Ahoj všichni motorkáři a motorkářky. Tak je Pampeliška doma a i bez přihlášení a pojištění "já ****" jsem hned najel téměř 200 km. Dnes si dám pauzu a zítra TK a registr. Mám ji z Rakouska od Českobudějovického dovozce a prodejce, jistě někteří z Vás znáte, a i přes určité neshody v komunikaci se nakonec zadařilo a moc pěkný kousek je doma. Měl jsem s sebou kamaráda co 7 let jezdí na advíku, takže lecos o této moto ví a zná.
Potřeboval bych pár rad do začátku. Určitě chci vyměnit olej a filtry. Doporučíte někdo eshop kde objednat? Je to starej motor, předpokladam že tam nebude ani žádná polosyntetika. Vzducháč bych chtěl KN, také pokud doporučíte, děkuji. Poslední razítko v servisce je na 56000 km v 10/2014, nyní má na tacho 63000. Takže by to vše mělo sedět. Ještě bych se měl na něco soustředit?
Dále budu shánět doplňky, padáky, držáky na kufry, možná Y svod a podobně. Ale to už pravděpodobně na inzercích....
Kamarádům co začínají s novou značkou doporučuji http://www.wemoto...per/01-04/ aby si našli aspoň přibližné označení dílu a zorientovali se, když znáš název, označení, zkopírovat do googlu je už hračka a najít cenu.
pokud něco origo dá se podívat na http://www.realoe...d=20030200 najít konkrétní díl a pak se po něm pídit na internetu nebo v Tvém okolí někoho najít, u nás je to Servisák nebo Žlábek, nebo nevím..
Co se týče oleje, u funglovky bych pro jistotu vyměnil v motoru a pro jistotu v převodovce a kardanu - vše najdeš na prvním odkazu. Do motoru někdo leje 20W50 a někdo něco jiného. Já měl z dovozu pod sedlem nalepenou nálepku se štítkem 10W50, tak když kdo to někdo lil 120 tis. km a nežere to, proč bych to nelil dál, tak zkus kouknout. Na výměnu oleje budeš sundavat nádrž (padáky drží šusplech, a jsou chyceny pod nádrží), pokud nemáš rychlospojky (taky najdeš na foru jsou plastové nebo neplastové, mosaz) je dobré je tam dát, sundavání nádrže díky padákům, které drží šusplech je taková rutina, kterou parkrát uděláš a pak ji zvládneš ve tmě v zimě a ve sněhu i v pekle. Doporučuji jednu označit jednu ze dvou malých hadiček nádrže třeba izolačkou, aby se to nepopletlo.
Až se tedy dostaneš k vaně zjistíš že je filtr oleje uvnitř vany a je na něho potřeba stahovák - mají ho i v tom wemotu jak jsem poslal. Nový filtr pak můžeš koupit KN ze spodu se šroubovou hlavou, naposledy jsem do něho šel, protože jednou jsem pod moto našel vyčůraný olej, takže si myslím že je to sichr, ale je o pár korun dražší.
Na Wemotu mají i vzducháč KN.. ani není drahý..
Při kompletaci si pak jen koukni jestli hejbáním nádrže sis nepovytáhl jedno (nebo obě lanka) plynu bowden nad uchycením u vstřikování, pak to celkem pěkně jede (chod motoru) nerovnoměrně
Jinak tu onanii s filtrem a nádrží někdo řeší vyříznutím díry do šusplechu a namontováním záslepky..
Hodně zdaru
Upravil davidc dne 08.04.2016 17:36
Na vymenu oleje je potreba sundat nadrz??? A na demontaz filtru stahovak? Asi delam neco spatne
Upravil Kubrt dne 08.04.2016 17:58
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Tak mají to trochu jiné no, tak se omlouvám pokud mystifikuju.. nicméně na ostatních radách snad nic špatného není tak snad nemusím lézt kanály..
davidc přiložený následující obrázek:
davidc napsal:
Tak mají to trochu jiné no, tak se omlouvám pokud mystifikuju.. nicméně na ostatních radách snad nic špatného není tak snad nemusím lézt kanály..
taky se mi snad ještě nestalo, aby po mě nezbyla kaluž oleje
hlavně, že je pivo ftlamě
davidc napsal:
Tak mají to trochu jiné no, tak se omlouvám pokud mystifikuju.. nicméně na ostatních radách snad nic špatného není tak snad nemusím lézt kanály..
taky se mi snad ještě nestalo, aby po mě nezbyla kaluž oleje
Pokud mysliš podle fotky tak to bylo díky sundanému víku ventilů
Tak já bych s výměnou náplní nespěchal, pokud je ze servisky jasné, co se kdy dělalo. A kdyby náhodou, nádrž nesundávám, k těm šroubům se dá dostat i jinak, max. stačí nadzvednout a podepřít třeba násadou kladívka. Na olejový filtr je jednoduchý klíč, vyřezávání otvoru do šusplechu bych neřešil, výměna oleje je snadná i bez toho, navíc by díra musela být větší i kvůli vypouštěcímu šroubu. Takže pokud je jasná servisní historie a nenastal čas dalšího servisu, jezdi a užívej si.
Pokud si nejsi jistý, co tam bylo, tak výměnou oleje určitě nic nezkazíš. Jestli je to syntetika, nebo minerál, to je úplně jedno, všechny jsou ze stejné ropy. Nalej tam takovou viskozní specifikaci, kterou udává výrobce, nebo v tvém případě při nájezdu nad 50 tis. km klidně o jednu třídu hustší (kidně 15W50). Výkonnostní specifikaci v dnešní době těžko pokazíš, protože všechny budou minimálně SJ a to je o několik tříd výš, než ten motor potřebuje. Na nějaké sportovní vzduchové filtry se taky klidně vykašli, dej tam normální papírový a co 2 roky ho vyměň. Nemusíš ho kontrolovat, prát, olejovat, atd. a za 150 kč filtruje minimálně stejně dobře, ne-li lépe, jak nějaký kus molitanu za 1500 kč. Co se týče olejového filtru, taky nemá smysl kupovat nějaké speciální, obyčejný HF, Champion nebo Bosch bohatě postačí, hlavně ho měň s olejem. Pokud máš sílu, podaří se ti ho možná povolit i rukama, nebo pokud máš, tak klasický řetězový klíč za stovku a přinejhorším je tady poslední prasácká metoda - prorazit ho zboku šroubovákem a takto vzniklou pákou povolíš i ten nejzapečenější filtr.
janrypal napsal:
Pokud si nejsi jistý, co tam bylo, tak výměnou oleje určitě nic nezkazíš. Jestli je to syntetika, nebo minerál, to je úplně jedno, všechny jsou ze stejné ropy. Nalej tam takovou viskozní specifikaci, kterou udává výrobce, nebo v tvém případě při nájezdu nad 50 tis. km klidně o jednu třídu hustší (kidně 15W50). Výkonnostní specifikaci v dnešní době těžko pokazíš, protože všechny budou minimálně SJ a to je o několik tříd výš, než ten motor potřebuje. Na nějaké sportovní vzduchové filtry se taky klidně vykašli, dej tam normální papírový a co 2 roky ho vyměň. Nemusíš ho kontrolovat, prát, olejovat, atd. a za 150 kč filtruje minimálně stejně dobře, ne-li lépe, jak nějaký kus molitanu za 1500 kč. Co se týče olejového filtru, taky nemá smysl kupovat nějaké speciální, obyčejný HF, Champion nebo Bosch bohatě postačí, hlavně ho měň s olejem. Pokud máš sílu, podaří se ti ho možná povolit i rukama, nebo pokud máš, tak klasický řetězový klíč za stovku a přinejhorším je tady poslední prasácká metoda - prorazit ho zboku šroubovákem a takto vzniklou pákou povolíš i ten nejzapečenější filtr.
papírovej filtr za 150 kc kupuješ kde prosímtě?
KOCHAČ AMATÉR http://mardock.ra...
janrypal napsal:
Pokud máš sílu, podaří se ti ho možná povolit i rukama, nebo pokud máš, tak klasický řetězový klíč za stovku a přinejhorším je tady poslední prasácká metoda - prorazit ho zboku šroubovákem a takto vzniklou pákou povolíš i ten nejzapečenější filtr.
rukama olejový filtr rozhodně nepovolíš, neboť je tak utopenej v motoru, že se k němu rukou nedostaneš, natož řetězovým klíčem...
To jsou zase rady jak noha...
Olej měň když máš zahřátej motor, pak Ti pujde filtr povolit, aniž bys ho musel mordovat šroubovákama. Věř mi, že dolovat zbytek filtru, kterej roztrhneš šroubovákama není žádná prd.el.
Kup si na filtr klíč, třeba od MANu a máš do smrti pokoj...
Upravil Kubrt dne 08.04.2016 22:32
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Nekdy mam problem povolit filtr origo klicem natoz rukou. Ono to nekdy na YT vypada lehce kor v modrych rukavicich.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
janrypal napsal:
Pokud si nejsi jistý, co tam bylo, tak výměnou oleje určitě nic nezkazíš. Jestli je to syntetika, nebo minerál, to je úplně jedno, všechny jsou ze stejné ropy. Nalej tam takovou viskozní specifikaci, kterou udává výrobce, nebo v tvém případě při nájezdu nad 50 tis. km klidně o jednu třídu hustší (kidně 15W50). Výkonnostní specifikaci v dnešní době těžko pokazíš, protože všechny budou minimálně SJ a to je o několik tříd výš, než ten motor potřebuje. Na nějaké sportovní vzduchové filtry se taky klidně vykašli, dej tam normální papírový a co 2 roky ho vyměň. Nemusíš ho kontrolovat, prát, olejovat, atd. a za 150 kč filtruje minimálně stejně dobře, ne-li lépe, jak nějaký kus molitanu za 1500 kč. Co se týče olejového filtru, taky nemá smysl kupovat nějaké speciální, obyčejný HF, Champion nebo Bosch bohatě postačí, hlavně ho měň s olejem. Pokud máš sílu, podaří se ti ho možná povolit i rukama, nebo pokud máš, tak klasický řetězový klíč za stovku a přinejhorším je tady poslední prasácká metoda - prorazit ho zboku šroubovákem a takto vzniklou pákou povolíš i ten nejzapečenější filtr.
Normálním vzduchovým filtrem se opravdu nic nepokazí (i když kde ho mají za 150?), ale já už bych jiný než K&N nechtěl, je to možná subjektivní, ale mně opravdu přijde lepší. Specifikaci oleje výrobce nepředepisuje žádnou konkrétní, aspoň v příručce, nicméně v našich končinách, ale i v Rakousku, odkud motorka je, jsou osvědčené viskozity a na 100% tam některá z nich je. Co se týká olejového filtru, rukama se mi ho nepodařilo povolit nikdy, pravda, už jsem se o to tak 10 let nepokoušel. Řetízkový povolovák, aspoň ten, co znám, tam nedostanu, prorážení filtru je nesmysl a jednou jsem tím strávil 2 hodiny, rozhodně není záruka, že "takto vzniklou pákou" filtr povolíš. Nejjednodušší a zbavení se starostí navěky, je přípravek s vyústěním na oříšek a ráčnu, navíc stojí pár korun. Kdysi, když tyhle přípravky běžně nebyly, jsme nahřáli novodurovou trubku, natlačili na filtr a když vychladla a vytvarovala se v jakýsi "trubkový klíč", jsme filtr povolili, to je ale dnes středověk. Možná by se ale měl tazatel spojit s jedním zkušeným servisákem než se orientovat v takové záplavě rad, které, s prominutím, nejsou vždy ty nejlepší (ani ty moje, které vyplývají pouze z osobních zkušeností se servisem vyplývajícím z 300 tisíc najetých km, přesto jednou za pár let zadávám velký servis odborníkům).
Stav se,
klíč na filtr mám,filtr hf mám olej si privez a uděláme to spolu.
Jestli máš olej 2roky a chybí 3000 do výměny tak bych vyměnil a převody a hrušku taky.
Jinak by mě zajímalo ,jak se používá řetízkový klíč na 1150 ?
Díky všem za informace, cenné, někdy i cenné+srandovní Jinak stavit se klidně stavím na kus řeči, to není problém, koukám na svuj profil, nechápu proč tu mám Plzeň když jsem Rokycany Oleje myslim zvládnu sám, nebudu nikoho zatěžovat,i kardan a hruška, filtry pravděpodobně najdu na youtubu. Uvidím, přeci jen nemám první moto. Jinak jede krásně Servisku sem večer ofotím, nepoznám jestli je poslední servis 54 nebo 59 tisíc. Třeba to přelouskáte vy
Ok, na 1150GS je olejový filtr opravdu hodně utopený, moje chyba. V tom případě bych místo řetězu použil kožený pásek. Na F800GS filtr dotahuju i povoluju rukama a nikdy nebyl problém ;-) Vlastně to tak dělám úplně všude.
Upravil janrypal dne 09.04.2016 19:12