Zdravím všechny příznivce jedné stopy.
Před třemi měsíci jsem podlehl trendům a přesedlal ze vzducháče na vodníka. Po návratu z Balkánu jsem zjistil, že mi chybí drát na zadním kole a i ostatní dráty jsou úplně volné. Po 6000km od výroby. Stát se to někde v Albánii, asi bych byl hodně na...ý. Při reklamaci jsem se dozvěděl, že nejsem první a je to vada vyskytující se na modelech od 10/2017 do 06/2018. Nechápu, jak taková firma si dovolí znát riziko ohrožení řidičů a okamžitě je na to neupozorní a neudělá svolávačku. Za velkou louží by se nedoplatili, tady je legislativa trochu jiná. Máte někdo podobnou zkušenost? Tímto i varuji ostatní, ať si udělají kontrolu drátů (to mi doporučili i na druhém kole.
Piri> přesně toto se stalo mému sousedovi na GS Rallye (5/2017). Dráty volné a dva chybějící úplně. Při reklamaci se dozvěděl, že to není možné a že je první komu se to stalo. Dráty si musel zaplatit a ostatní svépomoci podotahovat a vycentrovat kolo.
Zřejmě nebyl první - mohli by tyto záležitosti evidovat a ne neříct od stolu "jste první!" (fuck!)
Upravil Stewe dne 11.08.2018 06:57
GSA 1250 Rallye 2024
Já jsem byl strašenej, že celá jedna várka nové 850ky GS se stahovala kvůli tomuhle problému. (mimo toho až budete u nové 850ky stát, zkuste si otočit přepínačema na levé ruce, jde to úplně samo A když jsem se na to ptal na patřičných místech, bylo mi řečeno, že nééé, že to je jenom na dvanáctce, jako kdyby se mi mělo ulevit, když mám vpředu kolo z 850ky a vzadu z 12ky
Jinak u nových kol by se měly dráty kontrolovat tak jako tak po čase, ne?
pod trvalým dohledem
No nazdar, tak jsem letěl do garáže (Rallye 07/17). Mám namotáno 13,5 tis. a dráty zatím ok. Uf!...
Otázka je co může být příčinou. Výrobní vada? Jaká? Způsob jízdy? Např. víc terénu? Blbá náhoda?...
Upravil Taborak dne 11.08.2018 12:39
Ahoj, mam uplne stejny problem. Pulka dratu na zadnim kole povolena. Najeto mam 5500km. Moto je od minuleho patku na reklamaci ve Stratos Praha. Ve stredu mi volali, ze pry na doporuceni bmw budou resit problem novym vypletem obou kol u externiho mechanika. Cekaci doba udajne tyden. Co jsem ale cetl zahranicni fora bmw, tak v zahranici resi tento problem vymenou za nova kola. Jak to budou prosim te resit u tebe?
Taborak napsal:
No nazdar, tak jsem letěl do garáže (Rallye 07/17). Mám namotáno 13,5 tis. a dráty zatím ok. Uf!...
Otázka je co může být příčinou. Výrobní vada? Jaká? Způsob jízdy? Např. víc terénu? Blbá náhoda?...
viníkem je Průmysl 4.0 .....
Všude na světě se ty kola pletou ručně, max se používají NC stroje na vycentrování ale Bmw před pár lety vyvinulo full CNC na vypletení i vycentrování all in one a bohužel to úplně nesedlo....
Pořád se dělají i ručně ale ty problematický byly z těch strojů...
Ale jak píšete, už by to mělo být OK ..
U mne to řešili výměnou celého kola. V servisu mi řekli, že jim BMW dodalo 15 kol a už nemají žádné! A že snad uvažují upozornit zákazníky. Ale svolávačku nedělají a na vědomí to taky nedali, byť o problému ví delší dobu. Je to hazard s životy, jen pro vyšší zisky. Viděl jsem tam moto, kterému se úplně viklalo kolo. Nepřipadá mi fér se o tom dozvědět až už je problém
Nuž dobrá - další zkušenost - asi dva roky zpět jsem to řešil a obrátil se na (nejen na tomto fóru) doporučeného experta z Příbora
Byl ochotný, příjemný, ale jen do chvíle než jsem zmínil značku BMW.
Jestli si dobře pamatuji odmítl mne ze tří důvodů:
1. Neskutečná pakárna, kterou nikdo nezaplatí. Nepomohlo přesvědčování, že dokáži zaplatit dobrou práci, ať si třeba řekne o hodinovku...
2. S tím tuhým ráfkem se moc pohnout nedá, nelze to úplně vycentrovat.
3. Navíc je to jen chvilkové řešení, on si ten tuhý ráfek svůj tvar zase najde...
Upravil Suky dne 13.08.2018 22:13
je to samozrejme pakarna, kterou nikomu nepreju...nicmene pamatujete, jak se tu nekteri chechtali mejm (zamernejm) litakum na LC...?
Presne z tehle duvodu jsem je chtel..
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Miguel napsal:
Já jsem byl strašenej, že celá jedna várka nové 850ky GS se stahovala kvůli tomuhle problému. (mimo toho až budete u nové 850ky stát, zkuste si otočit přepínačema na levé ruce, jde to úplně samo A když jsem se na to ptal na patřičných místech, bylo mi řečeno, že nééé, že to je jenom na dvanáctce, jako kdyby se mi mělo ulevit, když mám vpředu kolo z 850ky a vzadu z 12ky
Jinak u nových kol by se měly dráty kontrolovat tak jako tak po čase, ne?
Svolávačka na 850gs je kvůli problémům s mazáním motoru, mění se kus za kus. Teda v Německu.
BMW F800GS Adventure
Po kontrole výpletů jsem zjistil že zadní kolo je ok ale přední má několik drátů volných a jeden tak volný že se protáčí a chrastí. Prosím o radu jak mám volný drát dotáhnout. Drát se mi v klestich protáčí a nejde to utáhnout. Je na to nějaký trik. Díky za radu.
Musíš nejdřív vytočit červíka z nyplu a pak by to mělo jít utáhnout.Při utahování jsem špici (drát) držel v nějaké gumě (kousek duše) v kombinačkách.
.
Uz aj ja som v klube. r.2018, najazdene len nieco cez 6000, a na zadnom kole polka spicov uvolnena. Reklamovane obe kolesa u predajcu, neni som prvy ani posledny (maju uz niekolkych na zozname). Riesenim je vymena kolies za nove, akurat ze nikto nevie, kolko budeme cakat. Mozno dva tyzdne, mozno tri mesiace.
BMW R1200GSA r.2018
PavelDR napsal:
Musíš nejdřív vytočit červíka z nyplu a pak by to mělo jít utáhnout.Při utahování jsem špici (drát) držel v nějaké gumě (kousek duše) v kombinačkách.