Čaute, na otcovej r1150gsa začalo v predu v prsiach pri zohriatom motore klepať. Moto má 33000km ale doplatila na servis v byvalom servise tempus v ba. Rozhodol som sa predok a tým aj pol motorky rozobrať a zistiť v čom je problém a za svet sa neviem dopátrať nejakých hodnót ohladne napináku alebo reťaze vpredu pretože sa mi zdá že za studena je napinák moc vysunutý (9,3mm) a ked je lišta na doraz je napinák vytiahnutý 13,3mm nevie niekto ako zistiť či je reťaz vyťahaná nemenil niekto novú?
potrebuješ servis? zavolaj mi, napíš, pošli holuba :-) diagnostika aut a moto bmw
Me to dela co jsem motorku koupil.. Zatim 12000km beze zmeny.. Olej 20W50.. Nechce se mi to rozebirat, je to docela pakarna, co? On ten retizek asi tezko preskoci (na tyhle kratke se casto ani napinacky nedavaji), ale dela kraval, vid? Prohledaval jsem zahranicni fora a tam taky psali, ze jim to takle klepalo, tak vymenili napinak a listy a klepalo to dal..:/
Jsem ale moc zvedavy, jak se ti zadari, drzim palce! Ja se zatim smiril s tim, ze proste BMW neni Japonec a kraval dela a delat bude..
Studeny to mlci.. Teply na volnobeh zachvili taky utichne ze neni skoro slyset.. Nejvic o nem vis pri zpomalovani nebo kdyz vrknes s plynem a motor pak pada z otacek.. Taky to mas tak?
Upravil yuri13 dne 16.05.2017 13:49
foto z cest: www.facebook.com/...
o moto: http://www.motork...mid=103612
BMW R1150GS (2001, bez ABS)
KMZ K-750 (1962, se zpátečkou, tzv. "Dněpr" )
Možnost základního servisu boxerů série 850/1100/1150/1200(vzduch)..
Možnost diagnostiky Jeep WJ/WG..
Za jazdy by to nebolo až také strašné al ked to necháš chvíľu na hlavnom stojane tak to je strašný klepot. Dementi v bmw na žáruku vymenili pošahaný ventil a dali tam uklepanú spodnú sviečku nikdy ma nenapadlo ju vybrať pretože načo ked má motorka 30K ale naposledy mi to nedalo vyšroboval som všetky a okrem toho že ma skoro éblo som zistil prečo sa nedala nikdy tak dobre zosinchronizovať ako moja dvojsviečkova 1150. A to asi vyťahalo aj reťaz ako keby mala 100K už som objednal novú za 46€ a uvidim inak lišty a napinak su ako nové ale podla fotiek z netu a advrideru si myslím že to bude reťazou. Zistím uvidm pomerám a dám vedieť, keď to nepomože tak zostáva ešte tlak oleja čo pochybujem alebo je chyťená kluka od toho ventilu čo bol zlý.
potrebuješ servis? zavolaj mi, napíš, pošli holuba :-) diagnostika aut a moto bmw
Reťaz je vymenená, za novú origo ( čz mimochodom) klepot zatial nieje uvidime ešte ked budú poriadne teplá ale zatial je to ok
potrebuješ servis? zavolaj mi, napíš, pošli holuba :-) diagnostika aut a moto bmw
Kluci, nám i budoucím přikládám měření při výměně hlavního rozvodového řetízku.. Je to výsun napínáku.. Snad se konečně zbavím toho otravného klapání..
yuri13 přiložený následující obrázek:
Yuri13: Napíš či to pomohlo, mne to tiež klepe v prednej časti a mam podozrenie na spomínaný rozvod!
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
Klepot neustal.. Motor je teď jakoby tišší, ale to klepání zůstalo.. Ještě zkontroluju axiální vůle vaček, jinak už s tím končím a beru jako vlastnost..
foto z cest: www.facebook.com/...
o moto: http://www.motork...mid=103612
BMW R1150GS (2001, bez ABS)
KMZ K-750 (1962, se zpátečkou, tzv. "Dněpr" )
Možnost základního servisu boxerů série 850/1100/1150/1200(vzduch)..
Možnost diagnostiky Jeep WJ/WG..
Ještě mám jeden tip ze zahraničí.. GS má celkem osobitý rozvod OHC a mezi vahadly a vačkou má zdvihátka - tak trochu jako měla OHV.. Takže je tam taková krátká tyčka, do jejíž obou konců je vlisovaná půlkulatá hlavička na stopce.. Princip je pak prostý.. Hlavička se z tyčky uvolní a začne cvakat..
yuri13 napsal:
Ještě mám jeden tip ze zahraničí.. GS má celkem osobitý rozvod OHC a mezi vahadly a vačkou má zdvihátka - tak trochu jako měla OHV.. Takže je tam taková krátká tyčka, do jejíž obou konců je vlisovaná půlkulatá hlavička na stopce.. Princip je pak prostý.. Hlavička se z tyčky uvolní a začne cvakat..
Tak uvidíme, jestli se mi to bude chtít kontrolovat taky..
