Ahoj mam tento problem, jel jsem se projet na svoji GS 1200 Adventure a po chvilce me prestali svitit kvalty na displayi, zastavil jsem vypl jsem motorku vytahl jsem klicek postavil na stojan nechal jem ju 5 min. být pak jsem skusil znova nastartovat, ale nerosvítile se mi zelena kontrolka N (neutrál) - na stojanu jdou všechny rychlosti zařadit, ale nenastartuje, ani netočí, kdyz zapnu klicek, probehne kontrolni system, rozblika se abs a nic... Kdyby jste nekdo vedel co by to mohlo byt tak budu rad za kazdou radu. diky moc...
Asi bych nejdříve, odpojil baterku od sítě, nabil jí do plna, proměřil zda je OK, pak očistil kontakty na baterce / jeden kolega zde, měl uvolněný či zoxidovaný kontakt na baterce a taky nenastartoval.... / a pořádně kontakty dotáhl. Když nenastane žádná změna, tak prolézt všechny konektory na stroji. Rozpojit vystříkat čistícím sprejem na kontakty a pořádně docvaknout. Ta baterka je ale dost pravděpodobná, tou bych začal....máš 06 s posilovačem, tak to vypadá že 4letá baterka je už po smrti, vyšlehaná posilovačem.....Hodně štestí a dej vědět jak to rozpohybuješ.
Wing napsal:
Asi bych nejdříve, odpojil baterku od sítě, nabil jí do plna, proměřil zda je OK, pak očistil kontakty na baterce / jeden kolega zde, měl uvolněný či zoxidovaný kontakt na baterce a taky nenastartoval.... / a pořádně kontakty dotáhl. Když nenastane žádná změna, tak prolézt všechny konektory na stroji. Rozpojit vystříkat čistícím sprejem na kontakty a pořádně docvaknout. Ta baterka je ale dost pravděpodobná, tou bych začal....máš 06 s posilovačem, tak to vypadá že 4letá baterka je už po smrti, vyšlehaná posilovačem.....Hodně štestí a dej vědět jak to rozpohybuješ.
Baterkou jsem zacal ale ta je v poratku aspon podle meraku, ale i kdyby nahodou tak jakou baterku bych mel koupit, jaka je nejvhodnejsi? ikdyz si myslim ze tou to asi nebude to sem skousel jako prvni no...
Tohle mi obcas udela u 1100gs.Jakmile nesviti zelene neutral tak nestartuje.Me ale staci zmacknout spojku a startuju bez promlemu.Vetsinou,kdyz lehce zahejbu saltrpakou,nebo moto pri zarazeni a nerozsviceni neutralu jeste kousek necham jet,tak se ta kontrolka rozsviti.Ja to vidim spis na nejaky cidlo nebo kontakt.Kazdopadne zkus u startovani zmacknout spojku.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Když si myslíš že bat je OK, tak jí odpoj tak na hodinu, očisti pořádně kontakty a pak pevně dotáhni. Ono to jsou takový 3 odlišný symptomy : nesvítí neutrál, neukazuje rychlosti, nestartuje.... to má společného jmenovatele =nedostatek proudu, alespoň to na to ukazuje .
Tak bych pokračoval : odpojení baterky a kontakty nahoře popsané , a rozpojit a vyčitistit konektor co vede do palubky. A samozřejmě zkus i to startování s vymáčklou spojkou, ale tam sem skeptický. Předpokládám, že nemáš vypnutý nouzák...
Ale v každém případě, jestli máš rezervní baterku s auta, to pak zkus startnout přes kabely + na + s baterkou motorky ve stroji připojenou normálně na palubní síť. Jen pomocnými kabely, + na +. Tak vyloučíme tu baterku definitivně.
Nesvítí nic po načtení, na přístrojovce? Není tam nápis EWS ?
já myslel, že 12-ka nouzák nemá(myslím polohovej spínač)..., respektive ta moje ne. Fláknu s ní, a vrčí statečně dál. Má to snad jen vypínač na bočním stojánku. Ale tu baterku jsi měřil jen naprázdno, nebo i pod zátěží? Ona naprázdno napětí mít může, to ale asi opravdu vyzkoušíš nejjednodušeji jinou baterkou, jak někdo psal.
Upravil machradek dne 13.04.2009 13:09
Každý dobrý skutek má být po zásluze potrestán...
Machradek-to je jen nedorozumění v názvech. Pádový vypínač pochopitelně nemá, nouzákem jsem myslel "nouzový vypínač motoru", tu páčku pod startovacím tlačítkem starteru, když potřebuješ nouzově vypnout zapalování, např při zaseklém bowdenu plynu a ruce je třeba mít stále na řídítkách a ne šmátrat v krizovce po klíčku zapalování.
honzasmej>jak ti prestal svitit display?popis to trochu bliz?Jestli ti nesviti neutral a kvalty je velice pravdepodobne ze by to mohl byt spatny potenciometr na prevodovce.Doma to nespravis,nestaci ho jenom vymenit je potreba pak jeste na diagnostice ho naucit nove hodnoty pro jednotlive kvalty.Je divne ze to nejde s tou spojkou,bud mas spatny i spojkovy spinac nebo tam bude jeste jiny problem.Ja bych zkontroloval startovaci rele >je pod sedlem,pod schrankou na naradi,zelene rele.Dost casto se ucpe ta odtokova dirka bahnem,zustava tam voda a pak to tam vsechno pospolu hnije....Pak zkus jeste tam kde se dostanes zkontrolovat svazek elektroinstalace jestli neni nekde prodrena izolace.
cechi napsal:
honzasmej>jak ti prestal svitit display?popis to trochu bliz?Jestli ti nesviti neutral a kvalty je velice pravdepodobne ze by to mohl byt spatny potenciometr na prevodovce.Doma to nespravis,nestaci ho jenom vymenit je potreba pak jeste na diagnostice ho naucit nove hodnoty pro jednotlive kvalty.Je divne ze to nejde s tou spojkou,bud mas spatny i spojkovy spinac nebo tam bude jeste jiny problem.Ja bych zkontroloval startovaci rele >je pod sedlem,pod schrankou na naradi,zelene rele.Dost casto se ucpe ta odtokova dirka bahnem,zustava tam voda a pak to tam vsechno pospolu hnije....Pak zkus jeste tam kde se dostanes zkontrolovat svazek elektroinstalace jestli neni nekde prodrena izolace.
Dík za radu pravděpodobně je to ten potenciometr ale musím s tím na diagnostiku a nejochotněji mě vyšli vstříc ve Vídni kde borec mluví i česky
s tím že potenciometr musí spárovat každopádně díky za radu a dám vědět jak to dopadlo
Start doma sviti zelene N jedem pak za jizdy sem tam zhasla numerika pak po navsteve u rodicu nesviti N a nestartuje ani s vymacklou spojkou :-(
Mohli by ste teda nekdo popsat jak to ma fungovat?
1. Neutral ale nesviti zelene N - ma moto startovat nebo ne?
2. Zarazeny kvalt a vymackla spojka - ma moto startovat nebo ne?
Na webu sem nasel jenom ze byvali problemy se snimacem:
zkus spojkovou páčku vymáčknout až co to půjde úplně k heftu a zkus to natočit, můžeš mít ten spínač tak nastavený
jinak když svítí N nastartuješ bez spojky i se spojkou, když nesvítí jen se spojkou
Upravil walda dne 29.03.2016 08:35
nemít GS, stojím tam ještě dnes https://www.motor...uid=344094
Pokud ti jede vše jak má, nastartuješ s kvaltem a vymáčklou spojkou- nesmí být boční stojan. Pokud se ti nezobrazuji pozice zařazené rychlosti, myslím že nenastartuješ. Počítač neví co se děje a nespustí start. To je má doměnka. Ideální je to napichnout a vídíš hned.
Vzhledem k tomu že nemáš v profilu nic, nepovím ti kde by jsi to měl nejblíže.
Osobně jsem přesvědčen že ti odchází snímač zař. rychlosti.
honzasmej napsal:
Ahoj mam tento problem, jel jsem se projet na svoji GS 1200 Adventure a po chvilce me prestali svitit kvalty na displayi, zastavil jsem vypl jsem motorku vytahl jsem klicek postavil na stojan nechal jem ju 5 min. být pak jsem skusil znova nastartovat, ale nerosvítile se mi zelena kontrolka N (neutrál) - na stojanu jdou všechny rychlosti zařadit, ale nenastartuje, ani netočí, kdyz zapnu klicek, probehne kontrolni system, rozblika se abs a nic... Kdyby jste nekdo vedel co by to mohlo byt tak budu rad za kazdou radu. diky moc...
Ahoj, měl jsem to samé, odjel jsem a pak jsem nenastartoval...rady s vymáčklou spojkou a pod... nefungují.. nutná výměna snímače.. musel jsem vyměnit snímač zařazené rychlosti a na diagnostice potom smazat chybu a od té doby vše v pohodě...
No nevím jestli by stojánkový měl vliv na zobrazování zařazené rychlosti, ale netvrdím že ne. Hele hod tady dotaz na diagnozu ve tvém okolí, případně servis BMW. Snad se tady někdo kolegiální najde. Třeba co píše Bubu. Není jiné cesty.
Tak ludkovia, dnes opat vyskusane vsetky varianty a nic. Crn do BB tam po pol dni mi volal Janko spat ze to treba priniest. Medzicasom call aj do Fmoto v BA najblizsi termin o tyzden v stvrtok ale musim to tam doviezt... Este otazka skor ako pojdem francuz z TT je servisak alebo aspon ma doma diagnostiku alebo? Skusenosti?
francuz pracoval v Fmote. ano ma toma dielnu a všetko s tým spojene. zavoalj mu. budeš max spokojny
Škoda Superb 1,4TFSI LPG LaK Diagnostika GS-911 BT https://www.faceb...963987398/