Ahoj, požádal bych zkušenější o radu. Sice jsem to trochu řeil na cestě po telefonu se zdejším guru Milanem Musilem (když to zdechlo finálně), ale trochu se situace změnila...
1. GS 800 r.v. 2010, najeto cca 23.000 .. skoro rok stála, před dvěma lety nová baterie.. pravidelně dobíjená.. mnou koupená před 3 měsíci..
2. Vše co prodávající uvedl, sedělo.. funguvalo perfektně...serviska, faktury.
3. najezdil jsem do tohoto čtvrtka cca 1.500 km bez problému..
4. Ve čtvrtek jsem sbalený odjíždím do Alp, spíme ve Vimperku, kde ráno byla kosa cca 2°C, když jsem startoval. Motor se otočil a na brknutí to chytlo. Ale za 3 sec to zhaslo. Což jsem přičítal zimě ... ale další dva pokusy o start se motor točil a nic. Vypl jsem klíček, znova zapnul a na brnknutí to chytlo a za den cca 10 startů a vždy v pohodě až do Cortiny..
5. Spíme na horách, asi 1800n.m. ráno opět asi 3 nebo 4 °C když jsem startoval.. absolutně stejné. Hned to chytne a hned chcípne.. po vypnutí a zapnutí klíčku to chípne ještě 2x... pak to frčí zas celý den bez chyby. 15x start.. teplé, studené..
6. Obdobná ranní situace v den návratu.. starty jen tři a do ČR valíme co to jde. Bohužel za jízdy v pomalé koloně před Příbraní (Vrančice) to zdechlo a a uplně "mrtvý" budíky i display.. Vypnu klíček vše naskočí, ručíčky oblítnou vše co mají, display svítí.. zmáčknu startér a cvak, cvak cvak.. ani se to nehne. Tlačím ke kraji, hledám rozpojený kabel, špatný dotek na kabelech, baterce.. (sáhl jsem si na regulátor, je uplně studený, vždy mě hřeje do nohy..) Volám Milanovi.. diagnostikuje na zdechlou baterku (tím mě uklidňuje a tímto mu děkuji) a sháním odvoz.. Asi ještě 2x to zkouším nic..
7. cca po hodině a půl ještě zkouším roztlačit.. nic .. za další 30 min je tam odvoz, a prej jen tak z prdele zkus to nastartovat.. vrk.. a motorka chytne.. a vrčí nechcípne..a tváří se jako že jedeme.. https://www.bmwgs.cz/images/smiley/frown.gif
No nerisknul jsem to. Naložili jsme to a odvezli. Skončil jsem v 22 hod uplně umrtvený. 700 km kosa večer.. unava atd.
8. Dnes ráno jdu do garáže motorka na vrknutí nastartuje, jen jí svítí servisní interval 07:2017 (nevím od kdy to tam je, to jsem zaznamenal až dnes) Ale před Alpama to určitě nesvítilo.
Takže, mám zkusit koupit novou bateri? Nebude to něco jiného než baterka? Abych nově koupenou baterku nezničil.. nějakým polofungujícím regulátorem, či jiným... S takovým stavem baterky jsem se zatím nesetkal..
Děuji za rady..
Může to být klidně baterka. Změř si ale ještě za tepla odpor mezi fázemi alternátoru. Zrovna nedávno jsem to řešil na F800GT. Majitel popsal příznaky závady velmi podobně jako ty. Při popojíždění v kolonách po Brně mu motorka chcípla a pak nešla nastartovat - odtlačil ji na benzínku a tam ji nastartoval přes startovací kabely. Baterku dal prý na nabíječku, druhý den normálně nastartoval, jel se projet, zapnuté vyhřívání heftů, po cestě nějaká ta zastávka a opětovné startování - vše OK, dojel domů, odstavil motorku. Za pár dní chtěl vyjet, zmáčknul tlačítko startéru, jen ztěžka zatočila a pak už jen cvak, cvak. Po nabití baterie zase nastartovala, změřil jsem nabíjecí napětí (bylo OK), najel jsem na ní nějakých 15-20km, pěkně ji zahřál a po dalším změření už šlo napětí dolů. Změřil jsem si odpor mezi fázemi statoru a chyba byla nalezena. Po vychladnutí to bylo zase jakž takž dobré. Vyměnil se stator a je vše OK.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Kamarad na F800GS rok 2013 resil podobny problem. Motorka hur startovala, nekdy na 2x, nekdy musel tocit par vterin starterem a tu a tam proste zdechla... Ale nedoresil to, po nehode ji prodal...
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Mám pocit, že servisný interval môže nabehnúť po dlhšom odpojení baterky.
Pomeraj alt. ako už bolo písané.
Okrem baterky je pravdepodobné, že máš problém s volnobežným dávkovaním vzduchu, asi preto zdochýňa hned po štarte. Môže to robiť krokový motorček alebo hadičky.
Pri prvom zapnutí zapalovania počuješ "bzučanie" čerpadla a "klepot" motorčeka voľnobehu?
U mě např když se probil altik tak byla prvotní indicie rozsvícená kontrolka ABS(zdřejmě je to u ABS citlivějí snímané nebo sdružené s kontrolou dobíjení -to nevín) zastavil sem vypnul klíč za chvilu start a už to nenatočilo -štěstí že jsem byl na kopci a rozjel to pojezdem -dojel sem k baráku cca15km a už zhasl i displej - důvod vinutí probité na kostru alternátoru .Před tím žádné jiné příznaky -prostě rychlá smrt.
Tryskac napsal:
Mám pocit, že servisný interval môže nabehnúť po dlhšom odpojení baterky.
Pomeraj alt. ako už bolo písané.
Okrem baterky je pravdepodobné, že máš problém s volnobežným dávkovaním vzduchu, asi preto zdochýňa hned po štarte. Môže to robiť krokový motorček alebo hadičky.
Pri prvom zapnutí zapalovania počuješ "bzučanie" čerpadla a "klepot" motorčeka voľnobehu?
Ano čerpadlo zabzučí - natlakuje benzín a a ano klepe jakýsi další elekto zvuk.
Tak dnes jsem zkusil opět nastartovat, aniž bych baterku připojoval na nabíječku.. jen se rozsvítí budíky a zabzučí čerpadlo. Při stisku startéru vše zhasne. Takže doufám, že to bude jen baterie. S jakou značkou máte nejlepší zkušenost?
Ja když už jsem originál měni tak za Vartu nebo Yuasa.
Tato je právě Yuasa YTX14-BS 12,6Ah 200A stáří necelé dva roky.. našel jsem ji cca za 1300kč. Což není taková pálka, jak jsem si myslel.. Má cenu se dívat třeba po Motobat lithium za 2.900 nebo ještě dražší 3.700 typy?
Kojot napsal:
Tato je právě Yuasa YTX14-BS 12,6Ah 200A stáří necelé dva roky.. našel jsem ji cca za 1300kč. Což není taková pálka, jak jsem si myslel.. Má cenu se dívat třeba po Motobat lithium za 2.900 nebo ještě dražší 3.700 typy?
lithiovka vazi nula nic.. u osmikila tim snizis hmotnost NAHORE, coz je dobre. Trochu nicmene dale odlehcis predek.
btw: pri ladeni toho altu bys mohl Li-Fe nebo co to je odpalit.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Já ji používám,měl jsem ji i v dakaru dva borci ji mají taky v mašinách a-žádný problém-4kontakty jsou tam pro univerzalnost spoje neoxidují nepovolují se já fakt nemůžu říct nic špatnýho spíš naopak -ceny jsem teda neporovnával s konkurencí ...
Já dával novou baterku do osmikila letos na jaře. Váhal jsem taky mezi Motobatt a nakonec mi tu swat poradil obyčejnou, oproti Motobattu levnou baterku, a teď nechci kecat, ale myslím že Exide, a samozřejmě motorka startuje a funguje jak má. Nefunkčnost staré baterie se mi projevila nenastartováním, prostě jen cvakal startér. Baterku jsem měl v motorce původní (2012, 27k km najeto). Baterka vyšla tuším na 8 stovek i s poštou, nalil jsem kyselinu a druhý den šel jezdit.
kojot, ked máš tie veci ok, tak ak po výmene baterky to bude ešte zdochýňať, tak skús pozrieť nasadenie a stav hadičiek čo sú vzadu odspodu na airboxe.
Neviem koľko druhov motobatu je , no tie kontakty sú fakt ako od ****a. Musel som vyrobiť druhý úchyt baterky, lebo s origo úchytom sa to nedalo zapojiť.
Tryskac napsal:
kojot, ked máš tie veci ok, tak ak po výmene baterky to bude ešte zdochýňať, tak skús pozrieť nasadenie a stav hadičiek čo sú vzadu odspodu na airboxe.
Neviem koľko druhov motobatu je , no tie kontakty sú fakt ako od ****a. Musel som vyrobiť druhý úchyt baterky, lebo s origo úchytom sa to nedalo zapojiť.
Stačilo mi tam jen malinko upravit ten stávající origo držák odříznutí kousku plastu -přesně už nevím ale práce na cca pár minut
Chimera napsal:
Motobattu levnou baterku, a teď nechci kecat, ale myslím že Exide
pokud vim, Exide je prvovyrobce a DOST renomovana firma.. zadna "levna". V obou novych BMW jsem mel, co si pamatuju, Exide jako OEM pro BMW.
Motobatt bude proti Exide garazova firma, predpokladam.
Upravil hicks dne 02.10.2018 22:26
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2