koukal jsem na video https://www.youtu...iWuolNYGyI a zkusil to i na mé bramboře. Dle tvrzení hocha ve videu, když není převodovka v tahu, tak to řadícímu segmentu nevadí. Otázka je, používáte to?
Když vychytám ten správný moment tak tam ty kvalty padají nahoru i dolů hladce bez jakékoli síly.
Jinak mám samozřejmě v oblibě efektní podřazování spojkou, když jsou v okolí samičky. :-)
Neexistuje špatné počasí!
Ok, díky za upozornění. Již nikdy více. Chtěl jsem to zjistit pro případ kdyby mi umřela spojka, tak ať se někde nevykulím/dojedu někam kde to budu moct řešit.
vvalosek napsal:
Ok, díky za upozornění. Již nikdy více. Chtěl jsem to zjistit pro případ kdyby mi umřela spojka, tak ať se někde nevykulím/dojedu někam kde to budu moct řešit.
V.
pokud je všechno v cajku (hlava i motorka), tak asi není moc šancí, že ti odejde (ta naše suchá) spojka jen tak ze dne na den.
To se většinou stává neodborným zásahem při výměně spojky, vyteklým guferem z převodovky (olej na lamele) a nebo idi.otskou manipulací se spojkou.
Já mám na spojce 255tis. km ( a to spojku používám furt, protože jsem línej brzdit a radši 2x podřadím) a rozhodně se nechystám učit se řadit bez spojky pro případ, že by někde náhle umřela... takže to chce klid a nevymýšlet pi.čoviny.
Jestli seš chabrus, tak si kup LC s asistentem řazení
Upravil Mr GS dne 21.05.2018 11:25
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Řadím často a vždy se spojkou, při podřazování s meziplynem abych srovnal otáčky kola a motoru. Měl jsem měněnou spojku a kontrolovanou převodovku, ale po jejím servise se mi zavzdušnila hydraulika, viz mé předchozí diskuze. Stalo se mi to na dálnici, když jsem jel do práce, a jen o fous jsem z ní vyjel a nevymázl se. Proto jsem se o to začal zajímat, abych pak podobným karambolům předešel (zařazená 6, 130+km/h a přede mnou bouračka a náhle přejíždějící auta do pruhu ve kterém jsem jel, při zjištění že mám gumovou spojkovou páčku a nejde vymáčknout/řadit jsem měl smrt v očích, a dlouho jsem vyklepával z nohavic bobky)
Samozřejmě dle vašich reakcí soudím, že opravdu to není prospěšné pro motorku, tudíž ani neplánuji na denní bázi s ní takhle zacházet. Nepřistupuju na styl/úroveň komunikace jako jsou urážky, viz. servisák, tohle spíš patří na ty motorkáře (byť je to zkušený fachman).
Díky za vaše zkušenosti. Dotaz bych bral jako zodpovězený, ať se budoucí neznalí dočtou rychle a stručně, že pokud je funkční spojka, tak ji používat vždy, a v případě krizové situace, aby uměli bezpečně zastavit např. i bez spojky.
Neexistuje špatné počasí!
Nevidím jediný plus proč na 1150 řadit bezespojky, ale jde to jak nahoru tak dolů, chce to cvik v plynu, hlavně při řazení dolů. Ubrat, rychle vrknout s plynem a ve spránvý okamžik řadit. Dá se to naučit tak, že není poznat rozdíl se spojkou.
Jestli mě nešálí zrak, tak je to originální BMW "asistent". Takže to bude fungovat jako originální BMW "asistent".
Viz. http://www.realoe...3418536884...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
vvalosek napsal:
.................. Nepřistupuju na styl/úroveň komunikace jako jsou urážky, viz. servisák, tohle spíš patří na ty motorkáře (byť je to zkušený fachman).
Díky za vaše zkušenosti. Dotaz bych bral jako zodpovězený, ať se budoucí neznalí dočtou rychle a stručně, že pokud je funkční spojka, tak ji používat vždy, a v případě krizové situace, aby uměli bezpečně zastavit např. i bez spojky.
Nezlob se na mě, ale kdyby byl první příspěvek napsán s tím vysvětlením, že jsi měl nějakou "krizovku" a proto se na to ptáš, tak bys určitě nedostal takovou "odpověď " jakou jsi dostal - jak od Milana, tak ode mně.
V tomhle případě to bylo opravdu myšleno jako "na blbou otázku, blbá odpověď".
