Nemáte k tomu někdo český manuál nebo mi někdo poraďte, jak se s tím pracuje, ještě sem synchronizaci klapek nikdy nedělal. Dík
BMW R1200GS neví co je konkurence !!!
Presne s timhle samym bazmekem jsme serizovali podtlaky na mojem SV650.Na brambore netusim jak jak na to,ale na SV to bylo za deset minu a pohodicka.Brambora jeste doma neni,takze se bohuzel nemrknu, jestli je to tam udelane stejne
milanosor napsal:
Presne s timhle samym bazmekem jsme serizovali podtlaky na mojem SV650.Na brambore netusim jak jak na to,ale na SV to bylo za deset minu a pohodicka.Brambora jeste doma neni,takze se bohuzel nemrknu, jestli je to tam udelane stejne
Ono de o to, že se prej stejně musí napřed k někomu na počítač, kde seříděj servomotorky a pak si můžu teprve hrát s podtlakama a to už mi můžou udělat rovnou všechno a tohle sem asi nemusel vůbec kupovat, protože to bez toho předchozího seřízení s diagnostiky nemá význam.
BMW R1200GS neví co je konkurence !!!
Jo tak jsem se dival ted na ebay a BMW s timhle ladi.Neveril jsme, ze s takovym kouskem plasove krabbice pujde neco udelat, ale fakt to slo ( toto neni reklama )
brtnik napsal:
hele ja nevim,ale spousta lidi si dela podtlaky doma v garazi a nikam na PC nejezdej
To máš pravdu, ale ty to právě dělaj zřejmě blbě, protože před tím musí bejt seřízený servomotorky klapek, aby chodily stejně a nastavovaly jak maj a pak teprve se seřizují podtlaky. Aspoň mi to tak řek profík. Tak teď opravdu
BMW R1200GS neví co je konkurence !!!
Hmmm, tak jestli se i nejaky serva musi nastavit, tak potom asi za odbornikama.Ja to mel bez serva a probehlo to asi takto http://www.youtub...re=related bez problemu a uspesne
milanosor napsal:
Hmmm, tak jestli se i nejaky serva musi nastavit, tak potom asi za odbornikama.Ja to mel bez serva a probehlo to asi takto http://www.youtub...re=related bez problemu a uspesne
U stříkaček to prostě je, při studeným startu natáčí klapky, aby si motor moh nasát víc vzduchu, takovej automatickej sytič, i když benzínu to bude určitě taky adávkovat víc. Po ohřátí se vrátí do původní polohy a to si právě myslím, že by měly bejt obě klapky ve stejným místě, tak nevidím důvod, proč by nešly seřídit podtlaky. On se se mnou moc nevybavoval, protože bych měl spoustu otázek proč a proč ne.
BMW R1200GS neví co je konkurence !!!
nenca - nazdar chlape a kolego.
Manuál si stáhni tu: http://www.bmwgs....post_45004
Vlastní synchronizace u 12tky je velice primitivní. Na zahřátý motorce nasadíš ty hadičky co Ti vedou z Carbtune na trubičky, co jsou na každý straně sacích hrdel a jsou krytý takovejma těma černejma čepičkama. Tak ty sundáš, a místo nich nasadíš ty hadičky. Carbtune dáš na sedlo motorky a nastartuješ motor. Synchra se u 12tek na volnoběh nedělaj, je to zaplombovaný a zalitý barvou, aby do toho nikdo nevrtal. Pak nastavíš konstatní otáčky, 1400-1800, nejlépe tak že ti někdo podrží rukojeť plynu, nebo jí zajistíš kusem z kolíčku na prádlo / to je taková hi tech vědecká metoda /. Jukneš na Carbtune. Jestli sloupce budou v odlišné výšce, tak vezmeš 2 ploché klíče 10tky. Na pravým válci povolíš kontramatku u bowdenu , co jde ke klapce. A pak lehce doladíš délkou bowdenu.
Zatáhni zpět kontramatku. Párkrát vrkni plynem a znovu jukni na Carbtune. Když to nebude ťipťop, tak celý proces opakuj znovu na pravém válci. Na závěr sundej hadice, znovu nasaď ty gumový čepičky a jdi na pivsona. Jenom bacha, nedělej to déle jak 15 minut, nedoporučuje se to, je to vzducháč.
Jdi do toho, je to snadné a primitivní a servomotorky se neštelujou.
Jo ten popis je z dílenskýho Repromu, nejednou jsem to už tak dělal a pohodka.
Čus .
Wing napsal:
nenca - nazdar chlape a kolego.
Manuál si stáhni tu: http://www.bmwgs....post_45004
Vlastní synchronizace u 12tky je velice primitivní. Na zahřátý motorce nasadíš ty hadičky co Ti vedou z Carbtune na trubičky, co jsou na každý straně sacích hrdel a jsou krytý takovejma těma černejma čepičkama. Tak ty sundáš, a místo nich nasadíš ty hadičky. Carbtune dáš na sedlo motorky a nastartuješ motor. Synchra se u 12tek na volnoběh nedělaj, je to zaplombovaný a zalitý barvou, aby do toho nikdo nevrtal. Pak nastavíš konstatní otáčky, 1400-1800, nejlépe tak že ti někdo podrží rukojeť plynu, nebo jí zajistíš kusem z kolíčku na prádlo / to je taková hi tech vědecká metoda /. Jukneš na Carbtune. Jestli sloupce budou v odlišné výšce, tak vezmeš 2 ploché klíče 10tky. Na pravým válci povolíš kontramatku u bowdenu , co jde ke klapce. A pak lehce doladíš délkou bowdenu.
Zatáhni zpět kontramatku. Párkrát vrkni plynem a znovu jukni na Carbtune. Když to nebude ťipťop, tak celý proces opakuj znovu na pravém válci. Na závěr sundej hadice, znovu nasaď ty gumový čepičky a jdi na pivsona. Jenom bacha, nedělej to déle jak 15 minut, nedoporučuje se to, je to vzducháč.
Jdi do toho, je to snadné a primitivní a servomotorky se neštelujou.
Jo ten popis je z dílenskýho Repromu, nejednou jsem to už tak dělal a pohodka.
Čus .
Wing>Tak jestli to tak je, je to pohoda, ale ty servomotorky se určitě laděj na diagnostice, to vím i s auta. Každopádně ti děkuju, zejtra se do toho hned dám.
BMW R1200GS neví co je konkurence !!!
tak nevim podtlaky jsem delal a nic na tom neni. ze by tam byly nejaky servo motorky netusim, ale myslim, že je to blbost. možná na vstřicích ale tam se kontroluje jen jestli střikají správným tlakem. jinak klapka se nastvuje aby valec sal správným tlakem. jestli se nepletu.
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
Kubicek: Na 1200 je to trochu jinak. Tam se nedělá volnoběh jako u 1150.U 12-tky ho "drží" právě ta "serva". Je to tak jak to popsal Wing. Nic na tom není.
Upravil Tonda dne 08.01.2009 19:43
Sem rád chlapi, že sem tu pochodil, ale od toho tu tohle forum je, že? Díky všem Ještě jednu věc, v manuálu sem našel právě k synchronizaci klapek tohle: že se seřizují na max 0,5-1 mm a max 15 mbar, co to znamená? Přesně je tam uvedeno toto: Technical data
Setting for throttle cable throttle cable divider / throttle-valve stubs
0.5 - 1 mm
Technical data
Pressure differential between intakes
Value definition:
left / right
with throttle valve open
max. 15 mbar
BMW R1200GS neví co je konkurence !!!
to píšou, že má být trochu vúle na lankách aby to nějakej jouda neutáhl nafest a klapky či klapka nezústala nedovřená. A max 15mbar to uvádějí diferenci která by měla být maximálně v podtlaku mezi oběma válci. Maximální diference 15mbar při zvýšených otáčkách. Samozřejmě to nastav co nejpřesněji stějně mezi oběma válci, jak se Ti to jen povede. Na volnoběh uvádějí diferenci o dost vyšší a to až 25mbar, ale s tou neuděláš nic. Takže trochu vúle na lankách / dělej jen ten pravej válec a nastav jej podle podtlaku levého / a pravé lanko došponuj nebo lehce povol tak, leckdy stačí jen púl otáčky na bowdenu, aby rozdíl na stupnici Carbtune, byl co nejmenší, co dokážeš nastavit. Čím to bude přesněji nastavené nastejno, tím lépe. Zdar.
Wing napsal:
to píšou, že má být trochu vúle na lankách aby to nějakej jouda neutáhl nafest a klapky či klapka nezústala nedovřená. A max 15mbar to uvádějí diferenci která by měla být maximálně v podtlaku mezi oběma válci. Maximální diference 15mbar při zvýšených otáčkách. Samozřejmě to nastav co nejpřesněji stějně mezi oběma válci, jak se Ti to jen povede. Na volnoběh uvádějí diferenci o dost vyšší a to až 25mbar, ale s tou neuděláš nic. Takže trochu vúle na lankách / dělej jen ten pravej válec a nastav jej podle podtlaku levého / a pravé lanko došponuj nebo lehce povol tak, leckdy stačí jen púl otáčky na bowdenu, aby rozdíl na stupnici Carbtune, byl co nejmenší, co dokážeš nastavit. Čím to bude přesněji nastavené nastejno, tím lépe. Zdar.
Jen pro zajímavost, víš proč se to seřizuje právě na pravým válci?
