čau, neviete niekto rozmery ložisk zadneho kola a kardanu (čo mi može najskor odist), príp. kodové označenie a volnost (c3,36) ?? na 1150gsa. Dakujem
Upravil Milos dne 28.01.2011 07:12
Tuna: http://www.maxbmw...spid=47995 a http://www.maxbmw...spid=47995 Nejvíc odchází to velký ložisko, co vypadá jak z kombajnu. Stojí 1300kč s dph v BMW a 2000kč bez daně v replice. Jinak celkově stojí všechna ložiska asi 6000 kč.
Upravil Cycli dne 15.08.2007 18:53
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Přesně jak píše Cycli. Velký ložisko+malý ložisko+velký gufero a axiální ložisko+malý ložisko+malý gufero stojí něco přes 6000Kč. To axiální jsem teď kupoval a bylo přes 1800Kč. Taky když je vůle na kole nemusí to být nutně velkým ložiskem. Taky to můžou a ve většině případů to jsou ty dvě malý kuželíkový ložiska, na kterých je uložena "hruška kardanu".Ty stojí cca 600Kč kus. Chytneš za kolo nahoře a dole, zkusíš s ním zaviklat a ono se to viklá i s hruškou. Akorát si toho hodně lidí nevšimne, že se to hýbe celý.
Upravil Tonda dne 15.08.2007 19:58
Přesně tak. Stačí pak povolit, vyndat ten šroub a vyčistit závit a necelým kilem dotáhnout a kontra matku pak 10.5 kilo a je to. Ještě teda dát do závitu Loctite 243 Když je špatný to velký ložisko, tak po zatočení "hučí" v kole a nebo teče olej skrz gufero.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
presne toto som našiel : Koleso ked chytím a pomykám, je tam sotva badatelná vola, gufero je absolutne suché. Idem na cca 15 tis km (rusko a dalej ), a neviem či sa mám toho báť, alebo srat na to
marektm-sundej kolo, vezmi horkovzdušnou pistoli, nahřej šroub (červa na imbus ze strany od kola) s kontramatkou, co drží hrušku kardanu. Povol kontramatku, vyšroubuj šroub - ten stahuje kuželíkové ložisko. Poctivě očisti závit na šroubu i v ramenu. Napatli závit Loctitem2701 nebo obdobným přípravkem od jiné firmy a utáhni šroub momentem necelých 10Nm(v manuálu je psáno 8Nm, ale vesměs je to málo a malá vůle zůstane, tak utahuji 10Nm). Potom kontramatku 105Nm. Namontuj kolo - vůle by měla zmizet.
Upravil Tonda dne 05.04.2011 22:45
čau, toto som potreboval, zajtra upravím volu. Dakujem
raptor: olejové filtre mám, z feldy na(19alebo 22 klúč), cena 100 sk a olej mám API :SJ/CF-4, ACEA A3,B3,E2-98 20W-50 neviem či je možné to tam naliať ( cena za liter cca 80 sk)
Tondo - máš zkušenosti že pak to s tím Loctite 243 jde dobře povolit ? Já ho tam jednou dal páč mi došel ten co tam patří LOCTITE 2701 a při vyndavání jsem uplně serval závit jak to nešlo ! Patří tam přeci Loctite 2701 a když se to pořádně ohřeje tak to je jiná káva , taky sice blbě ale ...
markuktm - S tím olejem " API :SJ/CF-4, ACEA A3,B3,E2-98 20W-50 neviem či je možné to tam naliať ( cena za liter cca 80 sk) " ono je sice skoro jedno co do boxera naleješ páč to jsou nesmrtelný skoro stabilní motory na minerál (možná do R1200GS) ale to API SJ má složení pro použití v automobilech a tak by tam bejt nemělo, je potřeba aby to mělo API : SG to je klasifikace pro motocyklové oleje a ty mají jiné vlastnosti i když by se mohlo zdát že režim boxera je podobnej auto motoru tak BMW do motocyklů doporučuje API : SG
Upravil cizak dne 17.01.2008 20:40
raptor napsal:
no kua ten olej to ti ja neporadim
ale ten filter jeden poprosim ako sme sa dohodli... a keby tam siel aj ten olej tak by som ho tam fukol
ozaj aku znacku s akymi parametrami pouzivas do predovovky a kardanu?
Do motoru CASTROL GP API SG 20W - 50, nebo MOTOREX, TOTAL atd. se stejnou specifikací (MOTOREX nemá přísadu na mokrý spojky JASO MA a to je podle spousty lidí příčinou, že se míň strácí než ostatní co JASO MA maj) Možná je to pravda, když to nemá mokrou spojku tak nemá cenu tam lejt volej, kterej má přísady na mokrou spojku, ale myslim, že je to jedno, konec konců ten CASTROL doporučuje výrobce.
Do převodovky CASTROL MTX SAE Synthetic 75W - 140
Jinak ten olej do převodovky Castrol MTX Synthetic 75W-140 můžu maximálné doporučit !!! Sice stojí 436-600,-kč místo 200kč,- co obyčejný SAE 90 , ale u R1150GS mě díky tomu šlo výtečně řadit i za studeného motoru a převodovka ztichla ! U HP 2 kde je už vinikající převodovka z R1200GS mě ta potřeba nepřišla už jen proto že se na záběh u BMW zakazují syntetické podíly v olejích do najetí 10tisíc km ale když potřebuji vyjet z vymrzlé garáže tak mi nešla občas napoprvé zařadit jednička a tak jsem po záběhu použil opět Castrol MTX Synthetic 75W-140 do převodovky a je vyřešeno !
Upravil cizak dne 17.01.2008 20:56
cizak napsal:
Tondo - máš zkušenosti že pak to s tím Loctite 243 jde dobře povolit ? Já ho tam jednou dal páč mi došel ten co tam patří LOCTITE 2701 a při vyndavání jsem uplně serval závit jak to nešlo ! Patří tam přeci Loctite 2701 a když se to pořádně ohřeje tak to je jiná káva , taky sice blbě ale ...
markuktm - S tím olejem " API :SJ/CF-4, ACEA A3,B3,E2-98 20W-50 neviem či je možné to tam naliať ( cena za liter cca 80 sk) " ono je sice skoro jedno co do boxera naleješ páč to jsou nesmrtelný skoro stabilní motory na minerál (možná do R1200GS) ale to API SJ má složení pro použití v automobilech a tak by tam bejt nemělo, je potřeba aby to mělo API : SG to je klasifikace pro motocyklové oleje a ty mají jiné vlastnosti i když by se mohlo zdát že režim boxera je podobnej auto motoru tak BMW do motocyklů doporučuje API : SG
No až teď to po sobě čtu, tak vidím, co jsem napsal za blbost (asi jsem to psal moc rychle nebo jsem těsně před psaním něco dělal v dílně s jiným tipem Loktitu a utkvělo mi to v hlavě) - samosebou, že tam patří typ 2701 nebo používám ten střední typ pevnosti od Novaloku.
Jo super já se lekl že jsem ůplný nešika a strhl si ten ALU šroub hloupostí!Jednou jsem to zkusil udělat ne tím Loctite 2701 ale středně pevnostním Loctite 243a nedalo se to rozebrat ani když jsem to dvoumi horkovzduškami rozpálil jak plotýnku.
Ten 2701 se teplem upeče a pustí se a tak nějak se molekulárně rozbije a jde to povolit.
Upravil cizak dne 19.01.2008 22:01
ked sa dovozim a schovavam motorku do garaze vrzga mi kardan, zatlacim motorku rukou do sedadla nech troska zapruzi a ono to vrzga, ide to od kardanu ako je ta manzeta v tom mieste kde je nahrubsi a volaky srob tam je.
Co mam s tym robit ? Alebo co sa da s tym robit ? *pissed*
Upravil duggo dne 04.05.2008 01:00
Asi ty malý ložiska na nohavici. Když vezmež za zadní kolo tak hrká? Bylo tady toho o těch ložiskách napsaný dost. Pokusim se to najít. Byl tam i jejich detailní postup výměny. Jinak si myslim, že tam nená co vrzat. Z kříže kardanu si myslim, že to nebude, pokud nemáš roztrženou tu manžetu.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
tak som popozeral servis manual, vrzgat tam asi nema co, jedine ten spoj oznaceny 4, 5 ,alebo ta plocha kde sa vlastne predok kardanu a zadok kardanu spaja, neviem ci su tam loziska. Nic nehrka len to vrzga.