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Presne tak. Hlavne kdyz mas krizovku tak vzdy tunspojku vymacknes. Prece nepoletis nebudes brzdit a zarazenou 5tku
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Právě proto jsem psal sem, abych nedostal odpověď kterou jsem dostal (ironie). Pokud bych měl tu znalost jakou mám teď, tak bych se spíš zeptal: "Proč to chce dotyčný vědět, pokud by to dělal, bude si tím ničit to a tamto."
Nejsem hater, ale jsem docela zklamaný z reakce. V práci se setkávám dennodenně s lidmi, co něco nechápou, nevědí, potřebují vysvětlit. Pokud bych měl k nim stejný přístup, tak bych letěl během chvíle jak namydlenej blesk. Považovat někoho za blbce kvůli první "špatně" položené otázce, to přece není správné, teda mě to aspoň tak přijde. A proto chodím hlavně sem. Konec OT.
Neexistuje špatné počasí!
Nevím jak u dvanáctky,ale u 1150ky a v podstatě u fšech asi 40ti motorek co sem měl šlo vždy řadit bez spojky naprosto normálně. Vždy teda jen nahorů,lehce ubrat a v ten moment to tam jde řek bych líp,než s vymáčklou spojkou. Celej tan slavnej QS přece nedělá nic jinýho,než že v moment toho řazení na nějakou tu milisekundu vypne zapalování,tudíž motor udělá to stejný co při tom lehkým ubrání plynu,ztratí výkon a odlehčí těm kolům co se přesouvají. A ta převodovka sama o sobě je přece furt stejná. Ale když je někdo dřevák,bez citu v ruce,nebo bez sluchu,tak toho QS potřebuje:-) Řadím ze spojkou,ale vím,že to jde a není to o nějakým škrkání v převodovce,ale je to naprosto hladký. Ale NAHORU,dolů to chce víc soustředění. Ale jako nouzovka někde mimo města se tak dá normálka frčet,když teda na nějaké mašině selže ovládání spojky.
vvalosek napsal:
Právě proto jsem psal sem, abych nedostal odpověď kterou jsem dostal (ironie). Pokud bych měl tu znalost jakou mám teď, tak bych se spíš zeptal: "Proč to chce dotyčný vědět, pokud by to dělal, bude si tím ničit to a tamto."
Nejsem hater, ale jsem docela zklamaný z reakce. V práci se setkávám dennodenně s lidmi, co něco nechápou, nevědí, potřebují vysvětlit. Pokud bych měl k nim stejný přístup, tak bych letěl během chvíle jak namydlenej blesk. Považovat někoho za blbce kvůli první "špatně" položené otázce, to přece není správné, teda mě to aspoň tak přijde. A proto chodím hlavně sem. Konec OT.
To vvalosek - nic si ze zdejší odpovědi nedělej. Pokaždý je tu pár jedinců, co musej někoho utřít. Jako na každým foru. Občas řadim bez spojky, jen nahoru a jen od dvojky výš. Třeba když jedu na okruhu, nebo ostřejc na silnici. dělám to léta, na stejným stroji 12 gs. Při intenzivnim brzdění samozřejmě spojku nevymačkávám, kvůli využití brzdný síly motoru. Je to podstatný rozdíl,brzdit se spojkou vymačklou nebo bez spojky, což si může každý vyzkoušet, místo prudění na fóru. a ted zas do mě
Radit bez spojky sem ani nezkousel a ani me to nenapadlo.samozrejme ze brzdim aji s motorem anebo jen uberu a podradim takze nebrzdim... prevodofku mam tu poruchovou 96stku a spojku mam puvodni. 183000 km.
Kupredu spatki ni krok...
Hasicskej napsal:
Občas řadim bez spojky, jen nahoru a jen od dvojky výš.
pak doufam, ze to napises do inzeratu az/jestli budes tu dvanactku prodavat.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Hasicskej napsal:
Občas řadim bez spojky, jen nahoru a jen od dvojky výš.
pak doufam, ze to napises do inzeratu az/jestli budes tu dvanactku prodavat.
Nemoralizuj, hicksi, zrovna ty.doufat můžeš..
nebud baba a neklickuj. Tak uvedes do inzeratu jaky prasarny jsi s tim vyvadel, nebo ne?
...trh bude mit pro tyhle veci bezesporu pochopeni ...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Ale tohle přece není žádná prasárna,co to je zas za sračky? Vyzkoušej si to a uvidíš sám. Když se to umí,tak to tam fakt klape líp,než se spojkou,naprosto lehce a tiše. Fakt se dá tou pravou rukou plně nahradit ten zázračnej QS,jen to u toho nestřelí do výfuku...