Zdarec,
premyslim o nove 1200ke (ted mam f650gs) a porovnavam treba s Africa Twin, ale mam jednu obavu diky ktere mozna vyhraje africa. A ta obava je jak moc je motka obratna ve meste v kolonach. Jsem mensiho vzrustu, dosahnu na pul chodidla na zem v nejmensim nastaveni sedla. Jsem ale evidentne silny, ponevadz jsem pomahal borcovi a zvednul jsem mu ji sam bez problemu ;-)
Kazdopadne zerty stranou - jezdim asi 80% cesty/20% lehci enduro, jezdim na motorce kazdy den do prace 40 km a take se proplitam zacpama. Za rok najedu tak 15-20K, o vikendu najezd treba 500 km vylet po CR nebo SR. Jednou za rok roadtrip mimo CR i s batuzkem. Pristi rok bych se asi chtel vydat sam nekam dal na par tydnu. Po ceste jezdim dost rychle, zadna extra kochacka...
Motorku si pujdu vyzkouset urcite, ale asi se s testovackou nevydam do nejake extra kolony, to si asi nelajznu (urcite ne s batuzkem), tak me zajima vas nazor. Diky!
Proc GS nebo Africa: Obe se mi velice vzhledove libi (i kdyz kazda je jina), u gs prevazuje pohodli pro mne i batuzka (gauc) a cestovani celkove je pohodlne diky ruznym vychytavkam a ochrane, zatimco u afriky treba sedlo je takova klasika a prosedi se. U Afriky je uplne skvely zvuk v zakladu a prave stihlost/vaha coz pomuze v terenu/ve meste v pomalych rychlostech a proplitani se kolonama
mipooo napsal:
U Afriky je uplne skvely zvuk v zakladu a prave stihlost/vaha coz pomuze v terenu/ve meste v pomalych rychlostech a proplitani se kolonama
v KOLONACH POTREBUJES VALEC NA STRANE, PROTOZE ZASADNE SNIZUJE SANCI, ZE TI NECO/NEKDO ROZDRTI NOHU.
Muzu porovnat LC a 800... a do mesta rozhodne a tisiciprocentne LC.
Ano, jednadvacitka vepredu prijemna treba pres koleje, dlazky.. celkove ale rozhodne LC a to zejmena kvuli lepsi ochrane jezdce.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
S kuframa se na adviku moc nepropletam bez nich honim pizza guys
Valce jsem poznal az v lete, kdyz jsem jezdil jen v teniskach, jinak ne...
pod trvalým dohledem
Zkousel jsem po meste kde co (krom trikolky jako MP3, kterou bych chtel zkusit) a nejlip se mi jezdilo na lehkym skutru. Dvoustovka nebo dvepade bylo ideal a da se s nim jet rozumne i po okruhu... A se smesnou spotrebou a nakladama na provoz.
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Na proplejtacky po meste a v kolonach nevidim rozdil. Tohle kriterium bych pri vyberu uplne vynechal. Jedinej rozdil je pri jizde s kuframa, to mam v kolonach fakt blbej pocit, ale to je zase vec obou (vsech) motorek.
Na Africe jsem nejel, ale 12tka GS (i vzduchac) je na muj vkus perfektne hrava a obratna oproti napr. Vstromu, Varaderu apod. Rozhodne ma v tomhle bliz k ty Africe.
Upravil Alda dne 11.05.2017 07:53
mipooo napsal: hicks
Diky, takhle jsem nad tim neuvazoval, super point pro gs. Ale co vaha/stihlost, v tomto pripade spis sirokost v kolonach, jde to oproti 800?
Jeste offtopic, jak moc valce hrejou na nohy za jizdy co se tyce tepla? Hreje nehreje?
hele.. zasadni je sire RIDITEK... protoze tema se blizis ZRCATKUM aut(!)
tj. velkej rozdil je malej skutr versus GS... vaha LC je podobna, jako 800...
navic tvl.. MAJOR ARGUMENT c. 2 -- i 800 je dole sirsi... MAS TAM NOHY. tj. nelze posuzovat sirku moto na centralu a kdyz na ni sedis.
