jak je zřejmé z názvu, jedná se mi o zvuky které se objevují u mé 1150 r.v. 2000.
projevují se ve spektru otáček cca 4000 - 5500 a vždy při zahřátem motoru.
např. jedu konstantní rychlostí cca 130km/h na 6 a potřebuji předjíždět, přidám plný plyn a z motoru se začne ozývat cvakáni/lupkání/cinkání.
po překonání určitých otáček to zase utichne.
při plynulé pohodové jízdě neslyším nic.
motorka je po kompletním seřízeni 10 000km.
na kolegově 1100GS není slyšet nic.
dělá vám to taky, nebo setkal se s tímto někdo?
ja sa len spytam ci tvoj mechanik pri kompletnom servise robil aj axialnu volu ventilov... totiz vela ludi ani len netusi ze take nieco existuje a ze to treba steluvat
(tymto pozdravujem francuza vdaka ktoremu som mudry )
raptor napsal:
ja sa len spytam ci tvoj mechanik pri kompletnom servise robil aj axialnu volu ventilov... totiz vela ludi ani len netusi ze take nieco existuje a ze to treba steluvat
(tymto pozdravujem francuza vdaka ktoremu som mudry )
to je dobrá otázka, každopádně jakmile zjistím jak na to, ventilové vůle nechám překontrolovat ze všech stran.
tímto prosím o návod .....
desperado napsal:
jak je zřejmé z názvu, jedná se mi o zvuky které se objevují u mé 1150 r.v. 2000.
projevují se ve spektru otáček cca 4000 - 5500 a vždy při zahřátem motoru.
např. jedu konstantní rychlostí cca 130km/h na 6 a potřebuji předjíždět, přidám plný plyn a z motoru se začne ozývat cvakáni/lupkání/cinkání.
po překonání určitých otáček to zase utichne.
při plynulé pohodové jízdě neslyším nic.
motorka je po kompletním seřízeni 10 000km.
na kolegově 1100GS není slyšet nic.
dělá vám to taky, nebo setkal se s tímto někdo?
Dělá mi to taky,přesněji řečeno dělá mi to zase potom,co jsem znovu nasadil "kamna" s katem.S Y svodem to nedělá. Někde jsem slyšel krásný název "omezovač zrychlení" Ten pazvuk se objeví,když prudce zrychluju spíše z nižších otáček.Jakmile se motor roztočí a záběr není tak silný,cinkání přestane.Zajímavé je,že se to neděje pravidelně.Někdy dlouho nic a pak najednou pokaždé při razantnějším zrychlování.Tahle anomálie se děje už od koupi,kdy měla motorka 15tis km (teď má 87tis) a zvuk je čím dál stejný. Seřízení/neseřízení na to nemělo žádný vliv. (Pokud teda v servise odvedli t, co si nechali zaplatit )
Já se přidávám, také jsem majitelem těchto pazvuků. Ročník 2000, model 1150. Ten zvuk je takový, jako když hrkají příbory v šuplíku. Dělá to jak kdy, ale když už, tak právě při zátěži a přes 4tis. ot. Motorka má najeto 58 tisíc, já jí mám od 40ti.
Axiální vůle ventilů, je myslím, normální ventilová vůle, která se pravidelně seřizuje, ne? Tedy vůle mezi ventilem a vahadlem. Jinou vůli si u ventilu neumím představit.
Co třeba vůl vahadel?
Pánové,když jsem si přečet vaše příspěvky tak musím konstatovat NEJSTE V TOM SAMI.Mám ty samé příznaky.Motorku jsem měl na seřízení v Praze a na nic nepřišli. Motorka má najeto 70 tisíc,mám ji od 20tisíc a dělá to pořád.Zdá se mi ,že se to ozývá z pravého válce.
Das ist BMW
ahoj kluci, uz jsem tento nebo minuly tyden na podobny dotaz odpovidal. Jestli ty zvuky jsou ve vyssi rychlosti (u me to bylo 120-130), pri prudkem pridani plynu, a me to znelo jako kdyz nasypes sroubly do prazdne plechovky koly a zasterchas - tak to je spatnym palivem. Natankujte vysokootanovy benal. Me se to objevilo, kdyz jsem natankoval na pumpe Lukoil. Kdyz jsem vyjel nadrz a natankoval u Shellu, motorka slape dal jako hodinky. Mrknete se tady na foru par prispevku zpatky, napsalo tam vic lidi naprosto stejnou zkusenost jako mam ja. Takze moje rada: natankovat 98oct, neresit, jezdit. Za zkousku nic nedate, rozhodne koupit nadrz kvalitniho benalu je lepsi nez hned pulit motor.
No kolezi nevím, nemám 1150 a dokud to člověk neslyší na vlastní uši sám, těžko se to identifikuje ........ Ale, dle popisu : 6tka, střední otáčky, plný plyn, objevilo se to po 20tkm , jen teplý motor.........
Osobně bych tipoval na samozápaly, vzniklé buď z větší vrstvy přehřátého karbonu který zpúsobuje samozápaly, a nebo vrstvou karbonu / zmenšený kompresní prostor / ergo zvýšená komprese uvnitř spalovacího prostoru a následně zvýšený požadavek motoru na palivo, s vyšším oktanovým číslem. Osobně bych zkusil : krátce vyzkoušet benzín s vyšším oktanovým číslem a následně přidat do paliva prostředek k dekarbonizaci spalovacího prostoru.
Nebude to sice dokonalá dekarbonizace, ale aspoň něco, výsledek napoví....
Spotřeba oleje u 1150/1100 tomu jen nahrává neboť karbon se měl, a má ,z čeho utvořit. Navíc, právě v režimu 4-5t ot, je směs schválně ochuzena, jak kvúli emisím ,tak spotřebě paliva. Neboli chudá směs, vyšší teplota uvnitř spalovacího prostoru, velká náchylnost k samozápalúm...... Toliko jen taková úvaha.. Že to nejsou ventily, bych se i vsadil.
Dodatek : no než jsem to dopsal, kolega nade mnou napsal podobnou verzi
Upravil W dne 16.04.2009 20:43
Je to jak píše Wing. Jsou to samozápaly - detonace. Jenom se nepřikláním k tomu, že je to zvýšením komprese od vrstvy karbonu ve spalovacím prostoru. Z vlastní zkušenosti s bývalou 1100GS mi to dělalo jen někdy a bylo to vždy nekvalitním palivem - vůbec jsem nemusel tankovat 98 - stačilo natankovat plnou 95-ky u agipu, benziny, omw...Vždy se mi ty zvuky ozvali po natankování nějaké sračky na "noname" pumpě u nás, pak taky na Ukrajině, v Rumunsku, v Albánii apod. Měřil jsem tenkrát na svý motorce kompresi (to měla cca 40000km) a byla předpisová, hrál jsem si z ventilama jako chirurg při operaci páteře (jak ventilové vůle, tak axiální vůle vahadel OK). Potenciometr, lambda, synchro - OK. Při běžné jízdě to neudělalo nikdy - opravdu jenom, když tomu člověk pořádně vytnul. Přestal jsem po tom pátrat až když si známej koupil funglovku 1150 Adventure a ta mu to dělala hnedle, jak ji začál vytínat po záběhu (takže karbonem ve spalovacím prostoru to nebylo) - nevyřešil to nikdy - v servisu se na nic nepřišlo - motorka má dneska okolo 60000km a nevypadá, že by měla přestat jezdit.
Ale tím přípravkem na dekarbonizaci se nic nepokazí, ale taky asi nic nezlepší.
Upravil Tonda dne 16.04.2009 21:10
Clovece, kdyz to tak ctu tak to asi fakt bude tim palivem, delalo mi to na Ukrajine i v Albanii, doma tady ale nic, rikal jsem si, ze jezdim vetsi davku km za den a ve vedru, tak to ma jiny chovani a ono je to asi palivo takze to nebudu resit
U mé 1150GSA mě spíš děsí to, že se zhruba od 3800 otáček docela slušně rozvibruje a je to docela kontrast proti hladkému běhu motoru pávě do těch zhruba 4000 ot.
Je to normální?
Ad palivo, myslím, že na 98 benzín je chod motoru sametovější
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
Mara napsal:
U mé 1150GSA mě spíš děsí to, že se zhruba od 3800 otáček docela slušně rozvibruje a je to docela kontrast proti hladkému běhu motoru pávě do těch zhruba 4000 ot.
Je to normální?
Ad palivo, myslím, že na 98 benzín je chod motoru sametovější
sice neporadím, ale já když nalil do ADV 2003 98 benzín tak jsem poznal rozdíl, ale jen finanční
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
asi sou ty benzíny unás prodávané jako 95-ky nekvalitní a odpovídají spíše 91-ce,já sice zatím nemám zde popsané problémy,nebo sem si zatím ničeho nevšiml(48000 km)mám ale zas pro změnu jiný problém a vím,že to má na svědomí skutečně benzín N95
když někde přijedu a zhasnu motor,vykouřím jedno cígo,což můžou být asi 3 minuty,při startu se mi ozve rána z jednoho válce,jakoby píst narazil do hlavy,ovšem když natankuji N98 tak to neudělá ikdych se snažil sebevíc.jo jo,prodávají nám tu předraženou krafskou moč ovoněnou benzínem
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz