Ahoj všem.
Stal jsem se hrdým majitelem BMW F800ST, ještě ji nemám přihlášenou, ale prsty už mě svrbí. Hledal jsem na netu kde si nechat udělat diagnostiku a odkázali mě na tohle super fórum. Když zapnu klíč, po rozsvícení a následném zhasnutí kontrolek bliká abs což je v pořádku, ale bliká mi i olej. Jsem z Mladé Boleslavi. Děkuji všem za radu a případnou pomoc.
Koukal jsem na videa na youtubku a nikomu to nebliká. Třeba kalím vodu, teprv se seznamuji s BMW. Přešel jsem z yamahy. Tam bylo vše daný, autodiagnostika a hned hláška na displeji.
A ten motoscan umí co- pouze číst závady nebo + ,,vymazat" servis. interval, nebo s tím jdou i nastavovat hodnoty atp jako s plnohodnotnou diag.(nepředpokládám) ?
Jak u jaký motorky... někde jen diagnostika, většinou i servis, a někde jde i kodování, nebo přepnutí z mil na KM.... je to model od modelu různý... třeba 1150 jde jen diag. motoru... 1200 jde i servis a kodování i přepnutí mil/Km... u 800 jde k tomu všemu jen u některých ročníků změna z mil na Km...
Jinak jakákoliv změna seriových hodnot (počítadlo KM a td tam nejde)..
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
Před nedávnem jsem přímo u výrobce této diagnostiky nechal napojit mé RTčko a bude to srovnatelné, ne-li lepší než 911. Dle týpka co to obsluhoval, jsou s funkcema napřed a na 911 se objevujou funkce se spožděním. A je to v ČJ. Jen mi uniká jejich obchodní strategie, kupuje se to asi po telefonu jako v devadesátkách
Motoscan funguje minimálně stejně jako všechny ostatní dostupné diagnostiky. Na základní věci, jako načtení a vymazání chyb, kontrolu aktivních prvků (můžete si pustit větrák, palivové čerpadlo, zacvakat vstřikovačema, rozsvítit si všechny ledky na displeji apod.), zobrazení aktuálních hodnot motoru (lambda, otáčky, teploty atd.), nebo k NASTAVENÍ SERVISNÍHO INTERVALU (což zajímá asi nejvíc lidí) stačí verze Professional za cca 850,- Kč, kabel za 200,- Kč a jakýkoliv čínský OBD ELM 327 bluetooth adapter klidně za 80,- Kč. Touto sestavou se dá nastavit datum i kilometry příští servisní kontroly. Má to bohužel drobné omezení - pokud někdy odpojíte, nebo do mrtva vybijete baterii, v budíkách se resetuje datum a nastaví se na rok 2099 a tu je problém, protože tohle levný ELM adapter prostě neumí a toto datum (označené v aplikaci jako "date motorcycle" ) nezměníte. Motorka pak tím pádem i nadále otravuje se servisem, protože jakékoliv datum před 2099 považuje za minulost. Na to existuje vidlácké řešení - nastavit datum příštího servisu až na ten rok 2099, čímž se zbavíte žlutého trojuhelníku při startu a nápisu SERVICE a řídit se pouze kilometry. Nebo existuje dražší (ale pořád levnější než třeba gs911) řešení a to pořídit adapter OBDLink LX (z ebay USA za cca 1700, u nás na Alze za 3500), který už má chip STN a tento už se umí nabourat všude. Tento už umí nastavit i datum v budících. A pak už teda asi stojí za to připlatit si ještě dalších 850,- až na verzi MotoScan Ultimate (lze upgradovat z professional, nebo koupit zrovna ultimate), protože s touto sestavou už funguje i záložka Coding, čili už jde na motorce nastavit úplně všechno (tedy aspoň na f800gs a novějších určitě ano). Tož asi tak.
Upravil janrypal dne 18.01.2019 02:59