cepik napsal:
Ahoj chtěl bych vyměnit origo zásuvku 12v za usb.Nemáte někdo zkušenosti s typem co se tam vejde bez nějakých velkých úprav.Díky za info.
tam se vejde USB? ja jsem mel na osmikile separatni drat z baterky s pojistkou.
Koupeno v TT.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
No redukce na tu DIN zásuvku (co jsem viděl) je dost veliká a trčí tam, výměna za USB by byla dobrý řešení kdyby se našlo něco vhodnýho .já to mám vytaženo přes pojistku na zapalovačovou zásuvku(za boční kapotáž)
a v tom usb adapter
Upravil kim dne 21.03.2018 19:01
Vzal jsem 12V zásuvku ze Superba, na vrakáči za 50,- a dal ju z druhé strany klíčku stejně jako je originál zásuvka. Stačí udělat díru do toho horního plastu, v tom spodním už díra je. A mám to přímo na baterku přes 10A pojistku. Vypadá to, jako by to tam patřilo a do toho strčím i to USB, nebo nabíječku apod. Je to takové univerzálnější. Ale řekl bych, že na to místo půjde namontovat i nějaká čistě USB zásuvka, pokud bude aspoň trochu rozumná. Místa je pod tím dost.
janrypal přiložený následující obrázek:
Já jsem tam dal druhou malou, ze spodní části toho horního plastu je vylisovaný obrys malé DIN zásuvky. Velká zásuvka se šroubovacím zajištěním tam vleze pouze s úpravou plastů.
Ja jsem nakonec koupil kokpit za 25 euro ze slovenska a usb interphone a vypadá to dobře skoro jako TT.Jen dokoupit vypínač nebo dát relátko a je hotovo.
Já mám kokpit udělán z kartitu... Mám tam 2x USB + zvlášť voltmeter... Oboje připojené přes origo BMW zásuvku takže vše funguje jen s klíčkem... Jinak kolegovi jsem teď dělál kokpit z plexiskla a taky to vypadá dost dobře.. Jinak on hodil origo zásuvku pryč a místo ní dal přímo 2x USB a má klid.. Jen musel trošku zvětšit díru
Magmar napsal:
Já mám kokpit udělán z kartitu... Mám tam 2x USB + zvlášť voltmeter... Oboje připojené přes origo BMW zásuvku takže vše funguje jen s klíčkem... Jinak kolegovi jsem teď dělál kokpit z plexiskla a taky to vypadá dost dobře.. Jinak on hodil origo zásuvku pryč a místo ní dal přímo 2x USB a má klid.. Jen musel trošku zvětšit díru
Jen bacha na voltmetry žerou baterii -a když vám někdo řekne že to nic nežere a nevadí to, tak mu jen řekni ,,počkej kámo -vezmi trubku a hned ho jebni ,hned ho zabi" (tak nějak by to řekl Luboš Lakatoš Měl jse tam digitální a klesalo mě napětí o cca 0.8V za cca 5dní dal jsem ho do řiti a stabilní ,přitom ampermetr ukázal odběr 0,0nic ale je to 0,0nic den noc pořád.Dal bych ho podruhý přes vypínač.
Upravil kim dne 12.04.2018 16:48
Proto jsem napsal, že je to oboje přes bmw zásuvku... Ten odběr je tak malej, že canbus to utne.. Takže se žádné vybíjení nekoná.. Již to tam nějakou chvíli a vše je v pohodě.. No dobře po 4 týdnech měla baterka 12.1 ale to prisuzuji samovybijeni baterky..
Zespodu ta zásuvka vypadá takto. Jinak všechny ostatní věci mám připojené přes ovladač pro Arduino (ta červeně svítící věc mezi vzduch. filtrem a baterií). Původně jsem tam měl relata, ale ta v nesepnutém stavu při určitých otáčkách protivně drnčela, tak jsem to vyměnil za MOSFET tranzistory, které drnčet nemůžou. Princip je takový, že originál canbus zásuvka zapne celý ten modul a ten pak spíná jednotlivé spotřebiče přímo z baterie. Po vypnutí klíčku se po těch 60 sek. canbus vypne a odpojí napájení mosfetů, takže odběr z baterie je nulový. Mám tam připojená přídavné světla, vyhřívané rukojeti atd. A další fígl je v možnosti v různého zapojení, např. když zapnu dálkové světlo, automaticky se mi rozsvítí i obě přídavná světla, zatímco když zapnu přídavná světla vypínačem, dálkové se samozřejmě nerozsvítí.
janrypal přiložený následující obrázek:
janrypal napsal:
Zespodu ta zásuvka vypadá takto. Jinak všechny ostatní věci mám připojené přes ovladač pro Arduino (ta červeně svítící věc mezi vzduch. filtrem a baterií). Původně jsem tam měl relata, ale ta v nesepnutém stavu při určitých otáčkách protivně drnčela, tak jsem to vyměnil za MOSFET tranzistory, které drnčet nemůžou. Princip je takový, že originál canbus zásuvka zapne celý ten modul a ten pak spíná jednotlivé spotřebiče přímo z baterie. Po vypnutí klíčku se po těch 60 sek. canbus vypne a odpojí napájení mosfetů, takže odběr z baterie je nulový. Mám tam připojená přídavné světla, vyhřívané rukojeti atd. A další fígl je v možnosti v různého zapojení, např. když zapnu dálkové světlo, automaticky se mi rozsvítí i obě přídavná světla, zatímco když zapnu přídavná světla vypínačem, dálkové se samozřejmě nerozsvítí.
Zajímavé řešení to asi nebude k sehnání jako komplet sestava .Jak si to rozumí s vlhkostí?
Třeba tento. https://www.ebay....SwL81aQiKx . Je to do cca 5 A na jeden výstup (krátkodobě do 20 A), nemá to totiž chladiče. Ale pro naše účely myslím stačí. Pochybuju, že přes to bude někdo připojovat rychlovarnou konvici...
Upravil janrypal dne 19.04.2018 17:27
Tak jsem se do toho taky pustil Všem děkuji za inspiraci. Mám hotovo a je to pecka. opravdu to vypadá jak origo elektriku jsem vzal z originál DIN zásuvky. Ty dva plasty se musí dost upravit. Vrchní na přesný průměr a ten spodní musí být trošku volnější aby tam šla zásuvka zešikma zastrčit bez šponování materiálu.
Zasuvku mam z Ali od rákosníka. Input 12/24V.
Co jsem měřil origo zásuvku tak na vstupu je 12,4V vklidu a 14 při nastartované motorce, tak snad to zásuvka vydrží
Kávlík jsem použil audio dvoulinku 1.5mm. Myslím že to je až nad hlavu
https://img24.rajce.idnes.cz/d2402/16/16173/16173427_12bf375fbaf2c68c5b4ac846597e069f/images/WhatsAppImage2019-06-30at21.13.45.jpg?ver=0
Casari přiložený následující obrázek: