Zdravím na svém R 1150 R jednosvíce řeším pohupování při nízké zátěži. Dělá to ale víc než je obecně známo u tohoto typu motoru.
Byl jsem před 2ma roky u Tondy v garáži, sám uznal že motor neběží úplně klidně.
Jenže jsem v té době měl vychozeny osky klapek, tak se snímač nedal úplně dobře seřídit. Sehnal jsem osky z nějaké bouračky, vyměnil ložiska uložení. Nyní jsou klapky s minimální vůlí, ale nepomohlo to. Zkoušel jsem vyměnit i snímač polohy škrtící klapky. Pořád to cuká. Je to docela nepříjemné při udržování 50tky v obci.
Pokud je ale motor studený je vše OK.
Mám pocit, že dochází k malé změně časování ventilů, vlivem volných rozvodů.
Tomu nasvědčuje i klepání napínáku rozvodů. Vyměnil jsem napínák na levé straně za novější typ ale nepomohlo to, na volnoběh to lehce klepe jako s původním.
Mám opravdu pocit, že pokud jedu pod lehkým plynem, tak se ten rozvodový řetěz tam "přelévá" a proto to víc cuká. Taky mám pocit, že motor víc vibruje, třese se mi levé zrcátko. Výkon motoru je ale dobrý. Že by malý tlak oleje do napínáku? Nebo ulomený napínák? Mám sundat hlavu, nebo stačí jen dekl hlavy abych prohlídnul vodící lišty? Nebo mám sundat celej válec a překontrolovat i vůle na ojnici? Ještě mě napadlo, že by to mohl být přicpaný kanálek oleje k napínáku.
Ještě se zeptám, když to rozdělám, přežije těsnění hlavy, nebo je musím koupit nový? asi budu muset ještě projet jinou 1150, pro porovnání vibrací, ten můj motor má dost mravenců, kteří přeběhnou až do rámu a na stupačky, ve 3tis je to ale klidný
Upravil Sandokan dne 11.10.2016 23:03
A kolik na tom mas najeto svych km?Ja kdyz 1150GS dovezl tak sem taky porad poslouchal,ptal se,resil az mi jeden mechanik rekl."To je proste GS,ono to klepe,trepe se,vrci atd" Jezdi a neres to.Tak jezdim...uz 60 tis km a porad to jede,klepe,vrci atd stejne!
Asi jak píšeš na konci, zkus jinou 1150 a uvidíš. I když píšeš, že pohupování je velké i na tenhle typ motocyklu, tak jsi to už třeba porovnával. Měl jsem 2 1100GS a u nich to bylo dost markantní, u 1150 to nepozoruju nebo to není zdaleka takové.
Pokud pozadujes klidny chod motoru tak vymen 1150 za 1200 nebo jeste lepe japonsky 4valec. Tvuj motor nikdy nepujde jako elektromotor. A nebo si jeho chovani a zatah zamiluj.
Netravil bych cas rozborkami a merenim dilu motoru.
Pája
jen za jízdy, na volnoběh jen trochu klepe levej napínák/vodící lišta
jel jsem před 2 roky na kamošově GS, které už nemá, tak vím že můj motor víc cukal.
chová se to tak že to přidá a pak zabrzdí, nejvíc patrno na 3ku a cca 3500 otáček,(ale i ve 4tis, nebo 4.500) kdy to fakt cvičí s celou moto. jakmile ale začnu přidávat, tak se to okamžitě ztratí. Je to opravdu víc než by bylo zdrávo a to by určitě BMW takto nevyrábělo, protože by si na to stěžovalo hodně lidí. Tak jak to dělalo na kamošově GS bych to akceptoval jako vlastnost tohoto motoru a neřešil to.
na diagnostice žádná závada
vibrace už neporovnám, taky nevím jestli vačky R a GS jsou úplně identické. najeto kolem 70tis.