BMW R1200GS neví co je konkurence !!!
na jeden valec to prijde dat misto te hadice s napisem:
na druhe strane misto krytky: (je mozne ze to tak bude i na prvni strane, je tam pripojenej nakej cajk co se v ramci "tuningu" odpojuje, nezkoumal jsem co je to zac)
pak je potreba odpojit tyhle servo motorky:
dve ruzne metody, jedna pri vypnutem klicku a jedna po tom co se moturky zaparkuji pred startem do vychozich poloh, prej v tom asi neni rozdil, ja bych je odpojil s vypnutym klickem
nastartovat a zkontrolovat jestli jsou podtlaky jakz takz stejne, pokud ne je potreba seridit to v servisu, dela se to pres pocitac v ridici jednotce ....
pokud jsou ok tak dalsi krok je nakroutit tam 2000otacek a nejakym cajkem zafixovat plyn aby to drzelo tech 2tis
pokud je potreba to seridit, tak se povoli tahle matka:
a pak tocis tou koncovkou tak aby se sloupce na budicich srovnaly, musi bejt ale v lankach stale vule 1mm pokud by se na to spravne nastaveni ta vule "vycerpala" je potreba to vratit zpet a stelovat stejnym zpusobem na druhem valci.
foto:
(ma jine budiky, nesteluje dva sloupce ale toci se tam kolecko se s tupnici)
pak 4000 otacek a znova zkontrolovat
pak to chce utahnout tu jistici matku, pouzit 2 klice a pripadne po dotahnuti opet kontrolovat synchronizaci, prej to jde pri tom utahovani zase snadno rozhodit. BMW R1200GS neví co je konkurence !!!
Promiň, zapomněl sem tam dát fotky, tak ještě jednou:
slibovanej navod :
za prve, poradne ohrat:
na jeden valec to prijde dat misto te hadice s napisem:
na druhe strane misto krytky: (je mozne ze to tak bude i na prvni strane, je tam pripojenej nakej cajk co se v ramci "tuningu" odpojuje, nezkoumal jsem co je to zac)
pak je potreba odpojit tyhle servo motorky:
dve ruzne metody, jedna pri vypnutem klicku a jedna po tom co se moturky zaparkuji pred startem do vychozich poloh, prej v tom asi neni rozdil, ja bych je odpojil s vypnutym klickem
nastartovat a zkontrolovat jestli jsou podtlaky jakz takz stejne, pokud ne je potreba seridit to v servisu, dela se to pres pocitac v ridici jednotce ....
pokud jsou ok tak dalsi krok je nakroutit tam 2000otacek a nejakym cajkem zafixovat plyn aby to drzelo tech 2tis
pokud je potreba to seridit, tak se povoli tahle matka:
a pak tocis tou koncovkou tak aby se sloupce na budicich srovnaly, musi bejt ale v lankach stale vule 1mm pokud by se na to spravne nastaveni ta vule "vycerpala" je potreba to vratit zpet a stelovat stejnym zpusobem na druhem valci.
foto:
(ma jine budiky, nesteluje dva sloupce ale toci se tam kolecko se s tupnici)
pak 4000 otacek a znova zkontrolovat
pak to chce utahnout tu jistici matku, pouzit 2 klice a pripadne po dotahnuti opet kontrolovat synchronizaci, prej to jde pri tom utahovani zase snadno rozhodit. BMW R1200GS neví co je konkurence !!!
no já osobně bychhlavně nestartoval s žádnym odpojením,akorád si někam nahraješ závadu,tyhle stroje jsou už trochu moc přechytralí a vždy před každym startem dělaj kontrolu sistemu a tak by sis ta moch zbytečně nahrát závadu při týhle kontrole
Super instruktážní fotky!
No k tomu proč na pravým válci, to nevím jen si myslím, že je to kvúli TPS senzoru, co je na levém válci, tak je to brané jako fix a pravý se k tomu dolaďuje.Ten TPS senzor máš na tom druhým obrázku dole, ten plastový bazmeg z boku s dvěma torxy.
Možná je to kravina, třeba to někdo napíše lépe nebo fundovaněji, to je jen moje teorie. Na tom třetí obrázku se ta hadička zapojuje na pravém válci taky pod tu černou plastovou čepičku, stejně jako na levé straně. Akorát nerozumím tomu odpojování kabelú, k čemu by to bylo dobré. Za normálního chodu motorky jsou zapojené taky, tak proč je na synchronizaci rozpojovat? Nemyslím že je to nutné. Osobně bych zvolil změření rozdílú podtlakú na volnoběh, žádné konektory nerozpojoval. Kdyby byl rozdíl podtlakú MÉNÉ nežli 25 mbar, pak bych to neřešil a šel "kroutit lanka " při 1400-1800 ot jak píšou v Repromu. S tím ostatním souhlasím, i s tou kontrolou po dotažení kontramatky, má to tendenci k lehkému rozhození. Jo tenhle budík mám taky, je to toto:http://www.motorr...ester.html
a neměří to podlak v každém válci ale poměr podtlakú mezi nimi.
Postup co jsem psal nohoře, je z RepRomu, a tam o žádném odpojování konektorú není zmínka. Tož asi tak , to je múj názor na věc..
Jo a to co napsal shimi to vúbec není od věci..a naprosto správný postřeh....to rozpojení to najde a hlášku do paměti to napíše. Jiná věc by byla dělat to v servisu, kde máš čtečku a chybu následně smažeš. Doma když to budeš dělat, by si měll mít k dispozici minimálně toto: http://www.bmwgs....ad_id=2776
Upravil W dne 08.01.2009 20:42