Ahoj panstvo, v prvom rade všetko dobré do nového roka a hlavne šťastné návraty domov.
Mám problém s dobíjaním batérie. Po štarte sa po cca 30 sek. až 1 min. rozsvieti kontrolka výstrahy a symbol akumulátora, dobíjania. Po vymazaní chybového hlásenia sa niekedy objaví znova hneď, niekedy až po niekoľkých štartoch.
Čo sa týka diagnostiky, použil som MotoScan a klasický elm adaptér a ten píše neznáma chyba 21FE21 a 21FE12. Po pátraní na nete našlo niečo o alternátore. Prosím neotlkajte mi o hlavu neoriginal diagnostiku
viem že treba originálnu, no skúšam hádam, tápem. Tiež nepoznám nikoho v mojom okolí (poraďte Nové Mesto nad Váhom) a do Bratislavy sa mi to na vozíku trepať moc nechce.
Je možné že by to robila baterka? Alebo to ozaj bude alternátor, (?) tomu nechcem uveriť, keďže máme super nezničiteľné a odolné a bezúdržbové motorky. Moto má nabehaných 55000km.
Ďakujem.
co to je za rocnik?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Ahoj Ujo,nechci te strasit,ale pokud je to cerveny trojuhelnik vpravo dole,lehnul ti alternator,mam to za sebou,lehnul me pod fagarasem.2014 51200km.Ve Stratosu 900eur a 400eur robota (diky za pomoc Servisaku)
Pokud mas moto servisovane v Bmw jako jsem mel ja zkus kulanci na material.
a neda se to nejak previnout? MMch ja mam podobny kilometry.
Nastesti je tam mam uz treti rok a loni jsem najel 400 km. Takze se zavade prilis NEpriblizuji
Upravil hicks dne 02.01.2018 15:06
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
BranoNM napsal:
Alebo to ozaj bude alternátor, (?) tomu nechcem uveriť, keďže máme super nezničiteľné a odolné a bezúdržbové motorky.
Tady bude někdo hodně smutnej
BMW GS LC... * prvních 50tis km radost z jízdy
( * za určitých podmínek)
a hele... Petr se presunul z threadů o vosmikilech...
Upravil hicks dne 02.01.2018 15:44
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Mal som pri tom kamoša s nejakým merákom a hovoril, že podľa neho je to OK, ale že si ešte skúsi niečo o tom naštudovať, ale prešli 2 mesiace a asi nič nenašiel, lebo ma nejako obchádza . No uvidím na budúci týždeň príde do roboty a skúsim ho k tomu pritiahnuť.
A neexistuje možnosť repasu, alebo niečo podobné?
Ja som tajne dúfal, že mi niekto hneď povie, že je to baterka a za 100€ som vysmiaty. No zatiaľ plačem v kúte, z toho Boba .
Upravil BranoNM dne 02.01.2018 17:30
Čauko Braňo skus s tým behnúť Francúzovi do Trnavy ja k nemu chodím na servis a je to šikovný chalanisko, myslím že keď mu zavoláš, tak bude ochotný aj k tebe behnúť to pozrieť, je to na dohode .... ak chceš pošlem ti na neho číslo... alebo pozri :
Na to proměření nepotřebuješ diagnostiku (jak píše "cechi" ). Stačí ti multimetr. Odpoj si konektor od regulátoru a proměř si alternátor. ...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
je malá naděje, že se dostal bordel do konektoru (ten na který ukazuje Tonda) a bude stačit vyčistit, jednou jsem to tak zažil na LC a asi dvakrát na RR
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
Co tak koukám po internetu a různých forech, ta voda v konektoru je docela častá závada a možná i důvod toho, proč to všechno odchází.
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Mydlo52 napsal:
No a není pro prvotní zjištění zkusit multimetrem změřit na baterii stav voltů na prázdno, pokles při startu a kolik voltů dobíjí/nedobíjí při nastartovaném stroji? Naprázdno baterie 12,3V-12,8V při nastartovaném stroji 13,8V-14,4V...
LC to ma jako jednu z voleb na displeji.
Alespon to moje. Mam to zapnuty...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
atomix napsal:
Další nemilá možnost co se může stát, je, že ulítne šroub ze setrváku a celej stator vevnitř domrdá.
viz fotky na https://photos.go...hTWV9HTFVR
au.. tvl.
Mmch ja mam druhou hrusku.. taky se mi uvolnil sroub. Ale mam jeden z prvnich kusu v CZ cca 2/2013.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Chlapi, ďakujem za typy a rady. Ten konektor v regulátore, bol zasvinený jak na 40 ročnej Avii, tak som sa potešil, že to bude regler, no kamoš to meral a ako som pisal, podľa neho je to v poriadku. Ja o elektrike viem akurát že kope, takže budem musieť počkať na parťáka a potom dám vedieť.
Upravil BranoNM dne 03.01.2018 09:46
Šmolková R1200GS LC