Ahoj všem.
Můžete mi poradit, po zahřátí motoru, občas problikne kontrolka oleje, ale jen na volnoběh když zastavím třeba na červený. Olej jsem kontroloval a je ho tam dost. Je v čoudu olejové čidlo, nebo něco jiného a kde čidlo je? F800ST
Kolik oleje tam máš? Pokud máš dle některých místních zaručených rad centimetr (několin centimetrů) nad rysku MAX při studeném motoru, tak to může být tím, protože spojka šlehá hladinu a čerpadlo občas nasaje nějakou tu bublinu...
Čidla jsou na zadní straně motoru pod sáním na levé straně. Víc vlevo je tlak oleje (konektor s 1 dratem) a za ním je teplota vody (konektor se 2 draty).
Když necháš jet motot na volnoběh, do 15 minut by se měl zahřát natolik, aby se spustil větrák (trochu to urychlíš když zakryješ chladic třeba kartonem). Pokud se nespustí (zablokovaný, spállená elektronika apod.), začne trvale blikat kontrolka oleje.
Upravil janrypal dne 28.07.2016 11:18
[quote]janrypal napsal:
Kolik oleje tam máš? Pokud máš dle některých místních zaručených rad centimetr nad rysku MAX při studeném motoru, tak to může být tím, protože spojka šlehá hladinu a čerpadlo občas nasaje nějakou tu bublinu...
Já tam mám hladinu oleje trvale takovou že NÁPIS (ne ryska)- MAX je v oleji - moto na hlavním stojanu měřeno za studena nezašroubovanou měrkou - funguje mě to tak bez problémů co to mám -téměř pět let
Upravil kim dne 23.07.2016 08:11
To ja uz od roku 2011 pri pridrenym motoru taky. 1cm oleje nad ryskou za studena.
Pokud jej bude moc, max ti odtece prez prepad pod hlavou na prave strane motoru.
kdyz chces zkusit vetrak, na vonobeh drz plyn na cca 30% a do par minut by se mel sputit
Upravil dufino dne 23.07.2016 07:53
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
Tak hosi nevim jak , ale ja mam od zacatku po dobu 4 let risku vzdy na MAX na hlavnim stojanu zasroubovane a nikdy sem nemel problem
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Tak ventilátor je v pořádku, olej jsem trochu odpustil, cca 1dcl až 1,5dcl. Tak uvidím až to pojedu projet. Měl jsem motorku na servise, tekl olej z pod víka a dělali mi ventily, svíčky, těsnění nechaly staré a teklo, tak jsem to vezl znova a daly nové a drží, tak jestli to neodnesl snímač tlaku oleje. Je těžký ho vytáhnout, jakou silou se utahuje a dá se nějak vyčistit, teda když do něj stříknu odmašťovák, nestane se nic?¨
Tak jsem to byl projet a kontrolka bliká. Když zastavím na křižovatce a otáčky spadnou z 1500 na 1300 podle otáčkoměru odhadem, tak to začne blikat. Taky jsem zapomněl napsat, že jsem měnil elektro ventil na volnoběh, dělal jsem to sám a nesouvisí to s tím náhodou, není při výměně potřeba diagnostika? Pokud se motorka zahřeje tak, že neudržím stehna na rámu, jel jsem v kraťasech tak to bliká.
Díky všem za radu. :-)
Upravil berki dne 23.07.2016 20:47
Nevím odkud si, ale na tvém místě už bych to někomu svěřil - Tonda, Milan servisák, Cyril, popříadě kdokoliv ze seznamu služeb GS které sem dával schrek.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Univerzální měřák stojí cca 800,-. Pro hobby občasné použití stačí. Našroubuje se místo snímače tlaku, pomocí adapteru. Tím zjistíš, jestli je v háji čidlo, nebo máš opravdu nízký tlak oleje. Jinak tlak oleje s diagnostikou, nebo servem volnoběhu nebo čímkoliv jiným co píšeš určitě nesouvisí, bude problém v oleji, filtru, čerpadlech, čidle, možná napínáku rozvodu, případně ještě na sítku sání oleje ve vaně, nebo ventilu max. tlaku oleje a nebo uplně přinejhorším už na některém ložisku.
Upravil janrypal dne 25.07.2016 14:10
Ja si ho nemenim delaji mi to v BMW servise, takze oni musi vedet kolik tam ma byt.
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Hladina oleja sa má merať na kolesách nie na stojane. Aj ked je možné, že meranie to moc nezmení nakoľko meracie miesto je cca v strede motora. No toto si dokáže zistiť každý sám.
Neverím, že hladina 1 cm na max. môže spôsobiť dotyk hladiny oleja so spojkovým košom.
Podľa mňa na to treba tak 4-5 cm.
No rovnako nevidím dôvod dávať olej nad max , ak nejazdím po zadnom viac ako 10 s. alebo nenechávam na ležiacej motorke bežať motor.
Tak isto nepredpokladám za pravdepodobné, že ak by k tomu aj došlo k šlahaniu oleja spojkou, že by vznikla až taká pena, ktorá by sa dostala dole pod "ukludňovacie" tesnenie až k nasávaciemu otvoru čerpadla v takom rozsahu aby klesol tlak oleja pod 0,4 baru /normál voľnobeh je cca 1,5 baru/
fotky napovedia ...[img]http://s194.photobucket.com/user/Dselboy/media/F8GS%20Projects/Cam%20Chain/100_1235.jpg.html[/img]
[img]http://s194.photobucket.com/user/Dselboy/media/F8GS%20Projects/Cam%20Chain/100_1226.jpg.html[/img]
Merák = tlakomer 1 MPa stačí aj za stovku http://www.manoce...o/03358az/
akurát buď kúpiš taký čo bude mať vhodný závit a vlezie Ti za motor /čo pochybujem/ alebo to musíš poriešiť hadicou.
Ja som to riešil takto http://motoride.s...otore.html
I kdyby spojka byla částečně v oleji nemyslím si že by to nějak škodilo-pěnilo (jsou motory které mají mazání rozstřikem kdy se v lázni koupe klika a ničemu to nevadí- na zpěnění má spíš vliv omezený průtok pod vysokým tlakem (známé z hydraulických systémů při použití nevhodných olejů)
Olej tam je 10w40 motul 5100 a v servise mi dolejvali nevím jakej. Taky mě napadlo vyměnit olej. Koupím filtr a vyměním ho. Jsem objednanej u servisáka, teda po 1.8. si snad udělá čas a změří tlak oleje.
Kim vidím to podobne.
Berki nemyslím si, že to bude olejom. Ako som už písal pri volnobežných otáčkach máš mať tlak cca 1,5 baru no kontrolka sa rozsvieti pri cca 0,4 baru. Teda pokles o 1,1 baru / pre predstavu je to tlak cca 11 metrov vodného stľpca/ Ti rozdiel medzi viskozitou či kvalitou bežne používaných olejov nespraví.
Stále je možné, že to je elektrická chyba.
Ak by to bolo fakt nízkym tlakom, tak motor by mal byť veľmi hlučný.
Nikde si nepísal aký je rozdiel medzi zvukom teplého a studeného motora
a ako dlho Ti po studenom štarte šramotí rozvodová reťaz , kým sa dotlačí napinák?
No dle mého cca po 3 az 5 sekundách motor ztichne. Cvaká jako singrovka, hlavně z pravé strany. Ventil byl špatnej, proto výměna.
Ještě jsem zapomněl napsat, spotřeba je pořád stejná. Jezdím do 120km,občas ji zatahám a mám průměrnou 4.4.
Upravil berki dne 27.07.2016 21:26
Tak 5 sec. je fakt moc, tak dlouho to netrvá ani po zimě, nebo po výměně oleje. Zarachotit může 1-2 sec., obvykle při tom problikne kontrolka oleje a čím je olej starší, tím déle to může být. Vždy by to ale mělo být cca do 2 sec. a pak musí hned ztichnout. A slyšet je to určitě na levé straně (ve směru jízdy), protože tam je rozvodový řetěz. Spotřeba 4,4 je relativně v normě, každopádně dokud nezměříš mazací tlak, těžko tu budem vymýšlet, kde je problém.
Dufino: Přepad oleje pod hlavou na pravé straně? Něco takového tam máme?
Tryskac: 1 cm za studena udela za tepla klidně dvojnasobek atd atd. Dobře, 1 cm je ok, to fakt nestačí, ale vím, jak to někteří lidi dokážou přelít ("hej Venca říkal cenťák, tak jsem dal radši dva" - a pak to vypadá tak, že máš motorku na centrálu, povolíš kryt spojky a na zem ti vyteče litr oleje, protože vana je plná až po okraj spojka se koupe jak v Karlsbaadu.
Kim: Zkus si někdy dát trochu oleje do PETky a trochu ho protřepat. Není to pěna jako když máš vodu v oleji (to by hlavně byla emulze), ale tyhle bublinky klidně projdou sítkem, oběma čerpadly a všude. Mazat to bude, ale čidlo tlaku na to prostě zareaguje.
Upravil janrypal dne 28.07.2016 11:47