S těmi světly to bude počítám ještě letos vtipný - PČR má asi 130 stránkový příručky jak přesně mají co hledat na motorkách aby bylo možné na místě zabavit techničák. Světla jsou tam rozepsaný do slušné úrovně - jaké označení CE a e musí mít každý světlo, blinkr i odrazka. Nemáš - snadný prachy a závažná závada. Teoreticky to můžeš na místě demontovat ale oni prý v tomhle případě nesmí techničák vrátit a musí to jít přes technickou. Zrovna světla tam jsou mezi několika kategoriemi, čeho si mají konkrétně všímat. To jen tak mimochodem...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
S těmi světly to bude počítám ještě letos vtipný - PČR má asi 130 stránkový příručky jak přesně mají co hledat na motorkách aby bylo možné na místě zabavit techničák. Světla jsou tam rozepsaný do slušné úrovně - jaké označení CE a e musí mít každý světlo, blinkr i odrazka. Nemáš - snadný prachy a závažná závada. Teoreticky to můžeš na místě demontovat ale oni prý v tomhle případě nesmí techničák vrátit a musí to jít přes technickou. Zrovna světla tam jsou mezi několika kategoriemi, čeho si mají konkrétně všímat. To jen tak mimochodem...
Jak typicky, projel jsem s tim pulku zapadni Evropy a nikde to nikoho nezajimalo, jenom u nas to bude zase "problem", achjo
To je neskutecny. Evidentne bude hodne lidi pristi rok nejakou dobu bez TP, at uz auto nebo motorka.
Za picoviny, ktery doted nicemu nevadily.
Ted si pan policjat vzpomene a hup, ses chodec. I kdybys byl pred hodinou na technicky mel od toho papir. Dobry, ne?
Nevim proc by mi meli sebrat TP, kdyz ty svetla nebudu mit zaply a budou na samostatnem vypinaci, bude neco jineho, kdyz me chytnou se zaplyma.
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
schrek napsal:
Nevim proc by mi meli sebrat TP, kdyz ty svetla nebudu mit zaply a budou na samostatnem vypinaci, bude neco jineho, kdyz me chytnou se zaplyma.
welli napsal:
Ono to nebude tak horký.. s tolika věcma už se strašilo.. I ta STK nakonec je v pohodě..
Jen ti říkám, co jsem včera měl možnost prohlídnout. Jestli to budou nebo nebudou zkoumat na silnicích, to netuším ale mají to naprosto dokonale rozepsaný. Stejně jako asi 30 dalších věcí pro naše motorky. Je to rozdělené na kategorie motorek - u chopperů se mají zaměřit na jiné věci než u silničních motorek atd.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
schrek napsal:
Nevim proc by mi meli sebrat TP, kdyz ty svetla nebudu mit zaply a budou na samostatnem vypinaci, bude neco jineho, kdyz me chytnou se zaplyma.
No tak to vypnes a maximalne ti daji pokutu, ne?
To každopádně ale bez TP znamená, že motorka je nezpůsobilá další jízdě a musíš si sehnat odtah a řešit technickou. Vidím to jako docela solidní pakárnu. Ale jak jsem psal teď - jestli to budou používat aktivně nebo ne, to netuším ale ten materiál by měla mít u sebe každá hlídka PČR. Formát A4, na titulní straně jsou dva radikální choppery z kategorie "tohle z našich silnic musí zmizet"...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
schrek napsal:
Nevim proc by mi meli sebrat TP, kdyz ty svetla nebudu mit zaply a budou na samostatnem vypinaci, bude neco jineho, kdyz me chytnou se zaplyma.
To nevím jak se řeší ale když máš na motorce blinkry osazené LEDkama a jsou homologovaný jen na žárovkový světla (chybí MD na začátku kódu na těle blinkru), tak to je na odstavení motorky i když jsi zrovna taky neblikal.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
S těmi světly to bude počítám ještě letos vtipný - PČR má asi 130 stránkový příručky jak přesně mají co hledat na motorkách aby bylo možné na místě zabavit techničák. Světla jsou tam rozepsaný do slušné úrovně - jaké označení CE a e musí mít každý světlo, blinkr i odrazka. Nemáš - snadný prachy a závažná závada. Teoreticky to můžeš na místě demontovat ale oni prý v tomhle případě nesmí techničák vrátit a musí to jít přes technickou. Zrovna světla tam jsou mezi několika kategoriemi, čeho si mají konkrétně všímat. To jen tak mimochodem...
Jak typicky, projel jsem s tim pulku zapadni Evropy a nikde to nikoho nezajimalo, jenom u nas to bude zase "problem", achjo
Víceméně takhle to bylo prezentovaný - existuje nějaký zákon EU platný ve všech členských zemích ale měli jsme možnost ho "národně" rozšířit a pod hlavičkou zvyšování bezpečnosti na silnicích jsme ho rozšířili resp. rozvedli. Pravda ale je, že jsou určitý národní specifika v několika dalších zemích - třeba ve Švédsku (nevím jistě - prostě někde ve Skandinávii) jsou absolutně zakázané přívěsné vozíky za motorkama. V Německu nesmí být plexi na motorce vyšší než je rovina očí jezdce atd. Co jsem zatím měl možnost projít, tak ale všechno vychází fakt z toho zákona EU a mělo by teda platit všude v EU.
Jen pro další příklad - STK i po zásadním upgrade nemají zařízení na měření hluku. Takže u nás se bude kontrola koncovek výfuků provádět tak, jak se to dělalo před 15 lety v Rakousku na silnicích - do koncovky se strčí drát nebo tyčka se zakončením kuličkou o průměru 6mm. Pokud koncovkou projde o víc než polovinu její délky, právě jsi závažně porušil předpisy a motorka je nezpůsobilá další jízdě nebo jsi neprošel STK. Výfuk může mít homologační značku a můžeš mít k němu papíry a stejně neprojdeš. Můžeš se obrátit na soud a pokud byl takhle výrobcem skutečně homologovaný a soudu se to prokáže, tak vyhraješ. Ale v principu tam je jasně a na mnoha obrázcích nakreslené, co s koncovkami lidi dělají - jak se odstraňují vnitřní přepážky a pokud "testovací sonda" projde výfukem bez nárazu na přepážku, jde podle toho výkladu v prováděcím předpisu o nepovolený absorbční tlumič. Jak jsem to četl, tak jsem skočil do garáže, kde mám v krabici sériový výfuk z nové Afriky Twin a vyndaný dB killer z nového Remus Okami (pochopitelně s homologací). Ta koncovka má uvnitř komoru, takže drát po 20cm narazí. Remus pochopitelně s vyndanou homologační vložkou nemusí ani testovat - je vidět díra skrz celou koncovku. Ale zajímalo mě, jak by to bylo kdyby tam ten dB killer byl - protože na rozdíl od Revolution nebo Hexacon na 1200GS má Okami vzadu takový trychtýř zakončený děrovanou menší trubkou, která je na konci zmáčknutá ze 4 stran takže to tvoří jakoby křížek. Ale není to zmáčknuté úplně k sobě. Uprostřed je mezera a tužka o průměru 6mm tou mezerkou neprošla ale kdybych zatlačil silou, tak projde. Otázka je, jestli fakt budou mít drát s kuličkou nebo jen drát, protože ten by prošel naprosto hladce.
Ale jinak tam je fakt všechno co si umíte představit - úhel SPZ a její umístění od osy motorky. Umístění kanystru s provozní kapalinou (olej nebo benzín) - typické umístění na zadní stěně kufru je naprosto zakázané. Nepamatuju si z hlavy ty míry ale bylo to něco jako 30cm dovnitř a 20cm do středu od rohu - což v praxi půjde dost blbě (teoreticky třeba nad stupačkou spolujezdce kdyby jel člověk sám). Kanystr s benzínem na zadním nosiči - neexistuje. Závažené porušení.
LED diodová vložka v jakémkoliv světle nebo blinkru namísto žárovkové - to samé. Odstranění odrazek na vnější straně na předním kole u motorky, která byla uvedena do provozu s touhle odrazkou - porušení. Tohle naštěstí neověří PČR na silnici, protože nemají fotky a kresby jednotlivých motorek v té knížce.
Třeba pán říkal příklad z Francie - velký problém u některých BMW 1200GSA LC - přídavný světla dodávaný BMW byly bez homologačních značek. Skleněná optika bez CE, světlo bez E. Průšvih. Originální světla z prvovýroby!
Prostě teď mají v ruce docela jasný pokyny a když je budou chtít dodržovat, tak potěš.
Zrovna o těch světlech jsme se bavili a říkali třeba příklad nějakých čínských LED světel pro denní svícení - na autech. Regulátor těch světel rušil různé frekvence na vzdálenost asi 25m. Takže asi má smysl, aby tyhle elektronický věci homologaci měly a proto to tam je v "návodu" tak podrobně popsaný.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
awe_cz napsal:
Jak typicky, projel jsem s tim pulku zapadni Evropy a nikde to nikoho nezajimalo, jenom u nas to bude zase "problem", achjo
Jen pro představu - když sis koupil třeba v Německu nový enduro ráfek - třeba Excel se středem - pro příklad od A.Q. Tak oni ti dali takový jejich potvrzení (tuším s TUV), to ´jsi donesl na úřad a bylo to vyřízený - kolo bylo legalizovaný.
Už vloni to takhle nešlo - chtěli na kole homologační značky (což ten ráfek nemá) a nazdar. A mimochodem - před lety jsme kupovali pro kamaráda rallye motorku ve Francii - normálně s papírama, byla to přestavba F650GS. SPZ byla plechová cedulka vyříznutá z čehosi nastříkaná černou barvou a číslo na ní bylo napsaný barvou a štětcem od ruky! Papíry (něco jako TP) by dneska neprošly ani jako doklad o koupi jízdního kola. Tam se divili, co se nám na tom nelíbí. A teď - kontrolují už u oblečení jestli má certifikáty - i když ta nová direktiva ještě neplatí. Jsou ukrutně aktivní - v rámci "boje o zlepšení bezpečnosti". Pamatuješ na ****ní nařízení o použití reflexních pásů? To byla právě Francie. Takže ano - dřív bylo možný ledacos ale EU ty země taky dost mění a co šlo dřív, už nejde. Dřív byly pověstný policajti v Rakousku. Každýho snad někdy zastavili za hranicema a strkali drát do výfuku nebo kontrolovali jestli dálkový přídavný světlo vypne když se přepne hlavní světlo na tlumený. Byli poučení, věděli kde co mají hledat a klidně tě vyhodili z dálnice. Dneska bych řekl, že Francie je na tom ještě hůř než my.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
S těmi světly to bude počítám ještě letos vtipný - PČR má asi 130 stránkový příručky jak přesně mají co hledat na motorkách aby bylo možné na místě zabavit techničák. Světla jsou tam rozepsaný do slušné úrovně - jaké označení CE a e musí mít každý světlo, blinkr i odrazka. Nemáš - snadný prachy a závažná závada. Teoreticky to můžeš na místě demontovat ale oni prý v tomhle případě nesmí techničák vrátit a musí to jít přes technickou. Zrovna světla tam jsou mezi několika kategoriemi, čeho si mají konkrétně všímat. To jen tak mimochodem...
Jak typicky, projel jsem s tim pulku zapadni Evropy a nikde to nikoho nezajimalo, jenom u nas to bude zase "problem", achjo
Víceméně takhle to bylo prezentovaný - existuje nějaký zákon EU platný ve všech členských zemích ale měli jsme možnost ho "národně" rozšířit a pod hlavičkou zvyšování bezpečnosti na silnicích jsme ho rozšířili resp. rozvedli. Pravda ale je, že jsou určitý národní specifika v několika dalších zemích - třeba ve Švédsku (nevím jistě - prostě někde ve Skandinávii) jsou absolutně zakázané přívěsné vozíky za motorkama. V Německu nesmí být plexi na motorce vyšší než je rovina očí jezdce atd. Co jsem zatím měl možnost projít, tak ale všechno vychází fakt z toho zákona EU a mělo by teda platit všude v EU.