Jinak Rko je moje x-tá motorka 3 roky v garáži a furt mě to nepřešlo.
pionýr, Honda SS 50, ČZ 150, Virago 535, skůtry 50, 125, Piaggio X9 500, SV 650, Marauder M800, Kawasaki VN800, 2x Bulldog BT 1100, Virago 750, FZX 750
dělám si většinu oprav sám, teda pokud není potřeba soustruh, nebo speciální nářadí. nebojím se ani BMW
ještě by to mohla dělat regulace od lambda sondy, jinak mě nic nenapadá. hall snímač polohy kliky to nebude, motor jde do otáček a výkon má normální a nevynechává
ještě doplňuji, že synchronizaci jsem dělal osobně na U-hadici, ventilové vůle jsem ale nekontroloval
ještě spotřeba 5.3l a nikdy méně a to i v případě že jedu za Viragem 535 seškrceným na 25kW
Upravil Sandokan dne 11.10.2016 23:11
Jen takových pár námětů. Touhle problematikou se v BMW zabývali a výsledkem byla dvousvickova hlava motoru.
Zkusil bych teda jako snadnou výměnu svíček - myslím tim treba jiného výrobce. Jestli mas ted NGK, zkusit Bosch a nebo naopak.
Další věc je lambda regulace, která prave v tomhle rezimu (ne)pracuje. Takže bych zkusil odpojením lambda sondy - zde si nejsem jist jak toto RJ motoru pobere - snad poradi zkušenější, jak toho dosáhnout.
Nakonec me napadá natoceni snímače škrtiči klapky na hranici tolerance, aby došlo k obohaceni - pokud ho lze takto dosahnout.
Udelej dusledne udrzbu. Takze svicky nove ventily seridit kontrola snimace klapek a seridit synchro. Popripade si pak zmer tlaky ve valcich.
Pokud to i pak bude delat tak zamilovat nebo prodat. Bmw vi proc dali na 12ku vyvazovaci hridel do motoru ktery je teoreticky vyvazeny z podstaty. Budou v tom vyrobni tolerance.
Pája
Já mám poslední roky se svíčkami NGK špatnou zkušenost, ač je používám. Výměn spotrebak a hlavně udělej ventily. A klapkama to podle mě nebude, volný je mám taky a jede normálně.
Jo a ještě kompresi zmer, jak psali kluci.
Full gas a nebát se :-D
Moto : BMW R 1150 GS, Supertenere 750 a Tenere 660,
Kawasaki ER 5(vše stále ve službě)
Sandokan - když jsi vyměnil osky škrtících klapek, tak synchronizace už jde udělat (už si to okolo osiček nepřisává vzduch)? Je synchronizace udělána dobře - jak volnoběh, tak lanka v otáčkách cca 2000-2500ot/min? _Ventilové vůle bych udělal jako první věc - takovou základní věcí jsi měl začít. Vzduchový filtr a palivový filtr jsou OK? Svíčky jsou OK? Po výměně osek ti jde nastavit potenciometr - chodí dobře v celém rozsahu a při zavření plynu zůstane v zavřené poloze na nastavené hodnotě nebo se hodnota dostává mimo? Když jsi byl na diagnostice - dívali jste se na nastavení Hallsenzoru - je předstih v pořádku? V "reálných hodnotách" je taky vše OK - čidlo teploty motoru, čidlo teploty nasávaného vzduchu, "barometr" v ŘJ, signál z lambda sondy.
Motory eRka a GéeSa jsou stejné - žádný rozdíl ve vačkách atd. Rozvodové řetízky na to zásadní vliv nemají - tím si můžeš být jistý. Při prasklé liště je výrazný řinčivý zvuk z motoru. Máš na motorce původní výfukovou sestavu nebo "laďák"? Nemůže být zdroj vibrací jinde - cokoliv ze "zadního" převodu nebo převodovky?
Jestliže je vše výše popsané OK, tak bys neměl mít problém.
Ještě můžeš zkusit jinou EPROM v ŘJ.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Pokud máš tedy seřízeno viz. výše ..Mám velmi dobrou zkušenost se svíčkami BRISK Premium LGS DOR14LGS ( 1150 jednosvíce ). Mám na nich najeto 20 000 Km a nyní jsem je chtěl vyměnit. Měl jsem nový NGK, tak jsem je tam dal..ale šly hned zase ven. Jak píšeš cukání okolo 50 km/h..Už tam mám zase ty Brisky
Presne tyhle Brisky jsem mel poslednich 40 tis km a letos je vymenil za NGK (byly dostupnejsi) a rozdil jsem zadny nezaznamenal.
Sel bych systematicky,tak jak psal Tonda!U boxeru je zaklad mit dobre udelany ventilovy vule,pak muzes jit dal!
Drzim pesti,at na to prijdes!
díky za náměty,
udělám ventily, synchronizaci a vyměním svíčky
pak budu postupovat dál.
snímač chodí správně a z mezí nevyskakuje a vrací se na stejnou hodnotu.
synchronizaci jsem udělal dobře, hrál jsem si s lankama a obtokáči a chodilo to od volnoběhu do 2500 spolu
uznávám že jsem byl líný udělat ventily, ale neklepou, tak jsem je nechal
Na jedné z osek je možná trochu opotřebovanější těsnění, ale vybíral jsem z použitých to lepší. Dělal jsem to před 2ma roky, tak si už přesně nepamatuji. Myslím, že je dobré - by se to asi projevilo při synchronizaci, že nejdou seřídit obtoky
vzduchový filtr byl nový, palivový je asi původní. Se zeptám blbě, ten palivový filtr se projevuje na otáčkách pod lehkým plynem? Mě to jinak do otáček jde plynule.
Jak ale píšu to moje pocukávání je víc než normálně ten motor dělá.
ještě dotaz, kdybych pak sundával palici (teda až pak) na levém válci + překontroloval lišty + vyměnil gufera ventilů, přežije těsnění pod hlavou, nebo budu muset kupovat nové?
Je to marný, je to marný, je to marný....
Toník Ti nastínil možné závady, a Ty se chystáš sundávat hlavu...
Upravil hobr dne 12.10.2016 19:07
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
neboj nic marný není, rozdělávat to jen pro zábavu nebudu a hlavu zatím nesundávám, postupuji od nejjednodušších operací.
podezření ale mám , protože moto byla padená na levou stranu a bude tam asi nová hlava/dekl hlavy.
každopádně dám vědět jak to celé probíhá ať případně pomůžu druhým co budou mít stejný problém
Sandokan: to těsnění pod hlavou - záleží, jak je tam dlouho. Jestli třeba 25-30000km, tak půjde s největší pravděpodobností použít. Ale jestli už ho někdo znovu použil, když měnil hlavu (jak píšeš výše), tak bych ho dal nové. Může se ti pak stát, že ti bude okolo dost "vlhnout-rosit".
Jestli byla měněná hlava, tak je možné, že bude ulomený konec vodící lišty řetězu - ale to zkontroluješ i bez demontáže hlavy - stačí vyndat vačku s vahadlama a máš tam krásný přístup.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
tomtom napsal:
Pokud máš tedy seřízeno viz. výše ..Mám velmi dobrou zkušenost se svíčkami BRISK Premium LGS DOR14LGS ( 1150 jednosvíce ). Mám na nich najeto 20 000 Km a nyní jsem je chtěl vyměnit. Měl jsem nový NGK, tak jsem je tam dal..ale šly hned zase ven. Jak píšeš cukání okolo 50 km/h..Už tam mám zase ty Brisky
dík za tip, zítra Brisky vyzvedávám v Brně na prodejně a snad je ještě stihnu vyzkoušet. cena 296Kč za 2ks
1. udělal jsem ventily, byly už trochu menší vůle než mají být, takže jsem všechny lehce povoloval
axiál jsem taky upravoval na 0.1mm (bylo tam 0.4mm)
2. vodící lišty jsou v pořádku -vačku jsem nesundával, je tam vidět blbě, ale posvítil jsem si a šly vidět dobře
3. svíčky vyměněny -měl jsem tam Brisky s 2ma elektrodama, obě 2 byly čisté -tak to pálí dobře
4. udělal jsem synchronizaci
5. měl jsem volný řemen altíku, tak jsem došponoval
6. ještě jsem opravil vyhřívání heftů
tak to bylo moje odpoledne a výsledek?
mám lepší pocit, že lišty jsou OK
- je to lepší, není to sice úplně ideál, ale asi to už to lepší nebude, řekl bych teď, že tak chodí i jiná
jinak mám pocit, že to s těma svíčkama to líp startuje, na výkon jedou stejně
chybí mě už jen referenční srovnání s jinou, nebo aby někdo poslechl a projel moji
PS:ventily na BMW jsem dělal poprvé, a můžu říct, že motor 1150 je oproti jiným strojům fakt kus železa :-)
Upravil Sandokan dne 15.10.2016 20:14
A odkud si, někdo s jednosvící a 1150 by ti to mohl porovnat.
Full gas a nebát se :-D
Moto : BMW R 1150 GS, Supertenere 750 a Tenere 660,
Kawasaki ER 5(vše stále ve službě)