S kamarádem plánujeme po pár letech motorkaření přechod na cestovní enduro a skoro jistě si koupíme 2x nový R1200GS Adventure.
Máme v Praze uplně katastrofální zkušenost s Inveltem i Stratosem a to do té míry, že si tak říkáme, že bychom ten kšeft rádi dali někomu, kdo si to zaslouží. Specielně nákup GSka není jen o přivezení stroje domů, ale jde o dlouhodobý vztah s prodejcem a servisem - rady, termíny, náhradní díly atd. Je toho více, od skutečně dobrých rad od někoho kdo opravdu jezdí, po to, že je dobré se někdy poradit přímo s mechanikem, nikoliv s nějakým "mezičlánkem" v kravatě či dokonce recepční.
Například jsme byli oba nadšení z přístupu v prodejně Touratech, nedávno jsme vtipkovali že je škoda, že to neprodávají přímo tam.
Oba jsme z Prahy, tj. hledáme asi něco zde a v okolí - ikdyž i tip dál uvítáme, může se hodit.
Druhá věc je, že bychom se rádi naučili na motorce dělat nějaký běžný servis sami, víceméně jednak jako koníček a jednak jako průpravu na možné trable na cestách. Dokonce jsme spekulovali o nějaké malé dílně, či si najmout někoho, kdo tomu opravdu rozumí, ať s náma stráví nějaký čas (určitě bychom ho zaplatili lépe než pražské servisy).
Nicméně ale zde se do toho míchají sevisní prohlídky, u kterých tipuju že pro zachování záruky musí být v autorizovaných servisech. Tipuju, že výše uvedené firmy by s námi vyjebaly (nic nového) kdyby zjistily, že nemáme v servisce ofiko razítko, či že se v tom nějak víc vrtáme. Samozřejmě potřebujeme od dodavatele plnou záruku, kdyby s motorka měla nějakou vadu z výroby.
Tedy, jak se člověk stane takovým **uplně základním** mechanikem GSek? :-)
Děkujeme mockrát za jakýkoliv tip!
Upravil mikao dne 10.02.2017 21:04
Ahoj,
Když budeš kupovat nové GSA tak musíš stejně 2 roky jezdit do aut.Invelt,Stratos.
Pokud zde nemáš důvěru můžeš si udělat výlet do Pia v Regensburgu znám lidi,kteří tam na servis jezdí i když nevěřím,že dostaneš lepší péči mechanika než od Servisáka ve Stratosu.Prodej Semerád,garanční technik Hrůza vše funguje.
Pokud jsi byl nadšenej z TT jezdi tam určitě ti poradí a pak napiš svoje zkušenosti
V Praze jsou 4 lidi,kteří rozumějí servisu Bmw,mají tolik práce,že určitě nebudou mít náladu a chuť Vám něco vysvětlovat dvěma greenhornům co se budou ptát na každou pi.čovinu,od toho máš toho prodejce.
Pokud by každej kupec měl takové nápady jako Vy dva mohl by si Milda zařídit učebnu a pořádat jako TT workshopy na všechno,neudělal by v dílně jednu převodovku,motor a pořád by jenom přednášel a stále dokola castrol nebo motorex, michelin nebo metzeler a jakou pane 650nebo 800 je tam 30k rozdílu,olej stojí na netu 180 a v Bmw 450 to jsou kurvy zlodějský no a tak pořád dokola.
Bob napsal:
Ahoj,
Když budeš kupovat nové GSA tak musíš stejně 2 roky jezdit do aut.Invelt,Stratos.
Pokud zde nemáš důvěru můžeš si udělat výlet do Pia v Regensburgu znám lidi,kteří tam na servis jezdí i když nevěřím,že dostaneš lepší péči mechanika než od Servisáka ve Stratosu.Prodej Semerád,garanční technik Hrůza vše funguje.
Pokud jsi byl nadšenej z TT jezdi tam určitě ti poradí a pak napiš svoje zkušenosti
V Praze jsou 4 lidi,kteří rozumějí servisu Bmw,mají tolik práce,že určitě nebudou mít náladu a chuť Vám něco vysvětlovat dvěma greenhornům co se budou ptát na každou pi.čovinu,od toho máš toho prodejce.
Pokud by každej kupec měl takové nápady jako Vy dva mohl by si Milda zařídit učebnu a pořádat jako TT workshopy na všechno,neudělal by v dílně jednu převodovku,motor a pořád by jenom přednášel a stále dokola castrol nebo motorex, michelin nebo metzeler a jakou pane 650nebo 800 je tam 30k rozdílu,olej stojí na netu 180 a v Bmw 450 to jsou kurvy zlodějský no a tak pořád dokola.
Bob napsal:
V Praze jsou 4 lidi,kteří rozumějí servisu Bmw,mají tolik práce,že určitě nebudou mít náladu a chuť Vám něco vysvětlovat dvěma greenhornům co se budou ptát na každou pi.čovinu,od toho máš toho prodejce.
Vlastně jsem se primárně ptal na ten nákup a záruční servis, ale když už tahle část dotazu zbudila ohlas, tak to upřesním.
Za prvé, měl jsem na mysli takový ty běžný věci typu výměnu ložiska kardanu a podobně, žádný ****ity co vyčtu z katalogu, ani žádný obrovský opravy.
