mam pocit ze bude treba rozobrat riadiacu jednotku a odletovat povodny eprom a nahradit ho tymto od BOS... ale rad by som pocul radu od niekoho kto s tym ma prakticke skusenosti
To seš teda odvaha, že se chceš pustit do pitvání řídící jednotky. Pak dej vědět, až se na ní budeš jen koukat. Každopádně určitě budou profíci, který to dokážou, ale ty to rozhodně nejsi.
BMW R1200GS neví co je konkurence !!!
raptor napsal:
nenca napisal som niekde ze JA to chcem ist pitvat?
dakujem za reakciu k veci *pissed*
Musíš najít firmu, ale známou svojí kvalitou, protože ABC tuning dokážou i nemožný a pak , zkusím se ti taky po něčem podívat a napiš jim o problému a jestli by to dokázali a za kolik. Jedině tak bych se do takovýho něčeho pouštěl.
BMW R1200GS neví co je konkurence !!!
nenca podla toho k comu som sa zatial dopracoval tak bude treba z riadiacej jednotky odletovat povodny eprom a naletovat tento (takto presne cipoval svoje BMW (auto) jeden kamarat)
ale netvrdim ze to musi byt jednoznacne takto.. uz som napisal povodnemu majitelovi aj chalanom z www.fastbikes.sk a ked nic tak napisem este aj do BOSu
raptor napsal:
nenca podla toho k comu som sa zatial dopracoval tak bude treba z riadiacej jednotky odletovat povodny eprom a naletovat tento (takto presne cipoval svoje BMW (auto) jeden kamarat)
ale netvrdim ze to musi byt jednoznacne takto.. uz som napisal povodnemu majitelovi aj chalanom z www.fastbikes.sk a ked nic tak napisem este aj do BOSu
Asi určitě, ale letuj si v řídící jednotce, na to musíš být vybavený a umět to.
BMW R1200GS neví co je konkurence !!!
Jo a to celé je jen kvůli tomu, že to je univerzální koncovka, se kterou to pěkně střílí do výfuku a ten slavný "čip" není nic jiného než nová eprom s křivkou předstihů. Můj názor (raptor ho zná) - nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci ale tohle mi přijde skutečně nesmysl. Ale když to bylo tak výhodné. Osobně jsem do řídící jednotky nějaké motorky šahal jen jednou (a do další pomocí externího power commanderu, který to obchází) a ta eprom byla v patici (motorka byla Honda). Každopádně - good luck
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
tomasTT ci to bude bez cipu strielat do vyfuku si povieme az ked to tam nahodim, dovtedy su to len dohady aj ked beriem ze mas z ladenim urcite viac skusenosti ako ja (nemam ziadne poviem otvorene)
zatial som studoval papiere a je vyslovene na voli majitela ci si tam ten cip da alebo neda... cize vobec neni podmienkou tam ten cip davat...
... niekedy mavam s teba pocit ze co nie je touratech neni dobre
ta sada stala nova 700euro a je to robene a odladene priamo na R1150GS, skutocne netusim ci je BOS pre teba lacna znacka a 700 euro za novy produkt malo
keby som si kupil home made viper, barracudu alebo hurric tak by som tie tvoje reci o kupovani si lacnych veci zobral ako fakt, rozhodol som sa pre renomovaneho nemeckeho vyrobcu a verim ze su aj ine vyrobcovia ladakov okrem tych co predava touratech ktori dokazu spravit tlmic tak aby to cele hralo ako ma
No soudruzi k čipúm. Jak se změní koncovka,nebo dokonce Y svod bez katu, tak samozřejmě dochází v určitých režimech k ochuzení směsi a k výkonovým propadúm ,díky ztrátě protitlaku a rychlejšímu odchodu spalin ze spalovacího prostoru . A je to zpúsobené chudou směsí, nikoliv předstihem.
U některých moto, dojde díky odlišné délce koncovky , a tím pádem ke změně délky celého výfukového systému, k rozhození bohatosti směsi v určitých otáčkách, díky odrazu tlakových vln od konce výfuku . Je to pak bez remapingu vstřikování, neřešitelné.
U Ducati i při pouhé změně byť JEN koncovek od Duc Performance , jsou vždy součástí prodejního kitu koncovek i samotné čipy-šváby. Tam je to jednoduché, vyndá se plastová záslepka na ECM, šváb se vyjme pinzetou a nový šváb DP se vcvakne zpět do desky. Pro jistou je doporučené, lehce švába přesilikonovat, kvúli vibracím. Dělal jsem, a ne jednou. Je to hračka.