Jen pro další příklad - STK i po zásadním upgrade nemají zařízení na měření hluku. Takže u nás se bude kontrola koncovek výfuků provádět tak, jak se to dělalo před 15 lety v Rakousku na silnicích - do koncovky se strčí drát nebo tyčka se zakončením kuličkou o průměru 6mm. Pokud koncovkou projde o víc než polovinu její délky, právě jsi závažně porušil předpisy a motorka je nezpůsobilá další jízdě nebo jsi neprošel STK. Výfuk může mít homologační značku a můžeš mít k němu papíry a stejně neprojdeš. Můžeš se obrátit na soud a pokud byl takhle výrobcem skutečně homologovaný a soudu se to prokáže, tak vyhraješ. Ale v principu tam je jasně a na mnoha obrázcích nakreslené, co s koncovkami lidi dělají - jak se odstraňují vnitřní přepážky a pokud "testovací sonda" projde výfukem bez nárazu na přepážku, jde podle toho výkladu v prováděcím předpisu o nepovolený absorbční tlumič. Jak jsem to četl, tak jsem skočil do garáže, kde mám v krabici sériový výfuk z nové Afriky Twin a vyndaný dB killer z nového Remus Okami (pochopitelně s homologací). Ta koncovka má uvnitř komoru, takže drát po 20cm narazí. Remus pochopitelně s vyndanou homologační vložkou nemusí ani testovat - je vidět díra skrz celou koncovku. Ale zajímalo mě, jak by to bylo kdyby tam ten dB killer byl - protože na rozdíl od Revolution nebo Hexacon na 1200GS má Okami vzadu takový trychtýř zakončený děrovanou menší trubkou, která je na konci zmáčknutá ze 4 stran takže to tvoří jakoby křížek. Ale není to zmáčknuté úplně k sobě. Uprostřed je mezera a tužka o průměru 6mm tou mezerkou neprošla ale kdybych zatlačil silou, tak projde. Otázka je, jestli fakt budou mít drát s kuličkou nebo jen drát, protože ten by prošel naprosto hladce.
Ale jinak tam je fakt všechno co si umíte představit - úhel SPZ a její umístění od osy motorky. Umístění kanystru s provozní kapalinou (olej nebo benzín) - typické umístění na zadní stěně kufru je naprosto zakázané. Nepamatuju si z hlavy ty míry ale bylo to něco jako 30cm dovnitř a 20cm do středu od rohu - což v praxi půjde dost blbě (teoreticky třeba nad stupačkou spolujezdce kdyby jel člověk sám). Kanystr s benzínem na zadním nosiči - neexistuje. Závažené porušení.
LED diodová vložka v jakémkoliv světle nebo blinkru namísto žárovkové - to samé. Odstranění odrazek na vnější straně na předním kole u motorky, která byla uvedena do provozu s touhle odrazkou - porušení. Tohle naštěstí neověří PČR na silnici, protože nemají fotky a kresby jednotlivých motorek v té knížce.
Třeba pán říkal příklad z Francie - velký problém u některých BMW 1200GSA LC - přídavný světla dodávaný BMW byly bez homologačních značek. Skleněná optika bez CE, světlo bez E. Průšvih. Originální světla z prvovýroby!
Prostě teď mají v ruce docela jasný pokyny a když je budou chtít dodržovat, tak potěš.
Zrovna o těch světlech jsme se bavili a říkali třeba příklad nějakých čínských LED světel pro denní svícení - na autech. Regulátor těch světel rušil různé frekvence na vzdálenost asi 25m. Takže asi má smysl, aby tyhle elektronický věci homologaci měly a proto to tam je v "návodu" tak podrobně popsaný.
Tak to su asi vis kde, jelikoz ja mam na motorce predni svetlo z prvovyroby, kdyz v roce 2011 prevedli vyrobu do Helly a zacali vyrabet symetricke svetlo tj. ne pro pravostranou a levostranou jizdu zvlast.
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček