Dnes jsem se pustil do výmeny řetězové sady, protože to měl již řetez za sebou. Kdy jsem se dostal k malemu kolečku, z hruzou jsem zjistil, ze se da matka povolit rukou. Jedine, co ji branilo v totalnim povoleni byla pojistna podlozka. Nejspis diky tomu je tisicihran sezrany a nove kolecko tam pekne planda. Jak jsem s nadsenim zacal, tak jsem hned i skoncil.
Prikladam foto a chtel bych se zeptat, jestli ma cenu vubec retezovku davat. Predpokladam, ze ne a budu muset vymenit hridel.
Mohlo mit vliv na opotrebeni to, ze bylo male kolecko otocene naopak? Vyliskem ven a hladkou stranou dovnitr?
Pokud dojde na vymenu. Poradi mi nekdo postup? Musi jit motor ven z masiny? Pokdu jsem spatne pojmenoval tu hridel, opravte me prosim. Nejsem az tak technicky zdatny, takze se rad priucim.
jarrii přiložený následující obrázek:
Dej to tam zpátky ,pořádně utáhni a jezdi. Tady naštěstí nemůžeš zničit nic jinýho. Nevim kolik vydrží hřídel ale můj dakar měl 130tisíc km a problémy sem neměl.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
No taky me to napadlo. Vule je cca 5mm. Je krasne videt, ze na konci hridele pastorek krasne sedi, temer se nehne. Posunu o kousek dal a uz ma vuli. Nerad bych, aby me to nekde nechalo ve srackach. Nedokazu odhadnout, kolik na tom jeste muzu najet. V tuto chvili mam najezd 52tkm. Pokud si nikdo nehral s tachometrem. Neexistuje jeste nejake reseni?
Nakopal bych nekomu, kdo neutahoval matku a otocil pastorek. I kdyz nevim, jestli to ma az takovy vliv na tisicihran (myslim to otoceni pastorku). Na druhou stranu jsem si to mel zkontrolovat.
Teplo jedine u kamen :-) www.kamnarstvi-bo...
Souhlas s tolim, hoď to tam, dotáhni a jezdi. Podle obrázku to nevypadá opotřebené tolik, aby hrozilo protočení. Když to budeš hlídat, aby to bylo dostatečně utažené a nemohlo se dál žvejkat, určitě tě to nikde nenechá.
Řeším něco podobného, i když na jiné motorce. Zajímalo by mě, jestli má nějaký smysl to drážkování pravidelně mazat. Samozřejmě nějakým speciálním mazadlem co vydrží tlak a nevyteče, ne olejem. Dík za vaše názory.
Tisicihran by se mel namazat modrym lepidlem na srouby a matky. Dela to myslim Loctitem 243. Postnul jsem sem do fora video vymeny retezove sady. Tam je to videt. Jde o to to fixnout, aby se to nepovolovalo. Pak to uz jen kontrolovat, jestli se to nepovoleje, na coz jsem dojel ja. Matka byla uplne volna.
Upravil jarrii dne 05.01.2017 18:46
Teplo jedine u kamen :-) www.kamnarstvi-bo...
Ja bych se toho nebal, jak pise Toli. Na prvni generaci eFka bylo zajisteni jen segrovkou, bez dotazeni a bez lepidla. Ja mel na hridelce 120 tisic km, vypadala podobne a davala to. Verim, ze dotazeni a zajisteni lepidlem bude stacit.
Upravil JanekS dne 05.01.2017 16:58
hmm..mozno bych to pred nasadenim skusil napatlat tekutym kovem.ten vyplni spary.za cerstva dotahnut a nechat vytvrdit..jak provizor to pouzivame na nahonoch(predna naprava maleho traktora,no uz sme vylepovali kardan na matesi a ten snad jezdi dodnes..)
mara napsal:
Matice na pastorku se lepí, ne rdážky, ale závit. Dotoahuje se to na 140 Nm.
Mazat drážkování je nutnost !! ale podle mě tam, kde to je "suvně" tedy např. lamela, kardan.
Nerikam, ze vse co je na netu je dobre, ale borec lepil Locititem 243 jak pastorek k hrideli, tak i zavit na matku. Kdyby tady byl nejaky servisak :-), urcite by nam rekl, co je dobre.
Teplo jedine u kamen :-) www.kamnarstvi-bo...
lui175 napsal:
hmm..mozno bych to pred nasadenim skusil napatlat tekutym kovem.ten vyplni spary.za cerstva dotahnut a nechat vytvrdit..jak provizor to pouzivame na nahonoch(predna naprava maleho traktora,no uz sme vylepovali kardan na matesi a ten snad jezdi dodnes..)
Tekuty kov je dobry napad. Ale az najedu dalsich cca 30tis. tak budu chtit menit pastorek a nevim, jestli jej pak z hridele sundam. Locitite 100% povolim pri 26Nm.
Teplo jedine u kamen :-) www.kamnarstvi-bo...
prave u specialnych tmeloch na drazky kardanu sme meli nejaky maly sprej k temu.dutu hridel sme postrikali sprejem a tmel chytil len na povrch vnitrnich drazek hridele.venkajsi sa utrhla a drazky behali normalne..
mozna bych jak kutil spekuloval naprskat drazky na kolecku nejakym mekym lakem alebo body tmel.neco,co sa utrhne a da lahko ocistit.a vula minimalna je ok.na hnaci hrideli to chytne po odmastneni ok.. vzdycky lepsi nez ramovat motor ven
Upravil lui175 dne 05.01.2017 19:35
Takze cenovka opravy radove 20-25tis. Pokud by se koupila nova hridel, gufera, tesneni, plus prace. Coz mi prijde k cene motorky jako sebevrazda. Na druhou stranu dalsi male GSo za 25tis. nekoupim Nekdo tvrdi, ze by mela jit hridel pryc, ze je v prdeli. Nekdo by ji tam nechal, ze najede jeste dost. Jen kontrolovat.
