Přátelé včerejší noc mě donutila k zamyšlení, jestli opravdu KTM značí toho "Kdo Tlačí Motorku" a co potom značí BMW a jestli jsem si pomoh co do spolehlivosti když jsem vyměnil 40 letou Jawušku za 5 letý BMW.
Konečně se udělalo hezky tak jsem jezdil, ve čtvrtek do Prahy do školy, v pátek po Praze (Carservis dal nový plexi, dorazy a seřídil synchro) a kolem Prahy, v sobotu přes Slapy a Milevsko domů a v neděli s kamarádem přes Třeboň na Novou Bystřici, Slavonice a spodem k Vranovu. Když jsme se vraceli jeli jsme akorát do deště, tak jsme už pod mraky zastavili, že si vezmu nepromok a dám teplý vložky do hadrů. Pauza bratru 30 minut.
Pak začalo akorát kapat, kamarád osedlal Varana a že jedem, tak sednu, zapnu zapalování, vše OK, máčknu starter a ozvalo se jen ťuk. Máčknu podruhý a ozvalo se zase ťuk a navíc všechno zhaslo (i FID). A to byl konec tádydádydá.
Po chvíli naskočili hodiny, ale zapnutí zapalování nic. Zato pokus o zapnutí jakýhokoliv spotřebiče ved na zhasnutí hodin.
Za chvíli se kamarád, kterej nečekal až nastartuju a jel, vrátil, tak jsme vytahali všechny relátka, odpojil jsem světla i horní zásuvku a nic. Pojistky od pohledu OK. To už pršelo moc hezky. A bylo 7 hodin večer. Takže kamarád mě hodil do vsi do hospody, motorku jsem zamknul u lesa ke stromu a zavolal jsem si domácí odtahovku. Než však se sehnala kára řidič (domácí odtahovka, táta, měla pivo ) bylo 10 večer. No domů jsme se dostali a GSA složili do garáže ve 4 ráno.
Teď jsem v Praze ale ve čtvrtek se hned na něj hodlám vrhnout a vyzkoumat co špatného se mi v té elektroinstalaci stalo.
Nicméně mě tak napadlo, Jawu jsem koupil, přivez na káře a podruhý se vezla na káře až za pár let v důsledku defektu. BMW jsem koupil, přijelo samo a na káře se vezlo už po půl roce
Takže trochu zklamání. Nehledě k tomu co si vyslechnu od kamarádů Hondistů a Yamahystů
Takže všem kteří jezdíte přeju plno bezproblémových km
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
maksimálně si koupíš novou baterku a budeš jezdit dalších 50 let,zatímco ostatní už budou chodit pješkyuvidíšbmw je fajn
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
Hele, jako první bych viděl slabou baterku. To samé se stalo i mně na pumpě na první vyjížďce. Prostě startuje, startuje a najednou z ničeho nic přestane. Roztlačit to sice jde, ale chce to trochu kopeček a hlavně na TROJKU, dvojka se ani nechytá.
Takže zkus nejdřív tu baterku, třeba dobít, jestli půjde, případně připojit na jinou a vyzkoušet. Taky jí můžeš změřit napětí. Nová gelovka stojí do 3tis, kyselinová asi půlku.
Upravil stepan dne 06.04.2009 21:24
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
To se stane hele ... Když si to takhle sesumarizuješ, tak to zamrzí, ale když si uvědomíš, kolik elektroniky je
v BMW a kolik v Jawě... kolik toho umí BMW a kolik Jawa...
Je to o smůle a tak doufej (a budu držet pěsti, že máš smůlu vybranou dopředu...
Hlavně to dej dokupy a mnoho š'tastných km!!!
Upravil Thomasson dne 06.04.2009 21:24
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
no jsou to moc chytre motorky, me teda jednou kixla take po 10titisicem kilometru, predtim jsem mej jen Hondu a Suzuki a nevedel jsem co je to tlacit moto nicmene jsem to motorce prominul.btw neni jen spatna aku ? pritelkyni to jednou udelalo to same a byla to spatna serie akumulatoru..zdar a silu Lukas
WILL RACE FOR FOOD
Stejnej nazor, vypada to na obycejnou baterku, stalo se mi to podobne, nevypnul jsem pridavny svetla a baterka to uz neustala, vyresili jsme to tak, ze kamos koupil na benzince startovaci kabely za 180Kc a nastartoval jsem, po dobiti baterky je vsjo OK.