Za druhé rozumím tomu že lidí co tomu rozumí je málo a mají jiné starosti. Jen mě napadlo se zeptat. Já jsem programátor a když se v našem oboru chceš dobře naučit nějakou novou velkou věc, tak jdeš na týdenní školení. Běžná cena je tak 5000,- na den což máš při deseti účastnících tržbu čtvrt mega týdně. Jenom abych to "vysvětlovat dvěma greenhornům" dal do kontextu ;-)
Je tedy v Praze jiná možnost než Stratos nebo Invelt?
Jak už psal Bob motorky bych koupil Invelt/Stratos a jezdil v záruce na servis za Servisákem (Stratos). Po záruce bych si našel servisaka kam bych to vozil. Nejde jenom zpravit to co je špatně, ale i najít věci co odchází a vyměnit je za včas a na to chce mít zkušenosti. Na opravu a vyhledávání závad na motorkách jsou taky školení třeba 14 denní kurz, který pořádá automobilní škola v Brně, sice je to na všechny značky, ale člověk se spoustu dozví. Nejhorší je když to člověk neumí a po**re to, pak to děla problém dát dohromady i zkušeným mechošům.
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
Nezlob se na mě,ale nemůžeš srovnávat programátora a automechanika. Mám zkušenost,že jsou to dva úplně jiný živočišný druhý. A nejde aplikovat to,co popisuješ. Po pětidenním školení nemůžeš opravovat motorku a opačně automechanik nebude programovat.
Musíš mít spoustu jiných znalostí o oboru,aby jsi pochopil souvislosti a postupy a proč je to tak a ne jinak.
Takže si kup novou motorku u autorizovaného prodejce a servis dělej taky tam po dobu záruky. Pak se domluvit se servisákem a máš klid. Časem se naučíš si něco opravit sám,ale stejně nebudeš mít vše potřebné nářadí a přípravky, aby jsi to mohl dělat sám.
A upřímně řečeno, uvědom si kolik bereš na hodinu a kolik stojí servis. A jestli není lepší dát motorku odborníkovi a mít klid. Než si něco opravit sám a pak řešit případný problém...
Věř mi, vím o čem mluvím. Zažil jsem ajťáka,co si sám měnil řeťezovku (chtěl ušetřit a něco se naučit). Dělal to pět hodin, měl dvě krvavý zranění a dost s natrápil. Já mezi tím udělal servis na šesti motorkách.
Nic ve zlým, třeba se naučíš servisovat si sám motorku ale popřemýšlej o tom.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Jinak co se nakupu tyce, doporucuji v renocar brno premka svandu, pripadne v inveltu noveho sefa prodeje michala bartose.
Enduroškola, tlumiče TFX a Hyperpro, doplňky na cestovní endura, diagnostika a servis moto BMW GS
mikao: co se týká nákupu nové motorky - motorka není chleba nebo rohlík - takže pro ni vesměs nejdeš do nejbližšího krámu. Jestliže máš v Praze špatnou zkušenost, tak bych si zajel do Brna do Renocaru za prodejcem Přemkem Švandou - určitě najdete stejnou notu.
Co se týká následného servisu (po záruce) - musím se ztotožnit s BIGRem. Jde tak nějak teoreticky vysvětlit co a jak na cestách při poruše, ale praxe je vesměs trochu jiná. Jinak se člověku řeší oprava v dílně a jinak na cestě (tam je to vesměs i trochu o improvizaci).
Minulý rok v zimě jsem vyšel vstříc Vojtovi a Mirce (www.jedemkolem.cz) s přípravou motorek - s tím, že budou u všech "operací", dělali si servis pod mým dohledem, ukazoval jsem jim "jak na to", jak si poradit s typickými závadami jejich modelů, jak si s tím případně poradit na cestě. Snažil jsem se, aby si z toho "odnesli" co nejvíce. Obětoval jsem jim čtyři celé víkendy (od rána do večera) - a stejně to byl opravdu jenom ZÁKLAD. Jak Vojta, tak Mirka jsou naprosto z jiného oboru (než mechanik), takže většina věcí pro ně byla úplně jiná a neznámá a viděli to poprvé. Ale chtěli se naučit, tak alespoň ten základ jak co funguje pochopili a něco si z toho odnesli. Určitě neuděláš chybu, když si nějaký kurz ohledně základních znalostí uděláš. Na cestách se to někdy hodí.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
micrak napsal:
Renocar Brno pouze velkym obloukem objet!!!
Já osobně jsem byl se servisem spokojen. Krátká doba objednání a servis udělán na počkání za cca 2hod. Praha ,Budějovice, Hradec všude 3 týdny objednání. Hrozný.
milan enduroskola napsal:
Jinak co se nakupu tyce, doporucuji v renocar brno premka svandu, pripadne v inveltu noveho sefa prodeje michala bartose.
Na Renocar moc pozitivních ohlasů nebylo
Ty poslóché jako hrdej Brňák co že haníš Renocar? asi ne nadarmo je Přema superstar jako 2 nejlepší prodejce ve střed.+vých.evropě i když mu asi pomohlo prodaná mota pro benga.
Servis nevím nemám zkušenost je tam mladej Dagr je to ucho,ale snaží se a má dobrou školu u Tondyjestli je tam nějakej starší mazák co tomu rozumí aspon trošku co Toník to nevím.
Jinak já már rád Ondráška na dílech vždy ochotně poradí,sežene takže já bych Renocar co se týče prodeje + náhr.dílu určitě nehanil.