Tak na příští rok už je skutečně přichystáno, na podzim bude v Miláně, malé GS bude mít těžké spaní, protože tohle bude vážit snad o padesát kilo míň pod trvalým dohledem
Raději boule dole a k tomu pořádný podvozek, který není třeba vyměňovat, maximálně poladit, Excel homologovaná s motkou místo žuvačkových Behrů, zadní 18 a na to připravená kyvka, minimalistické přístroje a ne nějaký clusterfuck (už asi není problém 850gs), stupačky v ose kyvky nebo za a ne před, a hlavně výrazně nižší váha.
Jo, jsem pupkáč co stejně moc neumí mimo silnice jezdit, kdyby náhodou měl někdo problém. Stejně bych raději tohle, T7, 701 nebo klidně něco staršího a jezdil s tím do krámu pro rohlíky než ty nový euro výmysly.
Ta motorka je papírově tak dobrá, že strčí do kapsy hravě i legendární Superenduro. Bude vážit stejně, ale přitom bude mít ABS, kontrolu trakce, palivové mapy a o deset koní navíc. F850GS s 230 kilama a T7 s 220 kg budou jenom čumět na drát... není otázka, jaký to bude mít podvozek, dobrý jako všechny KTM, správný rozměr kol, podle lidí, co jeli nového Duka tak i skvělý motor... A z těch posledních fotek nevypadá ani ten hmyzí rypák tak odpudivě...
pod trvalým dohledem
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Nový model KTM 790 ADVENTURE R bude mít extrémní cestovní enduro a pouliční motocykl se závažnými off-roadovými vlastnostmi v tomto segmentu s bezkonkurenčním výkonem.
VÝZNAMNÉ ÚDAJE KTM 790 ADVENTURE R:
Poháněný novým 799cc KTM LC8c série 2, který byl naladěn více točivého momentu než KTM 790 DUKE
Rozsah přes 400 km - pro opravdové dobrodružství
Nízká výška sedadla pro maximální kontrolu ve všech situacích
Nízká montáž nádrže pro optimální těžiště
Přední a zadní plně nastavitelné zavěšení z WP s dlouhým pojezdem a vzpěrou PDS
Radiálně namontované přední čtyřpístkové posuvné měřítko s možností ABS a ABS
Nastavitelná ergonomie pro řidiče a jízdní situace
Rozptylové kolečka v reálných rozměrech terénu pro optimální výběr pneumatik
LED osvětlení všude kolem
Rozsáhlý balíček asistenčních systémů řidiče, včetně snímačů náklonu a režimů jízdy
Široký sortiment KTM PowerParts vyvinutý společně s motocyklem pro všechny požadavky
Tak bohužel zklamání... natankovaná 206 kg a u Tenere 700 to není o nic lepší, spíš stejně těžký.
Naštěstí se na 2019 vrací 690 Enduro R s větší nádrží a 73 k...údajně i podvozkově velmi dobrý.
čekal jsem o deset míň. když vybagruješ ABS fyzicky kompletně z motorky, dostaneš se o pět určitě. což je suchá na úrovni 950 Superenduro R, kde opravdu nebylo nic navíc. o zklamání bych nemluvil, možná jen o nereálném očekávání.
690ka bude némlich to samý, co předtím, asi si uvědomili, že se jim Husqvarna 701 dost dobře prodává na to, aby to nenabízeli v zemích, kde je oranžová lepší než žlutomodrá... Amíci upřednostní Husqvarnu, Australani zase KTM...
pod trvalým dohledem
Me teda prijde o dost povedenejsi nez f850gs. Snad minimalne za rok by mohla jit cena trochu dolu, momentalne to asi levne nebude. V85tt taky zajimava moznost a nekdy mozna prijde i tenerka Minimalne bude vetsi vyber.
Honda XL600R
KTM 790R
BMW GS
Superenduro vazilo 185 kg a v roce 2006 stalo 350 tis jako nové.