Nevěš hlavu , neudělal jsi chybu. Baterka je věc která jednou 100% zdechne.
Tobě se to bohužel stalo moc brzo po seznámení s Bezvadným Motorovým Wozidlem
Kochač GS Pavel -- jezdím tak abych dojel vcelku. www.diodky.cz
Za tohle motorka přece nemůže! Je to určo baterka. To se může stát na každý motorce - dokonce i na Jawě i když ta je většinou uzpůsobená i na jízdu bez baterky. Jinak na Jawu nedám dopustit - takovej pérák je u mě nejhezčí a nejlepší motorka všech dob
1) Delas zaver na zaklade jednne zkusenosti... coz neni moc dobre
2) Jedna vec je jak casto je treba opravovat a druha vec jak dlouho vydrzi
3) Vsak nikdo nerika, ze byly JAWY spatne ...
4) BMW BYVALY spolehlive. Otazka je, jestli to plati doted...nevim.
Neves hlavu, vsak o nic nejde. Nejde udelat stroj, ktery by se nepokazil.
...no řeknu ti to tak....české motorky jsou krásná věc...a hlavně srdeční záležitost....nepotřebují moc péče, jel jsem na nich velké dálky s nulovou přípravou (jen kosmetika)..a všeobecně...to byly závady k pousmátí (smítko v karbecu za celých 1500 km-né na mojí), mám těch českých v garáži 5 ks, ale bude tam vedle nich stát ještě BMW protože co tu vidím kam se s tím kluci vydají, co to umí, tak nevidím jinou volbu....ale je pravda, že na 100% takové privilegia mět s BMW nikdy nebudu jako když někam dojedeme na skútrech ...ale su přesvědčený, že to BMW bude správná volba...
P.S. a když si nezatlačíš aspoň kousek svojí nejmilovanější mašinu a pořádně se při tem nebudeš potit tak k ní nebudeš mět nikdy takový vztah jako když jsem tlačil motorka přes hráz na protipovodňovém poldru
Upravil mencas dne 06.04.2009 23:13
bude to GS 1XXX velebnosti...jen nevím kdy......
Asi teď rýpnu do vosího hnízda,ale jediné motorky které mě nechaly na cestě byly BMW.Kdysi několikrát K100 a minulý rok na podzim GS.Letos na jaře opět GS,ale to jsem vyřešil operativně za pomocí klempířské pájky a místního sedláka na místě Vedle GS stojí v garáži 23let stará Kawasaki GTR 1000.Ta mě ve štychu nenechala nikdy a to má na hrbu 180 tis km.Tak nevím.Poslední dobou mám až strach jezdit někam dál,protože se nějak vytratila důvěra v motorku.Pro rýpaly podotýkám,že motorky dostávají vše co mají dostat a ani jedna závada nebyla v důsledku zanedbané údržby.Takže podtrženo sečteno,BMW není o nic spolehlivější než ostatní.Naopak.Těch závad je na můj vkus příliš.
No to jsem zvedavej jak to bude u me. Kupoval jsem v domeni nesmrtleneho stroje a jestli me nekde hned po vyjezdu necha, tak at si me nepreje a jdu zase do Japonce
Jelikož je ta tvoje motorka (1150ADV) stará 7 let a ne 5, kdo ví jestli byla měněná baterka. Vím že velká bolest byl posilovač brzd u 12GS/ADV od 07 naštěstí už nebyl . Nevěš hlavu, nějak bylo nějak bude alespoň máš o zábavu postaráno
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
Na f650 sem byl zatím jednou roztlačován,na jawě nesčetněkrát roztlačován a dvakrát na vleku(resp v kufru kombíku).Ještě aby mi tak přišla do baráku KTM(Krásný Terénní Motocykl) .
Asi nezáleží na tom, jakou máš motorku, když ti odejde baterka. Vždy jsem si myslel, že když se o baterku budu starat, tak že mi dlouho dlouho vydrží, ale spletl jsem se. Jel jsem na Super Tenerce 750 do Chorvatska a v horách jsem zastavil, abych se podívalo kudy tudy cestička. Když vše bylo jastné, tak jsem nenastartoval, prostě mi náhle umřela baterka. Dobíjení bylo v pořadku a tak šla motorka roztlačit, ale můj cíl se náhle změnil do motoobchodu, který jsem začal hledat v Chorvatsku, abych si koupil novou baterku.