Myslím Raptore, že by bylo dobré , podívat se na Tvém Báwu na ECM, jestli nemá plastový deklík, pod nímž by byl šváb lehce vyměnitelný. Jestliže ne,pak otevřít ECM, zjistit zda se nedá taky mechanicky nacvaknout a jestliže ne, pak odsávačkou cínu odstranit starý šváb a napájet nový, to je zcela snadné. Když bude potřeba, na jaře ke mě přijeď, a udělám Ti to na počkání. Dělal sem horší věci.
A k smyslu švába...... no já si myslím, že BOS to má dobře odladěné na brzdě. Ostatně i Touratech BOS prodává že ..., takže asi blbá značka to nebude...
Upravil W dne 31.01.2009 21:16
Co jsem tak pro zajimavost hledal, tak ty cipy jsou jen na starsi GS. Pisou, ze to neni pro typy s dvojitou svickou takze trebas pro GSA jsou nepouzitelne.Jinak pokud to maji u BOSS prozkousene,tak tam ten cip asi jen tak nedavaji.Ale fura lidi jezdi s Y a Remusem a atky to funguje.Ty to maji asi zase zpocitane i bez cipu
Zdravím,
s výměnou čipu na GSu mám osobní zkušenost.Dělal jsem to loni.Nejpracnější je otevřít plechové pouzdro řídící jednotky,je slepeno nějakým silikonem.Potom už je to snadné.Čip je zasunut v patici a zajištěn proti vypadnutí plastovým pouzdrem.Při výměně pozor na správné nasazení zpět do patice.Potom plechové pouzdro po obvodu zase zasilikonovat.
vlastags podla coho vies ako treba spravne zasunut ten cip, totiz ten ktory mam ja od BOS ma jednej z tych kratsich stran malicke polkruhove vybranie...inak som nenasiel nic podla coho by sa dalo urcit ako ten cip treba nasadit
ake su tvoje skusenosti s tym cipom? vozil som sa na 1100GS nacipovanej ktora mala 110tkm, motor siel ako sepot kvetin a s dvomi jazdcami to slo 220 km/h (tachometrovych)
GROG uz presne viem co treba urobit... ale nedam tam hned cip.. najskor prehodim len zvody a tlmic aby som zistill ci to bude bez cipu strielat do vyfuku a ci budu nejake relevantne a hlavne mnou ako jazdom citelne prepady vo vykone (predpoklad tomasaTT)... az po cca 500-1000km dam cip (aj ked si osobne myslim ze ak to ma strielat do vyfuku a mat diery vo vykone tak sa to prejavi hned)
vysledok "testu" samozrejme dam vediet bez ohladu aky bude
tie epromy ponukaju na nemeckom ebayi za 25 euro (zadarmo) ale nemam doveru si tam davat nejaky noname eprom,... ale v tej diskusii na ktoru som dal link pisu chalani ze to funguje a ze je to lepsie ako original
Upravil raptor - neaktivni ucet dne 01.02.2009 14:08
V tom tvým odkazu jsem nenašel,že by se ten laďák dělal i na 1100gs,tak nevím.Taky by mě zajímalo,co by dokázal čip bez výměny výfuku......
BMW R 1100GS vzor kačer
On Saturday I fitted a new power chip to my 1150GS that I picked up from this German vendor on eBay. He does chips for a number of bikes including the 1100 and 1150 and is quite happy to sell directly, outside of eBay auctions for the same price of £25 including postage.
dalsi prispevok
Is it a case of just fitting it without resetting anything etc?...literally plug and play?.. I wonder if it will work and make much of a difference on my 1100 with
K&N and standard exhaust...... I must admit I very tempted even if it just sorts out my 30mph little bit of surging a bit.
dalsi prispevok
I had one fromEbay in my old 1100GS, felt like a different bike straight away, done a little bit more on the fuel side but it was worth it for the grin factor!
