mám jeden (možná triviální) dotaz. Ač jsem hledal v manuálu, nenašel jsem, k čemu je v pojistkové krabičce na Dakaru r. 2005 pojistka 10A. Na podzim mi záhadně umřela baterka, která rychle vyschla a celá zesulfátovala, takže jsem pořídil novou. Tuším souvislost. Chtěl jsem teď novou dobíjet přes zásuvku zapalovače, ale nefunguje to. Kontroloval jsem pojistky a je shořatá tato. Tak jsem pro jistotu vytáhl ze zapalovače i redukci, ale nová pojistka stejně shořela.. kde bych měl hledat počátek chyby? Jo a ještě po otočení klíčku do polohy ON se klepe a chrčí ručička tachometru..
tak za prvé na 650 nemá byt nikde 10a pojistka ale dvě 7,5a, jedna 20a a jedna 15a. as bych začal že bych osadil správně pojistky a pak pátral co nefunguje
Upravil servisak dne 07.03.2017 19:59
... servis a diagnostika BMW Motorrad
servisak napsal:
tak za prvé na 650 nemá byt nikde 10a pojistka ale dvě 7,5a, jedna 20a a jedna 15a. as bych začal že bych osadil správně pojistky a pak pátral co nefunguje
1) Osazení správných pojistek je rozumné, avšak příliš nechápu, jak by mu to pomohlo, jelikož nejsilnější pojistka je tam 15A a předpokládáme-li, že by sloužila pro zásuvku 12V (ačkoli ve skutečnosti neslouží), tak by na jejím místě při odpojeném příslušenství ze zásuvky 10A pojistka vydržela. Nejsem si jist zatižitelností origo zásuvky, ale rozhodně to bude minmálně 5A, jinak by tam totiž byla úplně k ....
2) Není pravda, 10A pojistka tam je originál (psána na víčku fuse boxu). U mě je to pojistka č.2 a dle servisního manuálnu slouží na přístrojovku, zásuvku 12V, diagnostickou zásuvku a volitelné příslušenství (bohužel nespecifikováno které). Je to neověřené info z manuálu. Ověřit moc nemohu, neb je můj stroj aktuálně celkem značně rozebrán.
Jinak osobně bych šel cestou rozebírání konektorů - odpojování větších celků ŘJ motoru, ABS, přístrojovky apod. Tak by se mělo dát relativně snadno dobrat pachatele.
edit: pro info přikládám foto víčka
puchyyla přiložený následující obrázek:
servisak napsal:
tak za prvé na 650 nemá byt nikde 10a pojistka ale dvě 7,5a, jedna 20a a jedna 15a. as bych začal že bych osadil správně pojistky a pak pátral co nefunguje
1) Osazení správných pojistek je rozumné, avšak příliš nechápu, jak by mu to pomohlo, jelikož nejsilnější pojistka je tam 15A a předpokládáme-li, že by sloužila pro zásuvku 12V (ačkoli ve skutečnosti neslouží), tak by na jejím místě při odpojeném příslušenství ze zásuvky 10A pojistka vydržela. Nejsem si jist zatižitelností origo zásuvky, ale rozhodně to bude minmálně 5A, jinak by tam totiž byla úplně k ....
2) Není pravda, 10A pojistka tam je originál (psána na víčku fuse boxu). U mě je to pojistka č.2 a dle servisního manuálnu slouží na přístrojovku, zásuvku 12V, diagnostickou zásuvku a volitelné příslušenství (bohužel nespecifikováno které). Je to neověřené info z manuálu. Ověřit moc nemohu, neb je můj stroj aktuálně celkem značně rozebrán.
Jinak osobně bych šel cestou rozebírání konektorů - odpojování větších celků ŘJ motoru, ABS, přístrojovky apod. Tak by se mělo dát relativně snadno dobrat pachatele.
Ahoj, ten bod dva je pravda. Teď jsem přišel z garáže dál googlovat. Je to opravdu pozice 2 a má tam být 10A. Je tam celkem 8 pojistek, možná to bude tím, že mám plnou výbavu, tzn. imobilizér, alarm, vyhřívané hefty ..
Nicméně jsem zjistil, že opravdu, když tam pojistka není, tak mi po zapnutí klíčku do ON naběhnou budíky, jakobych právě připojil baterku, nepamatuje si čas. Dále to bude na zásuvku, protože když tam dám pojistku, tak tu vteřinu, než se vypálí, tak se dobíjecí adaptér v zásuvce rozsvítí. Dále jsem si všiml, že je uplně mrtvý imobilizér, přičemž motku nastartuju jen na klíček, což je mi také divné.. normálně jsem byl minule vyjetý venku ... takže jsem odkrytoval konektory, trochu rozpletl svazky, kam jsem se dostal, ale nic spáleného jsem nenašel.. ani památky.. :-( tak nevím..
Regulátor dobíjení to být nemůže, ten nemá s pojistkami nic společného. Když píšeš, že to má vliv na přístrojovku, zkus ji odpojit, čekal bych zradu tam.
puchyyla napsal:
Regulátor dobíjení to být nemůže, ten nemá s pojistkami nic společného. Když píšeš, že to má vliv na přístrojovku, zkus ji odpojit, čekal bych zradu tam.
Jak ji odpojim? Je to nějakou konkrétní pojistkou, nebo kterým konektorem?
Tak dneska jsem koukal a opravdu přes pojistku č.2 (10A) jde stálý proud do přístrojovky (na hodiny, paměť apod.) a zároveň slouží pro zásuvku. Po vytažení pojistky mi budíky též "prdí". Přístrojovku odpojíš zespodu zhruba uprostřed konektorem s pákou. Ten druhý konektor z budíků - na kabeláži na lešení by měl být jen na osvětlení a kontrolky, ten rozebírat nemusíš.
No nápad dobrej, ale s největší pravděpodobností tam prd vykoukáš. Jsou to starý vrány a je jich dost, tak by neměl být snad problém budíky za rozumno sehnat jiný.
Ahojte, tak jsem zkusil odpojit přístrojovku a šlusuje to stále... takže se mi začíná zužovat výběr... vede mně to směrem k zásuvce... ale když jsem šel okem po svazku, tak nikde skříplý, nebo spálený není... takže asi proměřit kabel po kabelu, že? Nejste tu někdo elektrikář z okolí Žamberka? :-)
No vzhledem k tomu, že je to pojistka pro stálé napětí, což jsou podle všeho jen dvě (2 a 7), tak by přes ní mohl být napájen i čtyřblik. Tam by se mohly teoreticky pos... diody (resp. šlusnout u nich drát apod.), který jsou na dně elektroboxu. Blinkry blikají úplně normálně? A jde s vypálenou pojistkou zapnout čtyřblik?
Můj postřeh: tahle pojistka mi vždycky vyhořela, když jsem točil startérem déle než bylo zdrávo. I když pak motor naskočil, tak po jeho vypnutí se vynulovaly hodiny, paměť a nešla zásuvka. Chrčení a lomoz, jak píšeš, se mi pak objevil vždycky (F650GS, 2004).
Upravil wirgil dne 14.03.2017 14:11
puchyyla napsal:
No vzhledem k tomu, že je to pojistka pro stálé napětí, což jsou podle všeho jen dvě (2 a 7), tak by přes ní mohl být napájen i čtyřblik. Tam by se mohly teoreticky pos... diody (resp. šlusnout u nich drát apod.), který jsou na dně elektroboxu. Blinkry blikají úplně normálně? A jde s vypálenou pojistkou zapnout čtyřblik?
Ahoj, jo, varovná blikají normálně, i blinkry samostatně.. už jsem si koupil i multimetr a brzy na to vlítnu zase.. :-)
wirgil napsal:
Můj postřeh: tahle pojistka mi vždycky vyhořela, když jsem točil startérem déle než bylo zdrávo. I když pak motor naskočil, tak po jeho vypnutí se vynulovaly hodiny, paměť a nešla zásuvka. Chrčení a lomoz, jak píšeš, se mi pak objevil vždycky (F650GS, 2004).
Já mám novou baterku a startování jde vždy na první dobrou. A chytne hned. A tak jak jsi to vyřešil? Byla chyba ve startéru? Taky mi nejde do hlavy, že mi vůbec nejde imobilizér. Myslel jsem, že když nejde, tak bych vůbec neměl nastartovat.. No, holt záhada. díky za jakékoliv asociace! V.
Já mám novou baterku a startování jde vždy na první dobrou. A chytne hned. A tak jak jsi to vyřešil? Byla chyba ve startéru? Taky mi nejde do hlavy, že mi vůbec nejde imobilizér. Myslel jsem, že když nejde, tak bych vůbec neměl nastartovat.. No, holt záhada. díky za jakékoliv asociace! V.
No, neřešil jsem to. Jen jsem věděl, že nesmím přešvihnout dobu startování. Když tak stačilo jen pár vteřin počkat a druhý start byl vždycky bez problému. Zazlobilo mě to jen párkrát, když motorka stála třeba měsíc bez hnutí.
Jestli to startuje dobře, asi bych šel nejdřív po kabelu do zásuvky. 10A není žádný malý proud, někde to musí být vidět. Taky bych zkusil změřit ampérmetrem klidový proud, kolik si motorka bere. A přitom zkusit zatahat za všechny svazky kabelů, jestli se to někde neprošvihlo třeba na kostru.
A jde ti ten čtyřblik i při vypnutém klíčku s přepálenou pojistkou? Normálně totiž valí přes spínačku (resp. "napůl" ze stálého napětí a "napůl" ze spínačky), z téhle pojistky, pokud z ní jede, by byl napájen pouze při vypnutém klíčku.