Takže bacha na to, pokud máte starou baterku cca 5let, tak ji preventivně vyměnte a nenechte se překvapit, ak jako já. Stále víc jsou kladeny větší nároky na baterku, jelikož se používá více elektroniky a zabezpečení našich miláčků.
Tak hodně šťastných km
BMW GS 1200, Yamaha XTZ 750 www.roadbook.cz
to MotoPaja: presne takhle jsem udelal vitr tehda v Autecu, ze moto ktera je v garanci je rozbita... byla to baterka a ja byl za blbce. Navic se uvolnili kontakty u baterky, takze to tam zkratovalo a dest to uplne dodelal. Nova baterka a bude to zase ok, to si myslim ja Jinak k nadpisu, je jedno na jake znacce, hlavne ve zdravi a s radosti
BMW R1150GS MY02
Mám 7 let 1100GS, najeto celkem 102tis km, mých je posledních 60.
Nikdy mě nenechala ve štychu a věřím,že ani nenechá. Takovéhle problémy se řešej operativně na všech motorkách - to není závada, ale maličkost a značka motorky na to nemá vliv.
Zapoměl jsi uvést, kolikrát jsi za život roztláčel Jawu.
Než bych šťoural v pojistkách a volal káru, případně na ní do noci čekal, zkusil bych to x-krát roztlačit, kor v případě, kdy je téměř jasný, že baterka je kaput.
Od kamarádů Japončistů si můžeš vyslechnout, že selhal mezičlánek mezi sedlem a řídítkama, nikoliv motorka.
Na delších štrekách bys měl umět maličkosti řešit nebo alespoň odhadnout na místě, jinak nemáš jistotu, že dojedeš tam kam chceš s žádným strojem.
Není moc lidí,co dali třeba Mongolsko a zpět bez závad. I tak považujou svou motorku za superspolehlivou. Prostě řešení problémů k cestování na moto maličko i patří.
Upravil Hrabe_X dne 07.04.2009 10:14
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
pavelgs napsal:
Asi teď rýpnu do vosího hnízda,ale jediné motorky které mě nechaly na cestě byly BMW.Kdysi několikrát K100 a minulý rok na podzim GS.Letos na jaře opět GS,ale to jsem vyřešil operativně za pomocí klempířské pájky a místního sedláka na místě Vedle GS stojí v garáži 23let stará Kawasaki GTR 1000.Ta mě ve štychu nenechala nikdy a to má na hrbu 180 tis km.Tak nevím.Poslední dobou mám až strach jezdit někam dál,protože se nějak vytratila důvěra v motorku.Pro rýpaly podotýkám,že motorky dostávají vše co mají dostat a ani jedna závada nebyla v důsledku zanedbané údržby.Takže podtrženo sečteno,BMW není o nic spolehlivější než ostatní.Naopak.Těch závad je na můj vkus příliš.
pavle,skaždou předešlou motorkou si byl v albánii,ásii,rumunsku,o víkendech na libavé a v brodech,když budu jezdit jen po silnici za krásného slunného dne,tak i to báwo bude šlapat jak atomové hodinky ve frankfurtu
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
jo pánové, pravdu máte, Jawu jsem tlačil nesčetněkrát, na druhou stranu Jawa se tlačit i nechá na rozdíl do tohodle macka
ne já to beru, já se rád hrabu v motorkách, tak teď se konečně pohrabu i v BMW, příště budu aspoň tušit co a jak
nicméně k tej baterce, jo to byla varianta a ještě ta nejlepší, jenže baterka rozsvítí naplno náhradní žárovku a doma po dovozu měla na voltmetru 12,5V a pěkně prosím, po zapnutí klíčku všechno naběhlo !!! ale jak se zmáčknul blinkr /klakson, cokoliv, tak to zhaslo. Takže baterka (originál tam není, je tam tekutá Varta) to asi nebude, protože i slabá baterka by rozsvítila FID. Tam je spíš uapdlej někde drát. Od baterky, možná kostra.
Ad roztlačování - když mi nenaběhne po zapnutí zapalování řídící jednotka, vstřiky, nic, tak to nepude ani roztlačit ne? proto jsem roztlačení rovnou zavrh i když kamarád tlačit chtěl, přesně jsem mu říkal - tohle není Jawa, ta si nasaje i když nepálí, tohle ne
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?