Byl jsem se podívat na nějaké novinky u Garminu. Všechny mapy placené /určitě se dají stáhnout bezplatně, je mi to jasné/, dává vůbec nějaký smysl kupovat navigaci, když existují všechny možné aplikace pro mobily? Je třeba s sebou tahat další krám navíc? Je pro to nějaký rozumný argument?
pod trvalým dohledem
Argumentů je několik:
Odolnost a napájení - odolné telefony nemívají vodotěsné napájení při zapojeném zdroji
Čitelnost na slunku - Garmin 590/595 má transreflexní display
Ovládání v rukavicích - pro kapacitní display telefonu potřebuješ speciální rukavice
Ovládání obecně - kapky vody v dešti jsou jako dotyk na kapacitním displayi telefonu a přepínají zobrazení, moto skin do iGo Primo ma malá tlačítka, vylovit přehled trasy za jízdy je obtížné, ne-moto navigace to mají ještě horší.
Upravil Francis dne 24.06.2019 16:40
Ještě bych dodal že některé telefony jsou náchylné k přehřívání.
Já to vyřešil koupí starší navigace. Na moto se docela hodí od Garminu Nuvi 550, je vodotěsná a baterka vydrží docela dlouho, takže se dá použít i na turistiku.
Pro někoho kdo se nevyžívá v navigacích to stačí.
rozhodne ovladani na riditkach a propojeni s motorkou ala LC vs. Navigator VI
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Nejezdim v dešti. Neovládám navigaci za jízdy, když tak zastavím a to mi nevadí sundat rukavice. Včera jsem se navigoval jen díky zvuku do sluchátek a v pohodě (phone v batohu). Uznávám ze přes velké město by to bylo horší.
pod trvalým dohledem
Miguel napsal:
všechny mapy placené /určitě se dají stáhnout bezplatně, je mi to jasné/
Pokud vim, Garmin stale prodava "lifetime" verze s bezplatnymi updaty (na moji starou 340LM stale jsou). Pripadne lze vyexportovat OSM do Garminiho formatu, coz je legalni a zdarma. Ja osobne bych navigaci za mobil nevymenil.
Na motorku mám Zumo 660 s Lifetime, každý rok nové mapy zdarma. Pokud něco potřebuji najít a neznám adresu nebo název POI (města, ulice, kempy atd, převážně v cizině), najdu si to v telefonu na Googlu a pak si zadám adresu do navigace.
Sice nemám ovládání na řidítkách jako LC Hix, ale takhle to jde taky. Asi by se dalo jezdit jen podle telefonu, ale moto navigace mi přijde na moto pořád ještě vhodnější...
V autě už jen telefon (Google, Sygic).
PS: nejezdím podle hlasových pokynů - poslouchám buď hudbu nebo mám zapnutý interkom, takže jen podle pokynů na displeji.
BMW GS = stroj na radost
Mam tlacitkovy telefon, navigaci mam ale nepouzivam protoze na ni stejne nevidim...takze si dam na benzince kaffe a mrknu do mapy. Ubytovani hledam podle cedulky u silnice. A je mi uplne jedno jesi dojedu dneska nebo zitra.
Kupredu spatki ni krok...
Ahoj, už jsem to sem jednou psal:
Já sem naprosto spokojený s mapama v mobilu. Telefon Nomu S10 vydrží na baterku navigovat cca. 8hodin, takze s tím se dá déšť přežít, jinak splňuje IP68. Jas mám nastavený na cca. 75% a nikdy sem neměl problém s čitelností. Dotykové ovládání není v rukavicích úplně 100%, ale dá se. Zároveň to má silný reproduktor, takze večer poslouchám hudbu a v zahraničí si do něj kupuju místní SIMky a dělám si hotspot pro svůj soukr. telefon, který mám za jízdy schovaný. Telefon mám v zamykatelnem držáku na řídítkach. Cena telefonu cca. 100usd,takze se o něj nebojím. Tenhle konkrétní mám dva roky a najeto cca. 50tisic km.
S výše uvedeným jsem naprosto, ale NAPROSTO spokojený. Měl jsem Garmin quest i TomTom rider. Teď už druhý odolný telefon a neměnil bych. Nemám jediný důvod. Tohle mi naprosto vyhovuje. Mapy OSM typu mapy.cz fungují naprosto spolehlivě.
Miguel napsal:
Nejezdim v dešti. Neovládám navigaci za jízdy, když tak zastavím a to mi nevadí sundat rukavice. Včera jsem se navigoval jen díky zvuku do sluchátek a v pohodě (phone v batohu). Uznávám ze přes velké město by to bylo horší.
Až budeš v dešti něco hledat v cizí zemi, tak si vzpomeneš na toto téma
Taky jsem si myslel že telefon stačí, ale po prvním vedru a dešti jsem změnil názor.
Ovladatelnost v rukavicích a odolnost proti povětrnostním vlivům je pro mě priorita číslo jedna. A jestli to zvládne chytrý telefon či nějaká nadupaná navigace je myslím si jedno.
Ale ten rezistivní display co mají některé navigace jde fakt ovládat i kopytem.
Miguel napsal:
všechny mapy placené /určitě se dají stáhnout bezplatně, je mi to jasné/
Pokud vim, Garmin stale prodava "lifetime" verze s bezplatnymi updaty (na moji starou 340LM stale jsou). Pripadne lze vyexportovat OSM do Garminiho formatu, coz je legalni a zdarma. Ja osobne bych navigaci za mobil nevymenil.
Mě zajímá hlavně off takže jsem se ptal na topo mapy a tam mi byl ochoten prodávající nahrát za 30-40 EUR každou zemi. Zlaté mapy.cz
pod trvalým dohledem
ludas napsal:
Ahoj, už jsem to sem jednou psal:
Já sem naprosto spokojený s mapama v mobilu. Telefon Nomu S10 vydrží na baterku navigovat cca. 8hodin, takze s tím se dá déšť přežít, jinak splňuje IP68. Jas mám nastavený na cca. 75% a nikdy sem neměl problém s čitelností. Dotykové ovládání není v rukavicích úplně 100%, ale dá se. Zároveň to má silný reproduktor, takze večer poslouchám hudbu a v zahraničí si do něj kupuju místní SIMky a dělám si hotspot pro svůj soukr. telefon, který mám za jízdy schovaný. Telefon mám v zamykatelnem držáku na řídítkach. Cena telefonu cca. 100usd,takze se o něj nebojím. Tenhle konkrétní mám dva roky a najeto cca. 50tisic km.
S výše uvedeným jsem naprosto, ale NAPROSTO spokojený. Měl jsem Garmin quest i TomTom rider. Teď už druhý odolný telefon a neměnil bych. Nemám jediný důvod. Tohle mi naprosto vyhovuje. Mapy OSM typu mapy.cz fungují naprosto spolehlivě.
ludas
Já se ptám hlavně proto, že mi včera na Montaně vyskočilo upozornění na autorská práva a ukončení činnosti.
Já mám třeba v autě navigaci a v mobilu další tři a je zajímavé, jak krásně se většinou neshodnou...
pod trvalým dohledem
Miguel napsal:
Nejezdim v dešti. Neovládám navigaci za jízdy, když tak zastavím a to mi nevadí sundat rukavice. Včera jsem se navigoval jen díky zvuku do sluchátek a v pohodě (phone v batohu). Uznávám ze přes velké město by to bylo horší.
Až budeš v dešti něco hledat v cizí zemi, tak si vzpomeneš na toto téma
Taky jsem si myslel že telefon stačí, ale po prvním vedru a dešti jsem změnil názor.
Ovladatelnost v rukavicích a odolnost proti povětrnostním vlivům je pro mě priorita číslo jedna. A jestli to zvládne chytrý telefon či nějaká nadupaná navigace je myslím si jedno.
Ale ten rezistivní display co mají některé navigace jde fakt ovládat i kopytem.
Pořídil jsem voděodorné pouzdro. Možná, že nemá voděodolné dobíjení /kabel/ ale telefon mi vydrží pár hodin i bez dobíjení. Slušná navigace, stojí 15-20 tisíc a mobil je "grátis". Asi by mi stačilo, kdyby to fungovalo jako třeba u google maps, že se pořád update-ují, doplňují objížďky, uzávěrky, sleduje dopravní situace, to všechno hned, ne s aktualizací jednou za rok.
pod trvalým dohledem
buboGS napsal:
Na motorku mám Zumo 660 s Lifetime, každý rok nové mapy zdarma. Pokud něco potřebuji najít a neznám adresu nebo název POI (města, ulice, kempy atd, převážně v cizině), najdu si to v telefonu na Googlu a pak si zadám adresu do navigace.
Sice nemám ovládání na řidítkách jako LC Hix, ale takhle to jde taky. Asi by se dalo jezdit jen podle telefonu, ale moto navigace mi přijde na moto pořád ještě vhodnější...
V autě už jen telefon (Google, Sygic).
PS: nejezdím podle hlasových pokynů - poslouchám buď hudbu nebo mám zapnutý interkom, takže jen podle pokynů na displeji.
hlasové pokyny se míchají s hudbou, v tom není problém.
Mimochodem, v autě, to je největší fiasko, bavorácká navigace v balíčku od 30-70 tisíc a na jakoukoliv navigaci v mobilu se nechytá ani náhodou, obdivuju každého, kdo si tuhle položku zaškrtne...
Upravil Miguel dne 25.06.2019 08:07
pod trvalým dohledem
jezdim se starym mobilem s tim ze az odejde nebude to zadna skoda - takze je mi jedno ze dostava na zadek uz ho vozim asi 4ty rok a ne a ne zdechnout :-) , svůj bezny mam v kapse jako zalohu , občas je problém s dobijenim - ale odchazi kabely konektor je i po naprosto neskutecnym zahulu furt v pohode - takze nakoupit tak 3 kablíky do rezervy a jak to zacne blbnout tak vymenit a vyhodit a není problém
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
vacsina ak nie vsetky telefony sa ti za plexisklom s pustenou navigaciou strasne zacnu prehrievat, skracuje sa ako zivotnost pristroja tak baterie
+ to co napisal hicks povazujem za jednu z najvacsich deviz LC
ovladanie z rukovate + Navigator VI (a jeho kvalitny display) je podla mna uplne najvacsi komfort a zaroven najbezpecnejsi
live fast, die young be wild, have fun
- čitelnost na slunci je u navigace lepší
- nabíjení (s telefonem jsem narážel na problémy)
- signál mi na mobilu občas vypadával
- konektivita s motorkou
A pak určitě větší komfort, navigaci mám na motorce pořád a skoro ji nesundávám. Kdežto mobil potřebuješ při cestě vymotávat z držáku / pouzdra Xkrát..
Jinak teda používám BMW Navi 6. Věřím že spousta lidí si radši zapne telefon protože než se s tím člověk naučí žít a třeba si pokročile plánovat trasy - to může žačátečníka odradit..
Upravil lako dne 25.06.2019 10:19
Over than 250k km on BMW GS bikes