Ahoj chlapi, spojka mi zabírá poměrně daleko od řídítek až skoro na konci, tak si říkám že to seřídím. A hle koukám že nemám kam seřizovat viz. obrázek. Dokonce od původního majitele zbroušená horní matka. Takže počítám že lamely budou potřeba vyměnit. Zatím neprokluzuje, ale je mi divný že to šroubení je nadoraz. Nezná nikdo délku bowdenu a lanka na spojce ? Nevím zdali bych ho měl měnit také, je to další litr a jelikož je originál a zdá se být v pohodě tak bych ho nechal. Jinak co měníte na spojce vy? Celá sada i s plechama za pěknou osmičku, kdežto lamely + pružiny za 2500,- což je sakra rozdíl Jinak F 800 GS tv 03/2009 30.000 nalítáno....Pokud původní majitel jezdil dost v terénu tak bych tomu i věřil že bude v háji, jinak se mi to zdá dost málo.
MiraV přiložený následující obrázek:
A lanko a bowden je puvodni nebo aftermarket? Jestli pri plnym knedliku na ctyrku a vys neprokluzuje, nemenil bych spojku ale jen lanko s bowdenem.
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Vypadá to na původní, na bowdenu je logo BMW a nějaký číslo. Jako vyndal bych ho a změřil ale ani v RepROMu jsem nenašel délku.
MiraV přiložený následující obrázek:
Měl jsem to samé a mám stejný ročník,nevím proč ale taky mi to tak vyšlo při rel.málo najetých km jestli neměli v tomto ročníku nějakou horší směs obložení lamel -po výměně spojky jsem najel dvojnásobně km a nemusel jsem ještě seřizovat . Jestli tě dobře chápu tak páčku spojky už máš bez vůle a jsi na konci závitu tudíž nemůžeš nastavit tu vůli . Já jsem koupil komplet spojku i s plechama za těch 8000,- cca v té době myslím ani nebylo možné sehnat jen lamely nebo jsem to nenašel ;pokud to rozděláš a plechy budou ok tj nebudou ,,fialové" vyhřáté,vydřené nebo moc vyklepané ozuby asi bych zkusil vzít jen ty lamely
Jojo přesně tak, páčka je bez vůle a když chci zkrátit bowden (tedy dát větší vůli lanku) tak se už nikam na závitu nehnu. Takový je plán, spojim to rovnou s výměnou oleje a až to otevřu mrknu nato jak to vypadá, můžu doufat že plechy budou ok jinak mám pěkný Vánoce
30 kkm a žeby už spojka mala dosť? To pred tebou používala nejaká blondína?
Nemôže to byť len to, že výrobca netrafil dlžku lanka či bowdenu ak je to tak na viacerých kusoch z toho obdobia?
Kontrola tomu určite neublíži, no ako prvú vec by som skrátil o 1cm bowden.
Tvl.. hoši vy mě děsíte.. 25.000 km a mám altik v prdeli.. ve odchází 30 tis spojka.. v 50 tis regulátor.. ? Spojku jsem řesil na svých předchozích moto jen jednou a to na FZS 1000 v skoro 66.000 km a to jen pružinky a lanko. A pokud vím jezdí dodnes..
Bowden s lankem jsem objednal novej, pak je schválně proměřím a v nejhorším budu mít jeden komplet náhradní když plánuji Rumunsko. Nejde vlastně ani tak o délku ale o poměr délek bowden x lanko. Takže pokud ten poměr bude stejný jako ten co tam má já tak tím to nebude. No jak říkám uvidím. Přijde bowden s lankem mrknu nato a pak hurá spojka
tak ja mám 2015ku, momentálne 44tis, pri 42 tisici mi začala spojka šmýkať, najskôr som zošteloval vôľu na páčke, vydžalo asi tísíc km, potom som došteľoval vôľu dole, od vtedy drží, ale všetci tvrdili že je to len otázka času kedy to už nebude stačiť tak som objednal novú spojku- lamely s plechmi plus pstružinky, pokiaľ sa nemýli iba lamely sa objenať nedajú, aspoň teda nie na 2015ku a že som hľadal potcitvo celé to bolo za 311 eur, len neviem či s danou alebo bez
Kojot napsal:
Tvl.. hoši vy mě děsíte.. 25.000 km a mám altik v prdeli.. ve odchází 30 tis spojka.. v 50 tis regulátor.. ? Spojku jsem řesil na svých předchozích moto jen jednou a to na FZS 1000 v skoro 66.000 km a to jen pružinky a lanko. A pokud vím jezdí dodnes..
