba na video z přípravy D. Fretigneho, od asi páté minuty jsou detailní záběry motorky. YouTube Video *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Marcela: včera jsme na něj vzpomínali. Hledal jsem jeho telefon že bych mu poslal SMS ale nenašel jsem ho. V televizi říkali že je pořád v nemocnici.
Jinak to vypadá že dneska se předvedl Czachor. Martin se jeví že dojel 17. Despres udělal navigační chybu a skončil se ztrátou 42 minut na 22. místě. Nic tragického ale asi není nadšený. Průměr Comy sympatických 150km/h za celou etapu
Dobře jel Froněk (25 a to startoval 193) ale zdá se že Pabiška s Randýskem měli nějaký problém, propadli se hnedka zkraje na 200+ pozice a předjel je i Kaštan na pitbiku.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Snažím se do blogu psát všechno co seženu ale pokud možno alespoň trošku ověřené informace. To co se píše na webech třeba eurosportu je příšerný, informace jsou opravdu nekvalitní. Iritrack online nefunguje ani těm, co ho mají zaplacený (Pabiška kupříkladu). Děs běs. Teď je to jen začátek ale jak se to trošku rozjede, budeme denně 2x během dne volat na satelitní telefon do bivaku a doufám že zprávy budeme mít dobré. Čekal jsem radikálně lepší zpravodajství na dakar.cz (LRC) kde mají T. Urubu v presscaru ale vypadá to že nevybavili auto satelitním internetem
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Ahoj. Díky Tomášovi za info. Jinde je to opravdu zatím hrůza, jak píše. Slyšeli jste tu hlášku komentátora cz eurosportu v 19.15 h , že se letos jede Dakar v jižní Evropě ?
********************************************
BMW R1200 GS Adventure ......... super stroj!!!!
Jízda na motorce je dobrá droga :-) ... a FORD je LORD
adventure73-pardal: vím, posílá mi taky maily... V pohodě. Všechny jejich (resp. ty použitelný) fotky automaticky publikuju v picasa galerii - odkaz nechávám nahoře v blogu. Koukni tam a uvidíš je.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tomasi: Coma nemel prumer 150km/h ale "jen" cca 134km/h ono totiz 2h.46m. je cca 2,76h ono se totiz casto zapomina ze hodina nema 100minut ale jen 60
Nebo jinak kdyby jel prumer 150km/h tak ujede merenych 371km specialky za cca mene nez dve a pul hodiny (2,47h.=pod 2h.30m.) ale podle vysledkove listiny jel 2h. 46m.
Ono prumer 150 je fakt sileny ani prvni mezi autama Al Attyah na X3 ho nemel (cca 140 neco) .A pokud plati "stara" pravidla tak motorky maji "narizenou" maximalku 150km/h ... Teda nic proti starym a dobrym kdy Meoni aspol litaly pres 200 na obrich dvouvalcich.
Taky treba uvedomit ze Coma "zaostal" za nejrychlejsim autem cca 10minut a to ma cca70koni proti 4x4 s chytryma diferakama elektronikou par set kobylama a buh vi cem jeste