Ahoj všichni, chtěl bys se jen poradit v této věci: Mám cca 189 cm výšky a moto R 1200 GS s originál plexi. Asi před měsícem jsem si koupil novou přilbu (C 3 pro), protože má stará (přilba) byla už dost vymačkaná a hlučná. Při první delší projížďce jsem ke svému zděšení zjistil, hluk je téměř stejný jako na starém Airohu. Pak jsem zavřel přední větrání (nad bradou) a hluk se podstatně snížil, ale ještě to nebylo stopro. Zkoušel i laborovat s nastavením plexi a zjistil jsem, že bohužel v mé běžné pozici (sedlo nahoře a plexi jakkoliv) je hluk největší. Snížil se teprve poté, co si úplně stoupnu do stupaček anebo (a to se ztiší ještě víc), když se tak o 10 cm snížím a přihrbím pod plexi. Myslíte, že to to mohla vyřešit výměna plexi (to asi jo, ale nechce se mi do toho) nebo nějaký deflektor nahoru na plexi? Můžete se prosím podobně vysocí podělit o své zkušenosti? Něco jsem na foru našel, ale je to individuální od výšky jezdce a typu stroje, plexi a přilby. Proto bych uvítal nějaké informace od lidí se stejnou nebo hodně podobnou konfigurací co mám já.
Vřelé díky za reakce.
Kolega měří přesně tolik co já, má stejnou motorku, se stejným origo plexi já nevyjdu a on je naprosto spokojen. Obávám se, že ti nikdo neporadí
pod trvalým dohledem
Je mi jasné, že tady bude každá rada drahá. Asi to zkusím do budoucna vyřešit nějakým tím nástavcem na plexi. Takže mě spíš zajímá, jaké s těmi deflektory mají lidi zkušenosti a jestli to k něčemu je - myslím kvůli tomu hluku, ne vodě nebo větru- to mi tak nevadí .
Mozna to bylo tim ze ta stara Airoh mela dobrou aerodynamiku. Pozoruju stejne vlastnosti , Evo 6 vs ma stara airoh za 3000
Mustang, Kyvačka 250, Suzuki VS600 Intruder, Suzuki VS800 Intruder, BMW R1150GS, Yamaha TDM900, BMW R1150GSA[/i]
Mám 190 a C2 ,jezdím tak 11 let, zkoušel jsem nádstavec na plexi ale nakonec jsem ho sundal,jezdím a neřeším ,trochu víc to hučí ale to k tomu patří,neřeším , jezdím
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
Řeším to s 1150GSA celkem dlouho, mám velký plexi (což je ale možná ještě horší, občas sem si říkal, že to plexi shodím úplně a budu mít klid) ale nic. Naopak jsem měl hlavu přesně v tom turbulentním proudu nad plexi, takže krom hluku jsem měl pořád plný hledí much. Nedávno jsem nasadil Tobinátor, dohromady jsem zatím nenajel skoro nic, ale zkouška vypadala dost nadějně.
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
U 1150 docela fouká tou dírou mezi kokpitem a nádrží..už jsem přemýšlel jak to vyřešit, ale nic mě nenapadlo :-)
Takže záleží odkud na vás fouká. Zkuste si za jízdy dát předloktí před/ pod bradu a zabránit tak tomu spodnímu proudění. U mě to je velký rozdíl v hlučnosti.
Mám EVO 6 a u té, ale i Nolanky co jsem měl před tím se při zavřené sklopce rozléhá takové nepříjemné dunění. Tak jsem se naučil jezdit s otevřenou sklopkou a je to mnohem tišší..
Řešil jsem úplně stejný problém. měřím 190 cm a mám bmw 1200 gs s origo plexi.nedalo se jezdit s otevřenou přilbou a nad 80km/h už nebyl slyšet motor přes hluk větru. Vyřešeno koupi nástavce na plexi od wunderlichu. Je maly a stojí dost, asi 2300kc myslím . Ale maka to neskutečne, jezdím s otevřenou přilbou i 140 km/h a dá se to. Jednou jsem ho sundal a za pět km se pro nej vracel, nedalo se už bez toho jet. Akorát bylo potřeba vyztuhy plexi od touratechu, protože to plexi se s nástavce hodně klepe. Tak snad jsem poradil. Klidně si ho nejdřív od někoho půjč a svez se než to koupíš a uvidíš sám . Já ho můžu půjčit ale sem od Kolína .
Já jsem na jedenáctce měl stejný problém. Když jsem jel bez plexi (protože jsem ho roztřískal a chvíli jezdil bez něj) tak to bylo super. Pak jsem sehnal origo plexi a hluk se vrátil. No tak jsem koupil deflektor z Číny (vypadá úplně stejně jako od Wunderlichu a dokonce je z kovu a stalo mne jen 1000 kc) A to můj problém taky vyřešilo. Jak píše Hasicskej, i na dálnici jezdím jen se slunecnima brylema a je to super. Helmu mám Uvex Enduro.
Jo a pro koupi jsem se rozhodl, když jsem za jízdy na dálnici plexi jakoby prodloužil dlaní. Už to ukázalo že se turbulence přesunou nad helmu a hluk zmenší
Nabízí s řešení pomocí většího plexi, jedno od kluků z Wunderlichu se mi válí na půdě, na mě je moc velký, mám 182 cm a bohužel se mi motala jeho hrana při výhledu, koupil jsem origo ADV, je o 4cm kratší a je vyřešeno. Nabízím v inzerátu plexi i s hrazdou. Jen nápad na řešení.
Kubass
Kubass
Děkuji všem za reakce a rady, kterých se mi tady dostalo až nečekaně. Výsledkem bude, že letos to nechám zatím tak - jak píší někteří - pokud budu chtít za jízdy skoro úplné ticho pojedu autem - trocha fukotu k motorce patří a příští rok (pokud mě to bude stále vadit), zkusím nějaký ten nástavec na plexi. Do velkého plexi se mi zatím nechce - kolega co jezdí na velkém skútru si pořídil velké plexi a přestala mu úplně větrat přilba v horku je z toho celkem nešťastný. Teď jsem měl výlet cca 2000 km a už mi to tolik nevadilo a i ta Schubertka mě přestává tlačit. Ufff...
Takže díky za reakce.
Ako vidis vyssie mal som podobny problem, spoiler to nevyriesil. Mal som ho od Pavla Loukotku, inzeruje v FB skupine "motorkary na cestovnych endurech" a ma same pozitivne komenty. Mne pomohla az vymena plexi za Givi Airflow. Deflectory na stranach mam od predosleho majitela.
Mám ten defloktor z druhého odkazu...pomáhá neuvěřitelně, ale jak má po obvodu zakulaceny ten plast, tak to hází prasatka od sluníčka a bolí z toho oči. Takže jsem si musel ve firmě , která dělá plexiskla nechat uriznout ten obvod. Ale to až letos a mám s tím najeto par km, nicméně , prasatka nehazi, jen nevím, jestli to nebude dělat nějaký hluk, muzu dat vědět v průběhu sezóny
Špunty do uší. Divně si člověk připadá poprvé podruhé, ale pak se z toho stane druhá přirozenost a nemusíte furt dokola řešit, jestli plexi do téhle polohy nebo do jiné, jestli koupit tenhle aftermarketový nástavec nebo tamten atd. Navíc to má tu výhodu, že po delších jízdách je člověk výrazně, ale opravdu výrazně méně unavený, protože to hučení je prostě pro mozek hukot
ja mam od 3M/... vypada to jako stromecek nebo housenka. Zkusim najit.
Tlumi jen castecne.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2