Před pár týdny jsem preventivně vyměnil svíčky NGK za BRISK DR14TC (kód 1384) a BR12YP (kód 1524). Bez dalšího seřizování nebo úprav motor začal prakticky při každém zavření plynu střílet do výfuku. Po asi 1500km jsem to nevydržel a dal nové NGK. Okamžitě po problému, opět bez dalšího ladění, seřizování apod. Tušíte někdo, kde může být chyba? Svíčky jsem vybíral podle tabulky. Že by nějaká vadná série?
Tak narozdíl od těch dvou mudrců přede mnou to nevím a na Brisky jezdím cca 50 000km.
Ale dávám DOR14LGS a BOR12LGS.
A nic mi nekde nestřílí ani nic jinýho. Mám KN a origo vejfuk.
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
MotoPaja napsal:
Tak narozdíl od těch dvou mudrců přede mnou to nevím a na Brisky jezdím cca 50 000km.
Ale dávám DOR14LGS a BOR12LGS.
A nic mi nekde nestřílí ani nic jinýho. Mám KN a origo vejfuk.
A jak si našel ty správný svíce? Mě samozřejmě taky napadlo, že chyba může být v typu svíček. Dokonce mám pocit, že jsem použil nějakou instalační tabulku na webu Brisk.
Jasny.. a dalsi mudrc je Tonda a servisak... ale ty jsi chytrej tak je to v poradki.. hele davejte si tam co chcete a kdo chce jezdit a nemit problemy ten tam da to, co tam patri..
Brisk Premium LGS DOR14LGS ..ja je zase miluji. Najeto mám na nich 40 tisíc ..když jsem zkusil ngk které jsem měl do foroty, okamžitě šly ven.
Upravil tomtom dne 04.06.2019 09:20
tomtom napsal:
Brisk Premium LGS DOR14LGS ..ja je zase miluji. Najeto mám na nich 40 tisíc ..když jsem zkusil ngk které jsem měl do foroty, okamžitě šly ven.
tak jsi asi jedinej.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
bmwgsa: Tak si prosímtě přečti ještě jednou svoje argumenty a pak ty moje. Já píšu o reálný zkušenosti a ne hospodský řeči.
Krizus: Jo myslím že ta tvoje kombinace je dle osazovací tabulky. Já si prošel katalog Brisku a ty LGS se mi líbily, navíc pak mám všechny 4 stejnýho typu (narozdíl od YP + TC).
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Ok, díky. Ještě komunikuji s někým z BRISKu, tak jestli mi potvrdí, že ta Tvoje kombinace je správně, strčím to sem pro ostatní, kteří nemají averzi na tuzemské výrobce. Já tam samo nechám ty nové NGK, ale rád bych věděl, jaká je správná alternativa od BRISK, může se to hodit.
Me v autě Brisk nefungovali, nemůžu si pomoct. Mám tam zpět ngk a do motorek dávám převážně ngk a někdy Denso.
Full gas a nebát se :-D
Moto : BMW R 1150 GS, Supertenere 750 a Tenere 660,
Kawasaki ER 5(vše stále ve službě)
MotoPaja napsal:
bmwgsa: Tak si prosímtě přečti ještě jednou svoje argumenty a pak ty moje. Já píšu o reálný zkušenosti a ne hospodský řeči.
Krizus: Jo myslím že ta tvoje kombinace je dle osazovací tabulky. Já si prošel katalog Brisku a ty LGS se mi líbily, navíc pak mám všechny 4 stejnýho typu (narozdíl od YP + TC).
ano, tak můj argument je takový:
za dobu co jsem pracoval v BMW (prokazatelný fakt) když někdo přijel s autem nebo motorkou a měl problémy se zapalováním, střílením atd, tak první co bylo, že jsme vyndali svíčku.. Pokud byla BRISK tak se daly origo, a bylo po problému. ve většině případů BRISK prostě nefungoval.. Vtipný bylo, že k nám jezdil přímo majitel BRISKu s autem a vždy si přivezl svíčky a osobně je testoval na svém BMW 5. Vždy nefungovaly správně a tak příště přivezl zase jiný a pak zase jiný a pak zase jiný atd. atd..
takže nechápu co máš na mysli hospodskýma řečma.. jsou to leta zkušeností.. bohužel..
ono je to také "české" prostě testovat, laborovat a hlavně pár korun vždycky ušetřit viď.. chápu, ať si každej tam dává co chce, moje nátura není se s něčím trápit, tak tam dávám to co tam patří..
Upravil bmwgsa dne 04.06.2019 16:09
Praktická zkušenost dobrá, proti tomu není důvod argumentovat. Fakticky, v případě zapalovacích svíček, nejde o peníze. BRISK stoji cca stejně jako NGK. Já chci jen vědět, jestli tuzemský výrobek v tomto případě může fungovat jako náhrada. Osobně věřím tomu, že vyrobit kvalitní svíčky umí, proč by je od nich někdo kupoval. Firma zaměstnává přes 500 lidí, roční tržby (byť nejede jen o svíčky) mají přes 800 mil.Kč, to není garážovka.
Nikto tu neriesil vzdialenost elektrod, pomerne dolezity udaj, cize pred montazou skontrolovat a popr dolkepnut na pozadovanu hodnotu. Potom mozno budu aj Brisk sprave fungovat, aj ked ja mam tiez s nimi negativne skusenosti, ked som este v 90tych rokoch ako chudobny student experimentoval s lacnou nahradou na XT 500, prva odisla po par km, druha tak po 100km, tak som dal spat povodnu championku a jazdil dalej
ja taky kdysi zkusil Brisk,najel jsem na nich 20tis., nic nestrilelo, jen byl trosku hrubsi projev motoru, po vymene zpatky za NGK bylo citit uklidneni chodu motoru, kvuli stovce rozdilu na svicce uz nelaboruju a davam predepsane NGK
U předepsaných dvouelektrodových NGK BKR7EKC je nevhodná vzdálenost mezi elektrodami jen teoretická možnost, musela by být krabička na maděru, aby byla elektroda přihnutá.
Upravil Francis dne 05.06.2019 13:05
Přišlo mi vyjádření od fy BRISK:
Dobrý den, pro tento motocykl BRISK doporučuje několik variant zapal.svíček.
Základní variantou nahrazující originální osazení, pro běžné ježdění, je kombinace 3-elektrodové Extra DR14TC a 1-elektrodové Platin BR12YP. Dále je možné svíčku DR14TC nahradit 1-elektrodovou Platin DR14YP, opět ve spojení se svíčkou Platin BR12YP. Pro sportovně laděné řidiče je tu možnost použití svíček s kruhovým jiskřištěm a dlouhou kluznou jiskrou z řady PREMIUM a to typ „LGS“ nebo „EVO“. Sada Premium LGS je složená ze svíček DOR14LGS a BOR12LSG (životnost až 30.000 km). Sada Premium EVO je složená ze svíček DR14BSXC a BR12BFXC (životnost až 60.000 km).
Nějak nevím, jak bych si vybral (příště)... Ani netuším, jestli jsem sportovně laděný řidič
To jakoze dyz temu nebudes furt davat plnej knedlik tak to nebude palit ? To abis sebou vozil troje svicki a prehazoval ich podleva teho jak jedes...
Kupredu spatki ni krok...
Mildo dyt se uklidni...tvoja motorka to neni a az dojede tak mu ten filtr z favorita, briski a mogul vyhodis a nebo rovnou celi motor.
Upravil Bohumil dne 05.06.2019 17:26
Kupredu spatki ni krok...