Zdravim vsechny GSáky. Po kratkem rozmysleni a dlouhem cteni fora jsem vcera poridil F700GS r.v 2013. Hned bych mel par dotazu. Piskaji me brzdy predni a i po intenzivnim brzdeni to nezmizelo, nevite nekdo jaky klic bych mel poridit abych je mohl sundat a rozhybat?. Typ a velikost. Vypada to jako torx , ale ten na to nepasuje. Tak tam musi byt neco spešl. Samozrejme to musi byt orisek na golu, neboť do sroubu neni dira, ale hvezdicka kouka ze sroubu ven. A druhy dotaz kdyz stojim na miste s nastartovanym motorem ozyva se rachtani z prevodovky, ktere zmizi, kdyz vymacknu spojku. Omlouvam se za takovy dotaz, ale doted jsem jezdil na skutru a tam spojka nebyla:-) diky.
Torx to je ale inertni. Musis koupit opacne torxy myslim ze je to.10 nebo 12.. a pokud ti rachtani po vymacknuti spojky prestane tak je velka vule na spojce.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
servisak napsal:
Torx to je ale inertni. Musis koupit opacne torxy myslim ze je to.10 nebo 12.. a pokud ti rachtani po vymacknuti spojky prestane tak je velka vule na spojce.
K torxum. Vyzkousel jsem 12 byla mala 14 zase velka a 13 se nedela. A i tak me prislo, ze tam jsou nejake nabehy. Zajel jsem do jednoho zelezarstvi, kde maji neskutecny vyber vseho naradi a nic tam nepasovalo. Byli tam ale tri holciny a z nich jedna motorkarka, a vsechny velice ochotne nosily vsechny mozne nastavce, ze vsech moznych sad. Koukali i do katalogu a dela se jeste nejaky spesl profil, ale ten nemeli je na objednavku. Asi tam znovu pojedu, ale asi ne pro naradi
A spojku tedy zkusim postelovat, je pravda, ze zabira dost nahore. Steluje se u packy?
Presne ten sroub je orechovej torx. Kdyztak to vyfot. Jinak spojkanse steluje u vika spojky alespon teda u me F800 mozna ma F700 jinak. A posli foto stroje at se mrknem na tu krasku.
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Zetore, servisak mu poradil. A on ze to nejde tak jsem chtel videt co tam ma. Proc bych se nemohl juknout jakou krasku koupil
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
servisak napsal:
Torx to je ale inertni. Musis koupit opacne torxy myslim ze je to.10 nebo 12.. a pokud ti rachtani po vymacknuti spojky prestane tak je velka vule na spojce.
Inertní to asi nebude. To máš leda plyn ve svářečce, ale ne torx. Nebude tam něco imperiálního? Že by to byly pevnostní šrouby a z bezp. důvodů tam byl nemetrický závit. Zkusil bych to oměřit, zda to nevychází na imperiální torxy a pak kdyžtak koupit ten příslušnej ořech.
Tak se nehadejte, v pondeli zajedu znovu za holkama a zkusim tu 12 poradne, kdyz kolem me poskakovali pekny holky tak jsem nechtel na ne vystrkovat prdel a mozna jsem poradne nezatlacil. Jestli je to 12 tak ji tam dostanu. Jen me prislo, ze tam jsou takove nalitky a ze to nedosedne az na doraz. Fotku posilam, byl jsem se projet, tak jsem to nafotil.
amico přiložený následující obrázek:
Jinak se spojkou jsem si chvili hral, ale nic moc se nezmenilo, mozna je to normalni. Je to jen takove chrasteni, asi zbytecne sleduju kazdy zvuk. Asi by to chtelo slyset na jine motorce. Mam kolem sebe same skutrare, tam asi nic moc neuslysim? Neni tu nekdo kolem Kladna, nebo Prahy zapad? Je to moje prvni takova motorka tak jsem vykulenej, ale ono se to zlepsi a casem to nebudu resit. Jeste jeden dotaz ale mam, jen tak ze zvedavosti. Jak funguje ESA? Tam je nejake servo, ktera pohybuje s pruzinou? Hral jsem si s tim ale nic se pri stani nedeli, zadne zavrceni serva, ani pohyb tlumice. Jak nejsem vyjezdenej, tak i kdyz jsem to menil za jizdy, tak jsem nedokazal posoudit, jestli to ztvrdne nebo zmekne.
Všude dobře, tak co doma
Já sice tento torx šroub na motorce nemám, ale před lety jsem si koupil gola sadu Yato 3787 za asi 2,5 tisíce Kč amám klid na jakoukoli opravu. Troufám si říct, že to není žádný šunt a porve spoustu práce...
Možno to bude hlúposť ,ale keď som mal doma Vstrom 1000 ,tak tam tie pazvuky spojkového koša robili pružinky-tlmiče torzného momentu,mali určitú vôľu a rachotili.Keď som vymenil olej,tak na určité obdobie trocha stíchli.Fungovalo to dokonca ako akustická kontrola výšky hladiny oleja v motore,nižšia hladina znamenala viac chrastenia
Cesta je cieľ...
Já sice tento torx šroub na motorce nemám, ale před lety jsem si koupil gola sadu Yato 3787 za asi 2,5 tisíce Kč amám klid na jakoukoli opravu. Troufám si říct, že to není žádný šunt a porve spoustu práce...
Koupil jsem na ebay podobnou sadu a az doma jsem zjistil,že vetšina je na torxi.Na dvouventila toho moc nepoužiju,ale radost z ni mám.
Mam tuhle,ale o dost levněji. http://www.syto24...ngratschen
Když si to rozklikneš a daš kurzor na tu sadu,tak se ukazují detaily a třeba uvidíš co sháníš.
Upravil vevis dne 05.03.2016 19:30
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Mělo by to být servo, které mění velikost otvoru pro průchod tlumičového oleje. Mění "tvrdost" tlumiče. Přepětí pružiny zůstává stejné.
Asi si stejně pořídíš ten správný ořech E12 kvůli miláčkovi , ale možná by tady stačil ořech s "tisícihranem", který zvládne i klasický šestihran. Jo, a nástrčné čtyřhrany mají rozměry 1/4", 3/8" nebo třeba 1/2" , ale to určo víš...