Prdlajs, pár kusů z té doby se posra** a už je to obecně špatný modelový rok motorek.Krásný Český HOAX
Hoši !!! Mám 2008 najeto 79 652Km s původní spojkou,Reglerem atd a jediné co jsem vyměnil byly provozní kapaliny, filtry a ložiska v kolech.
Tam asi byly z prvovýroby nějaký sračkový materiály na obložení -přece jsme všichni neměli předchozí majitele s gramlavou levou rukou ; jak říkám dal jsem novou spojku najel na ní už cca 60 000km a ať nežeru jestli jsem jednou došteloval (spíš ne). On je na té páčce na motoru co vypíná spojku celkem ,,rychlej" převod takže stačí když na lamelách ubyde minimum a na páčce už je to velký krok
Jelikož jsem v enduru nový stále se učím. A narazil jsem na jeden zásadní problém.
Všichni mi říkají že mám spojkovat jen dvěma prsty, a dává to logiku, jenže když zmáčknu spojku jen dvěmi prsty, úplně nerozepne. Nemůžu domáčkout dál protože tam jsou ty další dva prsty Potřeboval bych ještě centimetřík, ale to už si drtím klouby.
Lanko mám seštelováno tak že tam mám úplně minimální vůli jak jen to šlo, a stejně mi tam ty prsty vadí. Páčka je taky povolená aby byla co nejdál. Nic už mě nenapadá. Je možné že je problém někde jinde, nebo to tak mají všechny F800 2013? Prsty mám podle mě taky standardní žádné špekáčky, tak už nevím
Osobně bych byl raději kdyby spojka zabírala dřív, hned když zmáčknu páčku ať to mohu ovládat konečkama prstů s citem
F800GS 2013
>Casari - Mačkej spojku tak jak ti to vyhovuje já mačkám třema prstama z úplně stejných důvodů jako ty a když se zeptáš nebo všimneš tak to tak dělá drtivá většina lidí na moto
Hlavně u toho bawora je ta spojka navic i strašně tuhá :-) dvěma prsty to chce dost síly. Ale nekdy jsem si říkal právě pokud jsi v terénu tak možná bude lepší držet se vic řidítek proto se ptám. Ale pokud mas stejný problém tak je to asi vlastnost motorky a nebudu to hrotit :-) to je to co mě hlavně nezajímalo
F800GS 2013
Když jsem na silnici, tak mačkám spojku třemi. Když mimo, tak mačkám spojku dvěma. Už to mám tak zažitý. V tom terénu se radši víc držím na úkor spojky no.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Jako jestli si myslíte, že se lanko od spojky mění až když se pretrhne, tak se dost pletete. ????
Enduroškola, tlumiče TFX a Hyperpro, doplňky na cestovní endura, diagnostika a servis moto BMW GS
Casari spojkovať dvoma prstami v teréne neznamená ovládať spojku pri pohýnaní dvoma prstami. Spojkovať znamená napr. regulovať si preklzom /nie úplným rozpojením/spojky rýchlosť v ťažkom teréne, kde by Ti inak motor cukal alebo zdochol lebo by bol podtočený. A na to by mal stačiť chod po "zmačknuté prsty". Druhá vec je, že tá spojka by mohla chodiť aj ľahšie.
lamely od Lucase jem dal do svy F800st a naprota spokojenost..... puvodni spojka mizela doslova pred ocima, po vymene ja origo to same, tak jsem vzal Lucas a mam pokoj..... driv jsem vuli serizoval pomalu co 1000km nejpozdeji, ted od nahozeni spojky neni duvod (8000 tkm), jen kontroluju.
Tryskac napsal:
Casari spojkovať dvoma prstami v teréne neznamená ovládať spojku pri pohýnaní dvoma prstami. Spojkovať znamená napr. regulovať si preklzom /nie úplným rozpojením/spojky rýchlosť v ťažkom teréne, kde by Ti inak motor cukal alebo zdochol lebo by bol podtočený. A na to by mal stačiť chod po "zmačknuté prsty". Druhá vec je, že tá spojka by mohla chodiť aj ľahšie.
Diky za prostou ale cennou radu, trochu jsem trénoval a musim říct že to je nebe a dudy, zase jsem zpozoroval pokrok pri jizde v offu. Uz to se mnou tak nezametá :-D
F800GS 2013