Máte někdo zkušenosti s přepravou motorek na vozíku do Turecka?
Plánovaná situace:
Mikrobus+vlek+5motorek, 5řidičů+3xbaťůžek, v Turecku necháme auto-vlek... na moto Gruzie,Arménie a zpět Turecko k autu.
Co z toho vyplívají za problémy co se týká hranic , zápisu vozidel do pasu atd.
Po prostudování info na stránkách UAMK http://www.uamk.c...38/turecko z toho nejsem moc moudrej, a vím že turci s tímto mají problém.
Díky za info.
Milis GS-TT
V Turecku necháte auto s vlekem leda včetně batůžku co ho má napsaný v papírech. Co do Turecka vjede - musí vyjet.
Řešili jsem to cca 3 roky zpátky a neřekl bych že se to změnilo.
Kochač GS Pavel -- jezdím tak abych dojel vcelku. www.diodky.cz
...a jak jste to vyřešili?
No pokud za těchto podmínek (1 spolujezdec napsané auto, +další vozík) bychom dojeli naložení až do Gruzie, nebudou mít v Turecku problém že auto-soupravu má napsanou a měl by řídit (a samozřejmě nebude) někdo kdo na to nemá řidičák? viz citace z podmínek UAMK : "Dočasně dovezené vozidlo může být v Turecku užíváno pouze dovozcem, přičemž jej nesmí užívat žádná třetí strana, a to i v případě, že tato osoba bydliště mimo Turecko." Milis GS-TT
to nevim, byli jsme 4 a jeden z nás měl moto,auto a vozík.
Auto s vlekem zůstalo po velice dlouhé celodenní diskuzi v mezicelním prostoru.
Přeížděli jsme z Tur do Syrie ( ted koukám co sem napsal za roky zpátky ... blbost je to dýl ) , tam byl problém že do Syr zase nemohl mít jeden člověk víc vozidel při vstupu do země...
Řádně to prozkoumejte, ty nervy na hranici byly fakt děsný. Už to vypadalo že losem určíme jednoho kdo zůstane s autem i motem v Tur a udělá si dovo tam ....
Kochač GS Pavel -- jezdím tak abych dojel vcelku. www.diodky.cz
...jasně.. toto je nejspolehlivější varianta, ale chtěli jsme přes velkou část Turecka ušetřit čas, gumy a palivo.
Upravil milis dne 30.05.2018 14:08
Milis GS-TT
V kostce. Pokud se něco nezměnilo (o čemž pochybuji), tak na každý stroj musí být řidič. A ti stejní řidiči musí být u toho když se země opouští.
Měli jsme vyřízený CDP (moto, auto)karnet přes ÚAMK. Turek po nás chtěl ATA (elektronika, zboží všeobecně) karnet. Strávili jsme na hranicích 72 hodin a i přes intervence prezidenta Tureckého autoklubu, českého velvyslance v TR, mávání Istanbulskou úmluvou (ta řeší používání karnetů) jsme se stejně dál nedostali.
Kdyžtak mi po šesté zavolej. Tlf mám v profilu.
... BMW I´m lovin it ...
My beloved, My precious, My R1100GS, R1200GS 30 Jähre 2010
Toš to máš tak. Kúpíš cedník, teče. Zalepíš ďúry, necedí
Pokud je to tedy tak, že na každý stroj musí být řidič, tak není nejjednodušší řešení přepsat jednu motorku na někoho ze spolujezdkyň a po návratu to zase vrátit? Je to voser, ale na úřadě je to formalita a neměl by být následně problém na hranici.
teda za předpokladu, že má spolujezdkyně řidičák na moto což asi bude problém :-)
Upravil Mardock dne 30.05.2018 18:20
KOCHAČ AMATÉR http://mardock.ra...
Jsou o tomto nejake nove informace, zkusenosti? Chteli bychom pristi rok do Gruzie a dat motorky na vozik az treba do Batumi. Diky za info
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i
Myslím si, že se v tomto ohledu nic nezměnilo. A nic tím neušetříte.. Vůbec nic. Navíc v Turecku už je to zajímavější a stojí za to si jej projet. Nemá smysl táhat GS na vozíku, já to jel 2019 na jednobuchu a taky jsem přežil...
Gruzinsko, Armensko a všeobecne tieto "správne" offroadove krajiny si viac užiješ na ľahkej, resp nejakom 150kg dualsporte (690, 701, Xchallenge, PR7...) a ťahať tam veľké GSo má výhodu iba práve v tom pohodli, kým tam dôjdeš. Tiež nechápem význam ťahať GSko na vozíku kamkoľvek, je to pomalšie (zápchy, čakanie v kolóne na hraniciach) a aj vnímanie cesty je úplne o inom na motorke ako v aute, teda aspoň u mňa je to tak. Ak tak strašne chcete ušetriť gumy, doporučujem potiahnuť s vozíkom niekam na koniec Srbska a odtiaľ si už užívať BG, GR po vlastnej osi. A ako bolo spomenuté hore, keď niekto vojde do TR na niečom , musí na ňom vyjsť aj von (čo je vlastne aj princíp karnetu, tu ale stačí vypísať tlacivo), inak je to ako keby si ho predal na území TR, proti čomu sa vlastne v tom tlačive zaväzuješ. A nezabudnite, že vodič musí byť majitelom, inak treba notársky overené splnomocnenie od majiteľa (preložené do EN, najlepšie aj preložené do TR - to platí aj keď to máš na svoju firmu s inou adresou ako máš v pase, alebo je na IČO
Diky za info, ja to po ose jel a cilem je samozrejme vzit 3-4 motorky, bohuzel nemam tyden na presun po ose a popravde uz mam dost dalnicnich presunu po ose. Takze stale neni mozne tahnout treba tri motorky, i kdyz majitele budou v aute?
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i
Diky za info, ja to po ose jel a cilem je samozrejme vzit 3-4 motorky, bohuzel nemam tyden na presun po ose a popravde uz mam dost dalnicnich presunu po ose. Takze stale neni mozne tahnout treba tri motorky, i kdyz majitele budou v aute?
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i
Ještě jezdil odněkud trajekt do Batumi, ale časově to vycházelo jako cesta po ose.
Nezlob se tady to motorkařeni nechápu. Nemáš týden na přesun na moto, ale na přesun v autě ho máš.. Jestli si myslíš, že budete v autě rychlejší, tak to ani omylem. Tento rok jsem jel Turecko a ty hraniční kontroly hlavně na hranicích se Srbskem (z obou směru Maďarsko ale hlavně Bulharsko) byly brutální. Troufnu si říci v autě na 6-8 hodin. Na moto to objedete a i tak je to zdržení...
Ak nemáš čas (a máš peniaze) tak najjednoduchšie je poslať motorky cez Poliakov a doletieť do Batumi. Z tadiaľ sa môžeš potom domotať až domov a nebude ti ani ľúto doraziť štuple na diaľnici. Tento rok som sa vracal z GR (nútene) po diaľnici (streda/štvrtok koniec augusta) a zápchy na diaľnici boli spolu na trase GR-SK podľa plechovkarov na 11hodin státia v kolónach. Mne to natiahlo čas oproti Navi "iba" o 2 hodiny a to som na hulvata predbehoval každú kolónu. To máš + 1 deň cesty autom oproti motorke, keďže auto s vlekom nevali 140+ nakládka, vykládka, uskladnenie povozu