Co jsem se bavil s mechanikama, tak nikdo mi tekuty kov nedoporucuje. Pry to nevydrzi takove namahani, jako je na pastorku. Nevite nekdo o nejakem reseni, aniz by musel motor ven a hridel se opravila tak, aby vydrzela x tisic km? Rozhodne nechci na prasaka privarit pastorek k hrideli.
Kamarad mi jeste rikal neco o navarovani. Navari se naterial, ktery je uz vykaleny. Pak se navar dobrousi do pozadovaneho tvaru. Ale pochybuji, ze by to zde slo.
Když to složíš s novým pastorkem, dotáhneš jak se má zalepíš a zajistíš matici, tak ti hrozí, že za jistou dobu zničíš pastorek, ve hře je tedy cena pastorku. Na hřídeli už nic posrat nejde.
Na cestách Ti hrozí, že budeš nejdřív hledat kolchoz se svářečem, aby to svařil natvrdo a případně, když to nevydrží, odtah domů.
Pak je taky směrodatný, kam jezdíš. Do vízovejch zemí, bych měl obavy, tam Ti to ale zase ochotně kdekoliv svaří v jeden ingot a z Maďarska nebo ze Slovenska tě doveze každej.
Ohledně té ceny opravy, ptal ses na správných místech, není to moc?
Já osobně bych hledal možnosti jako třeba hřídel z bazaru, motor z bazaru, motorka z bazaru je asi to nejkrajnější řešení.
mara napsal:
Když to složíš s novým pastorkem, dotáhneš jak se má zalepíš a zajistíš matici, tak ti hrozí, že za jistou dobu zničíš pastorek, ve hře je tedy cena pastorku. Na hřídeli už nic posrat nejde.
Na cestách Ti hrozí, že budeš nejdřív hledat kolchoz se svářečem, aby to svařil natvrdo a případně, když to nevydrží, odtah domů.
Pak je taky směrodatný, kam jezdíš. Do vízovejch zemí, bych měl obavy, tam Ti to ale zase ochotně kdekoliv svaří v jeden ingot a z Maďarska nebo ze Slovenska tě doveze každej.
Ohledně té ceny opravy, ptal ses na správných místech, není to moc?
Já osobně bych hledal možnosti jako třeba hřídel z bazaru, motor z bazaru, motorka z bazaru je asi to nejkrajnější řešení.
Nova hridel stoji 8000,- Pak gufera, tesneni a prace. Nedej boze, jestli tam najde jeste neco dalsiho. Prace nebude taky zadarmo, sundat motor a komplene jej rozhodit. Takze cenovka je dle me v realnych cislech. Samotnou hridel jsem nenasel. Motor jsem take za rozumny peniz nenasel. Kdyz to ma malo najeto, tak se stejne s cenovkou motoru dostavam na cenu kolem 20tis - ebay. A to jeste do toho motoru nevidim. Pak muzu zaplakat jeste vic. U toho meho mam aspon jistotu, ze neslysim cizi zvuky a nezere olej.
Teplo jedine u kamen :-) www.kamnarstvi-bo...
Jak jsem psal výše, tohle bývá docela často problém na Hondách řady AfricaTwin (stará) a Transalp - doufám, že nevadí že sem pletu jinou značku. Řeším to i na svém TA 650, 76 000km, ta cena za opravu s origo dílem je podobná, kolem 20 000 Kč. To se mi zatím taky nechce dávat, možná v budoucnu spolu s celkovou generálkou motoru (rozvody, spojka, kroužky apod). Ale - na webu jsou v prodeji speciální řetězová kolečka za zhruba 2 000Kč, buďto podstatně širší, u Hondy to pomáhá, nebo s nějakými podložkami které to rozšíří. Možná je něco podobného k mání i na BMW. Na ty Hondy najdete inspiraci na http://www.xrv.or...y-fix.html a na http://www.transa...amp;t=1352. Pomocí těhle specialit je prý možné opravu odložit o desítky tisíc km. Zdar
Pavel_T napsal:
Jak jsem psal výše, tohle bývá docela často problém na Hondách řady AfricaTwin (stará) a Transalp - doufám, že nevadí že sem pletu jinou značku. Řeším to i na svém TA 650, 76 000km, ta cena za opravu s origo dílem je podobná, kolem 20 000 Kč. To se mi zatím taky nechce dávat, možná v budoucnu spolu s celkovou generálkou motoru (rozvody, spojka, kroužky apod). Ale - na webu jsou v prodeji speciální řetězová kolečka za zhruba 2 000Kč, buďto podstatně širší, u Hondy to pomáhá, nebo s nějakými podložkami které to rozšíří. Možná je něco podobného k mání i na BMW. Na ty Hondy najdete inspiraci na http://www.xrv.or...y-fix.html a na http://www.transa...amp;t=1352. Pomocí těhle specialit je prý možné opravu odložit o desítky tisíc km. Zdar
Jo na tohle jsme uz narazil a projizdel vlakno. Zatim budu dal patrat, snad najdu nejvhodnejsi reseni. Pokud se rozhodnu pro nejaky typ opravy, urcite to sem dam.
Jestli pujde motor ven, pujde rovnou na generalku. Nemam v umyslu za x tisic km resit spojku nebo neco jineho.
Teplo jedine u kamen :-) www.kamnarstvi-bo...