Ahoj, protože jsem v téhle rubrice nenarazil na info ohledně výměny originálních sedel za “komfortnější” verzi, zkouším zda tady nemá někdo zkušenosti se sedly od výrobců Sargent, Kahedo, Wünderlich. Přešití nechci a vyhřívání také ne.
Vím, že každému vyhovuje jiné (každý máme jinou prd.el) ale doufám, že se třeba najde někdo, kdo již i “přesedlal” více značek a má k tomu svoje poznatky.
Jedná se mi nejen o komfort sezení, ale i neklouzavost povrchu jak u řidiče, tak i u batůžku. Díky za každou informaci.
Upravil Ruda dne 24.06.2019 10:40
Kdybych nepotřeboval vozit všechny ty rozměrný a těžký krámy co pořád tahám v autě, stačila by mi k cestování jen motorka - i když rodina tvrdí něco jiného... https://www.motor...&scr=0
Nikdo sedadla na LCčku neřešil??
To všichni jezdí na origo ?
Kdybych nepotřeboval vozit všechny ty rozměrný a těžký krámy co pořád tahám v autě, stačila by mi k cestování jen motorka - i když rodina tvrdí něco jiného... https://www.motor...&scr=0
ja jsem naprosto happy s origo sedlem... je teda fakt, ze na nem posledni dobou moc nesedavam
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Měl jsem přešité, Wunderlich a Sargent. Nejméně klouže Wunderlich ,ale taky záleží jaké máš hadry. Kombinace Wunderlich a Rukka = suchý zip.Jinak Sargent je klouzavější a měkčí. Jinak vyhřívání je super v horách kolem 6°C a míň.
Já tenhle týden byl v TT otestovat Sargent. K zapůjčení jsem měl sníženou verzi (standardní na zapůjčení neměli) s potahem Carbon FX. Sedlo spolujezdce ale bylo s potahem DTX (zvýšená adheze) a manželka už mne při brzdění neatakovala jako s originály, za mne tedy dobrý. Akorát mě překvapila "tvrdost" a šířka sedla řidiče - připomíná mi tvarem kožená sedla na starých bicyklech. Takže jsem si nakonec objednal obě ve standardní výšce s DTX potahem (a stříbrnou linkou - skladem samozřejmě nebyly). Obě bez vyhřívání - teď si ale říkám, že alespoň sedlo řidiče by mohlo mít nahřívací prd.el... Vyhřívané hefty jsou taky příjemné...
Upravil Ruda dne 22.06.2019 18:17
Kdybych nepotřeboval vozit všechny ty rozměrný a těžký krámy co pořád tahám v autě, stačila by mi k cestování jen motorka - i když rodina tvrdí něco jiného... https://www.motor...&scr=0
zcela opačný názor, Sargent hrozný. Série mi vyhovuje naprosto nejvíc, Rallye sedlo je přirozeně už daleko horší pro cesty na asfaltu.
ad vyhřívání - nechápu, v čem je problém udělat lepší vyhřívání heftů, dvě polohy, jedna se dá vydržet a druhá je tak do mínus patnácti... Oxford má pět stupňů...
ad hosting - za tu rychlost se něco připlácí? 20 sekund po kliknutí na topic se zobrazí???
pod trvalým dohledem
Tak od minulého týdne mám konečně Sargenty s DTX potahem. I když sedlo řidiče je ve stejné výšce jako originál, vzhledem k jeho šířce mám se svojí výškou 178cm trochu problém s došlápnutím na zem. Originální sedlo má pružnější boky, takže není potřeba tolik roztáhnout nohy od sebe. Ale jinak super - zatím . A taky mám nejdražší LED svítilnu...
Ruda přiložený následující obrázek:
[155.1Kb]
Kdybych nepotřeboval vozit všechny ty rozměrný a těžký krámy co pořád tahám v autě, stačila by mi k cestování jen motorka - i když rodina tvrdí něco jiného... https://www.motor...&scr=0
Napadá mě taková kacířská myšlenka. Není levnější (pokud někoho tlačí origo sedlo - což mě třetí den po 300 km už taky) nechat přešít origo s tím, že se tam vloží gel nebo tak něco? Možná blábolím nesmysly. Ale vaše zkušenosti?
není. Je to trochu umění udělat dobré sedlo. každopádně na originální u LCčka nelze říct ani popel, zatímco u vzducháče to byla španělská bota v provedení pro zadnici... pod trvalým dohledem
Já mám asi ocelovou prdel protože mě na motorce nikdy nebolela a to jezdím opravdu hodně. Vždy jsem si vystačil s originálem.
Jelikož jsem LC kupoval ve verzi Rally, s rally sedlem a občas jezdím s ženou musel jsem tedy něco přikoupit. Moc jsem to neprožíval a šel do Wunderlichu. Mám ho už asi 20tis km a nemůžu si stěžovat. Hlavdě druhé sedadlo je dobře řešené.
Over than 250k km on BMW GS bikes
Je pravda, že jsem do těch sedel šel hlavně kvůli spolujezdci.
A přeci nekoupím sedlo jen batůžku ...
Upravil Ruda dne 08.08.2019 20:16
Kdybych nepotřeboval vozit všechny ty rozměrný a těžký krámy co pořád tahám v autě, stačila by mi k cestování jen motorka - i když rodina tvrdí něco jiného... https://www.motor...&scr=0
Já si před časem objednal potahy od https://www.coolcovers.co.uk. Spíš ze zvědavosti, protože jsem si o tom někde přečetl a říkal jsem si, že za ty prachy to stojí za vyzkoušení. (Na starším GSu jsem míval TT Kahedo a bylo super, ale teď podnikám delších výletů jen minimum, proto se mi do něj investovat nechtělo.)
Výsledek předčil moje očekávání. Komfort po několika hodinách v sedle je opravdu výrazně lepší. O víkendu jsem poprvé svezl paní a ta si to taky nemohla vynachválit.
Jediná nevýhoda je, že to klouže ještě o něco víc než standardní sedlo, ale s tím aspoň já žit dokážu.
Koupil jsem motorku s Wunderlichem pro ridice i spolujezdce. Obe sedadla vyhrivana. Originalni sedadla byla v krabici. Tak jsem je dnes ze zvedavosti zkusil. Prvnich 50 kilometru s originalnim sedadlem.
Wunderlich je dost tvrdy. Pusobi hodne sportovne. Je to „prkno“. Origo je mekke, jako zvykacka. Takze pri nasednuti na origo sedadla lepe dosahnu na zem. Wunderlich je bud sirsi, ale spis se nepromackne, takze nohy jsou vic od sebe a pri stani vic natazene. Pro mensi postavu to muze byt potencialni problem.
Diky prosednuti originalniho mekkeho sedadla je o chlup lepsi ochrana proti vetru. Zase jsou nohy vic pokrcene na stupackach.
Prvni nasednuti na originalni sedadlo je prijemne. Wunderlich je „prkno“.
Za jizdy jsem zjistil, ze na origo sedadle stale sjizdim dolu k nadrzi. Po hodine jizdy uz je to neprijemne…
Takze za me pro Wunderlich palec nahoru. Jen to vyhrivani mam pocit, ze skoro nefunguje. Asi byla zatim malo zima.
Na vzduchaci jsem mel Sargent. To bylo zatim to nejlepsi na cem jsem kdy sedel. Treba me nekdy zvedavost donuti zkusit ho i na LC.
paulik78 napsal:
...Wunderlich je bud sirsi, ale spis se nepromackne, takze nohy jsou vic od sebe a pri stani vic natazene. Pro mensi postavu to muze byt potencialni problem...
To samé mám u Sargentu - u originálního sedla došlápnu bez problému celými chodidly na zem, se Sargentem už teď vím, že by byla vhodnější snížená verze - ale se svými 178cm to ale zase taková tragédie není.
Horší je, když jedu ve dvou a spolujezdec sesedne. Pokud je to možné, než sesedne, vždy nejdříve přepnu ESA na jednoho jezdce - dobrý každý centimetr.
Kdybych nepotřeboval vozit všechny ty rozměrný a těžký krámy co pořád tahám v autě, stačila by mi k cestování jen motorka - i když rodina tvrdí něco jiného... https://www.motor...&scr=0
Miguel napsal:
Nejdřív ho vyzkoušej. Protože bych řekl, že Sargent na vzducháči není totéž co Sargent na LC. Když tak mám jeden na prodej.
To je pravda - taky se zde řeší LCčko a ne vzducháč...
Kdybych nepotřeboval vozit všechny ty rozměrný a těžký krámy co pořád tahám v autě, stačila by mi k cestování jen motorka - i když rodina tvrdí něco jiného... https://www.motor...&scr=0
Přišlo mi, že kolega Paulik koupil nový motocykl /LC/ a se sedlem není spokojen a chce dát Sargenta po zkušenosti ze vzducháče... ale můžu se mýlit? určitě mi to dovysvětlí
pod trvalým dohledem