Zdravím, tak jsem se na netu díval že hodně co má dakara tak předělávají origo výfuky tak že levej nechají jako výfuk a ten pravej udělají tak aby byl jako schránka na věci.Nevíte kde sehnat nějakej postup jak to udělat abych ty výfuky od sebe odpojil a byl jen ten levý?Apod. rady? Jinak mám rv.2002 .Dík za rady
mandy8 napsal:
Zdravím, tak jsem se na netu díval že hodně co má dakara tak předělávají origo výfuky tak že levej nechají jako výfuk a ten pravej udělají tak aby byl jako schránka na věci.Nevíte kde sehnat nějakej postup jak to udělat abych ty výfuky od sebe odpojil a byl jen ten levý?Apod. rady? Jinak mám rv.2002 .Dík za rady
No úplně jednoduše
Dej si tam jinej lazenej výfuk a na druhou stranu si udělej jen schránku
U origo výfuků je problém to, jestli jsem to pochopil správně, že v levo máš katalizátor a v pravo výfuk Takže v levo to sice lehce odechuje taky ale primárně by to mělo jít jen z pravé strany
Bratránek tam má ladák a na druhou stranu se chystá dát nějakou schránku na různé věci
Zvedne se spotřeba a výkon Má to samozřejmě lepší i zvuk
Já jsem ale rád že to je tak jak to je
Jo jo přesně tak si to představuju taky ale stim originálem sem někde viděl fotky jak to měly uplně podélně rozřízlí,vykuchaly z toho ty střeva a ten odvod na druhou stranu zavařili.Ovšem nerez nevaří jen tak někde takže jakejkoliv jinej ladák mi přijde jako jednodušší záležitost.
Jinak podle mě by byla uplně nejjednodušší úprava taková že bys vzal hodně dlouhej vrták a ten katalizátor prostě navrtal a díru na druhou stranu ucpat a je vyřešeno.
Zdravím, takže v první řadě je třeba brát na zřetel rok výroby. Jednosvíčkáč má totiž částečně průchozí i levou část což dvousvíčkový model nemá. Kat je před levým tlumičem v té rozšířené části a je dlouhej asi 8 až 10 cm a na uvolnění je opravdu asi nejlepší pořádnej vrták a pokud to chceš trochu otevřít musíš odstranit z levé části tu záslepku okolo asi 10ti mm trubičky a potom i celou tuto trubičku která je dlouhá asi do půlky levého tlumiče jde to dost blbě, na druhém konci trubičky musí pryč další záslepka a je hotovo. jb
Dík Josefe za postup.Já mám jednosvíčku takže ten postup platí pro ni jo? Jinak dělal jsi to na té své? Máš foto?Celkem se toho bojím ať tam něco nepodělám
Zdar, no tak zatím jsem vypáral tu zadní trubičku s těma záslepkama je to ta na obrázku obalená odhlučňovací vatou a odvrtal pořádnou ďouru do katu,teď přemýšlím jest-li řešit jeden tlumič a jednu schránku nebo použít oba tlumiče. Když jsem to natočil tak zvuk dost dobrej jak s jedním tak i s obouma a když jsou oba jdou z nich tlaky řekl bych stejný. Nejel jsem s tím ale do toček to jde podstatně líp ale to je hlavně tím průchodným katem.Hrabal jsem se s tím minulý týden teď zas nebudu mít chvílku čas. Zatím se měj. jb
Zdravím, takže trubičku jsem odvrtal až přes záslepku a tu jsem odrazil asi 6 až 8mičkou kulatinou, záslepka je tam nabodovaná po obvodě takže tlouct právě po obvodě té roury která tam zůstane mohlo by se to také odvrtat po obvodě té trubičky a odpilovat pilníkem ale je to zdlouhavé a tak jsem volil trochu násilí. Přeju kladný výsledek. jb
Ok tak já to zkusím navrtat po obvodu a sekáčem tomu pomůžu od toho nabodování.Jesli sem to dobře pochopil tak by to celý mělo držet pohromadě(zátka,trubička,vata,děravej plech).
Pokračujem, takže musím Tě zklamat bohužel to tak není, trubička pokračuje přes zátku do děravé trubičky obalené odhlučňovací vatou a je přivařená do další zátky na konci té roury průměru teď odhaduji asi 30 mm která končí jak jsem už psal asi v polovině tohoto levého tlumiče. Asi Tě zmátl ten obrázek s plocháčem a dlouhým 8mičkou šroubem kde to vypadá že se to vytáhne jak mlíčnej zub nevím mám rok 02 a drželo to tam jak sviňa. Tu děravou jsem vypáral zase pomocí vrtačky a delšího vrtáku krouživým pohybem okolo ní. jb
Až to doděláte tak sem pak prosim napište jak se zmenil nejen zvuk ale i spotřeba. Mam motorku primárně na cestovani a tak je to pro me podstatná vec.
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com