Za mne.. bud v klidu. Ja ted nestiham jezdit, ale naprostou vetsinu km mam tranzit do prace a zpet. Tj. Sedl <-> Praha.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Já sice 1200 nemám, pouze starého hrocha a navíc jsem neuvěřitelně línej a netrpělivej. takže když jezdím po Praze, mám tam většinou kuftry, bo kdo by je sundával a v kolonách nemám problém, pokud nenarazím na de bi la, ale to je potom jedno, na čem jedeš.
V podstatě je to o hlavě a odhadu. Kde projdu řídítkama, projdu celej i s kuframa.
Afrika je skvělá motorka, taky jsem jí chtěl, ale pro GS hovoří výkon a pohodlí. Tam, kde Afrika ztrácí výkon, GS jede pořád a má ještě rezervu. Hlavně ve dvou a naloženej.
Do nějakýho terénu je zase lepší afrika, i když je taky těžká.
Toužil jsem po Varaderu - není zase tolik motorek, na které se pohodlně složím, bo mám opačný problém. Nohy dlouhý jak tejden před vejplatou. No a Bigr mě tenkrát přesvědčil na GS, i když se mě ta motorka nelíbila a vůbec, byl to pěkně hnusnej stroj a navíc BMW - Budeš Mít Velké Výdaje. A dneska vím, že měl pravdu. varana bych do pár let prodal a skončil na hrochovi tak jako tak. No, možná na RT, ale teď už je to jedno.
Já jen aby jsi neměl zbytečné výdaje za afriku a potom nepřebíhal na GS, když můžeš jít rovnou zkratkou
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Medik napsal:
V podstatě je to o hlavě a odhadu. Kde projdu řídítkama, projdu celej i s kuframa.
nein. nemuzes to naklonit a taky se vyrazne hur protahnes okolo rohu aut...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Medik napsal:
V podstatě je to o hlavě a odhadu. Kde projdu řídítkama, projdu celej i s kuframa.
nein. nemuzes to naklonit a taky se vyrazne hur protahnes okolo rohu aut...
ptákoviny neřeším, kam se vejdu, tudy jedu
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Medik napsal:
V podstatě je to o hlavě a odhadu. Kde projdu řídítkama, projdu celej i s kuframa.
nein. nemuzes to naklonit a taky se vyrazne hur protahnes okolo rohu aut...
ptákoviny neřeším, kam se vejdu, tudy jedu
to ale naznacuje, ze se neumis proplejtat provozem a jedes jenom rovne. Protoze jak to naklonis, jsou kufry vylozene na vobtiz.
ale zase .. jako na stejdu z vesnice.. dobry
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Dejvidek napsal:
Presne tak, kam se vejdu, tudy jedu...
12GSA i s kuframa. Doporucuji vypnout zvuk, v te dobe jsem jeste experimentoval s kamerou a strihanim videa...
tohle je dost defenzivni jizda. Ale chapu, mas ty kufry....
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Budu se opakovat, ale cokoliv se spojkou je do mesta oser... 25 let jsem bydlel v Praze (a stacilo mi)
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Slavek-xxx napsal:
Budu se opakovat, ale cokoliv se spojkou je do mesta oser... 25 let jsem bydlel v Praze (a stacilo mi)
to jo, ale pokud jezdis kombinaci mezimesto <-> mesto, da se to.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Mě třeba spojka vůbec nevadí. Jsem na ní zvyklej a dávám ji 2 prstama. Za těch 50 let v Praze už jsem si taky zvykl. Skutr není špatnej, ale kam s ním a kdy ho projet. I Bobeš by byl zapadanej prachem, kdybych ho neměl pod plachtou.
Kubíku, na strejce ze Žižkova opravdu nejsem tak zlej, jak vypadám :-)
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Ja najezdím po Praze ročně tak 8 000km v zacpach. Souhlasím že spojka je pak vopruz. Ke konci roku občas zánět šlach od spojky. Ale stejně bych za skutr neměnil.
Jinak manévrovatelnost 1200gs v kolonách úplně v pohodě. Co se týče strachu z "odšlapů", jsem dost prcek... Stačí si dávat pozor.
Zezačátku jsem se bal ze dolním padáky někomu prodřu dveře, ale zatím se nestalo.
A když se někde nevejdu, stačí se nalepit 2mm od zrcátek a většina lidí ihned sama.
Jinak z malejch osobaku mám řídítka nad zrcatkama, u náklaďáku pod. Jen výjimečně je někdo ve stejné výšce.