raptor: omyl, zrovna TT prodává (v německu velmi úspěšně) i BOS ale už jsem to říkal mockrát a řeknu to teda ještě jednou - drtivá většina v evropě prodávaných koncovek je určená na provoz z katalyzátorem. Prodej je tak v poměru 10:1 oproti těm bez katalyzátoru. Důvodem je převažující legeslativa, která použití svodů bez katu prakticky znemožňuje na všech běžných silnicích. Nejde o to, jestli to člověk riskuje nebo ne, policajti tam nejsou magoři a GS zná opravdu každý do detailů a když vidí, že tam kat nemáš, tak to neokecáš. Emise se zkouší na technické, prostě bez katu se moc nejezdí. Proto většina výrobců koncovek má svou "laděnou" koncovku na svody s katem a pokud prodávají svod bez katalyzátoru pro "použití na racingové účely mimo veřejné komunikace", což prakticky znamená provoz mimo území většiny EU zemí, kde se předpokládá převoz motorky na vozíku nebo v autě, např. při cestě do zemí, kde bezolovnatý benzín neexistuje a takzaný "super" je benzín řízlý naftou, tak aby nemuseli vyrábět jinou koncovku, tu stávající (na kat) přizpůsobí úpravou křivky předstihu nebo dokonce jinou palivovou mapou. Nebo udělají koncovku univerzální, která rozhodně nepřidá ani výkonu ani krouťáku a problém se zvýšením emisí vyřeší sražením pomocí epromky, což navíc řeší i střelbu do výfuku. Palivovou mapu jsem na vlastní oči viděl jen jednou, motorka byla 1150GS a v řídící jednotce byla nahraná palivová mapa z R1150S. Jelo to skvěle ale nepochybně na tom neměl zásluhu ten přeprogramovaný "čip" ale jiné vačky. Každopádně křivkou předstihu se rozhodně nezvýší výkon, jen se chod motoru přizpůsobí novým poměrům a zpětnému tlaku. Chápu, že se ti to nelíbí a chtěl jsi slyšet že to je geniální řešení, které ti přidá 20 koní a brutální zvuk a sníží spotřebu o 15% ale to slibují ti, co kšeftují s těmi čipy a majitelé si nechtějí připustit, že naletěli. Jediné, co můžeš udělat, je reálné měření na brzdě a těch jsem s různými motorkami absolvoval tak stovku v dobách, kdy jsem se laděním dvouválců fakt zabýval intenzivně. V jedné motorce mám programovatelnou jednotku předstihu, kde si můžu křivku v asi 10ti bodech sám nastavovat podle potřeby a můžu ti garantovat, že tímhle způsobem jen vyřešíš momenty průběhu, kde je poměr vzduch/palivo příliš bohatý a vznikají detonace, které nepřispívají ani k dobrému výkonu, ani k životnosti motoru. Pokud má soustava fungovat s otevřeným výfukem a sáním a není na takovou "otevřenost" navržená, tak to prostě střílet bude. Příklad nejvíc typický je koncovka Akrapovič (prodávaná např. BMW) pro provoz s katalyzátorem. Její montáž na svod bez katu vytvoří výsledek horší, než má sériový motor. Ale i tak jsou majitelé, kteří jsou přesvědčení, že to díky lepšímu zvuku rozhodně lépe jede ale na brzdu by s tím nikdy nešli. Takže pokud ti jde jen o zvuk, rozhodně to "za ten úsměv na tváři" stojí. Pokud chceš reálné zlepšení, tak možná to BOS s tím eprom vyřeší, každopádně pokud mám na výběr řešení, které je změřené a na padesáti motorkách vyzkoušené nebo nezměřené a nevyzkoušené, nevidím důvod, proč to mám zkoušet. Ne přímý dotaz na školení nám řekli, že tohle řešení zavrhli, protože musí dodávat jednak variantu schválenou továrnou a BMW rozhodně výměnu epromky v řídící jednotce neschválí a hlavně - mají několik vyzkoušených kombinací s koncovkami, které jsou přímo továrně navržené na provoz bez katu a nevidí tedy důvod, proč to řešit s univerzálem. Takže jsem ti na to téma totéž řekl a říkám ti to ještě jednou. Určitě to byla dobrá koupě a užij si to ale nesnaž se argumentovat, že eprom za 25EUR udělá něco s výkonem. To jsem nikdy neřekl. Předstih nedokáže změnit propady výkonu ale dokáže maskovat situace, kde vznikají detonace. Kdybys řekl, že ten čip je americký Rino, který opravdu mění palivovou mapu, tak by to bylo asi něco jiného ale podle toho, co nám řekli, je tenhle superskvělý "čip" jen prostředek, jak snížit emise na kontrole na technický ale ne prostředek na zlepšení výkonu. Jestli se nepletu, tak na průběh výkonu a krouťáku to bude mít efekt spíš opačný. Ale Rino stával 300$ a ne 25EUR. Totéž dělá (ale bez nutnosti rozebírat řídící jednotku) Wunderlich pro 1200GS a odvozené motory ale zase to je jiná kategorie a funkčnost. Tam ovlivňují nejen základní křivku ale i chování akcelerační pumpy a chovíní při brždění motorem (kde právě vzniká bohatá směs která detonuje). Je to takový Power Commander s ovládacím panelem. Pokud tě zajímá zvýšení výkonu při otáčkách nad 6000, tak to je určitě cesta ale pro všechny ostatní (a zejména pro zvýšení krouťáku v minimálních otáčkách) je první krok laděná soustava a když je opravdu navržená jako soustava, nepotřebuješ žádné čipy a jednotky. Ale tvoje koupě je to dobrá cena, tak to neřeš.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...