Ahoj všichni. Stal sem se čerstvým majitelem RMW r1100gs.
Interval výměny motorového oleje je jasný po 10 000 nebo 1 rok, u kardanu je to po 40 000 nebo 2 roky ale nějak sem z té tabulky nepochopil po kolika KM se mění v převodovce.
Taky by mě zajímalo jaký je BMW doporučený olej do motoru a převodovky/kardanu pro r1100gs. Za další nevím kdy se mění rozvody a jestli vůbec.
Nezajímá mě jak komu co vyhovuje atd. potřebuju se dozvědět jaké intervaly doporučuje výrobce a jaké oleje doporučuje výrobce. Předem děkuji všem za ochotu.
FRN napsal:
Ahoj všichni. Stal sem se čerstvým majitelem RMW r1100gs.
Interval výměny motorového oleje je jasný po 10 000 nebo 1 rok, u kardanu je to po 40 000 nebo 2 roky ale nějak sem z té tabulky nepochopil po kolika KM se mění v převodovce.
Taky by mě zajímalo jaký je BMW doporučený olej do motoru a převodovky/kardanu pro r1100gs. Za další nevím kdy se mění rozvody a jestli vůbec.
Nezajímá mě jak komu co vyhovuje atd. potřebuju se dozvědět jaké intervaly doporučuje výrobce a jaké oleje doporučuje výrobce. Předem děkuji všem za ochotu.
Ahoj,
převodovka se mění po 20 tis. km. Já osobně tam leju Motul Gear 80W90 GL 5.To samé do kardanu (pokud často brodíš tak ho měn častěji). Do motoru patří minerál 20W50, nejlépe bez přísad pro převodovku, čili autovej. Blbě se shání, ale dá se. Já osobně Repsol 20W50. Rozvody Tě přežijou, neřeš.
Čus a hodně šťastných kilometrů.
Pomatenost, zvaná BMW.
Díky, ten repsol se mi taky zamlouvá a do převodovky hodně lidí dává ten Castrol MTX 75W-140. Taky sem se nekde dočetl že výrobce snad nedoporučuje žádnej konkrétní olej ale jen sou tam podmínky ve specifikaci akorát nerozumím tomu že té specifikaci vyhový i klasický motorový olej s příměsí pro převodovky. Znamená to snad že ho tam taky můžu nalejt?
Jinak děkuju za přání a doufám že si brzy zvyknu,před tim sem jezdil na mnohem lehčí motorce.
Cesťáky mají společnou náplň pro motor, převodovku a spojku. Oleje jsou pro motory které točí klidně 10-12tis/min, mají navíc aditiva pro spojku a pro ozubená kola.
BMW točí 8 tis, rozvod mají řetězem stejně jako japonské motory, takže pro olej je to taková víkendová pohodička. Pája
FRN napsal:
Díky, ten repsol se mi taky zamlouvá a do převodovky hodně lidí dává ten Castrol MTX 75W-140. Taky sem se nekde dočetl že výrobce snad nedoporučuje žádnej konkrétní olej ale jen sou tam podmínky ve specifikaci akorát nerozumím tomu že té specifikaci vyhový i klasický motorový olej s příměsí pro převodovky. Znamená to snad že ho tam taky můžu nalejt?
Jinak děkuju za přání a doufám že si brzy zvyknu,před tim sem jezdil na mnohem lehčí motorce.
Před Repsolem jsem tam dával Motul 3000 20W50, ten je s přísadou pro společnou spojku a motor ho trochu baštil. Ten Repsol je levnej, cca 600,- Kč/ 5 lt. a motor teď nežere skoro nic. Přísada pro společnou spojku ničemu nevadí, ale je tam zbytečná.
No a převodovej minerál Motul GearBox 80W90 GL 5 (pro hypoidní soukolí) má přísadu MoS (molybdensulfid). Převodovka jde super měkce, nehučí, kvalty tam padají bez hluku a mně vyhovuje. Důležitá je jen ta specifikace GL 5 !
Jinak po pár kilometrech si na váhu zvykneš. Zajeď někam do pole, či lesa a trénuj. Po pár držkopádech Ti ta váha přestane vadit.
Děkuji. Tak pujdu taky do toho motulu. Chci dát GSku to nejlepší. S hlukem ani s řazením nemám problém ale třeba to bude ještě lepší. Jo a do karadanu taky ten motul?
Jinak kopil sem motorku na který neni ani skrábaneček takže si držkopády raději odpustím.... No ale jsem realista tak doufá že sebou plácnu na trávu. Taky mě napadlo skusit prně terén abych se stím naučil svičit.
FRN napsal:
Děkuji. Tak pujdu taky do toho motulu. Chci dát GSku to nejlepší. S hlukem ani s řazením nemám problém ale třeba to bude ještě lepší. Jo a do karadanu taky ten motul?
Jinak kopil sem motorku na který neni ani skrábaneček takže si držkopády raději odpustím.... No ale jsem realista tak doufá že sebou plácnu na trávu. Taky mě napadlo skusit prně terén abych se stím naučil svičit.
Do kardanu lej to samé jako do převodovky. Kardan cca 0,2 lt a převodovka cca 0,8 lt. Já měním olej v kardanu každý rok po motorkářské dovolené (loni Rumunsko a časté brody řekama).
Těma držkopádama myslím jen pády v terénu při malých rychlostech. Pokud máš padáky, tak žádný problém. Motorku položíš na padáky a plavně s sebou mrskneš do bahna.
Pomatenost, zvaná BMW.
FRN napsal:
Ono je pravda že 0.2l je prd a pro klid duše by mě nezabilo to vyměnit každej rok.
A jaký dáváš svíčky,někdo tady plsal Brisk nebo NGK ale nevim tip.
Padáky nemám,jen ty plastový kdoví co. Jo a koupil sem to se silníčnáma gumama to bude paráda. Planujem jet do Rumunska tak to musím pak přezout.
Svíčky jsem dal bezelektrodové Brisk 14 LGS. Mají prý lepší výkon, protože jiskra je větší, ale na chodu motoru to asi nepoznáš.
Padáky si pořiď, to je základ. No a do Rumunska obuj Mitas E09 Dakar, nebo nějaký jiný "špuntovky", teda pokud chceš projet Karpaty nejen po silnicích. My tam taky letos jedem znovu. Jezdíme vesměs mimo hlavní silnice po venkově a to je občas dost hustý.
Pomatenost, zvaná BMW.
Myslel sem spíš e-07. e-09 sem taky používal ale ty mizeli před očima. Loni sme byli na ukrajině a tak mam trosku představu jak to asi bude vypadat v Rumunsku. Jedou s nama dva transalpy tak nečekám žádný maso. Jinak UK sem odjel na Dunlop trailmax a rocela pohoda ale na XT600 který má 170kg
FRN napsal:
ještě sem četl v rozpisu údržby že se má po 10 000 dopínat řemen alternátoru,děláte to někdo?
Já to nedělám, řemen drží napnutý jak blázen. A zadní guma E09 Dakar opravdu vydrží tak těch 10 tis. Předek je horší 6 tis.km a konec. Ale za tu cenu.....
A rozměr neřeš, na předek 100/90-19 a na zadek 140/80-17 bezdušovku. Já mám na předku teď duši, ale novou E09 dám bez duše, víc podmazat a drží taky.
Pomatenost, zvaná BMW.
heleď tohle všechno máš v manuálu, pokud ho máš, typ svíček, specifikace olejů, plány servisů
nevím jak R1100 GS, ale 1150 má předepsaný svíčky NGK, což se mi nelíbí a až budu měnit zkusím taky Brisky
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Podařilo se mi sehnat jen Navod k obsluze na R1150gs a podle info by to melo bejt jakš takš stejný ale jaký tam má přijí olej a jaký svíčky to tam neni. Je tam jak motorku zkontrolovat, jak nastartovat a jet a něco o bezpečnosti. Mimochodem kdyby nekdo z Vás měl Návod k opsluze nebo servisní manuál na 1100gs to by byla paráda.
manuály jsou 2, uživatelský (jak se na tom jezdí, jak se to dává na stojna, číslo na BMW partnera ) a servisní (servisní knížka, údržba, technický data, oleje, svíčky)
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?