Motorka mi upadla na ochranu hlav od Marseluse. Když jsem chtěl chránič sundat, tak jsem ukroutil spodní šroub, který se při pádu ohnul. Poraďte, jak šroub s úspěchem vyndat. S vrtačkou se obávám ke šroubu nedostanu. Sikovky se mi nechytí. Je tam blbý přístup. Šroub je cca 1cm od kraje na levé straně hlavy 1150 gs a hlavička vrtačky se mi tam nevyleze. Vrták bych musel mít tak 15 cm dlouhý a při průměru toho šroubu (asi M5) žádný takový nemám.
(Fotka mi nejde vložit)
Upravil vsezved dne 15.02.2019 18:22
Na vytahování strhlých nebo omletých nebo štřihlých šroubů se mi osvědčily samosvorné kleště. Vytáhnu tím 90% problému, když to nejde tak navařit matku na zbytek šroubu. BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Těmahle kleštěma se tam asi nedostanu, ale zkusim pro ně zítra někam zaskočit.
Kyselina je sofistikovanější řešení ale za prvé by musela moto na bok a pak běžně asi v dostání není. Mimochodem, jaká koncentrace by mohlo postačovat? V eshopu jsem našel 65%, bude to ok?
vsezved přiložený následující obrázek:
[61.97Kb]
Upravil vsezved dne 15.02.2019 18:15
'02 BMW R1150GSA, bylo '05 BMW F 650GS
Kupoval jsem ji přes eshop, není drahá https://www.funchem.cz/www-funchem-cz/eshop/1-1-ANORGANICKE-LATKY/-4-/5/33-Kyselina-dusicna-65-cista-1000-ml#
Je to 65% takze nutno naredit 1:1 s vodou. Leje se kyselina do vody.
Potom roztok nanést na požadované místo. Nebude to ale hned, já dělal ten steft na vyfuk týden a asi 20x jsem dával nový roztok
A jelikož nejsem chemik, tak z chemikálií mám trochu respekt a obavu aby to nevzlínalo někam mezi hlavu a blok a neudělalo někde neplechu.
'02 BMW R1150GSA, bylo '05 BMW F 650GS
Ja na podobne kurevstva zakoupil porwdne knipexy s jemnima zoubkama. Poradne nlpahrat a proste sevrit. Jinak se mi zamlouva aj Adamovo reseni, toz asi sviracky prikupim
Wilbers (prodej i servis), Arrow, Giannelli, Siebenrock, BOS, Zard, Exan, Yoshimura, Akrapovič, GPR, Brembo, CL brakes, Motul, BMC filters, Hiflo Filtro, KN, Afam atd...PM
Osvědčily se mi obyč samosvorné kleště z Hornbachu za 160 Kčs. https://www.hornb...rtikl.htmlBMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
jerabek-jakub napsal:
Odleptáním kyselinou dusičnou. Sežere železo a hliníku neublíží.
Vyzkoušeno na šteftech výfuku
Hele, moje fotka :-)
jerabek-jakub napsal:
... roztok nanést na požadované místo. Nebude to ale hned, já dělal ten steft na vyfuk týden a asi 20x jsem dával nový roztok
Chce to ponořit, napatlat nestačí, proto nalepená víčka z PETky s provrtaným dnem. Chce to ohřát na 80°C např. horkovzduškou a pak zmizí asi 1 cm šroubu za hodinu, kyselina vyměněna jednou-dvakrát.
Upravil Francis dne 15.02.2019 19:39
Zítra pořídím kleště a pokud neuspějí, hodím na bok a zkusím kyselinu.
No když jsem měnil původní origo plastové ochrany hlav, které už neplnily svoji funkci za hliníkovou náhradu, tak jsem měl ze dvou věcí trochu obavu. Za prvé se blbě montujou, protože k tomu spodnímu šroubu je blbej přístup, musel jsem poużít klasický imbus, protože na golu je málo místa. A za druhé, dole je na šroubu dlouhá trubička a skrz ní jde dlouhý šroub. Při prvním pomalém usmyknutí obou kol na posolené mokré silnici se šroub ohl a při snaze o povolení se ukroutil. Chyba návrhu je, že chránič má vymezovací podložku a není přichycen přímo na motor. Sice vypadá lépe ale než do prvního upadnutí. U originálu drobné oděrky nejsou tak výrazné, tento je zkřivený a na výměnu.
'02 BMW R1150GSA, bylo '05 BMW F 650GS
Irskej napsal:
COcko,navarovat maticku a trpelive povolovat.
Tohle řešení bych použil, kdybych měl COcko, a do práce do dílny si motorku přitáhnout nemůžu. O žádným sousedovi s COckem nevim. Potřebuji řešení na domácí podmínky.
'02 BMW R1150GSA, bylo '05 BMW F 650GS
S těma kleštěma opatrně ať si ten šroub moc neohobluješ a nepůjde navařit ani matice. Já bych v tomto případě navařil matici, nahřál horkovzduškou materiál kolem, šroub opatrně poťukal a povoloval maticí. Ještě je možnost vytahovákem zalomených šroubů.
Upravil atom dne 15.02.2019 21:21
Irskej napsal:
COcko,navarovat maticku a trpelive povolovat.
Tohle řešení bych použil, kdybych měl COcko, a do práce do dílny si motorku přitáhnout nemůžu. O žádným sousedovi s COckem nevim. Potřebuji řešení na domácí podmínky.
Hele uvidis.
Ja kdyz to zalomil,tak motorku na karu a hura vedle do vsi k ochotnymu mechanikovi.
1,5 cisty prace a spray na ochlazovani.
S tím navářením je dobrý aby to dělal někdo kdo už to párkrát dělal a umí dobře vařit.
Něco pro inspiraci když to proklikneš tak je tam spousta videí YouTube Video
Zkusil bych kyselinu, odrtavat a navarovat nepomohlo na steftech u výfukových svodu. Mám to stejně vyvrtany blbě, takže až bude dole hlava udělám všechny stefty na obouch palicich. Jsou v desnym stavu. Když se povoluje na tehle starých strojích, raději všechno uvolnovacem a pořádně pobouchat kladivem, to většinou pomůže.
Full gas a nebát se :-D
Moto : BMW R 1150 GS, Supertenere 750 a Tenere 660,
Kawasaki ER 5(vše stále ve službě)
Zkusil jsem dvě velikosti samosvorných kleští a bez úspěchu kleště jsou s označením materiálu CRv a označení Hornbach a při protočení se čelisti pěkně ožvejkaly. Objednám tedy kyselinu. Mám ještě jeden dotaz, jaké lepidlo a plast je k ní inertní? Asi bych zvolil variantu zalít a postupně kyselinu vyměňovat.
'02 BMW R1150GSA, bylo '05 BMW F 650GS
Víčko z PET lahve přilepit jakýmkoli silikonem.
Jak píšu výše, odleptávání VELMI urychlí zahřátí na 80°C. Fotka s modrými víčky je z konce léta roku 2016 ode mne, odleptání šroubů výfukových svodů trvalo něco přes hodinu.