Zdravím. Nemáte skúsenosť s miernymi vibráciami najmä na 4. prevodovom stupni? Priebeh vibrácií sa mi podobá na sinusoidu, avšak vždy pri zábere plynu.
Mám ale taký pocit, že to robilo aj RT 2013 a cítim to aj teraz na GS 2015.
Ahoj,
mám sice R 1150 GS, ale 4. stupeň taky v určitých otáčkách a při záběru plynu způsobuje vibrace. Vibrace se jakoby podle sinusoidy zesilují a zeslabují. Nejvíce jsou cítit ve stupačkách. Vím že převodovka na 1150 je úplně jiná, ale popis vibrací je velice podobný.
Vysvětluji si to tak, že při určitých otáčkách 4. stupně, nějaký díl, asi převodovky začne rezonovat na vlastní frekvenci.
Zatím se mi nepodařilo nikde najít vysvětlení tohoto úkazu
Chlapi, mam presne to stejne na GS LC 2014. na 4 to chrousta pod plynem vrum, vrum, je to citit celou motorkou, nejvic do stupacek. kdyz neni v zaberu, nebo vymackla spojka tak je klid. Velice otravne. Pneu to nedela, hruska diferaku komplet nova, zadna zmena. zjistili jste neco vic? Pomoc prosim!
1150 u me to samy
Tenkrat jsem to popisoval Servisakovi, ze je to podobny, jako kdyz se toci michacka s betonem a dela to: ,,wrauuum tuk tuk tuk tuk, wrauuum tuk tuk tuk tuk." Lip to nedokazu popsat
Jen pri 4ce a v urcitych otackach... Ted, co mam jinou prevodovku, tak mi zase neco na 3jku pravidelne klape a kdyz pridam, tak se zrychli i ten klapot. Ale jen na trojku
Ta motorka si zije vlastnim zivotem
Upravil Kubrt dne 04.10.2018 23:12
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Sice taky 1150 ale to samé co píšete.. Na čtyřku v klidovém režimu vibrace do stupaček.. Dělá to co tu motorku mám a ještě ke všemu nepravidelně.. Neřeším a jezdím..
per aspera ad astra
Hmm, jestli tohle cte nejaky clovek od Japoncu, tak se musi skodolibe smat...
Prece neni mozny, aby na motorce za 500+ se dely takovy veci a v servisu me tvrdili, ze je to vlastnost motorky, nebo snad dokonce normalni??
Premyslim co s tim. Najde se tady prosim nekdo, kdo to nekam posunul? (Reseni "neresim a jedu" akceptuji u pickupu do stavebnin, ale motorka ma byt pro radost ne?)
tonyp: netuším, jak je tento jev u tebe výrazný, ale věř, že to stejné v přijatelné míře mi dělá témeř každá motorka. R1100GS, CB750, Jawy 350... Kdysi u CB750 jsem z toho byl znepokojen, myslel jsem že to dělá starý vytahaný řetěz, ale nikdy ničím se to nezlepšilo.
"Information is toxic" jak říkají Američani, teď začnu hledat vibrace na čtvrtém stupni, jezdím na šestku a v terénu na trojku, čtverka je jenom přestupní stanice
Vždycky mě pobaví, jak někdo argumentuje cenou a chce dokonalý výrobek, Tesla je auto za 3 milióny a ujede 300 km a pak se musí půl dne nabíjet KTM za 450 topí do koulí, Multistrada za 500+ dělá to samý...
Když nechceš vibrace, kup si čtyřválcový mixér...
pod trvalým dohledem
Miguel napsal:
"Information is toxic" jak říkají Američani, teď začnu hledat vibrace na čtvrtém stupni, jezdím na šestku a v terénu na trojku, čtverka je jenom přestupní stanice
Vždycky mě pobaví, jak někdo argumentuje cenou a chce dokonalý výrobek, Tesla je auto za 3 milióny a ujede 300 km a pak se musí půl dne nabíjet KTM za 450 topí do koulí, Multistrada za 500+ dělá to samý...
Když nechceš vibrace, kup si čtyřválcový mixér...
jojo, taky reseni
Ale povazuji se za letiteho fandu BMW a za auta motorky uz jsem jim nejakou tu kacku nechal, takze to neni vubec o penezich, ale o pocitech. Motorek mam taky vic, kazda ma neco, ale toto teda nee. Ctverka mezi 60 az 80 je ta nejpitomejsi rychlost. Kdyby to delala jednicka, fakt mavnu rukou...
Mhm taky jsem fanda ale už me to opouští - v autech nemožnost mít řadový šestiválec bez pohonu všech kol a automatu - už jsem byl okukovat a americké auta, které jsem vždycky vysmíval
Nebo Toyota Supra s motorem od BMW...
GS má svoje mouchy ale pořad nic lepšího nevidím, všude je víc minusu pro me...
pod trvalým dohledem
Mas pravdu, doba automobilismu jak ji mame radi jde pomalu do kytek.Ale to neni jen BMW, to je vsude. Kazdopadne ty vibrace tak nenecham. Kdyz muj puvodni vzduchac jezdil 10let a o prevodovce jsem nevedel, nevim proc by tento hi-tech dalsi generace mel delat toto. Kdo neveri, at si to prijede vyzkouset. Nejlepe na LC, at muzeme srovnavat. Kavicku uvarim taky!
Upravil tonyp dne 05.10.2018 19:22
tonyp napsal:
Mas pravdu, doba automobilismu jak ji mame radi jde pomalu do kytek.Ale to neni jen BMW, to je vsude. Kazdopadne ty vibrace tak nenecham. Kdyz muj puvodni vzduchac jezdil 10let a o prevodovce jsem nevedel, nevim proc by tento hi-tech dalsi generace mel delat toto. Kdo neveri, at si to prijede vyzkouset. Nejlepe na LC, at muzeme srovnavat. Kavicku uvarim taky!
opakovaně jsem včera přesedal z R nine T na GS a vzducháč je super, má šťávu, charakter, ale rozhodně jsem o něm věděl víc, než o LCčku... a přišlo mi to zajímavý a zábavný, na druhou stranu, sterilnější projev mi k cesťáku sedí víc...
a musím zase uznat, převodovka byla určitě lepší u nineT
Upravil Miguel dne 11.10.2018 22:12
pod trvalým dohledem
Nene, tohle jsem nečetl! Nene, nebudu na to myslet až na tu moji vlezu. Zapomeň na to Honzíku. Sakra ta moje taky občas vibruje do stupaček ale neřeším to a jezdím a užívám si každou jízdu a teď taková debata. Jestli si na toto vzpomenu až zase pojedu a začnu hledat mouchy tak to bude pěkně v pr..li a bude konec kochání.
Kluci vemte víc za plyn a pořádně si tu jízdu užijte, vždyť je to boxer. Mě stačí ke spokojenosti to, že mám vibrace na dvouvačce menší než jsem měl na jednovačce a na každou jízdu se těším. Najděte si pozitiva toho stroje, nebo kupte něco jiného
v klidu. pamatuju jak mi na vzducháči na světlech kmitaly zrcátka z prava do leva, na klopný efekt, který už na LCčku vůbec necítím... kdybych chtěl nudu, pořídím čtyřvál...
pod trvalým dohledem
Chlapi, asi si uplne nerozumime, neresim vibrace. Ty jsou u kazdyho 1-2 valu normalni projev. Ja resim, proc ta motorka na 4ce dela pod plynem vrum vrum, jako by smatlalo zadni kolo nebo co. Proste to pocita. A zrovna u takove blbe rychlosti kolem 60. Jedu mimo osadu 6, pohoda, vidim ceduli, odradim na 4 a pak kdyz jen lehce pridam- vrum vrum. stejna rychlost dam 3- nic, dam 5- nic. Co to doprcic je?? Pochybuju, ze na 4kovym kolecku chybi zub
Hojda! Asi Tě nepotěším, ale 1150 mi to dělá taky. Pozoruju to od výměny tlumičů z GSA a kompletním seřízení včetně výměny svíček NGK. Přesazení kardanu nepomohlo, seřízení pro nedostatek času odloženo na příští jaro. Od té doby, co jsem se na to přestal soustředit a jezdil, to buď skoro zmizelo, nebo jsem si zvykl, pokládaje to za vlastnost!
P.S. Vzpomínám si, že jsem to začal pokládat za funkci regulace lambda sondy, to pomohlo nejvíc!
Upravil kolous dne 15.10.2018 18:56
kolous napsal:
Hojda! Asi Tě nepotěším, ale 1150 mi to dělá taky. Pozoruju to od výměny tlumičů z GSA a kompletním seřízení včetně výměny svíček NGK. Přesazení kardanu nepomohlo, seřízení pro nedostatek času odloženo na příští jaro. Od té doby, co jsem se na to přestal soustředit a jezdil, to buď skoro zmizelo, nebo jsem si zvykl, pokládaje to za vlastnost!
P.S. Vzpomínám si, že jsem to začal pokládat za funkci regulace lambda sondy, to pomohlo nejvíc!
Diky za reakci Taky si myslim, ze ten puvod neni explicitne mechanicky problem nejake soucastky, ale secteni nekolika ruznych zdroju vibraci do harmonicke. Tzn, kdyz nektery z tech zdroju odstranime, nebo posuneme, zmeni se vysledek. Krasna teorie, ale jak to poresit na motorce?? V domacich podminkach asi jen zkousenim naslepo co pomuze
tonyp napsal:
Chlapi, asi si uplne nerozumime, neresim vibrace. Ty jsou u kazdyho 1-2 valu normalni projev. Ja resim, proc ta motorka na 4ce dela pod plynem vrum vrum, jako by smatlalo zadni kolo nebo co. Proste to pocita. A zrovna u takove blbe rychlosti kolem 60. Jedu mimo osadu 6, pohoda, vidim ceduli, odradim na 4 a pak kdyz jen lehce pridam- vrum vrum. stejna rychlost dam 3- nic, dam 5- nic. Co to doprcic je?? Pochybuju, ze na 4kovym kolecku chybi zub
Já mám 4. Kvalt hlučnější od koupě (70000km), prostě v záběru je slyšet.
Nic se netřepe, jen ten zvuk. (Najeto 200 000km)
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra