Ahoj GéEsáci,
už rok jezdím na 1150 GSA 2003 a od začátku mi vypadávala sem tam šestka a taky mi tam skákal falešný neutrál. Po pročtení fóra jsem zjistil, že chyba je v noze, že je třeba pořádně to tam kopat. Jenomže to nepomáhá a vyskakuje už taky 5 a někdy 4 a to hlavně při vyšších otáčkách cca 4000-6000. Mezi 5kou a 6kou to vylítne někdy na neutrál a někdy se to hádá, že tam skočí 5 a hned 6 a zase 5. Děje se to při řazení a někdy i bezprostředně po zařazení cca 2-3 vteřiny. Jednou když jsem jel v terénu a měl vytočenou dvojku, tak vyskočila i ta a to jsem neřadil. Mám pocit, že se to pomalu zhoršuje.
Už začínám mít strach řadit ve vysokých otáčkách při plným zátahu, když tam přeskakují kvalty mezi sebou, tak je to docela nebezpečný.
Netušíte někdo, kde by mohl být problém? I když na to myslím a snažím se pořádně dořadit, tak to prostě vylítává.
To bude asi nejrozumnější, motorka má pře 80 tisíc.
Ještě jsem si vzpomněl, že to dělá až po zahřátí převodovky, za studena nic.
Můj tip je na mechanismus otáčení bubnu nebo samotný buben.
Třeba někdo podobný problém už řešil.
Tak a je zřejmě po záhadě,
po dlouhém přemýšlení jsem nakonec převodovku rozdělal sám (podle manuálu) a objevil jsem přesně to co jsem objevit nechtěl.
Na ozubeném kole 6. stupně středové hřídele jsou samozřejmě smetené hrany obr.1. Zuby na posuvném kole jsou pro šestku OK.
Ale pro pětku už moc ne, tam je zase na zubech posuvného kola smetená hrana obr.2. Volné kolo 5. stupně je na první pohled v pohodě.
Ještě v drážce bubnu pro vidličku 5. a 6. stupně je patrné vymačkání. obr.3.
Jestli tomu dobře rozumím, tak střední hřídel nejde rozložit a kupuje se jako celek že?
Ahoj. Vyřešil jsi nějak problém? Mám uplně stejný. Teda rychlosti drží, ale podřadit z 6 na 5 jde blbě a když, tak je to pecka. Fota ani nepřiložim. Jsou uplně stejný jako ty tvoje. Jinak rozebrat jdou všechny osy do posledního kolečka.
Reseni vidim v nove predlohove hrideli. Nova je asi za 25 tycek, coz je palka. Jetou s kratkou sestkou jsem nesehnal. Takze kupuji jetou prevodovku o ktere od majitele vim, ze rychlosti drzi.
Z ni mam v planu vzit tu hridel na ktere jsou prave radici zuby sestky a petky.
Dam sem kdyztak dalsi foto a popis jakmile se neco pohne kupredu.
Jediny co nemuzu zjistit je jaka ma byt bocni vule vsech tri hrideli v prevodovce.
Podle origo manualu to nejde zjistit. Pro R 1100 to je 0,05 - 0,15 mm.
Nevite nekdo kolik by to melo byt pro R 1150?
Nejednodušší je vyměnit celou převodovku a máš klid. Taky jsem to řešil na 1100 tce a po několika pokusech vyměnit jen vadna kola ,jsme vyměnili celou převodovku a byl klid. Dnes už bych to rovnou vymenil celý a svatej klid
Sehnal jsem akorát řadicí válec v parádnim stavu. Ty ozubený kola jsou fajn. Ale ten hliník je vymačkanej až hrůza. Snad bude problém vyřešen. Jinak nová převodovka =/
Tak starší převodovka měla střední hřídel v pořádku až na jednu věc která se mi ani trochu nelíbí.
A to sice pitting na hnacím soukolí se šikmým ozubením. Takže mám dvě střední hřídele a na každé je pokažené něco jiného
Horacio přiložený následující obrázek:
Nabízí se možnost pokusit se tu střední hřídel rozlisovat. Hnací kolo se šikmými zuby a kolo 2. rychlosti jsou zřejmě nalisovány na drážkování na hřídeli. Kolo 1. stupně je součástí hřídele. Teda apoň takhle se to jeví.
Horacio přiložený následující obrázek:
Ahoj,
ptal ses na boční vůle hřídelí. Mám jejich délky, ale snad Ti to pomůže:
Výstupní hřídel: 192.95 - 193.00 mm
Střední hřídel: 198.95 - 199.00 mm
Vstupní hřídel: 138.55 - 138.60 mm
Řadící válec: 111.80 - 111.90 mm
Měřeno mezi vnějšími plochami vnitřních kroužků ložisek.
Já jsem teď v 87000 km měnil vstupní hřídel a lamelu spojky, protože jsem už měl vymačkaný drážkový spoj a spojka mi rachtala. A tak jsem ty rozměry potřeboval taky, pro kontrolu. Sice mám R1100S, ale převodovku to má stejnou, tak snad můžu přispět pár postřehy. Podotýkám, že moje převodovka funguje bez problémů (zatím):
1. Řadící válec. Ten můj vypadá úplně stejně, jako ten Tvůj. V tom bych asi příčinu problému nehledal, pokud zbytek řadícího mechanismu je v pořádku.
2. Hrany zubů/kol. Ty moje vypadají sice o něco lépe, ale náběžné hrany už mají sražené také. U mě to dělá max. 1 mm.
V úvodním příspěvku jsi psal, že občas vypadne i čtyřka, která se střední hřídelí nemá co do činění. Kontroloval jsi pořádně řadící mechanismus, jestli kolečka (resp. zuby) po přeřazení do sebe pořádně zapadnou?
Já bych nejdřív zkontroloval vůle řadícího a aretačního mechanismu i volných kol na obou hřídelích, než bych se pustil do nějakých větších akcí.
Ale možná jsi to už udělal jako naprostou samozřejmost. Každopádně přeju, ať to zdárně vyřešíš. A já se budu modlit, ať teď nezačnou vypadávat rychlost mně :-).
Beemer7 napsal:
Ahoj,
ptal ses na boční vůle hřídelí. Mám jejich délky, ale snad Ti to pomůže:
Výstupní hřídel: 192.95 - 193.00 mm
Střední hřídel: 198.95 - 199.00 mm
Vstupní hřídel: 138.55 - 138.60 mm
Řadící válec: 111.80 - 111.90 mm
Měřeno mezi vnějšími plochami vnitřních kroužků ložisek.
Já jsem teď v 87000 km měnil vstupní hřídel a lamelu spojky, protože jsem už měl vymačkaný drážkový spoj a spojka mi rachtala. A tak jsem ty rozměry potřeboval taky, pro kontrolu. Sice mám R1100S, ale převodovku to má stejnou, tak snad můžu přispět pár postřehy. Podotýkám, že moje převodovka funguje bez problémů (zatím):
1. Řadící válec. Ten můj vypadá úplně stejně, jako ten Tvůj. V tom bych asi příčinu problému nehledal, pokud zbytek řadícího mechanismu je v pořádku.
2. Hrany zubů/kol. Ty moje vypadají sice o něco lépe, ale náběžné hrany už mají sražené také. U mě to dělá max. 1 mm.
V úvodním příspěvku jsi psal, že občas vypadne i čtyřka, která se střední hřídelí nemá co do činění. Kontroloval jsi pořádně řadící mechanismus, jestli kolečka (resp. zuby) po přeřazení do sebe pořádně zapadnou?
Já bych nejdřív zkontroloval vůle řadícího a aretačního mechanismu i volných kol na obou hřídelích, než bych se pustil do nějakých větších akcí.
Ale možná jsi to už udělal jako naprostou samozřejmost. Každopádně přeju, ať to zdárně vyřešíš. A já se budu modlit, ať teď nezačnou vypadávat rychlost mně :-).
Ahoj,
já měl ty hřídele jinak, třeba střední měla v obou převodovkách 199,30 mm. Podle mě záleží taky na skříni.
Distanční podložky kterýma se to ladí jsou v rozmezí 1.50 mm až 2.10 mm. Hold se to musí změřit ve skříni i na hřídeli a podle toho koupit podložky. A nebo to nechat jak to je a jen vyměnit ložiska a doufat, že vůle byla nastavena dobře.
Samozřejmě že řadící mechanismus a buben jsem kontroloval jako první a po koupi jiné převodovky a rozdělání jsem zjistil, že zde vypadal mechanismus úplně stejně a od majitele jsem věděl, že rychlosti nevyskakují.