Výkon to má stejný, jen to tolik nebude žrát. Máme sklony idealizovat si minulost
a ujede to na nádrž 400-500 km, ne 150...
pod trvalým dohledem
Nikdo na to ještě nejel, ale všichni už jsou zklamaní ta naše povaha česká co
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
swat napsal:
Nikdo na to ještě nejel, ale všichni už jsou zklamaní ta naše povaha česká co
Jelikož za tu cenu půjde postavit cokoliv jiného, podobně použitelného, ale málokdy se to povede dokončit takto vyhnuslé.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Nesrovnavam s nicim. Chapu skvely podvozky a podobny benefity. Ale jezdit kvuli tomu na takhle ODPORNY motorce, to ani nahodou. Protoze si v KTM usmysleli, ze jejich masa bude mit nejdelsi dojezd, natahli nadrz skoro az na zem. Neco takovyho nevymyslej ani cinani. Mozna jim pak doslo, ze to fakt vypada na pi.u, tak ji symbolicky umistili misto svetla, at to kazdej vidi.
Stejný řeči vedou o 1200 GSS jejich odpůrci. Jak je to hnusný, že to má vytahaný kozy, proč to má nádory do stran atd. A pak se svezeš a zjistíš, jaké jsou výhody nízkého těžiště...
pod trvalým dohledem
Miguel napsal:
Superenduro vazilo 185 kg a v roce 2006 stalo 350 tis jako nové.
Výkon to má stejný, jen to tolik nebude žrát. Máme sklony idealizovat si minulost
a ujede to na nádrž 400-500 km, ne 150...
Hele, ja zadne sklony nemam. To je rec cisel. Majitelu Serek znam dost. Nikdo ho za 350 nekoupil. Pak tady mame vahu, vykon, podvozek. Tam neni o cem. Spotreba? Jezdim za 6-7l. Je to vice nez BMW, ale neni to katastrofa. 10l si to vezme v dunach a tezkem offu, kam se vetsina BMW nepodiva. Problem je v nadrzi na pouhych 14,5l. Mohli tam dam 17l jako u SMT a byl bych spokojen. Da se to resit Safari nadrzi, RadeGarage kitem atp. Nicmene jsem to Serku za tu lehkonohost odpustil.
Agilita velkeho vecka v terenu bude dle me vzdycky trochu lepsi, nez radoveho dvouvalce skloneneho dopredu na predni kolo, coz nahrava spis asfaltu.
cibus napsal:
Za me taky zklamani. KTM zacina bytnet jak vahou tak cenou.
Navic sli jednodussi cestou radoveho dvouvalce jako Africa.
Spatne to asi nebude, nicmene me to nechava klidnym.
Tak znovu. Ceníková cena SER byla 350 tisíc. Dejme tomu, že dostali slevu. Ceníková cena 790 Adventure nebude 350 tisíc. Nezanedbatelným faktem je, že od té doby šla průměrná mzda z 19 tisíc na 31. Takže ta motorka bude jednoznačně dostupnější, když nepoužiju slovo levnější. Ale ona bude i levnější. A bude vážit s povinným ABS prakticky stejně jako Superenduro...
...které má motor s karburátorem. Ten je uživatelsky, aspoň ten můj, daleko příjemnější, než ucukaná stříkačka. Nejel jsem s 990kou Advíkem, ale vyzkoušel jsem 1090 i 1290 a ani jedna z těch motorek, nedokáže jet pomalu. Navíc topí do zadku, na FB skupině LC8 jsem četl od jednoho majitele - a to se nevidí často - něco ve stylu "jasně, topí to, nic se s tím nedá dělat, spousta lidí to kvůli tomu nakonec prodá". Na Superdukovi se ani nedalo sedět v létě, 1090ka má pod sedačkou azbestovou vložku, která hodně pomůže - asi tak o deset procent. Takže osobně můžu říct, že ten motor je super, je zábavný, ale ne zrovna ukázněný a dává mi smysl spíš třeba do nakedu.
KTM tedy nezbytnělo ani cenou, ani hmotností.
A k tomu "dá se to řešit" - tady u té motorky nic řešit nebudeš. To mi přijde jako výhoda, že dostaneš hotový produkt, okamžitě použitelný.
A na videu vidím někoho, kdo jezdit umí a někoho, kdo jezdí hůř, kdyby si prohodili motorky, dopadlo by to úplně stejně. Ale můžu se mýlit.
A hlavně jsme na tom ještě nkdo nejeli.