Prostudoval jsem to a poslechl a jsem si téměř jistý, že je to tím.. Navíc od roku 2003 dělá BMW tyhle "tyčky" z jednoho kusu oceli, takže to má určitě něco do sebe.. V zahraničí tím při klepotu všichni začínají.. Pustím se do toho jak se trochu oteplí, nechá se to udělat na moto, jen se sundaným víkem.. Jen jedna ta tyčka vyjde na cca 750,- Kč.. Ale co no.. Kdo chce opici..
foto z cest: www.facebook.com/...
o moto: http://www.motork...mid=103612
BMW R1150GS (2001, bez ABS)
KMZ K-750 (1962, se zpátečkou, tzv. "Dněpr" )
Možnost základního servisu boxerů série 850/1100/1150/1200(vzduch)..
Možnost diagnostiky Jeep WJ/WG..
Tycky poznas podle toho ze se bude rychle menit vule na ventilech. Delal jsem to uz hodnekrat stava se to i na 1200
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Jinak nevím nic o tom, že by tyčka nad zdvihátkem byla od r.2003 lepší.
Jak píše Milan, řeší se to stejně i na některých R1200xx - a ty jsou novější než r.2003. Zrovna nedávno jsem dělal R1200ST se stejnou závadou.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
yuri13 napsal:
Hm, v nadzdvihátkách do a od roku 2003 vidím docela solidní rozdíl.. Jsou pak z jednoho kusu.. Alespoň pro sérii R1150..
Hore staré, dole nové..
A na ten klobouček musím zrovna mrknout taky.. Bezva tip!
Mě právě tohle docela zarazilo, protože tady jsem o tom neslyšel, ale na fórech mimo ČR to je vidět často..
Ať "neslovíčkaříme" . Možná jsem se špatně vyjádřil. Jak už se psalo výše - stává se to jen občas - několikrát jsem to řešil (naposledy nedávno na R1200ST). Tyčka je stejná na 1150 i 1200. A jak píšu výše - nebyl rozdíl mezi tyčkama do 2003 a od 2003. Ta změna nastala určitě až později, jelikož jak na tom ST, tak i na jiných starších R1200 (ještě 2x na GS) jsem měnil tu stejnou starší tyčku za tu novější - a ty motorky jsou z let 2004 - 2006 - to ST bylo i možná 2007 (už si přesně nepamatuji jestli bylo s nebo bez el.posilovače brzd). Pravděpodobně BMW zaregistrovalo, že se to několika lidem na 1150 a prvních 1200 pokazilo, tak inovovalo díl. Na tu R1200ST už přišla samosebou taky ta nová.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
yuri13 napsal:
Hm, v nadzdvihátkách do a od roku 2003 vidím docela solidní rozdíl.. Jsou pak z jednoho kusu.. Alespoň pro sérii R1150..
Hore staré, dole nové..
A na ten klobouček musím zrovna mrknout taky.. Bezva tip!
Mě právě tohle docela zarazilo, protože tady jsem o tom neslyšel, ale na fórech mimo ČR to je vidět často..
Ať "neslovíčkaříme" . Možná jsem se špatně vyjádřil. Jak už se psalo výše - stává se to jen občas - několikrát jsem to řešil (naposledy nedávno na R1200ST). Tyčka je stejná na 1150 i 1200. A jak píšu výše - nebyl rozdíl mezi tyčkama do 2003 a od 2003. Ta změna nastala určitě až později, jelikož jak na tom ST, tak i na jiných starších R1200 (ještě 2x na GS) jsem měnil tu stejnou starší tyčku za tu novější - a ty motorky jsou z let 2004 - 2006 - to ST bylo i možná 2007 (už si přesně nepamatuji jestli bylo s nebo bez el.posilovače brzd). Pravděpodobně BMW zaregistrovalo, že se to několika lidem na 1150 a prvních 1200 pokazilo, tak inovovalo díl. Na tu R1200ST už přišla samosebou taky ta nová.
Joo, urcite jsem nechtel nejak slovickarit.. Dokonce koukam, ze se pletu, posledni aktualizace toho dilu je az rijen 2004..
U mě se za tepla (úplně ohřátý motor) ozývá klepání z motoru (teoreticky od levé strany) o frekvenci 4,5Hz (frekvence zápalů motoru je 18Hz, zápalů jednoho válce 9Hz).. Čím je motor teplejší, tím víc je slyšet.. Když zmáčknu spojku, zesílí (toho jsem si všiml až vloni v Pyrenejích, kde byl motor opravdu hodně zahřátý).. Je to takové "tuk-tuk-tuk", opravdu zní prakticky stejně jako na tom videu, kde jsou v háji ty tyčky..
Zásahy:
- výměna komplet lanek (aby nevázly klapky)
- repas uložení klapek (nehnou se ani o píď)
- výměna převodovky (ta měla i jiné problémy)
- výměna všech třech napínáků a hlavního rozvodového řetízku)
- kontrola tyček vahadel (i po zahřátí pevné jako žula)
- seřízení ventilových vůlí (0.15 sání, 0.30 výfuk)
- seřízení axiálních vůlí vahadel (cca 0.05-0.10 na všech)
- kontrola kulových kloubků stavěcích šroubů vahadel (všechny jsou stejně volné, nic podezřelého)
- kontrola vodítek rozvodových řetízků (nejsou polámané, apod.)
- měření kompresí (na obou válcích takřka stejné a dle manuálu v té nejlepší kondici)
- samozřejmě provedena synchronizace
Spojka zabírá normálně, obložení má dostatečnou sílu.. Všechno je namazané jak má..
Zatížení motoru (sám/ve dvou/rovina/hory) nemá na zvuk nebo jeho hlasitost vliv..
Olej 20W-50 a vždy ho je dost..
Nepřehřívá se, jede pěkně, spotřeba není nijak mimo..