Vyzerá to tak, že môj zadný tlmič je už len atrapa. Kým fungoval prvých cca 30-35 kkm Na ceste mi stačil úplne a v teréne som naň tak moc nenadával.
Takže viac menej by mi stačil tlmič podobných vlastností a výdrže. Preto poprosím tých čo už zadný tlmič vymenili a majú ho aspoň 10-15 kkm o skúsenosti a doporučenie tlmiča.
Len pre názornosť pár možných kandidátov : http://www.motora...s-08-.html https://www.wilbe...fea5da46f4 http://www.wemoto...monoshock/ https://shop.tour...evel1.html
Ďakujem
Ještě mrkni na enduroškolu MH. Prodává zajímavé tlumiče tfx cena kolem 14 tis. a jsou upgradovatelné.
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
Tryskac napsal:
Vyzerá to tak, že môj zadný tlmič je už len atrapa. Kým fungoval prvých cca 30-35 kkm Na ceste mi stačil úplne a v teréne som naň tak moc nenadával.
Takže viac menej by mi stačil tlmič podobných vlastností a výdrže. Preto poprosím tých čo už zadný tlmič vymenili a majú ho aspoň 10-15 kkm o skúsenosti a doporučenie tlmiča.
Len pre názornosť pár možných kandidátov :
ja jsem koupil na ebayi za par korun (skoro) novej.. a pak uz se mi ani nechtelo kupovat Ohlins / Tractive.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Nevím jak na na F800, ale origo tlumiče na 1100/1150/1200 stojí za prd. Pokud chceš do toho dát prachy tak kup Ohlins nebo Wilbers. Rozdíl je to obrovitánský. Po upgradu na Wilbers a Ohlins se z toho stala jiná motorka.
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
IMHO novej origo ma smysl jen pokud to koupis za par korun, jinak bych sel do neceho servisovatelnyho.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
ripper napsal:
to sice ano, ale rozdíl nový origo/nový ohlins je nesrovnatelný
Nejspis jo.. ale skoro nikdo to nevyzkousel. Kazdy meni DEAD origo za Ohlins.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
A čím se ten rozdíl konkrétně projevuje -v hard terénu-si to dovedu představit ale u silničního cestovatelského ježdění?(myšleno jako dotaz ne ironie)
Upravil kim dne 22.04.2017 13:46
kim napsal:
A čím se ten rozdíl konkrétně projevuje -v hard terénu-si to dovedu představit ale u silničního cestovatelského ježdění?(myšleno jako dotaz ne ironie)
i na cestě to poznáš a hodně - v zatáčkách to líp sedí, neujíždí, kopíruje to líp terén. Pokud máš rozbitou silnici tak je to evidentní. Otestované na 1100 s Wilbers+Ohlins a 1200 s origo po repasi a rozdíl bys nevěřil dokud nezkusíš. Už jsem to říkal několikrát - tak obrovský rozdíl, že za mě je lepší koupit starší levnější motorku a dát tam pořádné tlumiče.
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
Nazdar ja i dva kolegove mame komplet TT Tractiv extreme a nesrovnatelnej rozdil, dalsi kolega ma Ohlins a taky dobry.
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
kim napsal:
A čím se ten rozdíl konkrétně projevuje -v hard terénu-si to dovedu představit ale u silničního cestovatelského ježdění?(myšleno jako dotaz ne ironie)
Ja to pocitil i na silnici a to hlavne na spuntovych gumach mortorka lepsi sedi i na naerovnostech a neni nervozni ani v zatackach jak na starym podvozku a luxusne se jezdi po vyfrezovanem asfaltu, kterej byl v Bosne a ČH na denim poradku a to i nekolik kilometru v kuse, mam kombinaci TT Extreme jak vzadu tak i vepredu
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
schrek napsal:
nekolik kilometru v kuse, mam kombinaci TT Extreme jak vzadu tak i vepredu
zavidim.. tohle jsem nedotahnul. Ale taky jsem od te doby najel asi 5000km, tak je to napul jedno.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Když kupuješ něco lepšího, tak většina firem je schopná ti udělat pružinu "na míru", dostaneš dotazník, jak jezdíš, jak naloženej atd... už to, že máš "svou" pružinu a motorka si sedne tak, jak je navrženo, je 1/2 úspěchu, dostaneš i výrobcem doporučený nastavení, jak si myslí, že by jsi to měl nastavit. Já dával na jaře Wilbers na druhou motorku a fakt neskutečnej rozdíl.
Vždycky jsem dělal komplet předek i zadek, nevím jak se ti to bude zdát, když vyměníš jen zadek...
Jinak ty tlumiče co jsi linkoval nemají hydroštel, jestli jezdíš jen sám a nebudeš měnit předpětí pružiny, tak ok, ale jestli to budeš měnit, tak bych přihodil a koupil bych s hydroštelem... točit to klíčem je pěknej vopruz...
Upravil pavelch dne 22.04.2017 15:41
kim napsal:
A má význam když se dá třeba jen zadní tlumič nčbo aby se to projevilo musí být udělanej i předek?
jetej predek na osmikile je SILENOST. Okolo 80k km uz mi to snad temer netlumilo
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
U f800gs doporučuji v předu aspoň vyměnit origo pružiny za progresivní, to je řekněme takový základ, trochu si pohrát s hustotou oleje a jeho množstvím.
Vzadu pokud origo již nefunguje jak má, bych doporučil nějakou servisovatelnou druhovýrobu.
Chtělo by si to ale o tom trochu popovídat, co od toho čekáš, kolik na to máš atd.
Milan 737363333
Enduroškola, tlumiče TFX a Hyperpro, doplňky na cestovní endura, diagnostika a servis moto BMW GS
kim: ja puvodne jen vymenil pruziny a slo to dost poznat , dal jsme jak dopredu tak dozadu Hypepro, pak jsme se projel na upravene s podvozkem TT a bylo rozhodnuto
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček