Ja idu z motorku neska uz to mam tyden propadly tak se tam schvalne optam. No tak ale esli je to pravda to sem se nato mohl viprdnout a jit az v rijnu.
Kupredu spatki ni krok...
Gagarin> proč nesmysl, máš pro to nějaké odůvodnění a nebo to tu bude jak na m.cz kdy prostě všichni ví všechno a ke všemu plácaj...
já si to ověřoval u technika na magistrátu (na dopravce) a ten mi to potvrdil, na netu je i dohledatelný i zákon. Jen ten výklad může být všelijaký, tak se ptám, zda třeba někdo nemá kontakt na STK, který by to potvrdil/vyvrátil. Mám jít právě s mašinou příští týden, tak ten týden bez motky se obejdu...
Je to v zákoně, koukal jsem ráno na to. Pokud jsou motorky l, jako že jsou tak je to pravda. Podívejte se na to schválně.
Edit: takže l ne jak jsem psal l1, tak by to mělo platit
Upravil mi5 dne 12.09.2018 13:09
Full gas a nebát se :-D
Moto : BMW R 1150 GS, Supertenere 750 a Tenere 660,
Kawasaki ER 5(vše stále ve službě)
Do kategorie L patří motorová vozidla
kategorie L1 se dvěma koly (dále jen "dvoukolová" a s motorem se zdvihovým objemem válců nepřevyšujícím 50 cm3 v případě pohonu spalovacím motorem a s maximální konstrukční rychlostí nepřevyšující 50 km.h-1 při jakémkoli druhu pohonu,
kategorie L2 se třemi koly s motorem se zdvihovým objemem válců nepřevyšujícím 50 cm3 v případě pohonu spalovacím motorem a s maximální konstrukční rychlostí nepřevyšující 50 km.h-1 při jakémkoli druhu pohonu,
kategorie L3 se dvěma koly (dále jen "dvoukolová" s motorem se zdvihovým objemem válců převyšujícím 50 cm3 v případě pohonu spalovacím motorem nebo s maximální konstrukční rychlostí převyšující 50 km.h-1 při jakémkoli druhu pohonu,
kategorie L4 se třemi koly umístěnými nesouměrně k podélné střední rovině vozidla a s motorem se zdvihovým objemem válců převyšujícím 50 cm3 v případě pohonu spalovacím motorem nebo s maximální konstrukční rychlostí převyšující 50 km.h-1 při jakémkoli druhu pohonu (motocykl s postranním vozíkem),
kategorie L5 se třemi koly umístěnými souměrně k podélné střední rovině vozidla a s motorem se zdvihovým objemem válců převyšujícím 50 cm3 v případě pohonu spalovacím motorem nebo s maximální konstrukční rychlostí převyšující 50 km.h-1 při jakémkoli druhu pohonu.
Do kategorie L se zahrnuje též jízdní kolo s trvale zabudovaným hnacím motorem motokolo) s objemem válců motoru nepřevyšujícím 50 cm3 v případě pohonu spalovacím motorem a s maximální konstrukční rychlostí nepřevyšující 20 km.h-1 při jakémkoli druhu pohonu.
Do kategorie L se zahrnuje též motorové vozidlo se čtyřmi koly mající charakter konstrukce motocyklu a následujících parametrů
Na Slovensku to již zavedli, u nás bylo pár článků na jaře - někdo to navrhl, možná že to projednává nebo bude na vládě/PS ale téměř jistě to neplatí. A tipuju že to potrvá rok až dva,, pokud u nás bude snaha.
4 roky má kategorie L1 - např. pionýr, malý skútr. Normální motorka je L3.
agenthonza napsal:
Na Slovensku to již zavedli, u nás bylo pár článků na jaře - někdo to navrhl, možná že to projednává nebo bude na vládě/PS ale téměř jistě to neplatí. A tipuju že to potrvá rok až dva,, pokud u nás bude snaha.
4 roky má kategorie L1 - např. pionýr, malý skútr. Normální motorka je L3.
presne, dik, nestihl jsem to dohledat v zakone.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Nic konkrétního nevíme, něco jsme zaslechli, ale není nic, co by jsme měli v ruce, co by to potvrzovalo a z čeho by se vycházelo...
Příští týden bude školení a snad se tam dozvíme víc...
Tolik info od naší STK...
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
co říká zákon 56/2001 Sb., ve znění změny (zákona) č. 193/2018 Sb. ze dne 15.8.2018, který nabývá účinnosti 1.10.2018 ..
§ 40
Pravidelné technické prohlídky
(3) Provozovatel silničního vozidla, které před zápisem do registru silničních vozidel nebylo registrováno v jiném státě, přistaví silniční vozidlo k pravidelné technické prohlídce ve lhůtě 6 let ode dne zápisu vozidla do registru silničních vozidel a poté pravidelně ve lhůtě 4 let ode dne provedení předchozí pravidelné technické prohlídky, jde-li o
a) nebrzděné silniční vozidlo kategorie O1, nebo silniční vozidlo kategorie L, s výjimkou vozidel podle odstavce 2 písm. a); je-li silniční vozidlo kategorie L se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo s nejvyšší konstrukční rychlostí nepřevyšující 50 km.h-1 opatřeno šlapadly, nepodléhá pravidelné technické prohlídce.
ikdyž možná se něco už dělo během srpna, s účinností od října. Tak jsem sám zvědav. https://www.sbirk...18-193.htm Vypadá to na 4 roky, ale nemám čas ověřit, zda se jedná o důvěryhodný zdroj.
zutro napsal:
Gagarin> proč nesmysl, máš pro to nějaké odůvodnění a nebo to tu bude jak na m.cz kdy prostě všichni ví všechno a ke všemu plácaj...
já si to ověřoval u technika na magistrátu (na dopravce) a ten mi to potvrdil, na netu je i dohledatelný i zákon. Jen ten výklad může být všelijaký, tak se ptám, zda třeba někdo nemá kontakt na STK, který by to potvrdil/vyvrátil. Mám jít právě s mašinou příští týden, tak ten týden bez motky se obejdu...
1.10.2018 vstupuje v platnost "nový zákon", ale lhůta příští PTP se nemění.
Jasně, na příští TK musíš dojít dle současný nálepky (zápisu v TP). Ale novela zákona účinná od 01.10.2018 mění (prodlužuje) lhůtu na 4 roky, tudíž nová nálepka bude na 4 roky...
F 650 GS *2002
Jaa se zapomel zeptat ale divil se ze tam je uz 186000 este mu rikam ze za dva roky se bude divit ze tam je 200...nic na to nerekl to by ho snat trklo...
Kupredu spatki ni krok...
to je pěknej výřez... ani ti nevadí, že tam nemáš definici, kterých vozidel se to týká ... a takhle vznikají fámy
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
to je pěknej výřez... ani ti nevadí, že tam nemáš definici, kterých vozidel se to týká ... a takhle vznikají fámy
Nějak jsem si už kdysi řekl, že na Tebe nebudu reagovat, ale nedá mi to...
co Ti v tom výřezu chybí??
Tady to máš bez výřezu zkopírovaný do textu:
(3) Provozovatel silničního vozidla, které před zápisem do registru silničních vozidel nebylo registrováno v jiném státě, přistaví silniční vozidlo k pravidelné technické prohlídce ve lhůtě 6 let ode dne zápisu vozidla do registru silničních vozidel a poté pravidelně ve lhůtě 4 let ode dne provedení předchozí pravidelné technické prohlídky, jde-li o
a/ nebrzděné silniční vozidlo kategorie O1 (přívěsy do 750kg), nebo
b/ silniční vozidlo kategorie L (motocykly, tříkolky a čtyřkolky dle definice č. 56/2001, která se předpolkádám nemění, neb jsem žádnou zmínku o tom nenašel), s výjimkou vozidel podle odstavce 2 písm. a/
(což jsou - s právem přednostní jízdy,
- zapsané v evidenci vozidel taxislužby nebo
- určené půjčovnou vozidel k nájmu,
což předpokládám se krom té půjčovny nikoho z nás netýká)
; je-li silniční vozidlo kategorie L se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo s nejvyšší konstrukční rychlostí nepřevyšující 50 km.h-1 opatřeno šlapadly, nepodléhá pravidelné technické prohlídce.
Co ti tam chybí mi fakt není jasné...
Jinak není mi jasné, proč o tomto nevěděli na STK.... jediná možnost je ta, že ještě není po 1.10.2018 a tudíž mají dooost času na to se to dozvědět...
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...