Zdravím kolegy, tento víkend jsem se byl trochu projet a zjistil jsem, že mi skoro nebrzdí zadní brzda. Nepotřebuju slyšet, že zadní brzda brzdí o dost míň, než přední. To je mi jasný, ale mě skutečně nebrzdí skoro vůbec. Navíc nožní páka jde v podstatě nadoraz. Neměl jsem náladu motorku po dojetí nějak prohlížet, protože jsem byl zmrzlej jak sobolí... Jen - obě brzdové kapaliny jsou ok, zadní obložení vypadá, že ještě něco vydrží. Je možné, že je jen špatně nastavená páka zadní brzdy? Pokud ano, proč došlo ke změně jejího účinku? Podotýkám, že předloni fungovala dobře. Minulou sezonu jsem to nezjistil, protože brzdím obě brzdy najednou (vím, že to není potřeba, ale mám ještě jiné motorky a jsem tak zvyklej) a přední brzda je ostrá tak, jak má. Omlouvám se za sáhodlouhý popis a předem děkuju za případnou radu. Pokud to nevyřeším, čeká mě servis. To je jasný.
P.S. Omylem jsem poslal stejný příspěvek do diskuze k ADV vzduch. Omluva.
Když budeš mít smůlu tak to budeš dělat častěji.Na minulém LC mi to dělali vždy když jsem jel na servis a asi dvakrát jsem to dělal sám mezi servisníma prohlídkama.
A proč??? Protože se ten pedál propadal i když se s tím jezdilo.
PavelDR> to jako vazne? U motorky za pul mice si musi majitel odvzdusnovat brzdu mezi servisama??? :-O
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Duální brzdy, každej normální člověk zleniví a používá jen předek... na motorce za půl míče
fakt je, že když přesednu jinam, tak je to na lištu
pod trvalým dohledem
PavelDR napsal:
Když budeš mít smůlu tak to budeš dělat častěji.Na minulém LC mi to dělali vždy když jsem jel na servis a asi dvakrát jsem to dělal sám mezi servisníma prohlídkama.
A proč??? Protože se ten pedál propadal i když se s tím jezdilo.
Údajně to LCčka dělají!!!!!!!
Asi mam rovnaky problem, prva jazda od Oktobra, rovnake symptomy
Staci odvzdusinit zadnu brzdu? Staci klasickym sposobom? Nemam diag, ani specialne odvzdusnovace, cize len napumpovat, podrzat pedal, uvolnit odvzdusnovak...
PavelDR napsal:
Když budeš mít smůlu tak to budeš dělat častěji.Na minulém LC mi to dělali vždy když jsem jel na servis a asi dvakrát jsem to dělal sám mezi servisníma prohlídkama.
A proč??? Protože se ten pedál propadal i když se s tím jezdilo.
Údajně to LCčka dělají!!!!!!!
Asi mam rovnaky problem, prva jazda od Oktobra, rovnake symptomy
Staci odvzdusinit zadnu brzdu? Staci klasickym sposobom? Nemam diag, ani specialne odvzdusnovace, cize len napumpovat, podrzat pedal, uvolnit odvzdusnovak...
Ano stačí klasicky odvzdušnit jak píšeš. Teď jsem to taky dělal.
PavelDR napsal:
Když budeš mít smůlu tak to budeš dělat častěji.Na minulém LC mi to dělali vždy když jsem jel na servis a asi dvakrát jsem to dělal sám mezi servisníma prohlídkama.
A proč??? Protože se ten pedál propadal i když se s tím jezdilo.
Údajně to LCčka dělají!!!!!!!
Asi mam rovnaky problem, prva jazda od Oktobra, rovnake symptomy
Staci odvzdusinit zadnu brzdu? Staci klasickym sposobom? Nemam diag, ani specialne odvzdusnovace, cize len napumpovat, podrzat pedal, uvolnit odvzdusnovak...
Ano stačí klasicky odvzdušnit jak píšeš. Teď jsem to taky dělal.
Tak hotovo, po odvzduseni problem vyrieseny. Ale nejako mi to nejde do hlavy preco sa to deje, ja zadnu brzdu pouzivam, len moto v zime stala.
A navyse nemal som pocit ze by z nej isli nejaké bublinky...
Zdravím po delší době. I u mě problém vyřešen odvzdušněním... Tuhle motku miluju, ale tak stupidní (a nejen u mě, jak vidím) problém mě nutí se zeptat, kde udělali soudruzi ze SRn chybu...
Ahoj,
tak k zadní brzdě, bych měl taky jeden docela zajímavý poznatek, tedy alespoň z mého pohledu. Jelikož cca deset let lítám většinou po okruzích (mám jak superbike, tak supersport), tak nejen že používám zadní brzdu poměrně často, ale hlavně výměna kapaliny, či odvzdušnění brzd je celkem častá záležitost. Faktem je, ale že ani jedna z výše uvedených motorek nemá ABS a od pumpy jde do každého brzdiče samostatný šlahoun, takže jednoduchá věc.
Bávko (LC) mám poměrně krátce a také mě zarazil neskutečně dlouhý chod zadní brzdy, skoro až do krajní polohy, což opravdu není normální ani u starých motorek s gumovými hadicemi.
Dnes jsem se tedy dal do výměny kapaliny (předek, zadek) a do následného odvzdušnění brzd. Předek proběhl bez problému, ale u zadku mě zarazilo, že i když jsem vymačkal něco přes cca 200 ml, tak nikde ani náznak bublinky vzduchu a nožní páka pořád jak gumová .... Vzal jsem tedy diagnostiku a udělal servisní operaci, která tam je připravená v sekci ABS pro výměnu brzdové kapaliny (je tam zvlášť pro předek a zvlášť pro zadek, kdy se během aktivace ABS celkem 3x po dvou vteřinách mačká brzda). Následně jsem začal odvzdušňovat a po odmačkání cca 70 ml brzdové kapaliny začaly hadicí vycházet vzduchové bubliny v takovém množství, že jsem jen zíral. výsledek je, že brzda je teď krásně tuhá (tedy na cestovní motocykl) a chod páčky je dle mých představ.
Nabízí se tedy myšlenka (ale nevím jestli opodstatněná, neb nejsem odborník), že hromadění vzduchu probíhá někde okolo jednotky ABS, protože prvotní vymačkání by dle mě muselo i v případě zavzdušnění pumpy vyhnat vzduch už při "prvním" 200ml průplachu. Může to být jen shoda náhod, ale takovéhle chování jsem u motocyklové zadní brzdy ještě neviděl....
Resim to v praci skoro porad a nikdy jsem nemusel poustet test diagnostikou. Vzdy staci odvzdusnit a brzda brzdi a funguje jak ma
... servis a diagnostika BMW Motorrad
servisak napsal:
Resim to v praci skoro porad a nikdy jsem nemusel poustet test diagnostikou. Vzdy staci odvzdusnit a brzda brzdi a funguje jak ma
Já bych očekával to samé, a rozhodně se nepřu, že to tak není. Bylo to jen takové malé zamyšlení, kde se ten vzduch vlastně shromažďuje (vymačkat takové množství kapaliny bez bublinky, je prostě divné - ).
A souhlasím, že to má jít normálním způsobem, vždyť i v dílenském manuálu je naprosto běžný postup výměny kapaliny a odvzdušnění tu je také klasické ....... proste jen nevím a hledám příčinu.
O tom, proč tam vůbec vzniká v takovém množství, mě nenapadá už vůbec nic a vysvětlení, že to je tím, že se méně brzdí zadkem..... no nemyslím si to (ale na tom nesejde).
Mám doma pět motorek a nikdy se mi bez příčiny nestalo (ať už s tím brzdím, nebo ne) že by se brzda takhle drasticky bez jakékoliv příčiny sama zavzdušnila ..... ale vzhledem k tomu, že rozhodně nejsem sám, komu se to děje, tak patrně nezbývá než se smířit s tím, že to u téhle motorky nebude závada, ale vlastnost.
tohle je zajimavy, asi rok zpatky jsme se necim podobnym okrajove zabyvali u prototypu cerpadla klimosky, delalo bubliny a nemelo ....
predpokladam ze ten ABS blok je v principu stejnej jako u aut, takze jsou tam nejake ventily a pistek kterej rozkmita kapalinu a ten by mohl "vyrabet" ty bubliny, staci nejaka mikronetesnost a nastrada se to
pak celkem logicky, hlavne pokud se zadni brzda moc nepouziva, se tak v kanalcich, kde kapalina tece kdyz je ABS aktivni, ten vzduch hromadi
a stejne logicky pak pri jen jednoduchem mechanickem odvzdusneni odvzdusni jen vetev v ABS bloku ktera je otevrena pri neaktivnim ABS
asi proto ti to po spusteni toho diagnostickyho testu odejde vic bublin, protoze predpokladam ze to je prave kvuli tomu ze pro odvzdusneni to otevre v ABSku ty cesty ktere jsou funkcni jen pri aktivovanem ABS
a cele to dava smysl i v tom ze se zavzdusnuje zadni kdyz se nepouziva, protoze pokud se pouziva predni, tak se ta vetev v ABS bloku staci proplachnout, protoze se vic aktivuje predek
zrejme se tohle da overit porovnanim odvzdusneni s/bez te diagnostiky, pri te dignostice by vzduchu melo byt vic (jak pise Senior) a taky by se mela prodlouzit recidiva toho zavzdusneni